![](https://www.ipaidia.gr/wp-content/uploads/2021/03/sxoleia-5.jpg)
Φυσικώς αδύνατοι μαθητές; Φυσικά αποτύχατε!
Είναι μπελάς αυτοί οι δυσλεκτικοί! Γενικώς, όλοι αυτοί οι Φ.Α., οι φυσικώς αδύνατοι. Δεν το διατυμπανίζεις από αιδημοσύνη, και μπράβο σου, κύριε καθηγητά! Εμμέσως πλην σαφώς όμως, δηλώνεται στην φάτσα...
Είναι μπελάς αυτοί οι δυσλεκτικοί! Γενικώς, όλοι αυτοί οι Φ.Α., οι φυσικώς αδύνατοι. Δεν το διατυμπανίζεις από αιδημοσύνη, και μπράβο σου, κύριε καθηγητά! Εμμέσως πλην σαφώς όμως, δηλώνεται στην φάτσα...
Στις μέρες μας, που η ομογενοποίηση των ποικίλων πολιτισμικών ενοτήτων και της κοινωνικής διαφορετικότητας δοκιμάζεται στο οικονομικό χωνευτήρι του παγκοσμιοποιημένου μοντέλου ανάπτυξης, η Ιστορία γίνεται ακόμα πιο απρόσωπη και πιο...
Το φως της ελευθερίας ζέσταινε τις καρδιές των σκλαβωμένων Ελλήνων. Αγώνες και θυσίες, ζωές ανθρώπων και κακουχίες προσφορά στη μεγάλη του Γένους ιστορία. Όποιος ήξερε να διαβάζει και να γράφει...
Στις εποχές των κοινωνιών της μάθησης και της πληροφορίας, το ζήτημα της σχολικής αποτυχίας αποκτά αναπόφευκτα άλλες, πιο δραματικές διαστάσεις. Οι μαθητές, που περιλαμβάνονται μέσα στον κύκλο της σχολικής αποτυχίας,...
Βιώνουν μια δύσκολη πραγματικότητα. Συνήθως τα σύννεφα βαστάνε σε όλη τη διάρκεια της σχολικής ζωή τους. Νιώθουν στιγματισμένοι. Το πολύ – πολύ κάποιοι να τους κοιτούν με συμπάθεια και με...
Τα αριστεία και τα βραβεία δίνονται κάθε χρόνο στα σχολεία μας με αφειδώλευτη υπερηφάνεια (φέτος λόγω κορωνοϊού δυστυχώς ατυχήσαμε) και λαμβάνονται με αντίστοιχη από τους μαθητές μέσα σε κλίμα χαρμόσυνο,...
Πριν αρκετά χρόνια είχα δημοσιεύσει, ως Πρόεδρος ΟΛΜΕ, ένα άρθρο στην εφημερίδα ‘ΤΑ ΝΕΑ” με τον τίτλο “Μη λιθοβολείτε το σχολείο” με το οποίο επέκρινα τις θεωρίες αποδόμησης του σχολείου...
Τα τελευταία χρόνια έχει επικρατήσει στην κοινή γνώμη η έννοια της αυτοεκτίμησης ως η βασικότερη προϋπόθεση για να μπορέσει ένα παιδί στην ενήλικη ζωή του να έχει προσωπική πληρότητα και...
Παιδιά: Σε εκδήλωση με θέμα τη νόσο Covid-19 στη σχολική κοινότητα και τον εμβολιασμό των εκπαιδευτικών παρουσιάστηκαν οι Ψυχολογικές και κοινωνικές επιπτώσεις της πανδημίας για τα παιδιά καθώς και μέτρα...
Και τα παιδιά είναι θύματα του κορονοϊού με πολλούς άλλους τρόπους, καθώς Μπορεί συνήθως να μην νοσούν σοβαρά από την covid-19 και ελάχιστοι θάνατοι παιδιών έχουν αναφερθεί όπως επισημαίνει το...
Το ταξίδι με το γράψιμο, αν και καθημερινό, είναι πάντα ταξίδι πρωτόγνωρο, παράξενο, αξιοθαύμαστο. Είναι μια πηγή ανεξάντλητη, που πάντα θα αναβλύζει όσο υπάρχει ο άνθρωπος. Του Νίκου Τσούλια Πάντα...
Πολύ συχνά παρουσιάζονται από μικρή ηλικία ενδείξεις που χρειάζονται περαιτέρω προσοχής αλλά κάποιες φορές δεν είναι εφικτό από το γονέα να ξεχωρίσει ποιές ενδείξεις μπορούν να αποδοθούν σε αίτια δυσλεξίας...
Διανύουμε το δεύτερο κύμα της πανδημίας, τα μέτρα είναι ακόμη πιο περιοριστικά και καλούμαστε να ανταποκριθούμε στην δύσκολη πλέον καθημερινότητα ,όχι μόνο οι μεγαλύτεροι ,αλλά και οι μικρότεροι ηλικιακά ....
“Πότε θα κάνει ξαστεριά”, να ξαναβρούμε της ουσιαστικής ζωής τα μονοπάτια, να ζούμε σε τόπους πραγματικούς; Να είμαστε ο εαυτός μας. Να βιώνουμε τις αισθήσεις μας στη φύση σε αυτή...
Είναι αυτά τα παιδιά που δεν μιλάνε ή που σπάνια θα ακούσεις τη φωνή τους, που είναι μαζεμένα σαν να κρυώνουν συνεχώς κι είναι συνήθως από τη μέσα πλευρά του...
Ένα ολόκληρο φάσμα διαφορετικών και ιδιαίτερων αποτελεσμάτων μας αφήνει κάθε είδος διαβάσματος. Γιατί το διάβασμα – αν και ενιαίο και αδιαίρετο – δεν παύει να έχει επιμέρους εκφράσεις που εξαρτώνται...
Δεν χωράει αμφιβολία πως ο κορoνοϊός έχει αλλάξει εντελώς την καθημερινότητα μας σε όλες τις διαστάσεις της. Ένας τομέας, στον οποίο έχουν επέλθει πολλές αλλαγές, είναι η εκπαίδευση. Ναπολέων Παπαδόπουλος...
Οι παράγοντες που ωθούν τα παιδιά στην παραβατικότητα – Πώς μια 15χρονη φτάνει να σκοτώσει την ίδια της τη μάνα με συνεργούς συνομιλήκους της. Η βία και η εγκληματικότητα φαίνεται...
Έρευνα: Η καλή σχέση μαθητών – καθηγητών ωφελεί την υγεία των εφήβων σε βάθος χρόνου. Είναι αξιοσημείωτο ότι, παρόλο που οι φιλίες είναι σημαντικές για τους εφήβους, η έρευνα δεν βρήκε...
Ναι οφείλουμε να κάνουμε διαρκώς μεταρρυθμίσεις στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, να επινοούμε νέες μεθόδους επιστημονικής έρευνας στην παιδαγωγική και στη διδασκαλία, να ανανεώνουμε συστηματικά το περιεχόμενο του σχολείου, να διευρύνουμε...