Θα πληρώσουν φόρο και όσοι έχουν μηνιαίο εισόδημα 400 ευρώ

Ψαλίδι 3.000 ευρώ στο αφορολόγητο όριο για μισθωτούς, συνταξιούχους και αγρότες που με βάση το καλό σενάριο θα ενεργοποιηθεί το 2020 προβλέπει, σύμφωνα με πληροφορίες, το προσχέδιο του Μνημονίου το οποίο «ξεσκονίζουν» από προχθές τα τεχνικά κλιμάκια. Εφόσον κλειδώσει μια τέτοια μείωση, φορολογούμενοι με μηνιαίες αποδοχές της τάξης των 400 - 500 ευρώ θα κληθούν να πληρώσουν για πρώτη φορά φόρο για τα χαμηλά εισοδήματά τους. Οι συζητήσεις με τους πιστωτές χθες για τις εκκρεμότητες της τεχνικής συμφωνίας συνεχίστηκαν σε τεχνικό επίπεδο, στην Αθήνα και η συνάντηση του Ευκλ. Τσακαλώτου με τους επικεφαλής της τρόικας μάλλον θα πρέπει να αναμένεται σήμερα. Εν τω μεταξύ, χθες,αποκαλύφθηκε η πρόθεση της Κομισιόν να προτείνει στο Συμβούλιο της Ε.Ε. την κατάργηση της διαδικασίας περί υπερβολικού ελλείμματος που έχει ανοίξει κατά της Ελλάδας, μετά και τα τελευταία στοιχεία που επικυρώθηκαν από τη Eurostat για τα δημοσιονομικά στοιχεία του 2016. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονταν σε έντυπο ευρωπαϊκής πληροφόρησης Agence Europe, ο Π. Μοσκοβισί προτίθεται να κάνει τέτοια πρόταση στις 17 Μαΐου, λίγο πριν από την κρίσιμη συνεδρίαση του Eurogroup, ενώ στο ίδιο έγγραφο τονίζεται πως μια πολιτική συμφωνία στο Eurogroup στις 22 Μαΐου θα σήμαινε και πιθανή απόφαση για εκταμίευση νέας δόσης από τον ΕSM στα μέσα Ιουνίου. Έπιτρέποντας έτσι στην Ελλάδα να ανταποκριθεί στις οικονομικές υποχρεώσεις της τον Ιούλιο και δίνοντας τη δυνατότητα ν' αποφευχθεί το να προσεγγίσουν οι διαπραγματεύσεις τον χρόνο διεξαγωγής των γερμανικών εκλογών. Την ίδια ώρα υψηλόβαθμος αξιωματούχος του γερμανικού υπουργείου Οικονομικών προέβλεπε πως «σύντομα» θα υπάρξει συμφωνία με την Ελλάδα για την αποδέσμευση των νέων δόσεων των δανείων, τονίζοντας πως απαραίτητη προϋπόθεση είναι η υλοποίηση των μεταρρυθμίσεων από την ελληνική κυβέρνηση. Εφικτή χαρακτήρισε την επίτευξη συμφωνίας και ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν, Β. Ντομπρόβσκις «ενδεχομένως» εντός του Μαΐου, καθώς η χώρα έχει υπερβεί τους στόχους για τα δημοσιονομικά πλεονάσματα και υπάρχει η βάση για την ολοκλήρωση της αξιολόγησης. Αφορολόγητο Οι διαπραγματεύσεις στην Αθήνα με τους εκπροσώπους των δανειστών συνεχίζονται και σήμερα με ορίζοντα ολοκλήρωσης την ερχόμενη Τρίτη. Έως τότε πρέπει να κλείσουν όλες οι εκκρεμότητες, προκειμένου να οριστικοποιηθεί η τεχνική συμφωνία και να προχωρήσει η νομοθέτηση των μέτρων από την ελληνική Βουλή. Στο κρίσιμο μέτωπο του αφορολόγητου, σύμφωνα με πληροφορίες στο προσχέδιο των μνημονίων που εξετάζεται προβλέπεται η περικοπή του κατά 3.000 ευρώ. Μείωση που αγγίζει πια φορολογούμενους με μηνιαίες αποδοχές των 400 - 500 ευρώ. Η περικοπή κατά 3.000 ευρώ σημαίνει ότι το έμμεσο αφορολόγητο ανάλογα με τον αριθμό των φορολογούμενων προσγειώνεται στις: • 5.700 ευρώ από 8.636 ευρώ σήμερα για φορολογούμενους χωρίς παιδιά. • 5.900 ευρώ από 8.864 ευρώ που είναι σήμερα για φορολογούμενους με ένα παιδί. • 6.100 ευρώ από 9.090 ευρώ για φορολογούμενους με δυο παιδιά. • 6.600 ευρώ από 9.545 ευρώ για όσους έχουν τρία ή περισσότερα παιδιά. Για να περιοριστούν οι μεγάλες φοροεπιβαρύνσεις, η περικοπή του αφορολογήτου θα συνοδευτεί με μείωση του πρώτου συντελεστή της φορολογικής κλίμακας από 22% σε 20%, μέτρο που περιλαμβάνεται στο πακέτο των αντίμετρων. Η μείωση του συντελεστή θα ενεργοποιηθεί, εφόσον επιτευχθεί ο στόχος του πρωτογενούς πλεονάσματος. Ωστόσο και μετά τη μείωση του φορολογικού συντελεστή εξακολουθούν να προκύπτουν σημαντικές επιβαρύνσεις, ειδικά στα χαμηλά εισοδήματα. Π.χ. μισθωτός του ιδιωτικού τομέα χωρίς παιδιά με ετήσιο εισόδημα 8.500 ευρώ ή 607 ευρώ τον μήνα που σήμερα δεν πληρώνει ούτε ένα ευρώ φόρο για τις αποδοχές του με την μείωση του αφορολόγητου θα κληθεί να πληρώσει φόρο 446 ευρώ. Υπολογίζεται ότι περίπου 1 εκατ. φορολογούμενοι θα κληθούν να πληρώσουν για πρώτη φορά φόρο για εισοδήματα. Διαπραγμάτευση Χθες και ενώ κατέστη γνωστό πως δεν θα γινόταν συνάντηση σε ανώτερο επίπεδο, δηλαδή του Ευκλ. Τσακαλώτου και των επικεφαλής των θεσμών, υψηλόβαθμος κυβερνητικός αξιωματούχος σημείωνε πως «υπάρχει πολλή δουλειά στα τεχνικά κλιμάκια». Υψηλόβαθμος αξιωματούχος του γερμανικού υπουργείου Οικονομικών δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι προβλέπει πως «σύντομα» θα υπάρξει συμφωνία με την Ελλάδα για την αποδέσμευση των νέων δόσεων. «Επί της ουσίας, η αξιολόγηση που είναι σε εξέλιξη έχει στόχο η Ελλάδα να εφαρμόσει τις μεταρρυθμίσεις που έχει υποσχεθεί, αυτό παραμένει η προϋπόθεση για να συνεχιστεί το πρόγραμμα βοήθειας όπως και η συμμετοχή του ΔΝΤ», δήλωσε ο Γενς Σπαν, ένας από τους Γερμανούς υφυπουργούς Οικονομικών, δηλώνοντας αισιόδοξος ότι αυτό θα επιτευχθεί σύντομα. Δίνει το στίγμα Στίγμα για την πορεία της δεύτερης αξιολόγησης αναμένεται σήμερα από τον πρόεδρο του Eurogroup, Γ. Ντάισελμπλουμ, που ενημερώνει την Πέμπτη το Ευρωκοινοβούλιο για τις τελευταίες εξελίξεις στο ελληνικό πρόγραμμα. Αξίζει να σημειωθεί πως η παρουσία του στην Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου έρχεται μετά τις δηλώσεις του, νωρίτερα φέτος, για τις χώρες του Νότου, οι οποίες προκάλεσαν έντονες αντιδράσεις από τους ευρωβουλευτές, με πολλούς από αυτούς μάλιστα να ζητούν την παραίτησή του. «Σύντομα» Υψηλόβαθμος αξιωματούχος του γερμανικού υπουργείου Οικονομικών προέβλεπε πως «σύντομα» θα υπάρξει συμφωνία με την Ελλάδα για την αποδέσμευση των νέων δόσεων των δανείων, τονίζοντας πως απαραίτητη προϋπόθεση είναι η υλοποίηση των μεταρρυθμίσεων από την ελληνική κυβέρνηση. imerisia

Αποστόλου: «Στο Eurogroup της 22ης Μαΐου θα κλείσει η δεύτερη αξιολόγηση»

«Μην περιμένετε εφαρμογή μέτρων πριν ολοκληρωθεί η διαδικασία που αφορά την αντιμετώπιση του ελληνικού χρέους», επισήμανε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Βαγγέλης Αποστόλου, εκφράζοντας την πεποίθησή του ότι στο Eurogroup της 22ης Μαΐου θα κλείσει η δεύτερη αξιολόγηση. Ειδικότερα, στο πλαίσιο της τελετής των εγκαινίων του Διεθνούς Εκθεσιακού Γεγονότος Φρούτων και Λαχανικών «Freskon» απόψε στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Αποστόλου τόνισε ότι από την 23η Μαϊου η Ελλάδα θα μπει σε τροχιά ανάπτυξης και παραγωγικής ανασυγκρότησης.Στο πρίσμα αυτό, κάλεσε τους Έλληνες του πρωτογενούς τομέα, που έχουν τις δυνατότητες και τα πλεονεκτήματα να πρωταγωνιστήσουν στην προσπάθεια ανάπτυξης της χώρας και της παραγωγικής ανασυγκρότησης, «να είναι μαζί μας. Όλοι μαζί, για τη μεγάλη προσπάθεια ανασυγκρότησης του αγροτικού χώρου, που σημαίνει ότι ενώνουμε τις δυνάμεις μας στην προσπάθεια για έξοδο της χώρας μας από την οικονομική κρίση», υπογράμμισε.Απαντώντας σε ερώτηση για το εάν το κλείσιμο της αξιολόγησης θα σημάνει την επιβολή επιπλέον μέτρων στη χώρα μας, ο κ. Αποστόλου επισήμανε ότι από αυτά που έχουν ήδη συζητηθεί και συμφωνηθεί, τα επιπλέον μέτρα θα έχουν από την άλλη πλευρά αντίμετρα, ενώ επιπλέον «θα έχουμε την προετοιμασία για αντιμετώπιση του μεγάλου θέματος για τη χώρα μας, που αφορά την αντιμετώπιση του χρέους».«Μην περιμένετε εφαρμογή μέτρων πριν ολοκληρωθεί η διαδικασία που αφορά την αντιμετώπιση του χρέους», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Αποστόλου. Πηγή κειμένου: ΑΠΕ ΜΠΕ

Τζανακόπουλος: Αν το ΔΝΤ δεν μπει στο πρόγραμμα δεν εφαρμόζονται τα μέτρα

«Αν το ΔΝΤ δεν συμμετάσχει στο πρόγραμμα, δεν έχει κανένα νόημα να εφαρμόσουμε τα μέτρα που εκείνο ζήτησε» υπογράμμισε πριν από λίγο ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Δημήτρης Τζανακόπουλος στη συνέντευξη που παραχώρησε στην ΕΡΤ. Ο κ. Τζανακόπουλος σημείωσε ακόμα ότι «κανείς στην Ευρώπη δεν ζητεί αυτά τα μέτρα» και επανέλαβε τη διαβεβαίωση που έδωσε την Τρίτη ο Πρωθυπουργός ότι «τα μέτρα θα ψηφιστούν, αλλά δεν θα εφαρμοστούν εφόσον δεν συντρέχουν οι λόγοι για τους οποίους ψηφίστηκαν». Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος δεν παρέλειψε επίσης να σημειώσει ότι δεν θα υπάρχουν συνέπειες από τη μη εφαρμογή των μέτρων που ζητεί το ΔΝΤ, εφόσον το Ταμείο δεν μείνει στο πρόγραμμα. Εφικτή η συμφωνία μέχρι την Κυριακή Παράλληλα ο κ. Τζανακόπουλος εκτίμησε ότι μέχρι την Κυριακή μπορεί να έχουν ολοκληρωθεί οι συνομιλίες με τους δανειστές για την τεχνική συμφωνία. «Φτάσαμε στα πολιτικά μας όρια στη διάρκεια της διαπραγμάτευσης» και πλέον είμαστε πολύ κοντά στην επίτευξη της συμφωνίας σημείωσε. «Για να βρεθούμε στο συγκεκριμένο σημείο καταλυτικός ήταν ο ρόλος της πολιτικής συμφωνίας της 7ης Απρίλη. Τότε λύθηκαν τα μεγάλα ζητήματα» είπε χαρακτηριστικά και σημείωσε ότι για να έρθουμε κοντά σε συμφωνία «όλες οι πλευρές έκαναν βήματα προς τα πίσω. Και η Ελλάδα και η ΕΕ και το ΔΝΤ έκαναν πίσω» σημείωσε και υποστήριξε ότι για πρώτη φορά οδηγούμαστε σε μια συμφωνία που δεν θα περιλαμβάνει επιπλέον δημοσιονομική επιβάρυνση. Ο κ. Τζανακόπουλος εκτίμησε ότι η συμφωνία μπορεί μέχρι τα μέσα του επόμενου μήνα να έχει ψηφιστεί από τη Βουλή και μέχρι το τέλος Μαΐου να κλείσει η δεύτερη αξιολόγηση και να μπούμε στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης. Στην ερώτηση εάν θα υπάρξει πρόβλημα στη Βουλή με την ψήφιση των μέτρων είπε «προσπαθήσαμε να κάνουμε το καλύτερο δυνατό» Δεν καταφέραμε να κάνουμε όσα θέλαμε, αλλά κάναμε πάρα πολλά» είπε σε άλλο σημείο των δηλώσεων του σημειώνοντας ότι στη συμφωνία θα υπάρξουν και μέτρα που δεν θα ήταν στην επιλογή της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ εάν βρισκόμασταν σε καθεστώς οικονομικής κανονικότητας... «Είναι η πρώτη φορά που δεν υπάρχει επιπλέον δημοσιονομική επιβάρυνση. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα υπάρξουν μέτρα που δεν θα ήταν ποτέ επιλογή μας». Κάλυψε τον Δημητριάδη Σχετικά με την τροπολογία που κατέθεσε ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Δημητριάδης ο κυβερνητικός εκπρόσωπος εξήγησε ότι δεν υπάρχει τίποτα μεμπτό. Το θέμα αυτό ο Βουλευτής το συζήτησε με την αρμόδια υπουργό η οποία και έκανε αποδεκτή την τροπολογία. Δεν είμαστε όλοι ίδιοι. Εμείς δεν συζητάμε τις τροπολογίες τα μεσάνυχτα. ΠΑΣΟΚ και ΝΔ κάνουν πολύ θόρυβο για το τίποτα...» Επίθεση στον Μητσοτάκη Τέλος ο κ. Τζανακόπουλος αναφερόμενος στην επιστολή του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης –με την οποία έθετε ζήτημα δημοκρατικής λειτουργίας- στον πρόεδρο της Βουλής Νίκο Βούτση, εξαπέλυσε επίθεση σε βάρος του αρχηγού της ΝΔ σημειώνοντας ότι ο κ. Μητσοτάκης δεν μπορεί να διαμαρτύρεται για την λειτουργία του Κοινοβουλίου καθώς «συμμετείχε σε μια κυβέρνηση που πέρασε μέσα σε ένα βράδυ 313 τροπολογίες! Συμμετείχε σε μια κυβέρνηση στην οποία ο τότε πρωθυπουργός Α. Σαμαράς δεν είχε εμφανιστεί ούτε μια φορά στην ώρα του πρωθυπουργού».

Η θέση του Μητσοτάκη για την παιδεία και τις προσλήψεις στην ειδική αγωγή

Μητσότάκης: «Στηρίζω ένθερμα την περαιτέρω προώθηση της στρατηγικής σχέσης Ελλάδας- Κίνας»

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης συναντήθηκε σήμερα με το μέλος του Πολιτικού Γραφείου και της Γραμματείας της Κεντρικής Επιτροπής του Κομμουνιστικού Κόμματος Κίνας, αρμόδιο για θέματα πολιτισμού, κ. Λιου Κιμπάο, ο οποίος επισκέπτεται την Ελλάδα, με την ευκαιρία της επίσημης έναρξης του Έτους Πολιτιστικών Ανταλλαγών Ελλάδας - Κίνας.Ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας υπογράμμισε ότι στηρίζει ένθερμα την περαιτέρω προώθηση της στρατηγικής σχέσης Ελλάδας και Κίνας, η οποία ξεκίνησε επί ημερών Κυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας πριν από έντεκα χρόνια. «Η Ελλάδα, ως νησίδα σταθερότητας σε μια ασταθή γενικά περιοχή και με την ιδιότητά της ως κράτους - μέλους της Ε.Ε., αποτελεί αξιόπιστο εταίρο της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, καθώς και γέφυρα αμοιβαίας κατανόησης μεταξύ Κίνας και Ευρώπης», τόνισε ο κ. Μητσοτάκης.Ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας αναφέρθηκε επίσης στην σημαντική επένδυση της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά, επισημαίνοντας ότι «παρ’ ότι πολεμήθηκε από τα Κόμματα, τα οποία τότε βρίσκονταν στην Αντιπολίτευση, σήμερα φαίνεται ότι υπάρχει μια γενική συμφωνία απ’ όλα τα Κόμματα, ότι η επένδυση αυτή είναι μια επένδυση χρήσιμη, μια επένδυση αμοιβαία ωφέλιμη για τα συμφέροντα των δύο χωρών». Κατά τη συνάντηση επιβεβαιώθηκε το κοινό ενδιαφέρον στην κατεύθυνση αυτή και δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στις δυνατότητες εμβάθυνσης των διμερών σχέσεων, πέραν του οικονομικού - εμπορικού τομέα και στους τομείς του τουρισμού, του πολιτισμού και της εκπαίδευσης.Ακόμη, ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε στα ζητήματα της πράσινης ανάπτυξης και του ελεύθερου εμπορίου, τονίζοντας ότι «είναι εξαιρετικά σημαντικό το γεγονός ότι μια γρήγορα οικονομικά αναπτυσσόμενη υπερδύναμη θέτει στο επίκεντρο της μελλοντικής της στρατηγικής τα ζητήματα της πράσινης ανάπτυξης. Χωρίς την ενεργό συμμετοχή της Κίνας είναι αδύνατον να πετύχουμε μια νέα, μεγάλη, διεθνή συμφωνία για τον περιορισμό των εκπομπών του αερίου του θερμοκηπίου».Επιπλέον, ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε στην πρωτοβουλία του Προέδρου της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας κ. Σι Τσινπίνγκ να βάλει στο επίκεντρο της διεθνούς πολιτικής του την πρόταση για το ανοιχτό εμπόριο, την ελεύθερη διακίνηση εμπορευμάτων. «Δεν πιστεύουμε ότι η λογική του προστατευτισμού είναι προς όφελος της κοινωνίας μας», επισήμανε ο κ. Μητσοτάκης. Ο κ. Κιμπάο, από την πλευρά του, αναφέρθηκε ειδικότερα στην επένδυση της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά, παρουσιάζοντάς την ως υπόδειγμα αμοιβαίας επωφελούς συνεργασίας και αναγνωρίζοντας παράλληλα ότι η Νέα Δημοκρατία πρωτοστάτησε ως Κυβέρνηση προς την κατεύθυνση της υλοποίησής της.«Η Νέα Δημοκρατία είναι αφοσιωμένη στην ανάπτυξη των Ελληνο - Κινεζικών σχέσεων. Άλλωστε, η στρατηγική σχέση Ελλάδας - Κίνας ξεκίνησε το 2006 και ήταν μια πολύ σημαντική πρωτοβουλία, την οποία θέλουμε τώρα να αναβαθμίσουμε ακόμη περισσότερο», ανέφερε ο κ. Qibao. Επίσης, ο κ. Κιμπάο τόνισε την πρόθεση και τη διάθεση της Κίνας να εμβαθύνει την πολιτική εμπιστοσύνη με την Ελλάδα, επισημαίνοντας, παράλληλα, ότι υπάρχουν μεγάλα περιθώρια συνεργασίας στον οικονομικό και τον εμπορικό τομέα. Τέλος, έγινε αναφορά στο πολύ καλό επίπεδο των σχέσεων μεταξύ των δύο Κομμάτων, ενώ αμοιβαίο υπήρξε το ενδιαφέρον για την περαιτέρω ενίσχυσή τους.Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Κιμπάο προσκάλεσε τον κ. Μητσοτάκη να επισκεφθεί την Κίνα, πρόσκληση η οποία έγινε αποδεκτή από τον Πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας.

Ντράγκι κατά Σόιμπλε: Αποτελεί ειρωνεία να ακούς τέτοια σχόλια

Αισιόδοξος για την πορεία ανάκαμψης της ευρωζώνης εμφανίστηκε σήμερα ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, Μάριο Ντράγκι, υπογραμμίζοντας ότι «οι κίνδυνοι στο μέτωπο της ανάπτυξης έχουν περιοριστεί σημαντικά». Ωστόσο, άφησε να εννοηθεί ότι η ΕΚΤ θα συνεχίσει την υφιστάμενη νομισματική πολιτική καθώς παραμένει ανέφικτος ο στόχος του πληθωρισμού. Στο πλαίσιο αυτό, όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, επιβεβαίωσε ότι η πολιτική της νομισματικής χαλάρωσης (QE) θα συνεχιστεί τουλάχιστον μέχρι το Δεκέμβριο, και άφησε να εννοηθεί ότι η ΕΚΤ δεν προτίθεται να προχωρήσει σε αύξηση των επιτοκίων της πριν ολοκληρωθεί το συγκεκριμένο πρόγραμμα. Μιλώντας στο πλαίσιο της καθιερωμένης συνέντευξης Τύπου, ο επικεφαλής της ΕΚΤ άφησε να φανεί η δυσαρέσκειά του από την πρόσφατη κριτική που απηύθυνε πριν από λίγες ημέρες στην ασκούμενη νομισματική πολιτική ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών Βόλφγκανγκ Σόιμπλε. «Αποτελεί ειρωνεία να ακούς τέτοια σχόλια από αυτούς που έδωσαν μάχη για τη θεσμική κατοχύρωση της ανεξαρτησίας της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Ντράγκι. Σε ερώτηση για το κατά πόσο η προαναγγελθείσα οικονομική πολιτική της νέας αμερικανικής κυβέρνησης θα επηρεάσει τα δεδομένα της παγκόσμιας οικονομίας, ο επικεφαλής της ΕΚΤ διαπίστωσε ότι ο «κίνδυνος να προχωρήσει η κυβέρνηση Τραμπ σε μία εμπορική πολιτική προστατευτισμού έχει πλέον υποχωρήσει». Αναφορικά με την πορεία της ευρωπαϊκής οικονομίας, οι προβλέψεις της ΕΚΤ είναι σαφώς πλέον πιο αισιόδοξες σε σύγκριση με το παρελθόν. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της Κεντρικής Τράπεζας, η ανάπτυξη βελτιώνεται και τα πράγματα πηγαίνουν σαφώς καλύτερα. Μέχρι και το τέλος του 2016, υπενθύμισε ο ίδιος, η ΕΚΤ διαπίστωνε ότι η ανάκαμψη της οικονομίας ήταν επισφαλής και «εύθραυστη». Αντίθετα σήμερα φαίνεται, όπως είπε, να έχει ισχυροποιηθεί και να έχει γενικευθεί. Το ίδιο ωστόσο δεν συμβαίνει και με τον πληθωρισμό ο οποίος συνεχίσει να κινείται με επίπεδα πολύ χαμηλότερα από το στόχο του 2% -ή πλησίον αυτού- που έχει θέσει η ΕΚΤ. Παρά την πρόοδο που έχει συντελεστεί στο μέτωπο της ανάκαμψης, ο κ. Ντράγκι παραδέχθηκε ότι η παγκοσμιοποίηση της οικονομίας τα τελευταία χρόνια, εκτός από τους κερδισμένους, άφησε πίσω της και πολλούς χαμένους. Για το λόγό αυτό υπογράμμισε ότι είναι θα ήταν λάθος η οικονομική πολιτική να μη λαμβάνει υπόψη της «τις οικονομικές ανισότητες» που προκάλεσε η παγκοσμιοποίηση. Σε κάθε περίπτωση ωστόσο υπογράμμισε ότι οι διαρθρωτικές αλλαγές στην ευρωζώνη θα πρέπει να προχωρήσουν, υποστηρίζοντας ότι το σημαντικότερο πρόβλημα αποτελεί η χαμηλή παραγωγικότητα. news

Χατζηδάκης: «Το πρόβλημα με τα «κόκκινα» δάνεια θα γίνει ακόμη χειρότερο»

«Καμπανάκι κινδύνου» για περαιτέρω επιδείνωση στο «παγκόσμιο ρεκόρ» των κόκκινων δανείων που κατέχει η χώρα, σήμανε ο αντιπρόεδρος της ΝΔ, Κωστής Χατζηδάκης, εκτιμώντας πως οι εξελίξεις είναι εξαιρετικά ανησυχητικές, με ευθύνη της κυβέρνησης. Μιλώντας στην Ολομέλεια, ο κ. Χατζηδάκης είπε, πως μετά τα «πανηγύρια» που έστησε η κυβέρνηση για το ότι μείωσε τους στόχους για το πρωτογενές έλλειμμα και κατόπιν για το ακριβώς αντίθετο (δηλαδή για το υπερπλεόνασμα που πέτυχε χάρη στα επιπλέον μέτρα που πήρε), τώρα πανηγυρίζει για ένα νομοσχέδιο, το οποίο, όχι μόνο δεν θα λύσει το πρόβλημα των κόκκινων δανείων, αλλά θα το επιδεινώσει. Ο κ. Χατζηδάκης, αφού ανέφερε ότι παρότι η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι φέρνει έναν εξωδικαστικό συμβιβασμό, όμως, δεν είναι ούτε εξωδικαστικός, ούτε συμβιβασμός, καθώς η υπαγωγή στον μηχανισμό θα προϋποθέτει, σχεδόν αναπόφευκτα, δικαστική απόφαση, ώστε να επικυρωθεί ο συμβιβασμός μεταξύ οφειλετών και πιστωτών. «Η λύση, δηλαδή, της κυβέρνησης για να επιταχυνθούν οι διαδικασίες ρύθμισης οφειλών με τρόπο που δεν επιβαρύνει περαιτέρω το δικαστικό σύστημα, είναι να προτείνει μια πολύμηνη διαδικασία δικαστικής επικύρωσης. Και όλα αυτά, μάλιστα, τη στιγμή που εκκρεμούν προς εκδίκαση 200.000 υποθέσεις του νόμου Κατσέλη, με περιπτώσεις στις οποίες η δικάσιμος έχει οριστεί για το 2032. Ομηρία για όλους, δηλαδή. Και για την αγορά και για τις τράπεζες» εξήγησε ως προς την κριτική του.

Όλα τα μυστικά της εξωδικαστικής ρύθμισης των χρεών

Ρύθμιση των χρεών προς το Δημόσιο, τα ταμεία, τις τράπεζες και ιδιώτες πιστωτές, μπορεί να κάνει μία υπερχρεωμένη επιχείρηση με μία μόνο ενέργεια. Την επισήμανση αυτή έκανε ευθύς εξαρχής ο υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης Δημήτρης Παπαδημητρίου στην ομιλία του στη Βουλή κατά τη συζήτηση του σχετικού νομοσχεδίου. Ο ίδιος παρέθεσε όλες τις διαδικασίες και τα μυστικά του μηχανισμού ρύθμισης στον οποία μπορούν να υπαχθούν εν δυνάμει 400.000 περίπου επιχειρήσεις και ελεύθεροι επαγγελματίες που έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές μεγαλύτερες από 20.000 ευρώ. Ειδικότερα ο κ. Παπαδημητρίου είπε: “Η υπερχρέωση των επιχειρήσεων είναι αναμφίβολα ένα από τα οξύτερα οικονομικά προβλήματα των τελευταίων ετών. Πολλές επιχειρήσεις, όλων των μεγεθών, μολονότι είναι βιώσιμες, βρίσκονται στα πρόθυρα της πτώχευσης. Μέχρι τώρα, η μόνη λύση που τους παρεχόταν, προκειμένου να διασωθούν, ήταν η διμερής ρύθμιση με κάθε έναν πιστωτή τους. Ο εξωδικαστικός μηχανισμός ρύθμισης οφειλών των επιχειρήσεων, επιδιώκει τον συντονισμό όλων των πιστωτών της επιχείρησης συμπεριλαμβανομένων του Δημοσίου και του Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης. Ο μηχανισμός αυτός δίνει τη δυνατότητα στην επιχείρηση να διαπραγματευθεί σε μία μόνο διαδικασία με το σύνολο των πιστωτών της. Η διαδικασία γίνεται με ηλεκτρονικό τρόπο, γεγονός, το οποίο μειώνει το διοικητικό κόστος της διαδικασίας όχι μόνο για την επιχείρηση, αλλά και για τους πιστωτές, αίροντας έτσι ένα πιθανό αντικίνητρο των πιστωτών από την εξέταση αιτημάτων ρύθμισης των μικρών επιχειρήσεων. Περαιτέρω, το νομοσχέδιο προβλέπει τη συμμετοχή τόσο του Δημοσίου όσο και των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης ως πιστωτών με τους ίδιους όρους που συμμετέχουν και οι ιδιώτες πιστωτές. Αυτό επιτρέπει μία ρύθμιση των οφειλών προς το Δημόσιο και τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης όχι δύσκαμπτη, όπως προέβλεπε η νομοθεσία έως τώρα, αλλά προσαρμοσμένη στη βιωσιμότητα της κάθε επιχείρησης. Ιδιαίτερη προσοχή δώσαμε στα κριτήρια που πρέπει να πληροί μία επιχείρηση, προκειμένου να μπορεί να ενταχθεί στο μηχανισμό. Τα κριτήρια που προβλέπει το νομοσχέδιο είναι τέτοια, ώστε να μπορεί να ενταχθεί στο μηχανισμό κάθε βιώσιμη επιχείρηση, ανεξαρτήτως μεγέθους. Αποκλείονται όμως εκ των προτέρων όλες οι επιχειρήσεις, οι οποίες είτε δεν έχουν βάσιμες πιθανότητες για μία θετική αξιολόγηση βιωσιμότητας είτε δεν χρειάζονται το μηχανισμό. Με το σκεπτικό του αποκλεισμού των μη βιώσιμων επιχειρήσεων προβλέπεται ότι μία επιχείρηση μπορεί να ενταχθεί στο μηχανισμό μόνο εφόσον κάλυπτε τα τρέχοντα έξοδά της σε τουλάχιστον μία από τις τρεις τελευταίες χρήσεις, παρουσιάζοντας θετικά καθαρά αποτελέσματα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων. Από την άλλη πλευρά, προβλέπεται ότι, για να μπορεί μία επιχείρηση να ενταχθεί στο μηχανισμό, θα πρέπει να έχει οφειλές σε καθυστέρηση και επιπλέον οι συνολικές προς ρύθμιση οφειλές της να υπερβαίνουν τις 20.000 ευρώ, καθώς μία επιχείρηση που δεν πληροί τις ανωτέρω προϋποθέσεις δεν έχει ανάγκη το μηχανισμό. Γι’ αυτό το λόγο δεν μπορεί να υιοθετηθεί η πρόταση που διατυπώθηκε για ένταξη των επιχειρήσεων που δεν πληρούν το κριτήριο της μίας χρήσης λειτουργικής κερδοφορίας στις τρεις ούτε η πρόταση για χαλάρωση του κριτηρίου αυτού. Αν μία επιχείρηση επί τρία έτη δεν καλύπτει τα τρέχοντα έξοδά της, δεν θα κριθεί βιώσιμη. Επίσης δεν μπορεί να υιοθετηθεί η πρόταση για πλήρη ένταξη στο μηχανισμό των ελεύθερων επαγγελματιών ή των αγροτών. Τα πρόσωπα αυτά μπορούν να υπαχθούν στο νόμο για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, ενώ η περίπτωση των οφειλών τους προς το Δημόσιο ή προς Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης αντιμετωπίζεται από την παράγραφο 21 του άρθρου 15. Υποστηρίχθηκε επίσης ότι δεν πρέπει να αποκλείονται από το μηχανισμό οι κλειστές επιχειρήσεις. Στην πραγματικότητα δεν αποκλείονται, καθώς μία επιχείρηση, που διέκοψε την επιχειρηματική της δραστηριότητα, μπορεί να υποβάλει δήλωση έναρξης εργασιών και έτσι να μεταπέσει στην κατηγορία της ανοικτής επιχείρησης. Προκειμένου μάλιστα να αποτρέψουμε τον κίνδυνο ερμηνευτικών αμφισβητήσεων ως προς τη δυνατότητα της κλειστής επιχείρησης να υποβάλει δήλωση έναρξης εργασιών και να ενταχθεί στο μηχανισμό, υποβάλλουμε σχετική νομοτεχνική βελτίωση, όπου προβλέπεται ρητά αυτή η δυνατότητα. Προτάθηκε επίσης η δυνατότητα ένταξης στο μηχανισμό των κοινωφελών ιδρυμάτων. Η πρόταση μας βρίσκει απόλυτα σύμφωνους και μάλιστα μία προσεκτικότερη ανάγνωση του νομοσχεδίου οδηγεί στο συμπέρασμα ότι τα κοινωφελή ιδρύματα εντάσσονται στο μηχανισμό. Σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 2, στο μηχανισμό εντάσσεται κάθε νομικό πρόσωπο, που αποκτά εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα σύμφωνα με τα άρθρα 21 και 47 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος. Σύμφωνα δε με την παράγραφο 2 του άρθρου 47 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, όλα τα έσοδα που αποκτούν τα νομικά πρόσωπα του άρθρου 45, στα οποία συμπεριλαμβάνονται τα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου, θεωρούνται έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα. Επομένως και τα κοινωφελή ιδρύματα μπορούν να ενταχθούν στο μηχανισμό, χωρίς να απαιτείται μεταβολή του νομοσχεδίου. Ο εξωδικαστικός μηχανισμός διαμορφώθηκε με τέτοιον τρόπο, ώστε αφενός να μπορούν να υποβληθούν από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη προτάσεις τεκμηριωμένες, με σοβαρές πιθανότητες αποδοχής τους από τα υπόλοιπα μέρη, αφετέρου η διαδικασία να ολοκληρώνεται σε όσο το δυνατόν μικρότερο χρονικό διάστημα. Συγκεκριμένα, ο οφειλέτης, υποβάλλοντας την αίτησή του, ανακοινώνει προς τους πιστωτές, που πρόκειται να συμμετάσχουν, το σύνολο των περιουσιακών του στοιχείων, καθώς και όλα τα δεδομένα εκείνα, τα οποία θα επιτρέψουν την αξιολόγηση της βιωσιμότητάς του. Ταυτόχρονα παραιτείται του τραπεζικού και του φορολογικού απορρήτου. Η παροχή αυτών των πληροφοριών αφενός κάμπτει την τυχόν διστακτικότητα των πιστωτών να συναινέσουν σε μία πρόταση ρύθμισης, που θα μπορούσε να οφείλεται σε ασυμμετρία πληροφόρησης, αφετέρου αποτρέπει την κατάχρηση του μηχανισμού από τους στρατηγικούς κακοπληρωτές. Στο νομοσχέδιο ασκήθηκε η κριτική ότι ταλαιπωρεί τους αιτούντες με τη συλλογή μεγάλου αριθμού δικαιολογητικών. Στο άρθρο 16 προβλέπεται δυνατότητα διασύνδεσης ηλεκτρονικών και ψηφιακών αρχείων μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, για τη διασταύρωση και την επαλήθευση των στοιχείων που υποβάλει ο οφειλέτης. Κάτι τέτοιο θα μειώσει σημαντικά τη γραφειοκρατία της διαδικασίας. Ωστόσο, μέχρι την ενσωμάτωση της λειτουργίας αυτής στην πλατφόρμα, η υποβολή των δικαιολογητικών αυτών είναι απαραίτητη, καθώς όσο πιο πλήρη εικόνα της επιχείρησης έχουν οι πιστωτές, τόσο πιο πιθανό είναι είτε να αποδεχθούν την πρόταση ρύθμισης του οφειλέτη είτε να υποβάλουν μία αντιπρόταση, που θα γίνει αποδεκτή. Η εναλλακτική λύση που προτάθηκε, για αυτεπάγγελτη αναζήτηση ορισμένων δικαιολογητικών από το συντονιστή, θεωρούμε ότι δεν μπορεί να υιοθετηθεί, καθώς είναι προτιμότερο ο απαιτούμενος χρόνος για τη συλλογή των δικαιολογητικών να αφιερωθεί πριν την έναρξη της διαδικασίας παρά κατά τη διάρκεια αυτής. Το σκοπό της παροχής πλήρους εικόνας στους πιστωτές, προκειμένου να μεγιστοποιηθούν οι πιθανότητες επίτευξης συμφωνίας, εξυπηρετεί και η υποχρέωση συνυποβολής της αίτησης από όλους τους συνοφειλέτες, με την εξαίρεση φυσικά των εγγυητών του δημόσιου τομέα, οι οποίοι θεωρούνται εκ του νόμου ως συνυποβάλλοντες. Παρέχεται μάλιστα ισχυρό κίνητρο στους συνοφειλέτες, προκειμένου να συνυποβάλουν την αίτηση, καθώς, ναι μεν οι εγγυητές, που δεν συνυποβάλουν την αίτηση, ωφελούνται από τη συμφωνία που ενδεχομένως θα επιτευχθεί, ωστόσο επί μη συνυποβολής της αίτησης δικαιούται ο εξασφαλισμένος πιστωτής να αρνηθεί τη συμμετοχή του στη διαδικασία, διατηρώντας ακέραιες τις αξιώσεις του. Εξυπακούεται ότι ο εγγυητής μπορεί να ενταχθεί αυτοτελώς για το σύνολο των οφειλών του είτε στον εξωδικαστικό μηχανισμό, αν εμπίπτει στο προσωπικό πεδίο εφαρμογής του, είτε στο νόμο για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, αν είναι φυσικό πρόσωπο χωρίς εμπορική ιδιότητα. Μετά την υποβολή της αίτησης διορίζεται συντονιστής από ειδικό μητρώο που θα τηρεί η Ειδική Γραμματεία για τη Διαχείριση του Ιδιωτικού Χρέους. Ασκήθηκε κριτική για τον περιορισμένο αριθμό των συντονιστών. Ωστόσο ο αριθμός αυτός είναι επιβεβλημένος, προκειμένου να μπορεί η Ειδική Γραμματεία για τη Διαχείριση του Ιδιωτικού Χρέους να ασκεί αποτελεσματική εποπτεία στους συντονιστές. Σε κάθε περίπτωση ο αριθμός των συντονιστών δεν είναι απόλυτα περιοριστικός, καθώς η παράγραφος 7 του άρθρου 6 προβλέπει συμπλήρωση του μητρώου των συντονιστών, αν προκύψει τέτοια ανάγκη. Στο μητρώο συντονιστών εγγράφονται κατά προτεραιότητα διαπιστευμένοι διαμεσολαβητές χωρίς διάκριση ανάλογα με την ειδικότητα, επομένως δεν εγγράφονται μόνο οι διαμεσολαβητές που είναι δικηγόροι. Ο συντονιστής, αφού ελέγξει την πληρότητα του φακέλου, προσκαλεί τους πιστωτές να δηλώσουν αν προτίθενται να συμμετάσχουν στη διαδικασία. Από αυτό το χρονικό σημείο και όσο διαρκεί η διαπραγμάτευση, αναστέλλεται κάθε αναγκαστική εκτέλεση κατά του οφειλέτη. Με νομοτεχνική βελτίωση που υποβάλλουμε, κατά παραδοχή πρότασης τόσο βουλευτών όσο και της Ένωσης Ελληνικών Τραπεζών, προβλέπεται ότι από αυτό το χρονικό σημείο αναστέλλεται η διαδικασία του Κώδικα Δεοντολογίας Τραπεζών και όχι από την υποβολή της αίτησης. Εφόσον συμμετάσχουν στη διαδικασία πιστωτές που έχουν την πλειοψηφία των απαιτήσεων, προβλέπεται διορισμός εμπειρογνώμονα, υποχρεωτικός στις μεγάλες επιχειρήσεις και προαιρετικός στις μικρές. Ο εμπειρογνώμονας αξιολογεί τη βιωσιμότητα του οφειλέτη και, αν του ανατεθεί, εκπονεί σχέδιο αναδιάρθρωσης οφειλών. Σύμφωνα με νομοτεχνική βελτίωση που υποβάλλουμε, θα μπορεί στον εμπειρογνώμονα να ανατεθεί και η επαλήθευση αμφισβητούμενων απαιτήσεων. Η δυνατότητα αυτή, σε συνδυασμό με τη δυνατότητα κάθε συμμετέχοντα πιστωτή να ζητήσει πρόσθετα έγγραφα και στοιχεία από τον οφειλέτη, θεωρούμε ότι διασφαλίζει σε ικανοποιητικό βαθμό τους πιστωτές από τον κίνδυνο συμμετοχής εικονικών πιστωτών στη διαδικασία. Εν συνεχεία τάσσεται προθεσμία στους πιστωτές, προκειμένου να υποβάλουν αντιπροτάσεις ρύθμισης. Είναι σκόπιμο να υποβάλλονται μόνο τεκμηριωμένες αντιπροτάσεις, οι οποίες θα έχουν βάσιμες πιθανότητες αποδοχής τους. Για το λόγο αυτό η παράγραφος 5 του άρθρου 8 προβλέπει ελάχιστο περιεχόμενο της αντιπρότασης. Από την άλλη πλευρά, εφόσον οι αντιπροτάσεις έχουν αυτό το ελάχιστο περιεχόμενο, είναι ευπρόσδεκτες από όποιον πιστωτή κι αν προέρχονται. Η πρόταση που υποστηρίχθηκε, κατά την οποία το δικαίωμα υποβολής αντιπροτάσεων θα πρέπει να περιοριστεί μόνο στο βασικό πιστωτή, δεν μπορεί να υιοθετηθεί, καθώς όσο περισσότερες τεκμηριωμένες προτάσεις διατυπωθούν τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες επίτευξης συμφωνίας. Από τις αντιπροτάσεις ο οφειλέτης επιλέγει ορισμένες, οι οποίες τίθενται σε ψηφοφορία. Εφόσον μία πρόταση συμφωνηθεί ανάμεσα στον οφειλέτη και στην πλειοψηφία των 3/5 των συμμετεχόντων πιστωτών, υπογράφεται σύμβαση αναδιάρθρωσης, η οποία ισχύει άμεσα, από το χρόνο της υπογραφής της. Η σύμβαση αυτή δεσμεύει και τους μειοψηφίσαντες, καθώς και τους μη συμμετέχοντες πιστωτές, με την προϋπόθεση ότι θα επικυρωθεί με δικαστική απόφαση. Στο θέμα της επικύρωσης της συμφωνίας υποστηρίχθηκαν διάφορες προτάσεις. Η πρόταση που υποστηρίχθηκε, για επικύρωση της συμφωνίας με απλή κατάθεσή της στη γραμματεία του δικαστηρίου, κατά το πρότυπο της κατάθεσης του πρακτικού διαμεσολάβησης του ν. 3898/2010, με δυνατότητα οποιουδήποτε διαφωνούντος να ασκήσει ανακοπή, δεν μπορεί να υιοθετηθεί. Μία τέτοια ρύθμιση οδηγεί στο αποτέλεσμα, αν για οποιονδήποτε λόγο παρέλθει η προθεσμία ανακοπής, να δεσμεύεται ένας πιστωτής από μία συμφωνία ιδιωτών εις βάρος του, χωρίς να έχει προηγηθεί κανένας απολύτως κρατικός έλεγχος. Η δε σύγκριση με το πρακτικό διαμεσολάβησης του ν. 3898/2010 είναι ατυχής, καθώς το πρακτικό διαμεσολάβησης υπογράφεται από όλα τα μέρη, ενώ το πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε εν προκειμένω είναι πώς θα δεσμευτεί από τη συμφωνία ένας πιστωτής που δεν την υπογράφει. Λιγότερες αντιρρήσεις εγείρει η πρόταση για επικύρωση της συμφωνίας με διάταξη ενός μόνο δικαστή, με δικαίωμα οποιουδήποτε θιγόμενου να ασκήσει ανακοπή κατά της διάταξης. Το πρόβλημα με αυτήν τη ρύθμιση είναι ότι μπορεί να οδηγήσει σε ακόμα μεγαλύτερη επιβράδυνση της οριστικής επικύρωσης, καθώς οι μεν ανακοπές θα ασκούνται κατά κανόνα προς το τέλος της προθεσμίας, θα δημιουργηθεί δε άσκοπη επιβάρυνση των πινακίων, αν κατά της ίδιας συμφωνίας ασκηθούν περισσότερες ανακοπές από διαφορετικούς πιστωτές. Επιπλέον η επικύρωση της συμφωνίας με διάταξη εγκυμονεί τον κίνδυνο επιβάρυνσης τόσο του Μονομελούς Πρωτοδικείου, με την έκδοση της διάταξης, όσο και του Πολυμελούς Πρωτοδικείου, με την εκδίκαση της ανακοπής. Θεωρούμε ότι η πρόταση αυτή είναι μεν υποστηρίξιμη, πρέπει όμως να εξεταστεί με ιδιαίτερη προσοχή, ώστε να εφαρμοστεί η διαδικασία της διάταξης μόνο στις περιπτώσεις, όπου μπορεί βάσιμα να προσδοκάται ότι η πιθανότητα άσκησης ανακοπής είναι μικρή. Γι’ αυτό το λόγο δεν τροποποιούμε προς το παρόν το άρθρο 12 του νομοσχεδίου, συνεργαζόμαστε όμως με το Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, προκειμένου να διαμορφώσουμε με προσοχή τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία επικύρωσης της συμφωνίας με διάταξη. Το παρόν σχέδιο νόμου δεν περιέχει διάταξη, με την οποία προστατεύονται από άδικες διώξεις οι εκπρόσωποι των πιστωτών, οι οποίοι θα συναινέσουν σε ρύθμιση οφειλών. Σχετική διάταξη προετοιμάζεται από το αρμόδιο Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και πρόκειται να εισαχθεί σε επικείμενη νομοθετική πρωτοβουλία. Το παρόν σχέδιο νόμου δεν εγγυάται τη ρύθμιση οφειλών κάθε επιχείρησης, καθώς καμία ρύθμιση δεν μπορεί να επιβληθεί ενάντια στη βούληση της πλειοψηφίας των πιστωτών. Αίρει όμως τα εμπόδια, που μέχρι τώρα δυσχεραίνουν την επίτευξη συνολικής ρύθμισης των οφειλών των υπερχρεωμένων πλην βιώσιμων επιχειρήσεων και δημιουργεί εκείνες τις θετικές προϋποθέσεις, που θα δώσουν ανακούφιση στις επιχειρήσεις, θα τις βγάλουν από το φάσμα της πτώχευσης και θα επιτρέψουν την απρόσκοπτη συνέχιση της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας. newsit

Κομισιόν: Βελτιώθηκε το οικονομικό κλίμα στην Ελλάδα τον Απρίλιο

Σημαντική βελτίωση παρουσίασε το οικονομικό κλίμα στην Ελλάδα και την Ευρωζώνη τον Απρίλιο, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (Business and Consumer Survey Results) σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων. Ο δείκτης οικονομικού κλίματος (Economic Sentiment Indicator, ESI) αυξήθηκε στην Ελλάδα κατά 1,5 μονάδες στις 94,9 μονάδες, φθάνοντας πολύ κοντά στο υψηλότερο επίπεδο του τελευταίου 12μήνου που είχε σημειωθεί τον Ιανουάριο και τον Δεκέμβριο (95,1 μονάδες και τους δύο μήνες). Στην Ευρωζώνη, ο ESI αυξήθηκε 1,6 μονάδες στις 109,6 μονάδες που είναι το υψηλότερο επίπεδο από τον Αύγουστο του 2007. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση ο δείκτης αυξήθηκε 1,4 μονάδες και έφθασε στο υψηλότερο επίπεδο (110,6 μονάδες) από τον Σεπτέμβριο του 2017. Η βελτίωση του οικονομικού κλίματος στην Ελλάδα προέκυψε από όλους τους τομείς, με εξαίρεση τον κατασκευαστικό. Συγκεκριμένα, η εμπιστοσύνη αυξήθηκε στους τομείς των υπηρεσιών (8,9 από 6,6 μονάδες τον Μάρτιο), του λιανικού εμπορίου (3,0 από 2,7) και της βιομηχανίας (-5,6 από - 6,7). Βελτιωμένη ήταν και η καταναλωτική εμπιστοσύνη (-72,2 από -74,4), με τον σχετικό δείκτη να είναι, όμως, ο τρίτος χαμηλότερος (μετά από αυτόν τον Μαρτίου και του Φεβρουαρίου) το τελευταίο 12μηνο. Στον κατασκευαστικό τομέα, η εμπιστοσύνη μειώθηκε (-53,5 από -49,8 μονάδες). Η βελτίωση του ESI στην Ευρωζώνη προέκυψε από σημαντική αύξηση της εμπιστοσύνης σε όλους τους τομείς. Επίσης, ο δείκτης αυξήθηκε και στις πέντε μεγαλύτερες οικονομίες της Ευρωζώνης, περισσότερο στη Γερμανία (1,8 μονάδες), την Ιταλία (1,4) και τη Γαλλία (1,2), ενώ ακολουθούν η Ισπανία (1,0) και η Ολλανδία (0,8).

Σπίρτζης: «Οι διώξεις αφορούν διοικήσεις που κληρονομήσαμε από τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ»

«Δεν πρόκειται να συγκαλυφθεί κανείς και τίποτα», δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών Υποδομών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης, κληθείς να σχολιάσει τη δίωξη που ασκήθηκε κατά υπαλλήλων της ΣΤΑΣΥ, οι μεθοδεύσεις των οποίων φέρονται να προκάλεσαν ζημίας 1 εκατ. ευρώ στην υπηρεσία του ΟΑΣΑ, επισημαίνοντας ότι «στις μέρες μας η Δικαιοσύνη έχει αφεθεί να λειτουργεί ελεύθερη, ανεξάρτητη, όπως πρέπει να λειτουργεί, και πλέον αυτά τα πράγματα αναδεικνύονται». Όπως είπε ο κ. Σπίρτζης η κυβέρνηση με τις πρωτοβουλίες και τις δράσεις της αποκάλυψε τα κυκλώματα που στήθηκαν για δεκαετίες στις αστικές συγκοινωνίες. «Δεν είναι κάτι που δεν το έχουμε αποκαλύψει», είπε και σημείωσε πως «Θα ήταν λογικό να ρωτήσετε τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ για τη συγκεκριμένη λειτουργία, τους ελλιπείς μηχανισμούς ελέγχου, που όλα αυτά τα χρόνια έχουν φέρει ένα πολύ μεγάλο οικονομικό κόστος στις εταιρείες των αστικών συγκοινωνιών, με αποτέλεσμα να το πληρώνουν και οι εργαζόμενοι και οι πολίτες». «Έχουμε», συνέχισε, «τους πρώην υπουργούς της ΝΔ να κάνουν επίκαιρες ερωτήσεις στο κοινοβούλιο για τα ελλείμματα στις αστικές συγκοινωνίες. Είναι και λίγο "ψεύτικες" θα έλεγα, όταν έχουν πλέον την αποκάλυψη τέτοιων κυκλωμάτων σε αυτούς τους χώρους». Ερωτηθείς για το γεγονός ότι η συγκεκριμένη υπόθεση αφορά το 2015, χρονιά διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Σπίρτζης είπε χαρακτηριστικά: «Αφορά και το 2015 όπου στην κυβέρνηση ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ και υπήρχαν οι ίδιες διοικήσεις στις αστικές συγκοινωνίες που είχαμε κληρονομήσει από τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ. Και μάλιστα υπήρχαν αντιδράσεις και από τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, αλλά δυστυχώς και από στελέχη της τρόικας, όταν πήγαμε να αντικαταστήσουμε τις διοικήσεις και μας έλεγαν ότι πάμε να στήσουμε κομματικό κράτος. Είναι επομένως προφανές που πέφτουν οι ευθύνες για όλα αυτά που συναντάμε σε αυτόν το χώρο. Είναι συγκεκριμένες οι αποκαλύψεις που έχω ο ίδιος κάνει και στο κοινοβούλιο και δημόσια». Ο κ. Σπίρτζης απέφυγε να μιλήσει για συγκεκριμένα πρόσωπα λέγοντας ότι: «Μου έχει κοινοποιηθεί το πόρισμα της Γενικής Επιθεωρήτριας, όμως θεσμικά δεν μπορούν να αποκαλυφθούν από μένα. Αυτά είναι θέματα της Γενικής Επιθεωρήτριας και του Εισαγγελέα να τα δώσουν ή όχι στη δημοσιότητα». Τέλος, ο κ. Σπίρτζης επισήμανε ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου «έχει μια συγκεκριμένη εντολή από τον ελληνικό λαό, μια συγκεκριμένη εντολή από τον πρωθυπουργό: προχωράμε και ανανεώνουμε και εκσυγχρονίζουμε τις αστικές συγκοινωνίες. Εφαρμόζουμε κοινωνικές πολιτικές, προσπαθούμε να κάνουμε τις αστικές συγκοινωνίες όσο πιο ποιοτικές μπορούν να γίνουν σε στενά οικονομικά περιθώρια. Να έχουμε συνεργασία με τους εργαζόμενους που δίνουν πραγματικά την ψυχή τους για να έχουμε το επίπεδο των αστικών συγκοινωνιών που έχουμε». «Αυτό κάνουμε και αυτό παλεύουμε. Από κει και πέρα δεν πρόκειται να συγκαλυφθεί κανείς και τίποτα», υπογράμμισε. Πηγή κειμένου: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ένταση στην Βουλή για το ν/σ για τον εξωδικαστικό συμβιβασμό

Έντονη αντιπαράθεση προκάλεσε βουλευτική τροπολογία που έχει κατατεθεί από τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρη Δημητριάδη στο νομοσχέδιο για τον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών επιχειρήσεων και, σύμφωνα με την υφυπουργό Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου, θα μπορούσε να γίνει αποδεκτή. Η τροπολογία προτείνει τροποποιήσεις στο νόμο 2960/2001 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα. Όπως αναφέρει η αιτιολογική έκθεση, «είναι μια διάταξη που έχει σκοπό να εμπεδώσει ένα κλίμα εμπιστοσύνης μεταξύ επενδυτών και φορέων που ανήκουν στον ευρύτερο δημόσιο τομέα καθώς και ανωνύμων εταιρειών και πιστωτικών ιδρυμάτων στα οποία συμμετέχει το Ελληνικό Δημόσιο ή συνδέεται με αυτά». Όπως προβλέπει, κατά την περίπτωση που, μετά την ολοκλήρωση της μεταβίβασης των περιουσιακών τους στοιχείων- στο πλαίσιο αποκρατικοποιήσεων ή εξυγιάνσεων ή και ειδικών εκκαθαρίσεων- καταλογίζονται, εκ των υστέρων, σε βάρος της εταιρείας οι εξαιρετικές περιπτώσεις των παραβάσεων λαθρεμπορίας, εφόσον κατά τη διάρκεια του εκάστοτε διαγωνισμού δεν είχε γνωστοποιηθεί η με οποιονδήποτε τρόπο εκκρεμούσα παράβαση στους ενδιαφερόμενους επενδυτές, ώστε να έχουν πλήρη γνώση των κινδύνων που αναλαμβάνουν, τότε τα πρόστιμα να καταλογίζονται στους κυρίως υπαίτιους της παράβασης. «Με την τροπολογία επιθυμούμε να ξεμπλοκάρουμε και να δημιουργήσουμε ένα κλίμα εμπιστοσύνης ανάμεσα στον μελλοντικό επενδυτή διότι δεν είναι συνυπεύθυνος για πράγματα που έχουν τελεστεί στο προηγούμενο διάστημα και δεν ήταν ενήμερος και ότι αυτές οι πράξεις», ανέφερε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Δημητριάδης που έχει καταθέσει την τροπολογία, όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων. Η τροπολογία προκάλεσε την σφοδρή αντίδραση του Γραμματέα της Κ.Ο, της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Βασίλη Κεγκέρογλου επισημαίνοντας ότι αυτή η τροπολογία είχε κατατεθεί πάλι τον Απρίλιο του 2016 και είχε αποσυρθεί μετά από τις αντιδράσεις των κομμάτων της αντιπολίτευσης. «Είναι μια τροπολογία αθλιότητας, κομπίνας εις βάρος του ελληνικού δημοσίου. Και αν ο κ. Παπαδημητρίου, που πραγματικά έχει ένα όνομα, ως αρμόδιος για το νομοσχέδιο, την αποδεχθεί, θα κηλιδώσει το όνομά του, με ένα αίσχος. Είναι η τροπολογία της μεγάλης κομπίνας που επανέρχεται. Δεν λέει ποιους αφορά. Δεν λέει ποιους απαλλάσσει και με ποια ποσά. Δεν λέει πόσα εκατομμύρια χάνει το ελληνικό δημόσιο. Ποια είναι η ζημία. Τι είναι και ποιοι επιτέλους αυτοί οι ημέτεροι που αξίζουν τον κόπο για μια τέτοια χάρη από την πλευρά της κυβέρνησης. Όχι κύριοι! Αυτή η τροπολογία πρέπει να αποσυρθεί! Είναι ντροπή να επανέρχεται ένα χρόνο μετά για να χαρίσει εκατομμύρια σε ανώνυμους τώρα αλλά επώνυμους στη συνέχεια», είπε ο Β. Κεγκέρογλου. Από την πλευρά της η υφυπουργός Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου ανέφερε ότι δεν έχει βάση αλήθειας η καταγγελία του κ. Κεγκέρογλου και πρόσθεσε ότι με την τροπολογία ουσιαστικά δεν κηρύσσονται αλληλέγγυα συνυπεύθυνα με τους κύριους υπαίτιους, νομικά πρόσωπα, υπό την προϋπόθεση ότι την ημερομηνία μεταβίβασης μετοχών δεν είχαν κοινοποιηθεί καταλογιστικές πράξεις και δεν είχε γνωστοποιηθεί η εκκρεμότητα στους ενδιαφερόμενους επενδυτές κατά το στάδιο της διενέργειας διαγωνισμού για τη μεταβίβαση αυτών των περιουσιακών στοιχείων. Η κ. Παπανάτσιου επισήμανε εξάλλου ότι οι κυρίως υπαίτιοι δεν απαλλάσσονται των ευθυνών τους. Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Ανδρέας Λοβέρδος κάλεσε την κυβέρνηση να απαντήσει ποια πρόσωπα αφορά. «Φημολογούνται διάφορα και η τροπολογία δεν είναι αθώα. Να αναβληθεί η συζήτηση, και να υπάρξει έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου και να πάρει επάνω της η κυβέρνηση την τροπολογία», είπε ο Ανδρέας Λοβέρδος και πρόσθεσε: «να μάθουμε και ποια οικονομικά θέματα υπάρχουν και ποια πρόσωπα αφορά. Κύριε Παπαδημητρίου, μην κάνετε αποδεκτή την τροπολογία». Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ Νίκος Δένδιας από την πλευρά του τόνισε: «Η στάση σας, μας κάνει αλγεινή εντύπωση», είπε ο Νίκος Δένδιας και πρόσθεσε ότι η τροπολογία αυτή κατατέθηκε σήμερα στις 10.15 το πρωί για να αναρωτηθεί: «από τις 10.15 πότε προλάβατε να συνεννοηθείτε με το υπουργείο Οικονομικών, να εξηγήσετε τα παραγωγικά αίτια, να ερευνήσει το υπουργείο Οικονομικών περί τίνος πρόκειται και να έρθει εδώ η υφυπουργός Οικονομικών να μας πει ότι την αποδέχεται και μάλιστα με το σκεπτικό που ψέλλισε. Γιατί δεν είχατε το θάρρος να το φέρετε εσείς; Διότι είναι προφανές ότι υπήρξε προσυνεννόηση. Που νομίζετε ότι νομοθετείτε; Στην Μποτσουάνα;». Λίγο αργότερα και ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Ποταμιού Σπύρος Δανέλλης έκανε «έκκληση» στον υπουργό να μην δεχθεί την τροπολογία, για την προστασία και του βουλευτή που την υπογράφει, και του ιδίου και του κύρους του Σώματος. Είπε ότι η τροπολογία θα πρέπει να έρθει με έκθεση του ΓΛΚ και να ξέρει η Βουλή ποιους αφορά.

ΚΕΑ: πληρωμή ανακοίνωσε το Υπουργείο

ΚΕΑ – 40,5 εκατομμύρια ευρώ θα πάρουν αύριο και μεθαύριο 435.000 περίπου δικαιούχοι του Εισοδήματος Κοινωνικής Αλληλεγγύης (keaprogram.gr). Συμφωνα με σχετική ανακοίνωση από  το αρμόδιο υπουργείο αύριο Πέμπτη 27 Απριλίου...

Προκήρυξη ΑΣΕΠ 3Κ/2016 αποτελέσματα

ΑΣΕΠ 2017: Εκδόθηκαν σήμερα από το ΑΣΕΠ (asep.gr) τα προσωρινά αποτελέσματα της Προκήρυξης 3Κ/2016 (ΦΕΚ 8/2-11-2016, Τεύχος Προκηρύξεων ΑΣΕΠ). Πρόκειται για την πλήρωση με σειρά προτεραιότητας πενήντα μίας (51) θέσεων...

Διαψεύδει το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων ότι πουλά δάνεια σε fund

Το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων με ανακοίνωση του διαψεύδει κατηγορηματικά σημερινά δημοσιεύματα, που υποστηρίζουν ότι πουλά στεγαστικά δάνεια σε ξένα Funds. Αντιθέτως, όπως τονίζει, σε υλοποίηση απόφασης του ΚΥΣΟΙΠ, του Ιουλίου 2016, επαναγόρασε τον τρέχοντα μήνα δάνεια συνολικής αξίας 4,8 εκ. ευρώ που είχαν εκχωρηθεί, στο πλαίσιο τιτλοποίησης, τον Ιούλιο του 2006 στην εταιρεία ειδικού σκοπού Grifonas Finance No1 PLC με έδρα το Λονδίνο, η οποία δεν είναι Fund, προκειμένου οι δανειολήπτες να ενταχθούν στα ευνοϊκά προγράμματα ρυθμίσεων του ΤΠΔ. Σύμφωνα με την ειλημμένη κυβερνητική απόφαση η νέα πολιτική επαναγοράς τιτλοποιημένων δανείων του, πρόκειται να συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια. Σημειώνεται, ότι σε εφαρμογή του νόμου 3453/2006 και σχετικών Υπουργικών Αποφάσεων, η πολιτική που ακολουθούσε το Ταμείο όλα τα προηγούμενα χρόνια, προκειμένου να ρυθμίζει τιτλοποιημένα δάνεια, ήταν αυτά να αντικαθίστανται με άλλα, μέσω συμβάσεων επανεκχώρησης και εκχώρησης, που συνάπτονταν ταυτόχρονα, αναφέρει το ΤΠΔ στην ανακοίνωσή του. newsbeast

ΑΣΕΠ 3Κ/2016: Δείτε τα αποτελέσματα της προκήρυξης

ΑΣΕΠ – Προκηρύξεις : Αποτελέσματα προκήρυξης Πρόκειται για την πλήρωση με σειρά προτεραιότητας πενήντα μίας (51) θέσεων τακτικού προσωπικού και προσωπικού ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (Π.Ε.) σε φορείς...

ΑΠΔ μέχρι 28/4 – Προς παράταση ο ΕΦΚΑ

Καταληκτική ημερομηνία υποβολής Α.Π.Δ. και καταβολής εισφορών για περιπτώσεις εργαζομένων στις 28/4/2017. Α) Περιόδου 1/2017 και 2/2017, για τους εργοδότες που απασχολούν μόνο δικηγόρους με έμμισθη εντολή (σ.σ. για την...

Μειώθηκε κατά 100 εκατ. ευρώ ο ELA σύμφωνα με την ΕΚΤ

Σε σχετική της ανακοίνωση η ΤτΕ, στις 27 Απριλίου 2017 το Διοικητικό Συμβούλιο δεν διατύπωσε αντίρρηση στον καθορισμό του ανώτατου ορίου παροχής έκτακτης ενίσχυσης σε ρευστότητα (ELA) προς τις ελληνικές τράπεζες στο ποσό των 46,5 δισεκ. ευρώ έως και την Τετάρτη 17 Μαΐου 2017, μετά από αίτημα της Τράπεζας της Ελλάδος. Η μείωση του ανώτατου ορίου κατά 0,1 δισεκ. ευρώ αντανακλά εξελίξεις στη ρευστότητα των ελληνικών τραπεζών, λαμβανομένων υπόψη των ροών καταθέσεων του ιδιωτικού τομέα.

Ανδρουλάκης: «Ας τελειώνουμε επιτέλους με την μονταζιέρα του Μαξίμου και των Βρυξελλών»

«Θα χρειαστεί να συζητήσουμε και 4η φορά για την δεύτερη αξιολόγηση για να μας λέτε ότι βλέπετε να βαίνουν όλα καλά εναντίον μας;» αναρωτήθηκε ο ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Νίκος Ανδρουλάκης, μιλώντας στην ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. «Ας τελειώνουμε επιτέλους με την μονταζιέρα του Μαξίμου και των Βρυξελλών» είπε χαρακτηριστικά, παρουσία του Επιτρόπου Πιέρ Μοσκοβισί και του Προέδρου του Eurogroup Γερούν Ντάισελμπλουμ. Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ομιλίας Οι εκλογές στην Ολλανδία τελείωσαν, ο πρώτος γύρος των Γαλλικών εκλογών ολοκληρώθηκε, ποιος είναι ο επόμενος πολιτικός σταθμός που πρέπει να προσπεράσουμε για να μας πείτε επιτέλους την αλήθεια, τι συμβαίνει με την υλοποίηση του Ελληνικού προγράμματος; Όσο δεν κλείνει η αξιολόγηση, η αβεβαιότητα στην Ελλάδα αυξάνεται; Θα χρειαστεί να συζητήσουμε και για τέταρτη φορά την δεύτερη αξιολόγηση; Γιατί καθυστερούμε; Ποια είναι τα προβλήματα ξεκάθαρα και συγκεκριμένα! Για να τελειώνουμε και με την μονταζιέρα του Μαξίμου αλλά και των Βρυξελλών που όλα τα βλέπουν να βαίνουν καλά εναντίον μας, ξοδεύοντας τις θυσίες του ελληνικού λαού.

Ξεκίνησαν οι συνομιλίες Τσακαλώτου – Αχτσιόγλου με τους Θεσμούς

Σε εξέλιξη είναι ατή την ώρα οι συνομιλίες ανάμεσα στον Ευκλείδη Τσακαλώτο την Εφη Αχτσιόγλου με τους Θεσμούς. Οι δύο πλευρές ανταλλάσσουν κείμενα και ψάχνουν αλλαγές σε διατυπώσεις και «αμπαλάζ» για νέα μέτρα. Από ελληνικής πλευράς συμμετέχουν ο υπ. Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος, ο αναπληρωτής του Γ. Χουλιαράκης, η υπ. Εργασίας Έφη Αχτσιόγλου και ο υφυπ. παρά τω πρωθυπουργώ Δημ. Λιάκος. Η πρώτη επαφή Τσακαλώτου με τους δανειστές επί ελληνικού εδάφους, εχθές, ήταν ενδεικτική των προθέσεων της ελληνικής πλευράς να κλείσει το συντομότερο όλα τα ανοικτά μέτωπα,ωστόσο οι συνομιλίες ακυρώθηκαν. Σε κάθε περίπτωση στο πακέτο θα υπάρχουν τα μέτρα 3,6 δισ. ευρώ από αφορολόγητο και συντάξεις για τη διετία 2019-2020. Συνολικά οι μειώσεις των συντάξεων εκτιμάται ότι θα αφορούν πάνω από ένα εκατομμύριο συνταξιούχους. Επιπλέον, από το κόψιμο του αφορολόγητου θα χάσουν ως ένα μισθό το χρόνο οι χαμηλόμισθοι και μια σύνταξη το χρόνο οι χαμηλοσυνταξιούχοι. Επιπλέον, παραμένει ανοιχτό το ενδεχόμενο περικοπών και στις επικουρικές συντάξεις από το 2019, σε περίπτωση που δεν επιτευχθεί η μείωση της συνταξιοδοτικής δαπάνης κατά 1% του ΑΕΠ μέσω της περικοπής της προσωπικής διαφοράς στις κύριες συντάξεις