: Την απόφαση για το αν θα τα αρχές Ιουνίου θα την λάβει ο πρωθυπουργός μέσα στο Σαββατοκύριακο δήλωσε στον ΣΚΑΪ η υφυπουργός Παιδείας .

Πρόσθεσε πως οι ενδείξεις από τα Λύκεια και τα Γυμνάσια της χώρας είναι θετικές και η προσαρμογή είναι ομαλή.

«Τα παιδιά έχουν ανάγκη να επανασυνδεθούν με το περιβάλλον, με κανόνες υγιεινής και δεν πρέπει να καλλιεργείται ο φόβος» τόνισε η κ. .

Υπενθυμίζουμε ότι τα σενάρια μέχρι στιγμής είναι δύο. Οι μαθητές των να επιστρέψουν στα θρανία τους είτε την 1η Ιουνίου, είτε την 1η Σεπτεμβρίου. Σε κάθε περίπτωση το υπουργείο δηλώνει έτοιμο για την επαναλειτουργία των . Έως την Δευτέρα η κυβέρνηση θα εξετάσει όλα τα σενάρια συνεκτιμώντας την πορεία της πανδημίας του κορονοϊού και τα αποτελέσματα των πρώτων φάσεων της άρσης των περιοριστικών μέτρων.

«Ναι» από Τσιόδρα για την επιστροφή των μαθητών

Ως «σύνθετο δίλημμα» χαρακτήρισε το άνοιγμα των τάξεων του δημοτικού ο καθηγητής- λοιμωξιολόγος, τονίζοντας πως κατά τη γνώμη του «το όφελος είναι μεγαλύτερο από τους κινδύνους», προσθέτοντας πως «ότι και να συστήσει η Επιτροπή ή να αποφασίσει η Πολιτεία, την καλύτερη απόφαση θα την πάρει ο καθένας για το παιδί του» με βάση και τις οικογενειακές συνθήκες στις οποίες ζει αυτό το παιδί και εάν υπάρχουν στο περιβάλλον του ηλικιωμένοι ή άνθρωποι με σοβαρά χρόνια προβλήματα υγείας.

Όπως πρόσθεσε, η επιστήμη δεν έχει καταλήξει αν είναι 100% ασφαλές για ένα παιδί να επιστρέψει στο αλλά γνωρίζει πως τα παιδιά έχουν χαμηλότερες πιθανότητες να μολυνθούν από τη νόσο, νοσούν ηπιότερα και υπάρχει ένα εξαιρετικά μικρό ποσοστό – όπως και σε άλλες ιώσεις και λοιμώξεις που ενδέχεται να κινδυνεύσουν.

«Δεν μπορούμε να πούμε ότι δεν συμβαίνει ή ότι δεν θα συμβεί σε μας, αλλά είναι πάρα πολύ σπάνιο, η πιθανότητα είναι πολύ μικρή», τόνισε ο κ. Τσιόδρας που εξήγησε ότι υπάρχουν αρκετά επιχειρήματα υπέρ του ανοίγματος των :

«Υπάρχει μια κρυφή ανισότητα στη μάθηση και στην εκπαίδευση για τα παιδιά που ανήκουν στις πιο φτωχές οικογένειες, η οποία ενισχύεται σε περιόδους παύσης λειτουργίας των σχολείων. Υπάρχει ένα κόστος σε χαμένη εκπαιδευτική διαδικασία, σε χαμένη γνώση. Σε μελέτες του εξωτερικού φάνηκε ότι αρκετά παιδιά είτε δεν είχαν καλή πρόσβαση στα μαθήματα είτε δεν τα παρακολουθούσαν τα διαδικτυακά μαθήματα. Επίσης αναγνωρίζονται όλο και περισσότερες επιπτώσεις του απαγορευτικού στην πνευματική και ψυχική κατάσταση των μαθητών με εμφάνιση άγχους και απομόνωσης από τους φίλους τους και εθισμού στο διαδίκτυο. Επίσης υπάρχουν οικονομικοί λόγοι που αφορούν τους γονείς και την κοινωνία».

Επίσης σημαντική παράμετρος όπως είπε ο κ. Τσιόδρας είναι να γνωρίζει κάποιος τι θα κάνει το παιδί που δεν θα πάει . Αν είναι σπίτι σε απομόνωση, σαφώς και είναι πιο ασφαλές τόνισε απ ότι αν συναντά τους φίλους του και μη τηρώντας τα μέτρα, παίζει στη γειτονιά και στις πλατείες, καθώς έτσι εκτίθεται σε ένα περιβάλλον λιγότερο ασφαλές.

Στη συνέχεια, ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας, κ. ανακοίνωσε ότι οι αποφάσεις για τα δημοτικά σχολεία θα παρθούν την Δευτέρα (25/05).

Ο Γκίκας Μαγιορκίνης, καθηγητής επιδημιολογίας και μέλος της Εθνικής Επιτροπής Υγείας κατά του κορονοϊού μιλώντας στον ΑΝΤ1 αναφέρθηκε στο των δημοτικών . Πιο συγκεκριμένα, τόνισε πως «από τη στιγμή που τα παιδιά κυκλοφορούν έξω στις πλατείες δεν είναι καλή εικόνα να κυκλοφορούν έξω και να μην μπορούν να πάνε στο »

Δεν υπάρχει απόφαση για τα

Αναφερόμενος στο άνοιγμα των σχολείων, ο κ. Μαγιορκίνης είπε ότι αυτό που σκέφτηκε η επιτροπή είναι ότι η επιστροφή των μαθητών θα γίνεται με την μισή μαθητική κοινότητα και συμπλήρωσε: “Από τη στιγμή που τα παιδιά κυκλοφορούν έξω στις πλατείες δεν είναι καλή εικόνα να κυκλοφορούν έξω και να μην μπορούν να πάνε στο “, σημειώνοντας ότι υπάρχει η δυνατότητα να μην επιστρέψουν στις αίθουσες εάν οι ίδιοι οι μαθητές ή μέλος του οικογενειακού περιβάλλοντός τους ανήκει σε ευπαθή ομάδα: “Με τα πρωτόκολλα που υπάρχουν, η πιθανότητα μετάδοσης έχει πέσει στο μισό, ίσως και περισσότερο” είπε.