Τι έγινε στην συνάντηση ΠΕΣΕΑ με τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής του Υπ.Παιδείας

Διορισμοί στην Ειδική Αγωγή: Χρονοδιάγραμμα, Μοριοδότηση και ρήτρες

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής -Π.Ε.Σ.Ε.Α.- την Παρασκευή (08-09-2017), με αφορμή την έναρξη του νέου σχολικού έτους 2017 – 2018 είχε συνάντηση με τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας κ. Παναγιώτη Κασσιανό με θέμα τις εξελίξεις στον ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.). Επισημάνθηκε ότι οι αποτελεσματικές ενέργειες της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής του ΥΠΕΘ:

α) να στελεχωθούν άμεσα οι δομές της Ε.Α.Ε. (Ειδικά Σχολεία, Τμήματα Ένταξης, ΚΕΔΔΥ) με το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό και με προσωπικό άλλων αναγκαίων ειδικοτήτων, β) η καθιέρωση του 6ωρου στο Ημερήσιο Πρόγραμμα, και γ) η σταδιακή λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος στα Ειδικά Σχολεία, αποτελούν πολύ θετικές εξελίξεις που συμβάλλουν στην ισοτιμία και δηλώνουν την έμπρακτη προτεραιότητα του Ελληνικού Κράτους για την Ε.Α.Ε.

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής -Π.Ε.Σ.Ε.Α.- επισήμανε στον κ. Παναγιώτη Κασσιανό ως αρνητικό το γεγονός ότι η αναλογία των πέντε χιλιάδων μονίμων εργαζομένων στις δομές της Ε.Α.Ε. σε σχέση με το διορισμό φέτος δέκα χιλιάδων εργαζόμενων αναπληρωτών στην Ε.Α.Ε. που δείχνει ότι δύο στις τρεις θέσεις εργασίας καλύπτονται πλέον από ελαστικές σχέσεις εργασίας, μέσω προγραμμάτων του ΕΣΠΑ. Για αυτό τονίσαμε την αναγκαιότητα για άμεσο προγραμματισμό για διορισμό μόνιμων εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, ΕΕΠ & ΕΒΠ στο νευραλγικό εκπαιδευτικό τομέα της Ε.Α.Ε.

Επίσης το Διοικητικό Συμβούλιο του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής -Π.Ε.Σ.Ε.Α.- ζήτησε από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να καταργηθεί άμεσα η διάταξη του ν. 4186/2103 σύμφωνα με την οποία οι Γνωματεύσεις των Ιατροπαιδαγωγικών Κέντρων (Υπουργείο Υγείας) είναι Ισότιμες (!) με τις Γνωματεύσεις των ΚΕΔΔΥ ακόμα κι αν δεν έχουν στην Διεπιστημονική τους Ομάδα Ειδικό Παιδαγωγό (με παρεμβάσεις του Π.Ε.Σ.Ε.Α. είχε κατοχυρωθεί διάταξη η αναγκαιότητα συμμετοχής στην Διεπιστημονική Ομάδα και Ειδικού Παιδαγωγού). Ο Π.Ε.Σ.Ε.Α. κατέθεσε συγκεκριμένα παραδείγματα όπου σε ΚΕΔΔΥ της Περιφέρειας εμφανίστηκαν μαθητές της Τρίτης Λυκείου με «Διαγνώσεις» Δυσλεξίας από Κέντρα που υπάρχουν στον Πίνακα Πιστοποίησης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών (μαθητές που τα ίδια τα ΚΕΔΔΥ δεν είχαν διαπιστώσει κατά την Διαγνωστική διαδικασία «ειδική μαθησιακή δυσκολία» ώστε να δώσουν γνωμάτευση για Προφορική Εξέταση στις Πανελλαδικές Εξετάσεις). Το φαινόμενο παίρνει ανησυχητικές διαστάσεις καθώς απαξιώνει το ρόλο των ΚΕΔΔΥ αλλά κι εγείρει πολλά ερωτηματικά όσο αφορά την Διαγνωστική Διαδικασία που ακολουθείται από διάφορα Κέντρα. Επίσης φανερώνει την έλλειψη συνεργασίας μεταξύ των διαγνωστικών φορέων που ανήκουν σε διαφορετικά Υπουργεία ενώ θα έπρεπε να υπάρχει και να ακολουθείται αυστηρό πρωτόκολλο συνεργασίας. Το Δ.Σ. του Π.Ε.Σ.Ε.Α.θεωρεί ότι όπως το Υπουργείο Παιδείας έχει την ευθύνη για τις εξετάσεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση έτσι πρέπει να έχει την ευθύνη και ορίζει τα κριτήρια για τον Πίνακα των Ιατροπαιδαγωγικών Κέντρων Πιστοποίησης των Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών κι όχι απλώς να αποδέχεται τον Πίνακα που παίρνει από το Υπουργείο Υγείας(!). Ιδιαίτερα σήμερα που μέσα στον Πίνακα () υπάρχουν δομές του Υπουργείου Υγείας που δεν είναι Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα αλλά Ιατρεία Αναπτυξιακής Παιδιατρικής τα οποία όπως το όνομά τους τα ορίζει είναι: ΙΑΤΡΕΙΑ!!!

Το Δ.Σ. του Π. Ε.Σ.Ε.Α. έθεσε το θέμα της σχολικής περιφέρειας των Τμημάτων Ένταξης (Τ.Ε.) όπως ορίζεται στο άρθρο 5 παράγρ. 7 του Π.Δ. 79/2017 (ΦΕΚ 109/01-08-2017) τονίζοντας ότι αποτελεί θεσμική αστοχία, αφού τα Τμήματα Ένταξης αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του γενικού σχολείο, καθώς και αιχμή του δόρατος» για την υλοποίηση ενταξιακών εσωτερικών εκπαιδευτικών πολιτικών σε κάθε σχολική μονάδα. Ο κ. Κασσιανός διαβεβαίωσε ότι δεν υπάρχει πρόθεση να μειωθεί ο ρόλος των Τμημάτων Ένταξης και θα αποσαφηνιστεί με νομοθετική ρύθμιση στο μέλλον. Παρ’ όλα αυτά το Δ.Σ. του Π.Ε.Σ.Ε.Α. ζήτησε να απαλειφτεί το παραπάνω εδάφιο γιατί το Τμήμα Ένταξης αποτελεί ΔΟΜΗ της ΕΑΕ ενταγμένη στο γενικό σχολείο κι ως εκ τούτου η σχολική του περιφέρεια ορίζεται από τα όρια του σχολείου. Υπάρχει ο κίνδυνος να εκληφθεί και να ερμηνευτεί διαφορετικά «με απόφαση του οικείου Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ύστερα από εισήγηση των Σχολικών Συμβούλων Γενικής και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης». Το Διοικητικό Συμβούλιο του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής -Π.Ε.Σ.Ε.Α.- επισήμανε ως άμεσα και αναγκαία θεσμικά και πολιτικά μέτρα τα παρακάτω:

Για το Διοικητικό Συμβούλιο του Π.Ε.Σ.Ε.Α.

Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας

Μηνάς Ευσταθίου Λευτέρης Ρατσιάτος

ip[
Exit mobile version