Προσλήψεις αναπληρωτών 2019: ” H αναγκαιότητα της Γ΄ φάσης είναι άμεση και επιτακτική”

ipaidia thumbnail

: Η «κανονικότητα» των κενών ένα μήνα μετά το άνοιγμα των σχολείων!

Α. Προσλήψεις αναπληρωτών

Βρισκόμαστε ένα μήνα μετά το άνοιγμα των σχολείων και δυστυχώς εξακολουθούν να υπάρχουν σοβαρά κενά σε όλες τις δομές της εκπαίδευσης! Παρά τις προσλήψεις 30.243 αναπληρωτών σε όλη την εκπαίδευση (Α/θμια, Β/θμια, ΕΕΠ-ΕΒΠ), τα προβλήματα εξακολουθούν να είναι πολύ σοβαρά όχι μόνο στις νησιωτικές περιοχές αλλά και στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη!

Σχετικά με τα κενά στα σχολεία και τις προσλήψεις αναπληρωτών, με σημερινές της δηλώσεις στην ΕΡΤ1 η κ. Ζαχαράκη υποστήριξε ότι η κυβέρνηση της ΝΔ κινήθηκε ταχύτατα, έβαλε από τις 7 Ιουλίου σφιχτό χρονοδιάγραμμα στην ολοκλήρωση των υπηρεσιακών μεταβολών των εκπαιδευτικών και στις 5 Σεπτεμβρίου έγινε η μεγάλη -μεγαλύτερη από κάθε άλλη φορά τη χαρακτήρισε- Α’ φάση προσλήψεων, η Β φάση έγινε την περασμένη Παρασκευή και τώρα γίνεται εκ νέου αποτύπωση των αναγκών προκειμένου να ακολουθήσει σύντομα η Γ φάση.

Ορισμένες παρατηρήσεις επί των δηλώσεων της κ. Υφυπουργού:

Προφανώς και με τα δεδομένα αυτά, η αναγκαιότητα Γ΄ φάσης είναι άμεση και  επιτακτική! Ωστόσο θα πρέπει να ξεκαθαριστεί το ταχύτερο δυνατόν αν έχουν εξασφαλιστεί οι 700 περίπου πιστώσεις από τις άδειες άνευ αποδοχών των εκπαιδευτικών και οι αναμενόμενες 1600 νέες πιστώσεις από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Σε αντίθετη περίπτωση είναι άγνωστο πότε θα γίνει η επόμενη φάση προσλήψεων!  Είναι προφανές ότι με τα σημερινά δεδομένα ότι οι πιστώσεις αυτές δεν επαρκούν για να καλύψουν ούτε τα κενά της Γενικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και των Μουσικών Σχολείων, τα οποία ως γνωστόν χρηματοδοτούνται αποκλειστικά από τον Τακτικό Προϋπολογισμό και το Πρόγραμμα  Δημοσίων Επενδύσεων!

   Ορισμένα ενδεικτικά στοιχεία μαρτυρούν το μέγεθος του προβλήματος των ελλείψεων στις σχολικές μονάδες.  Στη Δυτική Αθήνα τα κενά ξεπερνούν τις 1700 ώρες σε όλες τις ειδικότητες. Στο Ηράκλειο ξεπερνούν τα 200 σε όλες τις δομές της Δευτεροβάθμιας, στο Λασίθι 45, στην Κεντρική Μακεδονία πάνω από 200 στη Γενική και 150 στην ΕΑΕ, στη Θεσσαλία 94 στη Γενική και 67 στην Ειδική Αγωγή, στην Ήπειρο 70 στη Γενική και 31 στην ΕΑΕ,  στη Λακωνία ξεπερνούν τα 40, στη Λέσβο 16 στη Γενική και 26 στην Ειδική, στην Ηλεία 38 στη Γενική και 13 στην Ειδική Αγωγή, στην Καβάλα πάνω από 25, στην Κορινθία πάνω από 50.Με τα δεδομένα αυτά έχουν χαθεί χιλιάδες διδακτικές ώρες από την αρχή της χρονιάς! Εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς ζητούν πλέον το αυτονόητο: Άμεση κάλυψη των κενών για την στελέχωση των σχολείων τώρα!

Β. Μόνιμοι εκπαιδευτικών

Σχετικά με το ζήτημα των μόνιμων διορισμών, η Υφυπουργός κ. Ζαχαράκη –επαναλαμβάνοντας προγενέστερες δηλώσεις της κ. Κεραμέως- δήλωσε στην ΕΡΤ1 ότι: προκειμένου να γίνουν μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών θα χρειαστεί προηγουμένως να γίνει προγραμματισμός με τρεις άξονες: νέα αποτύπωση των αναγκών στα σχολεία, καταγραφή των δημογραφικών τάσεων στο εγγύς μέλλον και βέβαια, δημοσιονομικό περιθώριο. Αφού καθοριστούν οι ανάγκες, τότε θα αποφασιστεί ο αριθμός και ο τρόπος (μοριοδότηση, ΑΣΕΠ, κλπ) των μονίμων προσλήψεων. Παράλληλα επανέλαβε ότι για τις 10.500 προσλήψεις στη Γενική Εκπαίδευση η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ τις είχε εξαγγείλει, έχοντας όμως προϋπολογίσει 0 ευρώ για την πραγματοποίησή τους. 

Ορισμένες παρατηρήσεις επί των δηλώσεων αυτών:

  1. Επανειλημμένα η Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου μιλά για καταγραφή των κενών και των εκπαιδευτικών αναγκών! Στην περίπτωση των εκπαιδευτικών οι αριθμοί λένε πάντα την αλήθεια! Η σχολική χρονιά 2018-2019 έκλεισε με 31.300 προσλήψεις αναπληρωτών σε όλη την εκπαίδευση εκ των οποίων 9.578 στην Δευτεροβάθμια, 2.500 αποχωρήσεις εκπαιδευτικών λόγω παραίτησης. Παράλληλα την δεκαετία 2010-2019 είχαμε συνολικά 21.700 αποχωρήσεις εκπαιδευτικών από τη Δ.Ε. και 36.000 αποχωρήσεις από όλη την Εκπαίδευση! Τέλος οι φετινές 30.243 προσλήψεις, δεν αποδείχτηκαν αρκετές να καλύψουν τα σοβαρά κενά!
  2. Σχετικά με τις 4500 μόνιμες προσλήψεις στην ΕΑΕ: Αναμένονται οι προσωρινοί αξιολογικοί πίνακες κατάταξης και απορριπτέων για τους Εκπαιδευτικούς Α/θμιας και Β/θμιας και ΕΕΠ από τις προκηρύξεις 2ΕΑ & 3ΕΑ του ΑΣΕΠ. Ωστόσο έχουν προκύψει πολύ σοβαρά ζητήματα:

Είναι προφανές ότι η κατανομή θα πρέπει να γίνει άμεσα και πριν την έκδοση των πινάκων του ΑΣΕΠ! Αναλογίζεται το Υπουργείο Παιδείας τις σοβαρές ευθύνες του για την αδικαιολόγητη  καθυστέρηση της

  1. Πριν λίγες ημέρες η κ. Κεραμέως είχε πει στη Βουλή για πρώτη φορά ότι εξετάζονται διορισμοί (στοχευμένες προσλήψεις τις ονόμασε) μόνιμων εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση! Για την κ. Υπουργό δηλαδή η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση δεν έχει ανάγκη μόνιμων διορισμών; Να υπενθυμίσουμε ότι το 2018/19 το ποσοστό των αναπληρωτών στη Δευτεροβάθμια επί των μονίμων ήταν 14,5%! Ελπίζουμε –στο ζήτημα των μόνιμων διορισμών- να μην εισερχόμαστε –με ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου- σε μια ιδιότυπη κατάσταση κοινωνικού αυτοματισμού μέσα στους κόλπους πια της Δημόσιας Εκπαίδευσης! Κάτι τέτοιο θα ήταν καταστροφικό…
  2. Τέλος η κ. Ζαχαράκη για άλλη μια φορά, τόνισε σήμερα ότι δεν βρέθηκαν πιστώσεις στον προϋπολογισμό του 2019 για τους 10.500 μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση που προβλέπονταν για το 2020 και το 2021! Συνεπώς οι 5250 θα εγγράφονταν στον προϋπολογισμό του 2020 (το προσχέδιο του οποίου προβλέπει 0 ευρώ) και οι υπόλοιποι 5250 στον αντίστοιχο του 2021!

Γ. Εκπαιδευτικές εξελίξεις

   Σε σχέση με το τεράστιο ζήτημα της πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, μετά τις εξαγγελίες για επαναφορά σκληρού εξετασιοκεντρικού συστήματος με Τράπεζα Θεμάτων καθώς και επαναθεσμοθέτηση του Εθνικού Απολυτήριου για πρόσβαση στην τριτοβάθμια, με συνυπολογισμό της βαθμολογίας και των τριών τάξεων του Λυκείου, καθορισμό ελάχιστης βάσης εισαγωγής στην τριτοβάθμια το 10, την εξίσωση των επαγγελματικών και των ακαδημαϊκών προσόντων των Πανεπιστημίων με εκείνα των κολεγίων και των ιδιωτικών πανεπιστημίων του εξωτερικού, ήρθε χθες στη Βουλή ο Υφυπουργός κ. Διγαλάκης να μιλήσει επίσημα για μείωση του αριθμού των εισακτέων από την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά! Η δήλωση αυτή γίνεται την στιγμή που η σχολική χρονιά έχει ξεκινήσει και οι μαθητές/τριες σε ΓΕΛ & ΕΠΑΛ, έχουν ήδη ξεκινήσει την προετοιμασία τους για τις Πανελλαδικές εξετάσεις! Τι θα επιφέρει άραγε η δραματική μείωση του αριθμού των εισακτέων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση; Οι οικογένειες χιλιάδων αποφοίτων το καλοκαίρι θα είναι εγκλωβισμένες σε μια και μόνο επιλογή: την επιλογή ιδιωτικών επιχειρήσεων εκπαίδευσης!  Δεν είναι τυχαίο ότι σημερινά πρωτοσέλιδα εφημερίδων, αναφέρονται στην ανεργία των πτυχιούχων από τα ΑΕΙ και για τις κλειστές πόρτες στην αγορά εργασίας! Το περιτύλιγμα για τη δραματική μείωση των εισακτέων είναι έτοιμο…

ip[
Exit mobile version