
ΕΦΚΑ: Πρόσκαιρη λύση για τις ενημερότητες
ΕΦΚΑ: Οι ανταποκριτές του πρώην ΟΓΑ (νυν ΕΦΚΑ), έπειτα και από σχετικές ενέργειες του προέδρου του ΕΦΚΑ Θανάση Μπακαλέξη, χορηγούν πλέον βεβαίωση ασφαλιστικής ενημερότητας για το χρονικό διάστημα έως τις...
ΕΦΚΑ: Οι ανταποκριτές του πρώην ΟΓΑ (νυν ΕΦΚΑ), έπειτα και από σχετικές ενέργειες του προέδρου του ΕΦΚΑ Θανάση Μπακαλέξη, χορηγούν πλέον βεβαίωση ασφαλιστικής ενημερότητας για το χρονικό διάστημα έως τις...
Οδηγίες για τις αιτήσεις για ΤΕΒΑ: Σύμφωνα με τις νέες σε ισχύ διατάξεις οι δικαιούχοι του ΚΕΑ (Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης) εντάσσονται αυτοδίκαια στις παροχές του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Επισιτιστικής και Βασικής...
Ένα κορίτσι που έζησε τα πάνδεινα – Η κοπέλα φιλοξενείται τα τελευταία τρία χρόνια στο κέντρο αποκατάστασης Animus στη Λάρισα αφιλοκερδώς, μετά την επίθεση από αλλοδαπό που είχε δεχθεί στην...
Κατά 26 έως και 701 ευρώ θα μειωθούν οι ετήσιες φορολογικές επιβαρύνσεις όσων μισθωτών, συνταξιούχων και κατ’ επάγγελμα αγροτών δηλώνουν εισοδήματα πάνω από 21.500 ευρώ, κατά 24 έως 470 ευρώ θα αυξηθούν οι φόροι για όσους δηλώνουν κάτω από 21.500 ευρώ, εάν μαζί με τη μείωση της έκπτωσης φόρου κατά 650 ευρώ μειωθεί ο κατώτερος συντελεστής φόρου εισοδήματος από το 22% στο 20% και καταργηθεί η ειδική εισφορά αλληλεγγύης για τα εισοδήματα μέχρι τις 30.000 ευρώ. Φοροελαφρύνσεις έως και 701 ευρώ ετησίως για τους μισθωτούς, τους συνταξιούχους και τους κατ’ επάγγελμα αγρότες με μεσαία και υψηλά εισοδήματα αναμένεται να προκύψουν εφόσον μαζί με τη μείωση των αφορολογήτων ορίων εφαρμοστούν και τα φορολογικά «αντίμετρα» της κυβέρνησης, τα οποία προβλέπουν τη μείωση του κατώτατου φορολογικού συντελεστή από το 22% στο 20% και την κατάργηση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης για τα ετήσια εισοδήματα μέχρι 30.000 ευρώ. Συγκεκριμένα, όπως προκύπτει από αναλυτικά παραδείγματα που επεξεργάστηκαν τα dikaiologitika.gr, σε περίπτωση κατά την οποία ταυτόχρονα με τη μείωση της έκπτωσης φόρου των 1.900-2.100 ευρώ στα επίπεδα των 1.250-1.450 ευρώ εφαρμοστούν και τα φορολογικά «αντίμετρα» που έχουν συμφωνηθεί με τους δανειστές, τότε όσοι μισθωτοί, συνταξιούχοι και κατ’ επάγγελμα αγρότες εμφανίζουν στην Εφορία εισοδήματα μεγαλύτερα των 21.500 ευρώ θα ωφεληθούν με ετήσιες φοροελαφρύνσεις που θα κυμαίνονται από 26 έως και 701 ευρώ. Αντιθέτως, για τους έχοντες εισοδήματα χαμηλότερα των 21.500 ευρώ, η εφαρμογή των «αντιμέτρων» δεν θα έχει ουσιαστικά οφέλη και το τελικό αποτέλεσμα θα είναι και πάλι η αύξηση των φορολογικών τους επιβαρύνσεων. Το μόνο θετικό για τους φορολογούμενους αυτούς είναι ότι με τα «αντίμετρα» θα μετριαστούν οι αυξήσεις στους φόρους εισοδήματος που θα προκαλέσει η μείωση των αφορολογήτων. Συγκεκριμένα, οι ετήσιες φορολογικές τους επιβαρύνσεις θα αυξηθούν κατά 24 έως και 470 ευρώ. Τα φορολογικά «αντίμετρα» τα οποία συμφωνήθηκαν μεταξύ της κυβέρνησης και των δανειστών προβλέπουν στη φορολογία εισοδήματος φυσικών προσώπων: 1) Μηδενισμό της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης για ετήσια εισοδήματα μέχρι 30.000 ευρώ και μείωσή της για εισοδήματα μέχρι 65.000 ευρώ. Σήμερα η εισφορά αλληλεγγύης επιβάλλεται στα συνολικά ετήσια ατομικά εισοδήματα των φυσικών προσώπων που υπερβαίνουν τα 12.000 ευρώ με κλιμακωτούς συντελεστές που έχουν ως εξής: * 2,2% για το τμήμα ετήσιου εισοδήματος από τα 12.001 έως τα 20.000 ευρώ, * 5% για το τμήμα ετήσιου εισοδήματος από 20.001 ως 30.000 ευρώ, * 6,5% για το τμήμα ετήσιου εισοδήματος από 30.001 ως 40.000 ευρώ, * 7,5% για το τμήμα ετήσιου εισοδήματος από 40.001 ως και 65.000 ευρώ, * 9% για το τμήμα ετήσιου εισοδήματος από 65.001 ως και 220.000 ευρώ και * 10% για το τμήμα ετήσιου εισοδήματος από 220.001 ευρώ και πάνω. Εφόσον ισχύσει το αντίμετρο της μη επιβολής εισφοράς αλληλεγγύης σε εισοδήματα μέχρι 30.000 ευρώ, η κλίμακα υπολογισμού της εισφοράς θα διαμορφωθεί ως εξής: * 5% για το τμήμα ετήσιου εισοδήματος από 30.001 ως 40.000 ευρώ, * 7% για το τμήμα ετήσιου εισοδήματος από 40.001 ως και 65.000 ευρώ, * 9% για το τμήμα ετήσιου εισοδήματος από 65.001 ως και 220.000 ευρώ και * 10% για το τμήμα ετήσιου εισοδήματος από 220.001 ευρώ και πάνω. Οι παραπάνω αλλαγές θα ισχύσουν για τα εισοδήματα του έτους 2020. 2) Μείωση κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες του κατώτατου συντελεστή φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων. Ο συντελεστής φόρου που επιβάλλεται στα εισοδήματα μέχρι 20.000 ευρώ προβλέπεται να μειωθεί από το 22% στο 20%. Ειδικά για τους μισθωτούς, τους συνταξιούχους και τους κατ’ επάγγελμα αγρότες, τυχόν μείωση του κατώτατου συντελεστή φόρου από το 22% στο 20% θα έχει ως συνέπεια το αφορολόγητο όριο εισοδήματος να διαμορφωθεί: - στα 6.250 ευρώ (έκπτωση φόρου 1.250 ευρώ / 20%), αντί στα 5.681 ευρώ (έκπτωση φόρου 1.250 ευρώ / 22%), για τους άγαμους χωρίς προστατευόμενα τέκνα. - στα 6.500 ευρώ (έκπτωση φόρου 1.300 ευρώ / 20%), αντί στα 5.909 ευρώ (έκπτωση φόρου 1.300 ευρώ / 22%), για τους άγαμους ή τους έγγαμους με ένα προστατευόμενο τέκνο. - στα 6.750 ευρώ (έκπτωση φόρου 1.350 ευρώ / 20%), αντί στα 6.136 ευρώ (έκπτωση φόρου 1.350 ευρώ / 22%), για τους άγαμους ή τους έγγαμους με δύο προστατευόμενα τέκνα. - στα 7.250 ευρώ (έκπτωση φόρου 1.450 ευρώ / 20%), αντί στα 6.591 ευρώ (έκπτωση φόρου 1.450 ευρώ / 22%), για τους άγαμους ή τους έγγαμους με τρία ή περισσότερα προστατευόμενα τέκνα. Οι παραπάνω αλλαγές θα εφαρμοστούν για τα εισοδήματα του έτους 2020 και των επομένων ετών, αν και εφόσον μέχρι και το τέλος του 2019 η Ελλάδα έχει επιτύχει πρωτογενή πλεονάσματα τουλάχιστον 3,5% του ΑΕΠ στους ετήσιους κρατικούς προϋπολογισμούς της. Αναλυτικά παραδείγματα Με βάση τις παραπάνω αλλαγές: - Μισθωτός άγαμος χωρίς παιδιά με ετήσιο εισόδημα 10.000 ευρώ πληρώνει σήμερα φόρο εισοδήματος 300 ευρώ, καθώς ο φόρος που αναλογεί στο εισόδημά του, υπολογιζόμενος με συντελεστή 22%, ανέρχεται σε 2.200 ευρώ (10.000 ευρώ Χ 22%) και η έκπτωση φόρου που δικαιούται φθάνει τα 1.900 ευρώ. Από τη στιγμή που η έκπτωση φόρου θα μειωθεί από τα 1.900 ευρώ στα 1.250 ευρώ και ο κατώτατος συντελεστής φόρου θα μειωθεί από το 22% στο 20% θα πληρώνει φόρο 750 ευρώ (10.000 ευρώ Χ 20% - 1.250 ευρώ), δηλαδή η επιβάρυνσή του από τον φόρο εισοδήματος θα αυξηθεί κατά 450 ευρώ ή κατά 150%. Το «αντίμετρο» της κατάργησης της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης για ετήσια εισοδήματα μέχρι 30.000 ευρώ δεν θα ωφελήσει καθόλου τον συγκεκριμένο χαμηλόμισθο φορολογούμενο, αφού ήδη απαλλάσσεται από την ειδική εισφορά (επιβάλλεται αυτή τη στιγμή σε ετήσια εισοδήματα άνω των 12.000 ευρώ). - Μισθωτός έγγαμος με δύο παιδιά και ετήσιο εισόδημα 20.000 ευρώ πληρώνει σήμερα φόρο εισοδήματος 2.400 ευρώ, καθώς ο φόρος που αναλογεί στο εισόδημά του, υπολογιζόμενος με συντελεστή 22%, ανέρχεται σε 4.400 ευρώ (20.000 ευρώ Χ 22%) και η έκπτωση φόρου που δικαιούται φθάνει τα 2.000 ευρώ. Από τη στιγμή που η έκπτωση φόρου θα μειωθεί από τα 2.000 ευρώ στα 1.350 ευρώ και ο κατώτατος συντελεστής φόρου θα μειωθεί από το 22% στο 20% θα πληρώνει φόρο 2.650 ευρώ (20.000 ευρώ Χ 20% - 1.350 ευρώ), δηλαδή η επιβάρυνσή του από τον φόρο εισοδήματος θα αυξηθεί κατά 250 ευρώ ή κατά 10,41%. Επιπλέον, ο συγκεκριμένος φορολογούμενος πληρώνει σήμερα ειδική εισφορά αλληλεγγύης 176 ευρώ. Από τη στιγμή που θα καταργηθεί η ειδική εισφορά αλληλεγγύης για εισοδήματα μέχρι 30.000 ευρώ, θα πάψει να πληρώνει το ποσό αυτό, δηλαδή θα φοροελαφρυνθεί κατά 176 ευρώ. Εν τέλει για τον συγκεκριμένο φορολογούμενο τα «αντίμετρα» της μείωσης του κατώτατου συντελεστή φόρου εισοδήματος και της κατάργησης της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης για εισοδήματα μέχρι 30.000 ευρώ θα έχουν ως συνέπεια η συνολική του πρόσθετη επιβάρυνση από τον φόρο εισοδήματος και την ειδική εισφορά αλληλεγγύης να περιοριστεί από τα 650 ευρώ (που θα έφθανε εξαιτίας της μείωσης της έκπτωσης φόρου από τα 2.000 στα 1.350 ευρώ) στα 74 ευρώ. - Μισθωτός έγγαμος με ένα παιδί και ετήσιο εισόδημα 30.000 ευρώ πληρώνει σήμερα φόρο εισοδήματος 5.450 ευρώ, καθώς ο φόρος που αναλογεί στο εισόδημά του, υπολογιζόμενος με συντελεστή 22% μέχρι τα 20.000 ευρώ και με 29% από τα 20.001 έως τα 30.000 ευρώ, ανέρχεται σε 7.300 ευρώ (20.000 ευρώ Χ 22% + 10.000 ευρώ Χ 29%) και η έκπτωση φόρου που δικαιούται φθάνει τα 1.850 ευρώ (1.950 ευρώ μείον το 1% της διαφοράς των 10.000 ευρώ, μεταξύ των 20.000 ευρώ και των 30.000 ευρώ). Από τη στιγμή που η έκπτωση φόρου θα μειωθεί γι’ αυτόν κατά 650 ευρώ, από τα 1.850 ευρώ στα 1.200 ευρώ, και ο κατώτατος συντελεστής φόρου θα μειωθεί από το 22% στο 20% θα πληρώνει φόρο 5.700 ευρώ [(20.000 ευρώ Χ 20%) + (10.000 ευρώ Χ 29%) - 1.200 ευρώ), δηλαδή η επιβάρυνσή του από τον φόρο εισοδήματος θα αυξηθεί κατά 250 ευρώ ή κατά 4,58%. Επιπλέον, ο συγκεκριμένος φορολογούμενος πληρώνει σήμερα ειδική εισφορά αλληλεγγύης 676 ευρώ. Από τη στιγμή που θα καταργηθεί η ειδική εισφορά αλληλεγγύης για εισοδήματα μέχρι 30.000 ευρώ, θα πάψει να πληρώνει το ποσό αυτό, δηλαδή θα φοροελαφρυνθεί κατά 676 ευρώ. Εν τέλει για τον συγκεκριμένο φορολογούμενο τα «αντίμετρα» της μείωσης του κατώτατου συντελεστή φόρου εισοδήματος και της κατάργησης της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης για εισοδήματα μέχρι 30.000 ευρώ θα έχουν ως συνέπεια να μειωθεί κατά 426 ευρώ η συνολική του επιβάρυνση από τον φόρο εισοδήματος και την ειδική εισφορά αλληλεγγύης (250 ευρώ επιβάρυνση στον φόρο εισοδήματος μείον 676 ευρώ ελάφρυνση στην ειδική εισφορά αλληλεγγύης). Μειώσεις καί στους φόρους επιχειρήσεων και ακινήτων Αξίζει να σημειωθεί ότι στο «πακέτο» των φορολογικών «αντιμέτρων» της κυβέρνησης, τα οποία θα εφαρμοστούν από το 2020 αν και εφόσον μέχρι και το τέλος του 2019 η Ελλάδα έχει επιτύχει πρωτογενή πλεονάσματα τουλάχιστον 3,5% του ΑΕΠ στους ετήσιους κρατικούς προϋπολογισμούς της, περιλαμβάνονται επίσης: * Η μείωση του συντελεστή φορολογίας των κερδών των Ανωνύμων Εταιριών, των Εταιριών Περιορισμένης Ευθύνης, των Ιδιωτικών Κεφαλαιουχικών Εταιριών, των Ομορρύθμων και των Ετερορρύθμων Εταιριών από το 29% στο 26%. Η μείωση θα ισχύσει για τα καθαρά εισοδήματα (κέρδη) της χρήσης του 2020. * Μια μικρή μείωση του ΕΝ.Φ.Ι.Α. με δημοσιονομικό κόστος 200 εκατ. ευρώ. Η μείωση αυτή θα είναι μεσοσταθμικά της τάξεως του 7,5%. ΠΟΣΟ ΘΑ ΜΕΤΑΒΛΗΘΟΥΝ ΟΙ ΦΟΡΟΙ ΣΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΜΙΣΘΩΤΩΝ, ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΚΑΤ’ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΑΓΡΟΤΩΝ ΕΦΟΣΟΝ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΜΕ ΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΤΩΣΕΩΝ ΦΟΡΟΥ ΕΦΑΡΜΟΣΤΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ «ΑΝΤΙΜΕΤΡΑ» ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ (*) ΜΕ ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΚΑΤΩΤΕΡΟΥ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ ΦΟΡΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΑΠΟ ΤΟ 22% ΣΤΟ 20%, ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΕΙΣΦΟΡΑΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΓΙΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΜΕΧΡΙ 30.000 ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΕΙΣΦΟΡΑΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΑΠΟ 6,5% ΚΑΙ 7,5% ΣΕ 5% ΚΑΙ 7% ΓΙΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΑΠΟ 30.000 ΕΩΣ ΚΑΙ 65.000 ΕΥΡΩ dikaiologitika
Ποιες αλλαγές ζητούνται στη διαχείριση των κόκκινων δανείων. Γκρίνιες για την επιτροπή αδειοδότησης και τα αυστηρά κριτήρια. Πρόβλεψη στο μνημόνιο για τις μικρές τράπεζες και «χάρτης» για έξοδο από τα capital controls. Μία σειρά αλλαγών στο θεσμικό πλαίσιο που διέπει τον τρόπο διαχείρισης των μη εξυπηρετούμενων δανείων από τις εξειδικευμένες εταιρείες αλλά και αλλαγές στην αρμόδια Επιτροπή, η οποία ανήκει στο υπουργείο Οικονομικών και καταθέτει τη γνώμη της όσον αφορά στην αδειοδότηση των εν λόγω εταιρειών από την Τράπεζα της Ελλάδος αλλά και χαλάρωση των capital controls ζήτησαν να προχωρήσουν άμεσα οι εκπρόσωποι των δανειστών. Φρένο μπήκε, σύμφωνα με πληροφορίες, στην απαίτηση των εταιρειών διαχείρισης να αποκτήσουν και τη διαχείριση των ακινήτων. Γκρίνια με την Επιτροπή Σύμφωνα με πληροφορίες, το μεγαλύτερο αγκάθι στα θέματα του χρηματοπιστωτικού συστήματος ήταν ο ρόλος της εν λόγω Επιτροπής, η οποία σύμφωνα με τους εκπροσώπους των δανειστών δυσχεραίνει, μεταξύ άλλων, τη γρήγορη αδειοδότηση. Σε ό,τι αφορά στο θεσμικό πλαίσιο που προβλέπει τους όρους για τη λειτουργία των εταιρειών διαχείρισης μη εξυπηρετούμενων δανείων, οι εκπρόσωποι των δανειστών ζητούν από την κυβέρνηση να προχωρήσει σε άμβλυνση των ιδιαίτερα αυστηρών κριτηρίων, προκειμένου να δημιουργηθεί η δευτερογενής αγορά ενεργής διαχείρισης των προβληματικών δανείων. Capital controls Οι δανειστές ζητούν από την Τράπεζα της Ελλάδος, τις τράπεζες και την κυβέρνηση να προχωρήσουν στη σύνταξη ενός οδικού χάρτη χαλάρωσης των capital controls. Σύμφωνα με πληροφορίες, η Ελληνικής Ένωση Τραπεζών έχει καταθέσει πρόταση στην οποία ζητά όταν κλείσει η τελική συμφωνία Αθήνας-δανειστών, το όριο ανάληψης των 420 ευρώ την εβδομάδα να αυξηθεί στα 500 ευρώ. Ωστόσο, η εκροή καταθέσεων των τελευταίων μηνών έχει, σύμφωνα με τραπεζικές πηγές, φρενάρει το εγχείρημα και δεν αποκλείεται να καθυστερήσει την αύξηση του ορίου. Το πλαίσιο Τραπεζικές πηγές αναφέρουν στο Euro2day.gr ότι το αυστηρό πλαίσιο για την αδειοδότηση έχει φρενάρει την Τράπεζα της Ελλάδος, με αποτέλεσμα έως σήμερα να έχουν πάρει άδεια μόλις τρεις εταιρείες, οι οποίες συστάθηκαν από τις τράπεζες Alpha Bank, Eurobank και Attica Bank. «Οι εταιρείες αυτές πήραν την άδεια διότι η μητρική τους είναι πιστωτικό ίδρυμα και όχι κάποιο fund ή εταιρεία διαχείρισης κόκκινων δανείων», αναφέρει στο Euro2day.gr στέλεχος τράπεζας και προσθέτει: «Όταν τα κριτήρια που ζητούνται είναι σχεδόν τα ίδια με τα κριτήρια που απαιτούνται για τη χορήγηση τραπεζικής άδειας, είναι λογικό μόνο η εταιρεία της οποίας ο μέτοχος είναι τράπεζα να πάρει την άδεια». Κεφαλαιακή ενίσχυση Στο κείμενο του επικαιροποιημένου μνημονίου προβλέπεται, επίσης, η επιτάχυνση της εξυγίανσης των μικρών τραπεζών. Μάλιστα, καλείται η Τράπεζα της Ελλάδος να προχωρήσει άμεσα τον έλεγχο της κεφαλαιακής επάρκειας των μη συστημικών τραπεζών -το ζήτημα αφορά κυρίως την Attica Bank. Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφερθεί ότι η Attica Bank αναμένεται άμεσα να προχωρήσει στην ανακοίνωση της συμφωνίας της με ξένο fund, το οποίο θα αποκτήσει τη διαχείριση κόκκινων δανείων 1,074 δισ. ευρώ και θα καλύψει τις εναπομείνασες κεφαλαιακές της ανάγκες, ύψους 70 εκατ. ευρώ. euro2day
Με καταγγελίες για πλειστηριασμούς στους διαδρόμους, στο κυλικείο αλλά ακόμα κι έξω από τις τουαλέτες του Ειρηνοδικείου της Αθήνας και με μικροεντάσεις μεταξύ συμβολαιογράφων και διαδηλωτών έκλεισε η Τετάρτη στη οδό Λουκάρεως. Για την Τετάρτη είχαν προγραμματιστεί 20 εκποιήσεις ακινήτων στο συγκεκριμένο δικαστικό Μέγαρο εκ των οποίων οι περισσότερες αφορούσαν σπίτια, μεταξύ των οποίων κάποια πρώτης κατοικίας. Τα μέλη του κινήματος Δεν Πληρώνω αλλά και των πολιτικών σχηματισμών ΛΑΕ και "Πλεύση Ελευθερίας", παρουσία του Παναγιώτη Λαφαζάνη και της Ζωής Κωνσταντοπούλου, συγκεντρώθηκαν στις χώρους του Ειρηνοδικείου Αθήνας. Οι συγκεντρωμένοι απέκλεισαν τις αίθουσες στις οποίες ήταν προγραμματισμένες οι εκποιήσεις των ακινήτων. Σε μικρή απόσταση από τους συγκεντρωμένους βρέθηκαν πέντε συμβολαιογράφοι οι οποίοι ωστόσο δεν προσέγγισαν τα έδρανα του ακροατηρίου. Κάποια στιγμή οι διαδηλωτές κινήθηκαν εναντίον των συμβολαιογράφων και κατήγγειλαν ότι μια εκ των συμβολαιογράφων στήνει πλειστηριασμούς εκτός δικαστικών αιθουσών. Τα πράγματα παραλίγο να ξεφύγουν, ωστόσο χάρις της παρέμβασης των ψυχραιμότερων η κατάσταση εκτονώθηκε. Στη συνέχεια όμως τόσο οι συγκεντρωμένοι όσο και άτομα που απειλούνται να χάσουν την περιουσία τους προχώρησαν σε μια σειρά αποκαλύψεων. " Μπορεί να γίνονται στους διαδρόμους, στο καφενείο, απέξω απο τος τουαλέτες και στο γραφείο του συμβολαιογράφου. Ο κάθε συμβολαιογράφος πράττει κατά το δοκούν, κάνει μια διαδικασία και κρίνεται ακόμα και ποινικά για αυτό που κάνει" λέει ο επικεφαλής του κινήματος "Δεν Πληρώνω", Λεωνίδας Παπαδόπουλος και συνεχίζοντας προσθέτει: " Αυτό έγινε και την προηγούμενη εβδομάδα, όπου πραγματοποιήθηκε πλειστηριασμός εκτός διακαστικης αίθουσας. Μια κυρία ήρθε μαζί με τους δικηγορους της και μας είπε να είμαστε μάρτυρες στην υπόθεση της .Παράλληλα την προηγούμενη εβδομάδα μια συμβολαιογράφος έκανε πληστειριασμό έξω απο το κυκλικείο του Ειρηνοδικείου". Απο την πλευρά του ιδιοκτήτης εκδοτικού οίκου Αλέκος Παπαδόπουλος, προχώρησε σε μια καταγγελία που προκαλεί πολλά ερωτήματα. Όπως ανέφερε το κατάστημα του βγήκε δύο φορές σε πλειστηριασμό, ωστόσο καμία απο τις δύο διαδιακασίες πραγματοποιήθηκε εντός δικαστικής αίθουσας, αφού τις ημέρες των πλειστηριασμών ήταν παρών στην οδο Λουκάρεως. " Η πρώτη φορά ήταν ημέρα απεργίας των συμβολαιογράφων, παρόλα αυτά η τράπεζα προσέφυγε για μείωση της της εκκίνησης του ακινήτου. Αποδείχτηκε ότι εκείνη την ημέρα είχαν γίνει κανονικά πληστειριασμοί απλώς δεν είχαν εμφανιστεί πλειοδότες, ώστε να διεκδικήσουν τα ακίνητα. Με αυτό τον τρόπο πέτυχαν μια απόφαση από το δικαστήριο και με το τίμημα κατά ένα ποσοστό μικρότερο,το οποίο προβλέπεται. Ήδη τα ποσά αυτά έχουν εκδικαστεί έχει βγει η απόφαση 10 Φεβρουαρίου η οποία δίνει την εντολή να γινει νέος πλειστηριασμός με τις καινούργιες μειωμένες τιμές. Σήμερα θα γίνονταν ο πλειστηριασμός ο οποία τελικά ματαιώθηκε. Δεν έγινε μέσα στις αίθουσες δεν ξέρω τελικά αν έγινε σε κάποιο τραπεζάκι. Εμένα μου εχει κοινοποιηθεί το έγγραφο ότι θα γίνει σήμερα πληστειριασμός και ήρθα εδώ για να δω εάν υπάρχει κάποιος ενδιαφερόμενος και τι τίμημα θα προσφέρει. Οι δυο προηγούμενοι πλειστηριασμοί δεν ξέρω που έγιναν. Δεν είδα να είναι κάπου μαζεμένοι οι συμβολαιογράφοι σε αίθουσα". Τελικά δεν πραγματοποιήθηκε κανένας από τους προγραμματισμένους για σήμερα πλειστηριασμούς, καθώς οι συμβολαιογράφοι που βρέθηκαν στο δικαστικό Μέγαρο της Λουκάρεως αποφάσισαν να μην εισέλθουν στα ακροατήρια και να εκτελέσουν τις εντολές των πελατών τους.
Προκηρύξεις ΑΣΕΠ: 1.330 θέσεις εργασίας σε 2 υπουργεία, στην ΕΥΔΑΠ, κέντρα υποδοχής, στην υπηρεσία ασύλου και σε νοσοκομεία-ΕΚΑΒ με 6 διαγωνισμούς ΑΣΕΠ για μόνιμο και εποχικό προσωπικό. Οι δύο από...
Περισσότερο από το 50% του εισοδήματος χάνουν οι συνταξιούχοι μετά τις 23 περικοπές στις συντάξεις (που ξεκίνησαν το 2010 και συνεχίζονται με τις νέες μειώσεις κατά 15% σε κύριες και επικουρικές με βάση τη συμφωνία κυβέρνησης - δανειστών), τις αυξήσεις στις εισφορές, την κατάργηση του ΕΚΑΣ κ.ά. Τον «χάρτη» των περικοπών παρουσίασε το Ενιαίο Δίκτυο Συνταξιούχων διαπιστώνοντας ότι οι συντάξεις, μετά τις νέες περικοπές που θα γίνουν το 2019 και την αύξηση της φορολογίας, «μετατρέπονται σε φιλοδωρήματα». «Η φτωχοποίηση των απόμαχων της δουλειάς ολοκληρώνεται», δήλωσε ο πρόεδρος του Δικτύου Ν. Χατζόπουλος υπενθυμίζοντας ότι συνολικά την τελευταία επταετία οι μνημονιακές απώλειες για τους συνταξιούχους ξεπερνούν τα 50 δισ. ευρώ. Ο «χάρτης» των περικοπών [1] Το 2010, πριν από την υπογραφή του πρώτου Μνημονίου, ψηφίστηκε η περικοπή των δώρων, 13ης και της 14ης κύριας σύνταξης. [2] Όλοι οι συνταξιούχοι (2011) ηλικίας κάτω των 60 ετών -ανάλογα με τα ποσά των συντάξεων που ελάμβαναν- υπέστησαν μειώσεις από 6% έως 10%. Συγκεκριμένα, για συντάξεις άνω των 1.700 ευρώ η μείωση ξεκινούσε από 6%, ενώ για περικοπές μεγαλύτερες των 3.000 ευρώ έφταναν ακόμα και το 10%. [3] Επιβλήθηκε (2011) ειδική εισφορά αλληλεγγύης συνταξιούχων από 3% έως 13% (κλιμακωτά) για ποσά συντάξεων από 1.400 ευρώ και άνω. Παράλληλα, ξεκίνησαν και κλιμακωτές περικοπές στις επικουρικές συντάξεις από 3% για ποσά άνω των 300 έως 10% για επικουρικές άνω των 650. [4] Περικοπές στις κύριες συντάξεις των νέων συνταξιούχων το 2011. Οι μικρότεροι των 55 ετών υπέστησαν 40% μείωση για ποσά άνω των 1.000 ευρώ, ενώ οι μικρότεροι των 60 και μεγαλύτεροι των 54 ετών υπέστησαν μείωση 20% για ποσά άνω των 1.200 ευρώ. Ταυτόχρονα, ξεκίνησαν μειώσεις από 15% έως και 30% για ποσά άνω των 150 ευρώ και στις επικουρικές συντάξεις. [5] Αναδρομικά, από τον Ιανουάριο του 2012, επιβλήθηκαν νέες μειώσεις σε όσες είχαν απομείνει «υψηλές». Για παράδειγμα μειώσεις έως 12% υπέστησαν όσες ήταν άνω των 1.300 ευρώ. Με τον ίδιο νόμο, μειώθηκαν εκ νέου και οι επικουρικές. Συγκεκριμένα για ποσά άνω των 250 ευρώ η μείωση ήταν 10%, ενώ για ποσά από 251 έως 300 ευρώ η μείωση διαμορφώθηκε στο 15%, και για ποσά άνω των 300 ευρώ η μείωση άγγιξε το 20%. [6] Μείωση (2012) στο άθροισμα κύριας και επικουρικής, δηλαδή στο σύνολο της σύνταξης. Συγκεκριμένα, ποσά από 1.000-1.500 ευρώ υπέστησαν μείωση 5%, 1.500-2.000 μείωση 10%, από 2.000-3.000 μείωση 15%, και ποσά από 3.000 ευρώ και άνω, μείωση 20%. Ταυτόχρονα, καταργήθηκαν τα επιδόματα δώρων στις κύριες και τα δώρα στις επικουρικές. [7] Οριζόντιες μειώσεις κατά 5,2% σε όλες τις επικουρικές το 2014. [8] Μειώθηκαν οι κατώτατες συντάξεις σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα. [9] Μειώθηκαν τα ποσά των πρόωρων συντάξεων κατά 10% για τους συνταξιούχους ιδιωτικού τομέα. [10] Μειώνονται σε 250.000 συνταξιούχους μέχρι και 40% οι επικουρικές. [11] Κατάργηση ΕΚΑΣ σε σχεδόν 160.000 χαμηλοσυνταξιούχους. [12] Μειώσεις έως και 45% στα μερίσματα ΜΤΠΥ. [13] Όλοι οι νέοι συνταξιούχοι θα λάβουν συντάξεις μικρότερες κατά 30% - τουλάχιστον - λόγω του νέου τρόπου υπολογισμού (νόμος Κατρούγκαλου). [14] Επιβολή αναδρομικά από τον Οκτώβριο, του «πλαφόν» των 2.000 ευρώ για την ατομική σύνταξη (άθροισμα μίας κύριας και μίας επικουρικής σύνταξης) και των 3.000 ευρώ (άθροισμα πολλών κύριων συντάξεων και πολλών επικουρικών συντάξεων). [15] Αυστηρότερα κριτήρια στις συντάξεις χηρείας: Τέθηκε πλέον το όριο ηλικίας στα 55 έτη. Οι χήρες/χήροι άνω των 55 θα παίρνουν δια βίου τη σύνταξη. Εφόσον είναι 52 θα την παίρνουν για τρία χρόνια, θα τη χάνουν και μετά θα επαναχορηγείται στα 67. Αν είναι κάτω από 52 θα την εισπράττουν για τρία χρόνια, εκτός αν είναι μητέρες ανηλίκων οπότε θα τη λαμβάνουν μέχρι να ενηλικιωθεί το παιδί ή μέχρι να αποφοιτήσει (24 ετών). [16] Περικοπή κατά 60% στις συντάξεις όσων εργάζονται παραλλήλως. [17] Μειώσεις σε όσους συνταξιοδοτούνται πρόωρα. [18] Περικοπές από 15%-20% στα εφάπαξ. [19] Μείωση των νέων αναπηρικών συντάξεων (από Μάιο 2016). [20] Αύξηση της εισφοράς σε όλες τις κύριες συντάξεις υπέρ της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης (ΕΟΠΥΥ) από το 4% σε 6%. Το μέτρο αυτό οδήγησε σε αντίστοιχη έμμεση μείωση στις καθαρές αποδοχές 2,6 εκατομμυρίων συνταξιούχων από κύριες συντάξεις (θεσπίστηκε μέσα Ιουλίου 2015, ίσχυσε αναδρομικά από 1/7/2015 και οδήγησε σε επιπλέον 532 εκατ. ευρώ έσοδα για τον ΕΟΠΥΥ ετησίως). [21] Εισφορά 6% σε όλες τις επικουρικές συντάξεις υπέρ της ιατρο-φαρμακευτικής περίθαλψης (ΕΟΠΥΥ). Το μέτρο αυτό οδήγησε αντίστοιχη μείωση στις καθαρές αποδοχές 1,2 εκατομμυρίου συνταξιούχων από επικουρικές συντάξεις (θεσπίστηκε μέσα Ιουλίου 2015, ίσχυσε αναδρομικά από 1/7/2017 και απέδωσε επιπλέον 178 εκατ. ευρώ). [22] Εισφορά 14% επί του καθαρού δηλωτέου εισοδήματος 650.000 αγροτών (σ.σ. Ασφαλισμένων του τέως ΟΓΑ) για τον κλάδο κύριας σύνταξης (θεσπίστηκε αρχές Μαΐου, ισχύει από 1/1/2017 και προβλέπεται να αποδώσει έσοδα 450 ? 500 εκατ. ευρώ). [23] Νεες περικοπές έως 18% για κύριες και επικουρικές καταβαλλόμενες συντάξεις από το 2019. ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΕΦΚΑΔεν «μετρά» για σύνταξη η επιδότηση ανεργίας ελεύθερων επαγγελματιών «Ο χρόνος λήψης του βοηθήματος ανεργίας των αυτοτελώς και ανεξάρτητα απασχολούμενων δεν θεωρείται επιδοτούμενη ανεργία και, επομένως, δεν λαμβάνεται υπόψη για τη συμπλήρωση των προϋποθέσεων συνταξιοδότησης που απαιτούνται για λήψη πλήρους ή μειωμένης σύνταξης». Αυτό γνωστοποιεί ο ΕΦΚΑ με εγκύκλιο που εξέδωσε σε συνέχεια εγγράφου του υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης στο οποίο σημειώνεται η διαφορετική - άνιση μεταχείριση του νομοθέτη των ελεύθερων επαγγελματιών έναντι των μισθωτών, για τους οποίους «μετρά», κοινωνικοασφαλιστικά, ο χρόνος λήψης του επιδόματος ανεργίας.
ΚΕΑ: Αλλαγές τόσο στη δομή όσο και στο έργο και τις αρμοδιότητες των υπουργείων αναμένονται το επόμενο 5μηνο. Όσον αφορά το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης (keaprogram.gr), οι δικαιούχοι από 450.000 που...
«Παράθυρο» για νέες προσλήψεις εκτός ΑΣΕΠ και χιλιάδες μονιμοποιήσεις άνοιξε η κυβέρνηση με τη συμφωνία στην οποία κατέληξε τα ξημερώματα της Τρίτης με τους θεσμούς. Κάτω από αθόρυβες και μαραθώνιες διαπραγματεύσεις μεταξύ της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης και των επικεφαλής των θεσμών, οι δανειστές δέχθηκαν την πρόταση της κυβέρνησης για τον αριθμό πλαφόν των 48.000 συμβασιούχων που θα προσληφθούν φέτος και του χρόνου στο Δημόσιο. Ο αριθμός αυτός, που στην ουσία είναι ίδιος με τον αντίστοιχο των συμβασιούχων που προσλήφθηκαν το 2016, αφορά μόνο τους εποχικούς υπαλλήλους των οποίων η μισθοδοσία βαραίνει τον Κρατικό Προϋπολογισμό. Σε αυτούς δηλαδή δεν υπολογίζονται καθόλου οι προσλήψεις που γίνονται μέσω συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων ΕΣΠΑ ή μέσω ανταποδοτικών τελών ή αντιτίμου (αυτοχρηματοδοτούμενες προσλήψεις) ή του προσωπικού Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Ερευνας. Λόγω έλλειψης πλαφόν σε αυτές τις περιπτώσεις, οι προσλήψεις του εν λόγω προσωπικού αυξάνουν κατά πολύ το «ταβάνι» που έχει οριστεί από τους θεσμούς, ανοίγοντας παράλληλα το δρόμο στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ για τη δημιουργία ενός νέου στρατού ρουσφετολογικών προσλήψεων που εξυπηρετούν τις πελατειακές του σχέσεις. Με αυτή τη συμφωνία, η κυβέρνηση, αξιοποιώντας τα παράθυρα της νομοθεσίας και με τη βούλα των δανειστών, συμφώνησε σε περαιτέρω διόγκωση του Δημοσίου. Χαρακτηριστικό παράδειγμα του «πάρτι» που έχει στήσει ο ΣΥΡΙΖΑ το τελευταίο χρόνο στο Δημόσιο είναι ο αριθμός-ρεκόρ των 75.000 συμβασιούχων που σημειώθηκε τον Φεβρουάριο που μας πέρασε και ενώ ήταν ακόμα σε εξέλιξη οι διαπραγματεύσεις. Προσλήψεις Για να φτάσουμε λοιπόν στο πρωτοφανές αριθμό των 75.000 συμβασιούχων τον Φεβρουάριο του 2017, σημαίνει ότι έγιναν και άλλες 27.000 προσλήψεις, το μεγαλύτερο μέρος από αυτές εκτός ΑΣΕΠ. Οσον αφορά τις 48.000 προσλήψεις που συμφωνήθηκαν για το 2017 -2018, το Δημόσιο μπορεί να ανανεώνει ή να κάνει νέες συμβάσεις για την πλήρωση κενών θέσεων μόνο μέσω διαδικασιών που ορίζει η Ανεξάρτητη Αρχή. Για τις υπόλοιπες θέσεις που δεν υπάγονται στη συμφωνία με τους δανειστές και δεν βαραίνουν άμεσα τον Κρατικό Προϋπολογισμό, οι προσλήψεις μπορούν να γίνουν και εκτός ΑΣΕΠ με μοριοδοτούμενα κριτήρια που θέτει κατά βούληση η κυβέρνηση, όπως γίνεται για παράδειγμα με τα προγράμματα της κοινωφελούς εργασίας των οποίων τα κριτήρια και η μοριοδότηση αλλάζουν διαρκώς. Μονιμοποιήσεις Παράλληλα, με γοργούς ρυθμούς προχωρά, σύμφωνα με πληροφορίες, η Κοινή Υπουργική Απόφαση για τη μονιμοποίηση 30.000 χιλιάδων συμβασιούχων που υπηρετούν σήμερα με διαρκώς ανανεούμενες ετήσιες ή πολύμηνες συμβάσεις για αρκετά χρόνια στο Δημόσιο. Η σχετική απόφαση που θα καθορίζει τη διαδικασία και τις προϋποθέσεις κάτω από τις οποίες θα γίνουν όλες αυτές οι μονιμοποιήσεις αναμένεται να εκδοθεί μέσα στον Μάιο και θα συνυπογράφεται από τα υπουργεία Εσωτερικών, Διοικητικής Ανασυγκρότησης και Οικονομικών. Επικρατέστερο σενάριο μέχρι τώρα είναι η διαδικασία να γίνει μέσω «κλειστού» διαγωνισμού ΑΣΕΠ με πριμοδότηση της προϋπηρεσίας για συγκεκριμένες κατηγορίες συμβασιούχων, όπως π.χ. καθαρίστριες, πυροσβέστες, εργαζόμενους σε κοινωνικές δομές και παιδικούς σταθμούς, οι οποίοι πρέπει ωστόσο να καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες. Στελέχη του υπουργείου Εσωτερικών αναφέρουν ότι πιθανότατα θα εφαρμοστεί η ίδια διαδικασία που εφαρμόστηκε για τη μονιμοποίηση των συμβασιούχων στα ΚΕΠ το 2007, οι οποίοι πριμοδοτήθηκαν για την προϋπηρεσία τους στα ΚΕΠ. Εν τω μεταξύ, κατά τις διαπραγματεύσεις επισημοποιήθηκε ότι οι θέσεις συμβασιούχων που έχουν κερδίσει δικαστικές αποφάσεις και οι συμβάσεις τους μετατρέπονται σε αορίστου χρόνου θα εξαιρούνται από τον κανόνα του 1 προς 4 (1 πρόσληψη για κάθε 4 αποχωρήσεις) που ισχύει για φέτος και 1 προς 3 που θα ισχύσει για το 2018. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δεν θα υπάρξει μείωση των προσλήψεων που προγραμματίζονται για τους τομείς της Υγείας και της Παιδείας. Τέλος, από το «πλαφόν» θα εξαιρεθούν και οι συμβασιούχοι σε προσφυγικές υπηρεσίες, ΝΠΙΔ και Ανώνυμες Εταιρίες του Δημοσίου.
Προκήρυξη 3Κ/2017 του ΑΣΕΠ: Η προθεσμία για τους ενδιαφερόμενους να ολοκληρώνεται την προσεχή Δευτέρα 8 Μαΐου. Συγκεκριμένα, όπως ενημερώνει ο ΑΣΕΠ (www.asep.gr), «Ξεκίνησε η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων των υποψηφίων...
Εξοικονομήθηκαν 903.913 ευρώ από υπάλληλο του Οργανισμού! – Πρόκειται για τον κ. Άγγελο Βώρο, ο οποίος εργάζεται στην Περιφερειακή Διεύθυνση Πελοποννήσου και κατάφερε να αναβαθμίσει τον τρόπο σύνδεσης (με τεχνολογία...
Νέος ΕΝΦΙΑ με νέες τιμές, αυξημένους συντελεστές και «ψαλιδισμένες» φοροαπαλλαγές έρχεται το 2018 για πάνω από 7 εκατ. ιδιοκτήτες ακινήτων. Ο φόρος θα επανασχεδιαστεί και θα υπολογιστεί με βάση τις νέες τιμές των ακινήτων που σύμφωνα με τον σχεδιασμό θα προσαρμοστούν στις εμπορικές τιμές μέχρι το τέλος του 2017. Αυτό σημαίνει ότι από την 1η Ιανουαρίου 2018 θα τεθεί σε εφαρμογή το νέο σύστημα υπολογισμού των φορολογητέων αξιών των ακινήτων και με βάση αυτό θα υπολογίζεται ο ΕΝΦΙΑ, αλλά και οι όλοι οι φόροι που βαρύνουν τα ακίνητα (αγοραπωλησίες, γονικές παροχές, δωρεές, κληρονομιές ΤΑΠ κ.λπ.). Η αναπροσαρμογή των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων στα επίπεδα των εμπορικών τιμών, έχει εξελιχθεί πλέον σε «γεφύρι της Άρτας» αφού πήρε και νέα αναβολή για τον Δεκέμβριο του 2017 αντί για τον Ιούνιο, ενώ μέχρι το τέλος του μήνα θα συσταθεί νέα ομάδα εργασία για την αποτίμηση των ακινήτων με τη συμμετοχή στελεχών της Τράπεζας της Ελλάδας και της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής. Η εξομοίωση των αντικειμενικών αξιών με τις τιμές που επικρατούν στην αγορά σημαίνει ότι σε πολλές περιοχές της χώρας θα είναι αισθητά μικρότερες σε σχέση με τις ισχύουσες τιμές, αφού ακόμη και μετά την τελευταία οριζόντια μείωση το άνοιγμα της «ψαλίδας» μεταξύ αντικειμενικών και εμπορικών τιμών παραμένει μεγάλο κυρίως στις λεγόμενες ακριβές περιοχές του λεκανοπεδίου. Νέος ΕΝΦΙΑ - ίδια έσοδα Οι μειωμένες τιμές των ακινήτων οδηγούν αυτόματα σε μικρότερο ΕΝΦΙΑ για τους φορολογούμενους αλλά και σε μειωμένες εισπράξεις από τον φόρο για το Δημόσιο. Σε καμία περίπτωση όμως το οικονομικό επιτελείο δεν θέλει να ρισκάρει φορολογικά έσοδα της τάξεως των 2,65 δισ. ευρώ που αποφέρει ο ΕΝΦΙΑ, το 2018, ειδικά σε μια κρίσιμη χρονιά που ο πήχυς του πρωτογενούς πλεονάσματος ανεβαίνει στο 3,5% του ΑΕΠ. Για τον λόγο αυτό, αναμένεται να διευρυνθεί η φορολογητέα βάση του φόρου με: αύξηση των συντελεστών υπολογισμού του φόρου περιορισμό των φοροαπαλλαγών που ισχύουν σήμερα μείωση ενδεχομένως του ορίου των 200.000 ευρώ της αξίας της ακίνητης περιουσίας των φορολογούμενων, πάνω από το οποίο επιβάλλεται σήμερα ο συμπληρωματικός ΕΝΦΙΑ. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να διασφαλίζεται ο εισπρακτικός στόχος των 2,65 δισ. ευρώ από τον Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων. ΕΝΦΙΑ 2017 Φέτος ο ΕΝΦΙΑ που θα πληρώσουν οι φορολογούμενοι θα υπολογιστεί και πάλι με τις ισχύουσες πλασματικές αντικειμενικές αξίες, ενώ για χιλιάδες ιδιοκτήτες ακινήτων θα είναι ακριβότερος καθώς θα ισχύσει και η επέκταση του συμπληρωματικού ΕΝΦΙΑ στα αγροτεμάχια. Οι φορολογούμενοι θα πρέπει να περιμένουν μέχρι το 2019 για να δουν κάποια ελάφρυνση στον φόρο, η οποία θα γίνει μόνο στην περίπτωση που υπερκαλυφθεί ο στόχος του πρωτογενούς πλεονάσματος 3,5% του ΑΕΠ. Στο πακέτο των αντίμετρων που θα ενεργοποιηθεί, εφόσον επιτευχθούν οι δημοσιονομικοί στόχοι, προβλέπεται η μείωση του ΕΝΦΙΑ κατά περίπου 200 εκατ. ευρώ. ΕΝΦΙΑ: Διπλή παγίδα για 1.300.000 μικροϊδιοκτήτες Το νέο σχέδιο Όπως προκύπτει, από το κείμενο του νέου επικαιροποιημένου Μνημονίου, το νέο σύστημα υπολογισμού των φορολογητέων αξιών της ακίνητης περιουσίας, με βάση τις πραγματικές τιμές της κτηματαγοράς, θα νομοθετηθεί, τελικά, τον Δεκέμβριο του 2017 - αντί τον Ιούνιο του 2017 που προέβλεπε το προηγούμενο επικαιροποιημένο Μνημόνιο - και θα εφαρμοστεί από το επόμενο έτος. Τα εκκαθαριστικά σημειώματα του ΕΝΦΙΑ του 2018 θα επιδιωχθεί να εκδοθούν τον Μάρτιο του επομένου έτους, δηλαδή δύο ή τρεις μήνες αφού θα έχει ολοκληρωθεί η πληρωμή του ΕΝΦΙΑ του 2017 και στα νέα αυτά σημειώματα, ο συγκεκριμένος φόρος θα υπολογιστεί με βάση τις νέες φορολογητέες αξίες, που θα είναι προσαρμοσμένες στα επίπεδα των πραγματικών τιμών της κτηματαγοράς. Ωστόσο, για να μην υπάρξουν επιπτώσεις στα έσοδα του Δημοσίου από τον ΕΝΦΙΑ, εξαιτίας της μείωσης των φορολογητέων αξιών των ακινήτων που θα χρησιμοποιηθούν το 2018 ως βάση υπολογισμού του φόρου αυτού, η κυβέρνηση ανέλαβε τη δέσμευση να περιορίσει κι άλλο τις απαλλαγές από τον ΕΝΦΙΑ και να αυξήσει τους συντελεστές υπολογισμού του συγκεκριμένου φόρου. Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στο κείμενο του νέου επικαιροποιημένου Μνημονίου, σε περίπτωση που οι νέες φορολογητέες τιμές ακινήτων οδηγήσουν έστω και σε μικρή πτώση των εσόδων του ΕΝΦΙΑ κάτω από το επίπεδο των 2,65 δισ. ευρώ, που έχει προϋπολογιστεί να εισπράττεται κάθε χρόνο από τον συγκεκριμένο φόρο, θα διευρυνθεί η φορολογητέα βάση του ΕΝΦΙΑ και θα αναπροσαρμοστούν οι συντελεστές του ώστε το ύψος των εσόδων που θα εισπραχθούν να διατηρηθεί στο επίπεδο των 2,65 δισ. ευρώ. Στο κείμενο του νέου επικαιροποιημένου Μνημονίου περιγράφονται ένα νέο χρονοδιάγραμμα για την εφαρμογή του σχεδίου της προσαρμογής των αντικειμενικών αξιών στα επίπεδα των αγοραίων τιμών καθώς και ένα σχέδιο για την επιβολή του ΕΝΦΙΑ του 2018 από τον Μάρτιο του συγκεκριμένου έτους, δηλαδή πολύ νωρίτερα από κάθε άλλη φορά. Το σχέδιο έχει ως εξής: 1 Μέχρι τα τέλη Μαΐου 2017, θα συσταθεί ομάδα εργασίας για την αποτίμηση και την αναπροσαρμογή των φορολογητέων τιμών των ακινήτων, η οποία θα συνεργαστεί με μια ομάδα διευθυντικών στελεχών υψηλού επιπέδου, όπου θα συμμετέχουν η Τράπεζα της Ελλάδος και η Ελληνική Στατιστική Αρχή. Στόχος της ομάδας αυτής θα είναι να βελτιώσει την ικανότητα της μονάδας αποτίμησης ακινήτων με την πρόσληψη έμπειρου εκτιμητή και ομάδας και ζητώντας τεχνική βοήθεια μέχρι τα τέλη Ιουνίου του 2017. 2 Έως το τέλος Ιουλίου 2017 θα έχουν συγκεντρωθεί όλα τα απαιτούμενα δεδομένα, θα έχουν ταξινομηθεί πλήρως τα περιουσιακά στοιχεία και θα έχει προσδιοριστεί η μεθοδολογία για τον προσδιορισμό των αξιών και η μεθοδολογία αποτίμησης που σχετίζονται με τις διαφορετικές κατηγορίες των ακινήτων. 3 Έως το τέλος Σεπτεμβρίου 2017 θα έχει βελτιωθεί η ικανότητα της μονάδας αποτίμησης ακίνητης περιουσίας με την πρόσληψη έμπειρων εκτιμητών και τη διαμόρφωση μιας ειδικής ομάδας για την αναπροσαρμογή των φορολογητέων αξιών της ακίνητης περιουσίας. 4 Έως το τέλος Σεπτεμβρίου 2017 θα έχει αναπτυχθεί επίσης μια μόνιμη πλατφόρμα πληροφόρησης για την αναπροσαρμογή των φορολογητέων αξιών των ακινήτων περιουσιακών στοιχείων. 5 Έως το τέλος Νοεμβρίου 2017 θα πρέπει να έχει εξασφαλιστεί ο πλήρης προσδιορισμός της ακίνητης ιδιοκτησίας μέσω του υφιστάμενου κτηματολογίου και μέσω διασταυρωτικού ελέγχου όλων των ιδιοκτησιακών συμφερόντων με όλες τις μεμονωμένες ιδιοκτησίες. 6 Έως το τέλος Δεκεμβρίου 2017 θα έχει θεσπιστεί νομοθεσία για την ευθυγράμμιση των φορολογητέων αξιών των ακινήτων με τις τιμές αγοράς. 7 Έως το τέλος Μαρτίου θα έχουν εκδοθεί τα εκκαθαριστικά σημειώματα του ΕΝΦΙΑ του 2018 με βάση τις νέες φορολογητέες τιμές. Εκκαθαριστικά Τα εκκαθαριστικά σημειώματα του ΕΝΦΙΑ του 2018 θα επιδιωχθεί να εκδοθούν τον Μάρτιο του επομένου έτους, δηλαδή δύο ή τρεις μήνες αφού θα έχει ολοκληρωθεί η πληρωμή του ΕΝΦΙΑ του 2017 και στα νέα αυτά σημειώματα, ο συγκεκριμένος φόρος θα υπολογιστεί με βάση τις νέες φορολογητέες αξίες, που θα είναι προσαρμοσμένες στα επίπεδα των πραγματικών τιμών της κτηματαγοράς. Διεύρυνση βάσης Οπως αναφέρεται στο κείμενο του νέου επικαιροποιημένου Μνημονίου, σε περίπτωση που οι νέες φορολογητέες τιμές ακινήτων οδηγήσουν έστω και σε μικρή πτώση των εσόδων του ΕΝΦΙΑ κάτω από το επίπεδο των 2,65 δισ. ευρώ, θα διευρυνθεί η φορολογητέα βάση του ΕΝΦΙΑ και θα αναπροσαρμοστούν οι συντελεστές του ώστε το ύψος των εσόδων που θα εισπραχθούν να διατηρηθεί στο επίπεδο των 2,65 δισ. ευρώ. imerisia
Η Frankfurter Allgemeine Zeitung σε σημερινό της δημοσίευμα, τονίζει πως η Ελλάδα θα χρειαστεί και νέα δάνεια, κάτι που διαψεύδει κατηγορηματικά ο εκπρόσωπος Τύπου του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας, Βόλφγκανγκ Πρόισλ. Ωστόσο, αναφέρει πως δεν θα υπάρξει κούρεμα για το ελληνικό χρέος, κάτι στο οποίο ποντάρει η κυβέρνηση. Πιο συγκεκριμένα τονίζει: «Κάτι τέτοιο είναι λάθος. Πολύ περισσότερο, αυτό που λέγεται στην ανακοίνωση που εξέδωσε ο EMΣ από κοινού με την Κομισιόν, την ΕΚΤ και το ΔΝΤ είναι το εξής: 'Αυτή η προκαταρκτική συμφωνία θα συμπληρωθεί εντός των προημενων εβδομάδων με πρόσθετες συζητήσεις για την κατάστρωση μιας αξιόπιστης στρατηγικής προκειμένου τα χρέη της Ελλάδας να καταστούν βιώσιμα». Το επίμαχο δημοσίευμα της εφημερίδας της Φραγκφούρτης σχετικά με την επίτευξη προκαταρκτικής συμφωνίας μεταξύ της ελληνικών κυβέρνησης και των διεθνών πιστωτών της αναφερόταν σε ανακοίνωση του ΕΜΣ (ESM), κατά την οποία η επιτευχθείσα συμφωνία «ανοίγει το δρόμο για «σχετικές ελαφρύνσεις». Στη συνέχεια ο εκπρόσωπος του ΕΜΣ αναφέρει: «Το εάν και σε ποιο βαθμό όλο αυτό οδηγήσει στο τέλος σε ελαφρύνσεις, δεν είναι κάτι που βλεπουμε στον ορίζοντα. Στις 25 Μαΐου αναμένεται να πάρουν θέση οι υπ. Οικονομικών της ευρωζώνης. Συνεπώς μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα μέτρα ελάφρυνσης του χρέους μπορούν να συνομολογηθούν μόνο όταν η Ελλάδα θα έχει ολοκληρώσει με επιτυχία το συμφωνηθέν με τον EMΣ μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα το 2018 και μόνο εάν τότε σχετικές ελαφρύνσεις κριθούν αναγκαίες. Από αυτές αποκλείονται κατά βάση οι ονομαστικές ελαφρύνσεις ('κούρεμα χρέους')».
Με απεργιακές κινητοποιήσεις απαντά ο εμπορικός κόσμος, στο άνοιγμα των καταστημάτων για 32 Κυριακές το χρόνο. Τα επιχειρήματα κατά του σχετικού νόμου και οι μεγάλοι παίκτες. Τι ισχύει σε άλλες χώρες. Στα κάγκελα ο εμπορικός κόσμος, για το άνοιγμα των καταστημάτων για 32 Κυριακές το χρόνο. Για την Κυριακή 7 Μαΐου, έχει προγραμματιστεί απεργία από την ΕΣΕΕ και τη ΓΣΕΒΕΕ σε συνεργασία με την ΟΙΥΕ. Οι εμποροϋπάλληλοι ανακοίνωσαν ότι θα πραγματοποιηθεί συγκέντρωση στην Αθήνα στις 11.00 π.μ στην αρχή της Ερμού (Σύνταγμα), ενώ προγραμματίζονται και τοπικές απεργιακές συγκεντρώσεις από τα Σωματεία Εμποροϋπαλλήλων και τα Εργατικά Κέντρα. Το άνοιγμα των καταστημάτων, θα έχει γίνει νόμος του κράτους, μέχρι τα μέσα Μαΐου, όταν και θα γίνει ξεκάθαρο, ποιες ακριβώς περιοχές (τουριστικές η μη), θα αφορά, ποιους τύπους καταστημάτων, περιόδους και άλλες τεχνικές λεπτομέρειες. Ο νόμος που έρχεται έχει προκαλέσει αντιπαραθέσεις και συζητήσεις, ενώ μεγάλοι παίκτες όπως ο Σκλαβενίτης, δείχνουν να έχουν δεύτερες σκέψεις σχετικά με τη στάση που θα κρατήσουν. "Ήδη, πάνω από το 80% των εμποροϋπαλλήλων δηλώνεται για εργασία Κυριακής 3-4 ωρών, ενώ δουλεύει στην πράξη για πάνω από 8-10 ώρες, χωρίς πρόσθετη αμοιβή 75% και χωρίς ρεπό. Πάνω από το 30% ως το 40% δεν αμείβεται καθόλου με το +75% ούτε για τις 3-4 τυπικά δηλωμένες ώρες εργασίας", υπογραμμίζει σε ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ελλάδας, δηλώνοντας τη διαφωνία της με το άνοιγμα των καταστημάτων για 32 Κυριακές. Η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ελλάδος, ζητάει από την κυβέρνηση να αποσύρει το σχέδιο για την απελευθέρωση της κυριακάτικης λειτουργίας των καταστημάτων. Ακόμη, σημειώνει ότι «ο εκσυγχρονισμός των Κυριακών της κυβέρνησης είναι καθαρός αναχρονισμός και καρικατούρα αναπτυξιακής λογικής. Είναι μέτρο εχθρικό προς την ανάπτυξη και την απασχόληση. Είναι συνταγή καταστροφής της μικρομεσαίας επιχείρησης, αύξησης των λουκέτων και της ανεργίας. Εξόφθαλμη μεταφορά του λιγοστού εμπορικού τζίρου στους μεγάλους εμπορικούς ομίλους. Εργαλείο συρρίκνωσης των τοπικών αγορών και επιβολής ολιγοπωλιακών καταστάσεων και χειραγώγησης των τιμών μέσω «κυριακάτικων προσφορών» και δήθεν ψυχαγωγικών εκδηλώσεων». Προσφεύγουν στο ΣτΕ Στο Συμβούλιο της Επικρατείας προτίθενται να προσφύγουν εκ νέου οι μικρομεσαίοι και οι έμποροι σε περίπτωση που η κυβέρνηση προχωρήσει στη νομοθέτηση για τη λειτουργία των επιχειρήσεων 32 Κυριακές το χρόνο ενώ ξεκινούν απεργιακές και άλλες κινητοποιήσεις δηλώνοντας την κατηγορηματική τους αντίθεση σε οποιαδήποτε προσπάθεια απελευθέρωσης της λειτουργίας των καταστημάτων τις Κυριακές. Επίσης θα προχωρήσουν και σε ασφαλιστικά μέτρα για να ανασταλεί η εφαρμογή της απόφασης της κυβέρνησης. Τόσο ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Βασίλης Κορκίδης όσο και ο πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ Γιώργος Καββαθάς κατήγγειλαν ότι η επαναφορά του ζητήματος της Κυριακής είναι πρωτοβουλία συγκεκριμένων επιχειρηματικών συμφερόντων του εσωτερικού, με τους δανειστές στην πραγματικότητα να διαμεσολαβούν το αίτημα μεγάλων πολυεθνικών ομίλων, αλυσίδων, εμπορικών κέντρων και malls. Οι στόχοι είναι πολλοί, όπως κατήγγειλαν, οι μικρομεσαίοι. Δηλαδή, «να ελέγξουν οι μεγάλοι λιανεμπορικοί όμιλοι την αγορά, συντρίβοντας τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, μέσα από την εγκαθίδρυση ολιγοπωλιακών συνθηκών και πρακτικές συμφωνημένων τιμών και “προσφορών” αλλά και να ανατρέψουν κάθε κατάκτηση και δικαίωμα των εργαζομένων επιβάλλοντας και διευρύνοντας τις ελαστικές σχέσεις εργασίας και τη γενικευμένη εργασιακή ανασφάλεια». Οι έμποροι, οι μικρομεσαίοι και οι εμποροϋπάλληλοι ζητούν να τοποθετηθούν όλα τα πολιτικά κόμματα και να παρουσιαστεί το ξεκάθαρο σχέδιο της κυβέρνησης μέχρι τις 7 Μαΐου ενώ ζήτησαν συνάντηση με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και με τον πρωθυπουργό. Το μέσο εργατικό κόστος της κυριακάτικης λειτουργίας ενός εμπορικού καταστήματος υπολογίζεται στα 1.750 ευρώ με το συνολικό κόστος να φτάνει στα 9 εκατ. ευρώ ανά Κυριακή αν λειτουργήσουν όλα τα εμπορικά καταστήματα. Ακόμη, όπως αναφέρθηκε, η μέχρι σήμερα εμπειρία από την εφαρμογή της λειτουργίας των καταστημάτων για 8 Κυριακές το χρόνο, όπως επανειλημμένα έχουν αποδείξει μελέτες των οργανώσεων αλλά και επίσημα στατιστικά στοιχεία, ούτε στην αναπτυξιακή προσπάθεια της χώρας έχει συμβάλει ούτε στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Αντίθετη και η ΓΣΕΕ Κατηγορηματικά αντίθετη είναι η ΓΣΕΕ με την απόφαση της κυβέρνησης για το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές κάνοντας λόγο για χαριστική βολή στους εργαζόμενους στο εμπόριο και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις υποστηρίζοντας ταυτόχρονα ότι το άνοιγμα των καταστημάτων 32 Κυριακές το χρόνο επί της ουσίας καταργεί την αργία της Κυριακής. Η ΓΣΕΕ σε ανακοίνωση της τονίζει ότι η συγκεκριμένη απόφαση, εξυπηρετεί αποκλειστικά τις πολυεθνικές και τα πολυκαταστήματα και θεωρεί βέβαιο ότι θα επιφέρει περισσότερα λουκέτα, μεγαλύτερη ανεργία και μισθούς πείνας στις μεγάλες επιχειρήσεις και τις πολυεθνικές. Τέλος, η ΓΣΕΕ όπως αναφέρει, θα βρίσκεται στο πλευρό της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ελλάδας (ΟΙΥΕ), στην απεργία που έχει προγραμματιστεί για την Κυριακή. Τι ισχύει σε άλλες χώρες για το άνοιγμα των καταστημάτων Γερμανία: Έως το 2005 απαγορευόταν πλήρως η λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές. Από τότε η λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές διαφέρει από περιοχή σε περιοχή και ορίζεται από το εκάστοτε τοπικό κανονιστικό πλαίσιο Γαλλία: Έως το 2008 η λειτουργία των καταστημάτων επιτρεπόταν για περιορισμένο αριθμό Κυριακών. Από το 2009 κι έπειτα εξαλείφθηκαν πλήρως οι περιορισμοί στις μεγάλες πόλεις και στους τουριστικούς προορισμούς Βρετανία: Λειτουργία των μεγάλων εμπορικών καταστημάτων για περιορισμένο αριθμό ωρών Ιταλία: Έως το 2005 η λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές διέφερε από περιοχή σε περιοχή και οριζόταν από το εκάστοτε τοπικό κανονιστικό πλαίσιο. Στη συνέχεια εξαλείφθηκαν πλήρως οι περιορισμοί στις μεγάλες πόλεις και στους τουριστικούς προορισμούς Ισπανία: Κανένας περιορισμός στη λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές (το μέτρο επανεξετάζεται) Κύπρος: Κανένας περιορισμός στη λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές στις μεγάλες πόλεις και στους τουριστικούς προορισμούς Αυστρία: Τα καταστήματα απαγορεύεται να λειτουργούν τις Κυριακές Εσθονία: Κανένας περιορισμός στη λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές Νορβηγία: Καθολική απαγόρευση λειτουργίας των καταστημάτων τις Κυριακές
Oι τεράστιες επιβαρύνσεις που θα υποστούν 1.400.000 ελεύθεροι επαγγελματίας, αγρότες και αυτοαπασχολούμενοι ως αποτέλεσμα της δραματικής συμφωνίας μεταξύ Ελλάδας και δανειστών για το κλείσιμο της β’ αξιολόγησης. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με...
ΟΑΕΔ – ΠΡΟΣΛΗΨΗ: Στην πρόσληψη 1.882 ανέργων θα προχωρήσει η κυβέρνηση για την καλύτερη στελέχωση των Κέντρων Προσωρινής Φιλοξενίας Προσφύγων, που υπάρχουν σε επτά περιφέρειες της χώρας καθώς και στα...
Κατά ένα μήνα και συγκεκριμένα μέχρι τις 8 Ιουνίου παρατείνεται η προθεσμία υπαγωγής στον ισχύοντα νόμο 4178/2013, για την αντιμετώπιση της αυθαίρετης δόμησης. Οι Υπουργοί, Οικονομικών, Ευκλείδης Τσακαλώτος και Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Σταθάκης, υπέγραψαν την Τετάρτη Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ), η ισχύ της οποίας αρχίζει από τη δημοσίευση της στο ΦΕΚ. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, πρόκειται για ένα νομοσχέδιο με κρίσιμη σημασία για το περιβάλλον και την ανάπτυξη. Για τον λόγο αυτό άλλωστε δόθηκε ο απαραίτητος χρόνος στη δημόσια διαβούλευση, ώστε να καταθέσουν τις απόψεις τους όσο το δυνατόν περισσότεροι κοινωνικοί εταίροι και να διαμορφωθεί η μέγιστη δυνατή συναίνεση. Η επιλογή αυτή δικαιώθηκε, καθώς η διαβούλευση απέφερε χρήσιμους καρπούς. Η Κυβέρνηση όπως κατέστησε γνωστό σημείωσε ότι η κοινοβουλευτική διαδικασία θα πρέπει γίνει μετά την ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης, ώστε να βρει τον αρμόζοντα χώρο και χρόνο στο δημόσιο διάλογο.
ΚΕΑ: «Δεν χάνεται κανένα επίδομα ακόμα κι αν έχει γίνει λάθος. Τα επίδοματα που έπαιρναν κάποιοι δικαιούχοι έχουν ενσωματωθεί όλα στα ΚΕΑ». Αυτό τόνισε η αναπληρώτρια υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής...
Ούτε μειώνεται ούτε, πολύ περισσότερο, καταργείται ο ΕΝΦΙΑ, αλλά παραμένει ως έχει για τουλάχιστον μια διετία ακόμα και ετοιμάζεται να μετατραπεί σε παγίδα για πάνω από 1.300.000 φορολογουμένους χαμηλών εισοδημάτων, που σήμερα είτε απαλλάσσονται πλήρως είτε έχουν έκπτωση φόρου. Όλα ξεκινούν από τη ρητή δέσμευση της κυβέρνησης, όπως αυτή αποτυπώνεται στα κείμενα του επικαιροποιημένου μνημονίου, ότι το 2018, όταν θα πρέπει να λειτουργήσει το νέο σύστημα υπολογισμού των αξιών ακινήτων, οι ενδεχόμενες αποκλίσεις από τον εισπρακτικό στόχο των 2,7 δισ. ευρώ θα πρέπει να αντιμετωπιστούν επιτόπου με διεύρυνση της βάσης του φόρου και αλλαγές στου ισχύοντες συντελεστές του ΕΝΦΙΑ. Πως μεταφράζεται ο… κομψός όρος «διεύρυνση»; Όπως ακριβώς ο αντίστοιχος που οδήγησε τελικά στο πετσόκομμα του αφορολόγητου μισθωτών και συνταξιούχων, δηλαδή ως περιορισμός ή κατάργηση των εξαιρέσεων και απαλλαγών που ισχύουν σήμερα για τον ΕΝΦΙΑ. Με βάση τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, 1.316.418 φυσικά πρόσωπα είτε απαλλάχθηκαν είτε είχαν έκπτωση 50% στον ΕΝΦΙΑ, συνολικού ύψους 88.500.000 ευρώ, και αυτοί είναι οι πρώτοι υποψήφιοι της… διεύρυνσης του φόρου, αν «στραβώσει» η εκκαθάριση του 2018. Ποιο είναι το προφίλ αυτών των ιδιοκτητών; Οικογένειες με εισοδήματα που δεν ξεπερνούν τις 12.000 ευρώ, που κατοικούν σε σπίτια έως 150 τ.μ αντικειμενικής αξίας έως 200.000 ευρώ, τρίτεκνοι και πολύτεκνοι. «Λαϊκές συνοικίες» Αυτή η κατηγορία φορολογουμένων δεν είναι, όμως, η μόνη που κινδυνεύει με επιβαρύνσεις, όπως αναφέρει η «Ελευθερία του Τύπου». Είναι κοινό μυστικό στο υπουργείο Οικονομικών τα τελευταία χρόνια ότι ο υπολογισμός των αξιών ακινήτων, με βάση τα δεδομένα της αγοράς, θα φέρει ανατροπές στις αποκαλούμενες «λαϊκές συνοικίες», καθώς οι Τιμές Ζώνης σε αυτές τις περιοχές παραμένουν σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα από τις τρέχουσες εμπορικές. Τι μπορεί να σημαίνει πρακτικά η λειτουργία του νέου συστήματος; Αύξηση τιμών, άρα και φόρων σε όσους κατοικούν εκεί. Δεν είναι τυχαίο ότι ουδείς τόλμησε προσαρμογή ή των αντικειμενικών αξιών στα επίπεδα των πραγματικών τιμών, όπως επίσης ότι το υπουργείο Οικονομικών «ντρίμπλαρε» πέρυσι την απόφαση του ΣτΕ, μειώνοντας οριζόντια τις Τιμές Ζώνης, δηλαδή διατηρώντας τις στρεβλώσεις. Ενδεικτικά, στις «λαϊκές» περιοχές του Πειραιά, ο μέσος ΕΝΦΙΑ διαμορφώνεται σήμερα στα 309 ευρώ, στη Νίκαια στα 336 ευρώ, στο Περιστέρι στα 340 ευρώ, έναντι διπλάσιου μέσου φόρου στα βόρεια προάστια. Η τρίτη κατηγορία υπόχρεων, που βρίσκεται στον… προθάλαμο των επιβαρύνσεων, είναι οι αγρότες. Ουδέποτε οι δανειστές μπόρεσαν να «χωνέψουν» τη συμβολική φορολόγηση των αγροτικών ακινήτων, ειδικά εκείνων που δεν αποτελούν επαγγελματική εγκατάσταση, ενώ τη δυσφορία αυτή των ξένων τεχνοκρατών φρόντισε να ενισχύσει διαχρονικά το υπουργείο Οικονομικών, διατηρώντας εκτός αντικειμενικού προσδιορισμού πολλές περιοχές που χαρακτηρίζονται «φιλέτα» (π.χ. παραλιακές ζώνες πλούσιων κυκλαδίτικων νησιών), με αποτέλεσμα να επιβαρύνονται με… ψίχουλα. Το πρώτο βήμα θα γίνει φέτος, καθώς τα αγροτεμάχια θα συνυπολογιστούν στον συμπληρωματικό φόρο.