Σχετικά με ανακοίνωση της Πανελλήνιας ένωσης Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας, δημιουργούνται προβλήματα σχετικά με τη συμμετοχή, των αναπληρωτών στην αξιολόγηση των σχολικών μονάδων». Δείτε αναλυτικά την ανακοίνωση:

Η συζήτηση για την των Σχολικών Μονάδων ξεκίνησε για πολλοστή φορά, εγείροντας προβληματισμούς, τόσο παλαιούς όσο και νέους. Οι εκπαιδευτικοί ανήκουμε σε εκείνες τις ομάδες που βρίσκονται υπό διαρκή, καθημερινή αξιολόγηση. Αξιολογούμαστε κάθε ώρα από μαθητές, γονείς, συναδέλφους, διευθυντές, προϊσταμένους, αλλά, κυρίως, από εμάς τους ίδιους, μέσω της συνεχούς αυτό-αξιολόγησής μας.

Εμείς δε, οι αναπληρωτές, έχουμε ήδη μια επιπλέον και απαιτητική αξιολόγηση: οι πίνακες των αναπληρωτών μορφοποιούνται μέσω πολλών ποιοτικών κριτηρίων (μεταπτυχιακά, βαθμός πτυχίου, επάρκεια σε ξένες γλώσσες, σεμινάρια κλπ.).

Όμως, σχετικά με την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, όπου καλούμαστε να συμμετάσχουμε άμεσα, επιθυμούμε να μεταφέρουμε μερικούς προβληματισμούς μας, ως ΠΕΑΔ, στους οποίους δεν έχουμε εύκολες απαντήσεις. Έτσι, πως θα συμμετέχει ο αναπληρωτής εκπαιδευτικός σε αξιολογήσεις σχολικών μονάδων και δράσεις:

i.            όταν είναι «προσωρινός» στο Σχολείο του; Η συντριπτική πλειοψηφία των αναπληρωτών κάθε σχολική χρονιά υπηρετεί και σε διαφορετική σχολική μονάδα. Σε περίπου τρεις μήνες θα απολυθεί και μετά, όπως κάθε χρόνο, θα περιμένει να μάθει που θα βρεθεί το επόμενο σχολικό έτος…

ii.            όταν υπηρετεί σε δύο, τρεις ή ακόμα και περισσότερες σχολικές μονάδες; Προλαβαίνει να γνωρίσει τι συμβαίνει στο Σχολείο και ποιες είναι οι ανάγκες του και οι προτεραιότητές του;

iii.            όταν προσλαμβάνεται με καθυστέρηση δύο, τριών ή και περισσοτέρων μηνών σε σχέση με την τυπική και ουσιαστική έναρξη του σχολικού έτους; Ποιες δράσεις θα προλάβει να εφαρμόσει; Θα ενταχθεί σε δράσεις που έχουν ήδη ξεκινήσει; Και σε ποιες θα ενταχθεί και με ποια κριτήρια;

iv.            πως μπορεί  να «δεσμεύσει» τον επόμενο αναπληρωτή για τις δράσεις που θα συμμετέχει, όταν ο «διάδοχος» έχει διαφορετικά κριτήρια (προσωπικά, επιστημονικά κλπ.) επιλογής δράσεων;

v.            όταν έχει ελάχιστη έως και μηδενική πρόσβαση στο φυσικό του χώρο εργασίας, το Σχολείο, λόγω τηλεκπαίδευσης; Την τρέχουσα σχολική χρονιά, σημαντικότατο ποσοστό αναπληρωτών εκπαιδευτικών έχει «δει» το σχολείο που υπηρετεί μια-δυο εβδομάδες έως και … ούτε μία ώρα(!), καθώς προσλήφθηκαν μεσούσης της καραντίνας.

vi.            όταν έχει ελάχιστη ανατροφοδότηση εντός της αίθουσας από τους μαθητές για τις πραγματικές τους ανάγκες; Μπορεί η τηλεκπαίδευση να αποτελεί μια αναγκαιότητα, υπό τις παρούσες συνθήκες, αλλά, όπως δημοσίως έχει ομολογηθεί ακόμα και από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό κο Κυρ. Μητσοτάκη, ούτε αντικαθιστά, ούτε υποκαθιστά τη διά ζώσης εκπαίδευση.

Υπάρχουν κι άλλοι προβληματισμοί, αλλά οι ανωτέρω απεικονίζουν την ουσία του ζητήματος.

Μία από τις λύσεις που προτείνουμε είναι η έγκαιρη τοποθέτηση όλων των αναπληρωτών, πριν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, στα σχολεία που θα υπηρετήσουν. Επίσης, οι επικείμενοι διορισμοί των 10.500 εκπαιδευτικοί, που αναμένονται εντός των επομένων μηνών, θα επιλύσουν μερικώς το πρόβλημα, αλλά δεν θα το εξαλείψουν, μιας και τα πραγματικά κενά της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είναι πολύ περισσότερα.

Ζητούμε την άμεση ανταπόκριση των αρμοδίων φορέων του Υπουργείου Παιδείας στους προβληματισμούς μας, μιας και το τελευταίο που επιθυμούμε είναι η άφεση εκκρεμοτήτων στα Σχολεία και τους συναδέλφους μας. Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί έχουν επαρκώς, κατ’ επανάληψη και καθ’ εξακολούθηση αποδείξει το πόσο σέβονται το λειτούργημά τους, υπηρετώντας σε όλα τα «μέτωπα» τους μαθητές και τις οικογένειές τους.