: Σύμφωνα με τον Δημήτρη Παρασκευή, αναπληρωτή καθηγητή Επιδημιολογίας και Προληπτικής Ιατρικής του ΕΚΠΑ, η διασπορά είναι πιο εκτενής στους ανεμβολίαστους και οι νοσηλείες αφορούν κατά κύριο λόγο αυτούς.

Σε ό,τι αφορά τους εκπαιδευτικούς, το εκπαιδευτικό προσωπικό και τους φοιτητές στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοίνωσε προ ημερών ότι η προσέλευση στην εργασία θα συνοδεύεται από , βεβαίωση παρελθούσας νόσησης COVID-19 (τελευταίου εξαμήνου) ή βεβαίωση αρνητικού διαγνωστικού τεστ δύο φορές την εβδομάδα με επιβάρυνση των ίδιων.

Οι μαθητές θα μπορούν να μπουν στις τάξεις τους με δυο αρνητικά την εβδομάδα ή με πιστοποιητικό εμβολιασμού οι άνω των 12 ετών ή βεβαίωση νόσησης.

Την ίδια στιγμή, σε κλειστούς χώρους εστίασης και διασκέδασης θα συνεχίσουν να έχουν πρόσβαση μόνο οι .

«Μπορούμε να χάνουμε θέσεις εργασίας επειδή κάποιοι δεν εμβολιάζονται; Να έχουμε κύματα κορονοϊού και πίεση στο σύστημα υγείας;» ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών Στέλιος Πέτσας, μιλώντας στον ΣΚΑΪ.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που ανακοίνωσε ο γενικός γραμματέας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους, τα ποσοστά εμβολιασμού στον νεότερο πληθυσμό ανέρχονται στο 39,4% για τους 18-24, 11,1% για τους 15-17 και στο 3% για τους 12-14.

Η εξάπλωση της μετάλλαξης «Δέλτα», εκτιμά ο κ. Ζαούτης, «έχει σπρώξει το όριο εμβολιασμού που χρειάζεται για να χτιστεί το τείχος ανοσίας, πάνω από το 80% και πιθανώς πλησίον του 90%».

Ο καθηγητής αναφέρει ότι το τείχος ανοσίας είναι η εγγύηση για την ομαλή λειτουργία της εκπαίδευσης, η θωράκιση της οποίας θα ενισχυθεί με επιπλέον υγειονομικά πρωτόκολλα που θα θεσπιστούν από την Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων σε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας, τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) και άλλους σχετικούς φορείς, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις οδηγίες διεθνών οργανισμών και τα συνεχώς ανανεούμενα επιστημονικά δεδομένα.

«Η μάσκα είναι το πιο απλό και ανώδυνο μέτρο σε σύγκριση με μέτρα που δυσχεραίνουν την ομαλή λειτουργία των , όπως η εκ περιτροπής διδασκαλία. Το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων των ΗΠΑ (CDC) προτείνει τον και τη ως πρωταρχικά εργαλεία για τη διασφάλιση μείωσης μεταδοτικότητας», εξηγεί ο δρ Ζαούτης, προσθέτοντας το testing σε ασυμπτωματικά παιδιά ως επιπλέον εργαλείο στη συνολική στρατηγική για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων.

Ο καθηγητής απορρίπτει ως αναποτελεσματικές για τη μείωση της ενδοσχολικής διασποράς μεθόδους όπως οι αποστάσεις των δύο μέτρων, η καθημερινή θερμομέτρηση και η χρήση διαχωριστικών πλέξιγκλας, για τα οποία εξηγεί: «Οι αποστάσεις των δύο μέτρων μπορούν να μειώσουν τη διασπορά, αλλά είναι δύσκολη η εφαρμογή τους στην εκπαίδευση. Επιπλέον προσφέρουν ελάχιστα αν οι μαθητές φορούν μάσκα και οι περισσότεροι είναι εμβολιασμένοι.

Το CDC προτείνει απόσταση ενός μέτρου, μόνο εάν υπάρχει η δυνατότητα. Επειτα, με τη θερμομέτρηση διαφεύγουν τα ασυμπτωματικά περιστατικά, συνηθέστερα μεταξύ των παιδιών, ενώ τα διαχωριστικά πλέξιγκλας δεν μειώνουν την αερογενή διασπορά του ιού και, σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, μπορεί να μειώσουν την ελεύθερη ροή αέρα».