: Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Πειραιά «  αποκλείοντας χιλιάδες παιδιά λαϊκών οικογενειών που δυσκολεύονται να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες, όχι μόνο της τηλεκπαίδευσης αλλά και της διαβίωσης, με συνέπεια, είτε να μην μπορούν να συμμετέχουν ή να συμμετέχουν από κινητά τηλέφωνα».

Η κυβέρνηση έχει ανακοινώσει από το Δεκέμβριο για αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού (tablet, laptop, desktop).

Ωστόσο, τόσο καιρό μετά, με κλειστά σχολεία από τις 5/11/2020 (με τα Λύκεια – ΕΠΑΛ να εξακολουθούν να είναι κλειστά στην Αττική), δεν ! Έχουν περάσει τόσοι μήνες που τα σχολεία είναι κλειστά, με ευθύνη της κυβέρνησης και δεν έχουν εξασφαλιστεί ούτε καν τα στοιχειώδη για να μπορούν οι μαθητές να συμμετάσχουν στοιχειωδώς στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Ακόμα όμως και οι εξαγγελίες είναι πολύ πίσω από τις πραγματικές ανάγκες. Βάζουν “κόφτες” και εισοδηματικά κριτήρια, αποκλείοντας χιλιάδες παιδιά λαϊκών οικογενειών που δυσκολεύονται να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες, όχι μόνο της τηλεκπαίδευσης αλλά και της διαβίωσης, με συνέπεια, είτε να μην μπορούν να συμμετέχουν ή να συμμετέχουν από κινητά τηλέφωνα.

Συγκεκριμένα, το πρόγραμμα «με ισοδύναμο οικογενειακό εισόδημα έως 6.000 ευρώ». Αυτό θα πει ενδεικτικά για οικογένειες με 1 παιδί: ετήσιο εισόδημα 10.500 ευρώ, δηλαδή οικογένεια με εισόδημα μέχρι 875 ευρώ το μήνα! Π.χ. οικογένεια εκπαιδευτικού με ένα παιδί και σύζυγο άνεργο/άνεργη, δεν δικαιούται συμμετοχή στο πρόγραμμα, την ώρα που χρειάζεται δύο συσκευές, μία για τον/την εκπαιδευτικό και μία για το παιδί.

Επίδομα 534 ευρώ - Αναστολή εργασίας: Ποιοί μπαίνουν σε αναστολή το Φεβρουάριο

Αλλά και για τους δικαιούχους είναι σταγόνα στον ωκεανό, αν αναλογιστεί κανείς τις ανάγκες που υπάρχουν (όπως για παράδειγμα σύνδεση στο ίντερνετ ή ακόμα χειρότερα οικογένειες με κομμένο το ρεύμα κ. ά.). Ομολογεί άλλωστε και η ίδια η υπουργός ότι το βοήθημα δεν φτάνει, δηλώνοντας ότι όποιος επιθυμεί να αγοράσει συσκευή μεγαλύτερης , θα συμπληρώνει ο ίδιος το υπόλοιπο ποσό.

Όχι τυχαία, τα μοναδικά tablet που έφτασαν τελικά στα σχολεία είναι αυτά των περιβόητων “ευεργετών”-χορηγών του ιδιωτικού τομέα, δείγμα και αυτό του πώς αντιλαμβάνεται η κυβέρνηση το δημόσιο σχολείο, αλλά και ποια θα είναι τελικά τα κριτήρια και οι πραγματικές στοχεύσεις της περιβόητης αξιολόγησης του .

Αποδεικνύεται για άλλη μια φορά ο εμπαιγμός της κυβέρνησης, που δεν προσπάθησε να εξασφαλίσει ούτε στο ελάχιστο το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων, αλλά αντίθετα φρόντισε να εκμεταλλευτεί την πανδημία, για τη στήριξη των επιχειρηματικών ομίλων, περνώντας, χωρίς καμία ολιγωρία, τα αντιλαϊκά μέτρα το ένα μετά το άλλο.