Η κ. Μακρή μίλησε στην εκπομπή της ΕΡΤ Συνδέσεις  για την λειτουργία της πλατφόρμας και την , ενημερώνοντας ότι σήμερα το απόγευμα επίκειται συνάντησή της στο Υπουργείο με τη ΔΟΕ και ΟΛΜΕ με αντικείμενο θέματα .

Περιστατικά που καταγράφηκαν στην πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr

Περί τα 35 ήταν τα περιστατικά τα οποία είχαν καταγραφεί επώνυμα στην πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr έως το περασμένο Σάββατο το μεσημέρι ανέφερε η κα Μακρή τονίζοντας ότι “περισσότερα στοιχεία δεν έχουμε και ούτε θέλουμε ούτε μπορούμε να έχουμε, γιατί όπως έχουμε πει πρέπει να υπάρχει διακριτικότητα, εχεμύθεια, να νοιώθουν οι καταγγέλλοντες ασφάλεια, τα παιδιά να μην φοβούνται να υποστούν αντίποινα. Αρα αριθμητικά και μόνον και από ενδιαφέρον στατιστικό είναι αυτά που ξέρουμε”.

Η Υφυπουργός ΠΑΙΘΑ ανέλυσε το πρωτόκολλο που έχει να κάνει με τη διαδικασία της καταγγελίας στην Α/θμια και στη Β/θμια Εκπαίδευση αναφέροντας χαρακτηριστικά τα λόγια του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη κατά την παρουσίαση του σχεδίου για την καταπολέμηση της σχολικής βίας και εκφοβισμού “δεν θα ανεχθώ να πεταχτεί κάτι στο καλάθι”.

Επιμόρφωση εκπαιδευτικών

Επιπροσθέτως η κα Μακρή αναφέρθηκε στην σχετική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, η οποία θα πραγματοποιηθεί σε 2 φάσεις αρχές και τέλος του καλοκαιριού, επισημαίνοντας ότι το Υπουργείο στοχεύει και στην πρόληψη του φαινομένου της σχολικής βίας με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

Τα μέτρα δεν είναι τιμωρητικού χαρακτήρα

Τα μέτρα δεν είναι τιμωρητικού χαρακτήρα, αλλά είναι οι συνέπειες μιας συμπεριφοράς και είναι μέτρα που οι ειδικοί προτάσσουν ως συνέπειες για τα παιδιά, ανέφερε σχετικά με τις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης περί τιμωρητικού πλαισίου αντιμετώπισης της σχολικής βίας.

Πως θα πληρώνονται από τους γονείς οι ζημιές στα σχολεία

Για τον τρόπο πληρωμής από τους γονείς των ζημιών των παιδιών τους στο σχολείο η κα Μακρή απάντησε ότι η δαπάνη θα είναι συγκεκριμένη θα γνωστοποιείται στους γονείς και θέλω να πιστεύω ότι οι γονείς θα την καταβάλλουν.

Εαν τυχόν αντιδράσουν θα πληρώνονται όπως όλες οι οφειλές στο δημόσιο, μέσω της εφορίας.

Τι γίνεται με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

Τέλος η Υφυπουργός ΠΑΙΘΑ αναφέρθηκε στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών λέγοντας ότι “σήμερα το απόγευμα έχουμε συνάντηση με τους συνδικαλιστές για τα θέματα της Ειδικής Αγωγής”, προσθέτοντας ότι “Η αξιολόγηση είναι νόμος του κράτους και θα εφαρμοσθεί και οι απεργίες κακώς στρέφονται κατά αυτής της διαδικασίας η οποία είναι επιβεβλημένη, καθότι είναι ο κλάδος που κατεξοχήν αξιολογεί άρα θα πρέπει και να αξιολογηθεί”, παραθέτοντας ως παράδειγμα αναγκαιότητας της αξιολόγησης περιστατικό εκπαιδευτικού στην Αλεξανδρούπολη.

Τι ετοιμάζεται για την ειδική αγωγή

Διαβάστε όσα είχε πει ο Υπουργός Παιδείας:

«Τα τελευταία χρόνια έχουν υπάρξει περισσότεροι μόνιμοι διορισμοί από τις αφυπηρετήσεις. Κι αυτό ήρθε να αντιστρέψει μία κατάσταση που υπήρχε τα χρόνια των μνημονίων –εκεί διογκώθηκαν οι ανάγκες σε αναπληρωτές. Αυτή είναι η πρώτη παράμετρος.

Η δεύτερη είναι ότι ένα μεγάλο κομμάτι των αναπληρωτών –είμαστε κοντά στις 50.000 αναπληρωτές- αφορά την παράλληλη στήριξη, την ειδική αγωγή. Κι αυτό το θεωρούμε πολύ σπουδαία πρωτοβουλία. Η γενική κατεύθυνση είναι να μπορέσουμε να μετατρέψουμε πολλούς αναπληρωτές σε μόνιμους διορισμούς. Αυτή είναι η στρατηγική κατεύθυνση της κυβέρνησης.

Είμαστε σε συνεργασία με το υπουργείο Εσωτερικών, να δούμε και φέτος και στη διάρκεια της τετραετίας. Κάθε χρόνο, ανακοινώνονται οι μόνιμοι διορισμοί. Θα επιμείνουμε στο θέμα της ειδικής αγωγής και με σχετική νομοθετική πρωτοβουλία για να μπορέσουμε να οργανώσουμε ακόμη καλύτερα κάτι, στο οποίο βλέπουμε ότι υπάρχει ακόμη μεγαλύτερη ανάγκη παρέμβασης».

Πιο συγκεκριμένα, ανέφερε: «Την τελευταία τετραετία έγιναν περισσότεροι από 28.000 μόνιμοι διορισμοί, θέλουμε να συνεχίσουμε αυτή την πορεία. Δεν μπορούμε ακόμη να ποσοστικοποιήσουμε ακριβή αριθμό προσλήψεων, επειδή αν μιλούσαμε με όρους 2019, δεν υπήρχαν 20.000 άτομα στην παράλληλη στήριξη, στην ειδική αγωγή, στα σχολεία.

Αυτό είναι κάτι που το κάναμε εμείς από δική μας επένδυση. Αυξάνονται διαρκώς και οι ανάγκες -στην παράλληλη στήριξη, για παράδειγμα, τα αιτήματα έχουν αυξηθεί στα σχολεία από χρονιά σε χρονιά. Και γι’ αυτόν τον λόγο, θέλουμε να κάνουμε και μία νομοθετική παρέμβαση στο χώρο της ειδικής αγωγής. Για να δούμε ποιος είναι ο βέλτιστος τρόπος, ειδικά σε ό,τι αφορά την παράλληλη στήριξη, για να δούμε πως θα κάνουμε την κατανομή ανά σχολείο και ανά τάξη». Ειδικά, δε, για το μέλλον του διαγωνισμού ΑΣΕΠ εξήγησε ότι «ο τρόπος διορισμού των εκπαιδευτικών, είναι κάτι το οποίο εξετάζουμε αυτό το διάστημα. Θα επανέλθουμε στην πορεία της τετραετίας. Κοιτάζουμε ποιος είναι ο βέλτιστος τρόπος να διορίζεται κανείς μόνιμα ως εκπαιδευτικός στο ελληνικό κράτος. Μελετάμε το θέμα, κοιτάμε και τα άλλα κράτη».