Σχετικά με την τροπολογία για την Ειδική Αγωγή στο Νομοσχέδιο για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση».

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ – ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΜΕ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ – ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ/ΣΧΟΛΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Αρ.αποφ.ίδρυσης:18/21014 Πρωτοδικείο ΙΛΙΟΥ

Αθήνα 23/08/16

Αρ.πρωτ.: 25

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Θέμα: Τοποθέτηση του συλλόγου μας αναφορικά με την τροπολογίαγια την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση την οποία κατέθεσε το Υπουργείο Παιδείας στο Νομοσχέδιο για την «ελληνόγλωσση και διαπολιτισμική εκπαίδευση».

Η εκπαίδευση, της οποίας η εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (ΕΕΑ) αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα, είναι ζήτημα πολιτικής. Δεδομένων δε των σχετικών δεσμεύσεων της Ελλάδας, που αφορούν σε βασικά δικαιώματα των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία, η πολιτική αυτή οφείλει να διαμορφώνει ένα τέτοιο πλαίσιο, σε θεσμικό και νομοθετικό επίπεδο, αλλά και σε επίπεδο αξιών και στάσεων, που να προωθεί την ένταξη/συμπερίληψη των μαθητών με ΕΕΑ ή/και αναπηρία στο γενικό σχολείο διασφαλίζοντας την πρόσβασή τους σε ισότιμη ποιοτική εκπαίδευση. To παρόν σχέδιο νόμου για την ειδική εκπαίδευση έρχεται να προωθήσει στην πράξη μια τέτοιου είδους πολιτική εναρμονιζόμενο πλήρως με τα όσα πρεσβεύει η Διακήρυξη της Salamanca στα πλαίσια της φιλοσοφίας για ένα σχολείο για όλους.

Υπενθυμίζουμε και ειδικότερα σε όσους αντιδρούν στο σύνολο της τροπολογίας, ότι το 2011, αντίθετα προς την αναμενόμενη (σύμφωνα με τα επιστημονικά δεδομένα και τις διεθνείς τάσεις) εξέλιξη, με το άρθρο 56 παρ.1 του νόμου 3966 η ΕΑΕ αποκόπτεται από το σώμα της ενιαίας γενικής εκπαίδευσης μέσα από τον αποχαρακτηρισμό των οργανικών θέσεων στις ΣΜΕΑΕ, Τ.Ε. & ΚΕΔΔΥ των δάσκαλων και νηπιαγωγών ειδικής αγωγής από ΠΕ70 και ΠΕ60 σε ΠΕ71 και ΠΕ61 (οργανικές των αναπληρωτών αποφοίτων των τμημάτων ειδικής αγωγής) αντίστοιχα. Μέσα από τη ρύθμιση του συγκεκριμένου άρθρου οι περίπου 2.500 και πλέον μόνιμοι εκπαιδευτικοί ο οποίοι θεμελίωσαν την ειδική εκπαίδευση στην Ελλάδα, στήριξαν και συνεχίζουν να στηρίζουν με τις υπηρεσίες τους την ΕΑΕ, ενώ διέθεταν και διαθέτουν όλα τα τυπικά προσόντα τόσο για να διδάξουν στην ειδική όσο και στη γενική εκπαίδευση, έχασαν τις οργανικές τους θέσεις με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται. Άλλωστε το σημαντικότατο αυτό ζήτημα της μετατροπής των οργανικών θέσεων των μονίμων δασκάλων και νηπιαγωγών ΕΑΕ είχε επισημανθεί και από την ΔΟΕ σε δημοσίευση της στις 08/05/14 με αριθμό πρωτοκόλλου 853.

Το εν λόγω νομοσχέδιο με την κατάργηση του αρ.56 έρχεται να δικαιώσει τους μονίμους εκπαιδευτικούς για την απώλεια των οργανικών θέσεων τους και να διασφαλίσει τα εργασιακά τους κεκτημένα, αντιμετωπίζοντας την ίδια στιγμή ισότιμα και τους αποφοίτους των τμημάτων ειδικής αγωγής, χωρίς να τους αποκόπτει από το δικαίωμα της εργασίας στην ΕΑΕ.

Ως σύλλογος θεωρούμε ότι κινείται σε θετική κατεύθυνση και έχουμε την πεποίθηση ότι θα αποτελέσει την βάση για την λήψη περεταίρω ουσιαστικών αποφάσεων που αφορούν την συμπεριληπτική εκπαίδευση. Για όλους τους παραπάνω λόγους στηρίζουμε το νομοσχέδιο στο σύνολό του και ειδικότερα , στηρίζουμε:

Επιπλέον:

Κλείνοντας προτείνουμε την Θεσμοθέτηση ενός ενιαίου νόμου για ειδική και γενική εκπαίδευση. Η ξεχωριστή νομοθέτηση για την εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αποτελεί εξ ορισμού διάκριση σε βάρος των ατόμων με αναπηρία επισημαίνεται και από την Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου (2014).

Το Δ.Σ. του συλλόγου

ip[
Exit mobile version