Τα κριτήρια αξιολόγησης των εκπαιδευτικών

Στο μικροσκόπιο του υπουργείου Παιδείας μπαίνει η ελληνική εκπαίδευση. Θα αξιολογηθούν δομές, υποδομές, βιβλία, εκπαιδευτικές πρακτικές και φυσικά το έργο των εκπαιδευτικών , ανέφερε σε έγγραφό του προς τη Βουλή ο υπουργός κ. Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, τονίζοντας ότι το σχέδιο προεδρικού διατάγματος θα δοθεί άμεσα στη δημοσιότητα προς διαβούλευση. Ήδη, πάντως, οι εκπαιδευτικός ομοσπονδίες έχουν τονίσει ότι εάν η αξιολόγηση συνδεθεί με τη βαθμολογική (και κατ” επέκτασιν τη μισθολογική) εξέλιξη των εκπαιδευτικών, θα προχωρήσουν σε κινητοποιήσεις. Οι βασικές ρυθμίσεις της πρότασης του υπουργείου είναι οι ακόλουθες: Το σχέδιο προεδρικού διατάγματος θα δοθεί άμεσα στη δημοσιότητα προς διαβούλευση.

Το έργο των εκπαιδευτικών αξιολογείται σε πέντε πεδία:

Εκπαιδευτικό Περιβάλλον Σχεδιασμός, Προγραμματισμός και Προ ετοιμασία Διδασκαλίας Διεξαγωγή και Αξιολόγηση Διδασκαλίας Υπηρεσιακή Συνέπεια και Επάρκεια Τυπικά Προσόντα και Επιστημονική και Επαγγελματική Ανάπτυξη. Για το τελικό αποτέλεσμα της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού θα λαμβάνεται υπ” όψιν η έκθεση αυτοαξιολόγησης του σχολείου.

Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών διακρίνεται σε ετήσια (κατ” έτος ή κάθε δύο χρόνια) και περιοδική (κάθε τέσσερα χρόνια). Εκπαιδευτικός που θα κριθεί με ελλιπές έργο θα πρέπει να παρακολουθήσει ενισχυτικό πρόγραμμα επιμόρφωσης και να αξιολογηθεί εκ νέου το επόμενο έτος. Οι επαρκείς εκπαιδευτικοί προάγονται. Όσοι βαθμολογούνται με πολύ καλά ή και εξαιρετικά θα πριμοδοτούνται εάν θέλουν να θέσουν υποψηφιότητα για θέση στελέχους.

Η επιτυχία στην περιοδική αξιολόγηση θα μετράει για την επαγγελματική εξέλιξη των εκπαιδευτικών, όπως η διεκδίκηση θέσης στελέχους. Η περιοδική αξιολόγηση θα πραγματοποιείται από τον σχολικό σύμβουλο. Οι επιδόσεις των μαθητών δεν θα αποτελούν όχημα για κατηγοριοποίηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών. Όμως, στην ταυτότητα του σχολείου θα περιλαμβάνονται στοιχεία όπως το ποσοστό μαθητικής διαρροής.

καθημερινή

ip[
Exit mobile version