– Τη διαβεβαίωση ότι θα οριστικοποιηθεί η μονιμοποίηση των εκπαιδευτικών που διορίστηκαν τα έτη 2020 και 2021 επανέλαβε από το βήμα της Βουλής η υφυπουργός Παιδείας Δόμνα Μιχαηλίδου, απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Στέφανου Παραστατίδη.

Η υφυπουργός δήλωσε στη Βουλή ότι και ότι δόθηκε μάλιστα προτεραιότητα στους δόκιμους εκπαιδευτικούς, που διορίστηκαν το 2020 προκειμένου να ολοκληρωθεί η μονιμοποίησή τους.

Η ίδια ανέφερε ότι: Oι διοριζόμενοι το 2020 και θα μονιμοποιηθούν μέσα στην τρέχουσα σχολική χρονιά: Η εκτίμησή μας είναι ότι οι διοριζόμενοι το 2020 και μέρος όλων όσοι έχουν διοριστεί το 2021 θα μονιμοποιηθούν μέσα στην τρέχουσα σχολική χρονιά. Όσοι εκπαιδευτικοί βρίσκονται σε άδεια ανατροφής τέκνου, θα αξιολογηθούν με την επιστροφή τους στο σχολείο. Όσοι και όσες είναι αποσπασμένοι σε άλλες υπηρεσίες θα αξιολογηθούν για το διοικητικό τους έργο και με την επιστροφή τους στην οργανική τους θέση θα αξιολογηθούν και στο γνωστικό και στο παιδαγωγικό πεδίο.

Η μονιμοποίηση του κάθε εκπαιδευτικού όποτε κι αν ολοκληρωθεί θα έχει αναδρομική ισχύ. Δηλαδή η βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη θα ξεκινήσει από τη συμπλήρωση της διετίας και όχι τη συμπλήρωση της αξιολόγησής τους. Το ίδιο δεν ισχύει για όσους -ευτυχώς λίγους- αρνούνται την αξιολόγηση. Γι’ αυτούς ο χρόνος της δοκιμής υπηρεσίας παρατείνεται μέχρις ότου ολοκληρωθεί με επιτυχία η αξιολόγησή τους. Πρόκειται για τήρηση της νομιμότητας και είναι υποχρέωση όλων μας να σεβόμαστε αυτήν. Αναφερόμενος στο θέμα της αξιολόγησης ο βουλευτής Στέφανος Παραστατίδης τόνισε: Η αξιολόγηση δεν είναι μια διαδικασία, η οποία απλά την κουνάμε ως σημαία. Την υπηρετούμε και αυτό που αναζητούμε και διεκδικούμε σε μια σύγχρονη δημοκρατία είναι μια δίκαιη αξιολόγηση.

Ειδάλλως μία αξιολόγηση, η οποία είναι αποσπασματική και υποκειμενική υπονομεύει τον ίδιο τον ρόλο της αξιολόγησης. Άρα όταν μιλάμε για μια αξιολόγηση μιλάμε για μία αξιολόγηση στο πεδίο της παιδείας μοντέλων, δομών και προσώπων. Εδώ έχουμε μία δήθεν αξιολόγηση, από δήθεν αξιολογητές, με ένα δήθεν χρονοδιάγραμμα. Ουσιαστικά δεν έχει τηρηθεί τίποτα και το ένα και πρώτο ερώτημα που έχει πολύ, πολύ μεγάλη σημασία είναι αν αυτή η αξιολόγηση είναι επαρκής, όταν δεν έχουν καν επιλεγεί οι επόπτες ποιότητας, ο βασικός δηλαδή θεσμός για να μπορέσει να συντονίσει και να προγραμματίσει αυτή τη διαδικασία.

Το χρονοδιάγραμμα το οποίο έχει τεθεί και η μη τήρηση του; Ποιος ευθύνεται γι’ αυτό; Συζητάμε και μιλάμε για εκπαιδευτικούς οι οποίοι μετατίθενται, γίνεται δηλαδή η μετάθεσή τους και αξιολογούνται μετά από έναν άλλο σύμβουλο εκπαίδευσης. Καταλαβαίνουμε ότι πηγαίνουμε σε άλλα πεδία, με άλλα πρόσωπα. Αυτή η αξιολόγηση μπορεί να χαρακτηριστεί μία δίκαιη και αντικειμενική αξιολόγηση; Άρα εγώ λέω ξανά ότι έχει πολύ, πολύ μεγάλη σημασία να υπηρετήσουμε και όχι να υπονομεύσουμε την αξιολόγηση. Όπως έλεγε και ένας παλιός καλός φίλος, η αξιολόγηση φέρει αξιοκρατία και η αξιοκρατία φέρει δημοκρατία.