“Προάσπιση του δημόσιου σχολείου”

ipaidia thumbnail

Καθώς ξεκινά μια νέα σχολική και συνδικαλιστική χρονιά που απαιτεί τη δυναμική κινητοποίηση όλων μας για την προάσπιση του δημόσιου σχολείου, χαιρετίζουμε αγωνιστικά τις συναδέλφισσες και τους συναδέλφους, και ευχόμαστε υγεία, δημιουργικότητα και καλή δύναμη.

ΣΥΝΕΚ

Το επιτελικό κράτος της ΝΔ εμφανίζεται ήδη ανεπαρκές και ανακόλουθο, καθώς δρομολογημένες διαδικασίες καθυστερούν ή αναστέλλονται: Το Υπουργείο Παιδείας δεν έδωσε τον απαραίτητο χρόνο που χρειαζόταν ο ΑΣΕΠ για την έκδοση νέων πινάκων αναπληρωτών, με αποτέλεσμα οι προσλήψεις να πραγματοποιηθούν με τους πίνακες του 2018-2019, στερώντας το δικαίωμα πολλών εκπαιδευτικών να εγγραφούν σε αυτούς ή να επικαιροποιήσουν τα μόριά τους. Επίσης κωλυσιεργεί επικίνδυνα αναφορικά με τους 4.500 χιλιάδες διορισμούς ειδικής αγωγής (μη κατανομή θέσεων ανά κλάδο και ειδικότητα, μη σύσταση οργανικών στα τμήματα ένταξης) και στέλνει στις καλένδες τους 10.500 διορισμούς γενικής αγωγής, αμφισβητώντας την αναγκαιότητά τους.

 

Συγχρόνως «λάθη», παλινωδίες και εσκεμμένες καθυστερήσεις δυναμιτίζουν την ομαλή έναρξη της σχολικής χρονιάς: Αναστολή διαδικασιών επιλογής για τα ΚΕΑ (Κέντρα Εκπαίδευσης για την Αειφορία), διακοπή διαδικασιών επιλογής νέων Διευθυντών Εκπαίδευσης, παρατυπίες στις διαδικασίες Συντονιστών Εκπαίδευσης Εξωτερικού, «λάθη» στις διαδικασίες των αποσπάσεων – ακόμα και με παραβίαση της αξιολογικής σειράς κατάταξης- καθυστέρηση των αποσπάσεων σε φορείς (οι οποίες έγιναν μετά τις γενικές αποσπάσεις κατά παράβαση του νόμου) και των αποσπάσεων σε σχολεία του εξωτερικού, μη πραγματοποίηση Β΄φάσης γενικών αποσπάσεων, έλλειψη σχεδιασμού για τη λειτουργία και τη στελέχωση των σχολικών μονάδων των σωφρονιστικών καταστημάτων, καθυστέρηση της διαδικασίας έγκρισης των ολιγομελών τμημάτων. Σε ό,τι αφορά μάλιστα τις αποσπάσεις των Συντονιστών Εκπαίδευσης Προσφύγων

(ΣΕΠ) αποκλείσθηκαν συνάδελφοι με προσόντα, καθώς καταστρατηγήθηκε η αξιολογική σειρά των υποψηφίων. Σε μια καταφανή προσπάθεια παραμέλησης της προσφυγικής εκπαίδευσης, και μάλιστα σε μια φάση μεγάλης αύξησης των προσφυγικών ροών, περιοχές με υψηλό αριθμό προσφύγων μαθητών υποστελεχώθηκαν.

Η λογική της υπονόμευσης του κύρους της δημόσιας εκπαίδευσης υπηρετείται ήδη από τις πρώτες νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης.  Η κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου, μετά τη μεθοδευμένη προπαγάνδα απαξίωσης του δημόσιου πανεπιστημίου, συμπεριελήφθηκε στον πρώτο νόμο που ψηφίστηκε από τη νέα κυβέρνηση, ακυρώνοντας μια κορυφαία κατάκτηση για κάθε δημοκρατικό πολίτη.

Η ελληνική κοινωνία και η δημόσια εκπαίδευση βρίσκονται απέναντι σε μεγάλες προκλήσεις που απαιτούν τη συνεχή εγρήγορση και συσπείρωση του κλάδου,  με στόχο  την άμεση αντίδρασή  του.  Είναι επιτακτική ανάγκη η οργάνωση δυναμικών αγωνιστικών κινητοποιήσεων, έγκαιρα προετοιμασμένων, με μαζική συμμετοχή και με ξεπέρασμα  διχαστικών, μικροπαραταξιακών αντιλήψεων.

Προς αυτή την κατεύθυνση καθοριστικό ρόλο θα παίξει η ενημέρωση και η προετοιμασία των συναδέλφων/ισσών μέσα στα σχολεία, ώστε να εξασφαλίζεται και η καλύτερη συμμετοχή όλων στις γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ και στις αγωνιστικές δράσεις.

Οι ΣΥΝΕΚ θα συμβάλλουν με τη δράση τους στην ανάπτυξη ενωτικών αγώνων για την προώθηση των αιτημάτων του κλάδου και την αποτροπή των όποιων αντιδραστικών εξελίξεων στη δημόσια εκπαίδευση.

 

ip[
Exit mobile version