Ποιές οι ανάγκες του νεοδιόριστου εκπαιδευτικού
Οι ανάγκες του κάθε εκπαιδευτικού ως νέου στη σχολική μονάδα ποικίλουν. Είναι δε περισσότερες αυτές του νεοδιόριστου εκπαιδευτικού έναντι των νέων εκπαιδευτικών που έχουν αποκτήσει διδακτική εμπειρία.
Ποια η αξία ενός προγράμματος υποδοχής και υποστήριξης
Σύμφωνα με τους (W. Hoy και R. Rees, 1977) οι απαιτήσεις της αίθουσας διδασκαλίας και του σχολείου, βρίσκονται σε τέλεια αντίθεση με την ιδεατή εικόνα του σχολείου που διαμορφώνει ο εκπαιδευτικός κατά τη διάρκεια της βασικής του εκπαίδευσης.
Ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα υποδοχής και υποστήριξης του νέου εκπαιδευτικού σε επίπεδο σχολικής μονάδας πρέπει:
- Να περιλαμβάνεται στον προγραμματισμό των δραστηριοτήτων της σχολικής μονάδας
- Να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες του εκπαιδευτικού
- Να στοχεύει στην «ένταξή» του ως μέλος της εκπαιδευτικής κοινότητας
- Να προσαρμόζεται στις ικανότητες και δυνατότητές του
- Να αξιοποιεί όλες τις δημιουργικές δυνάμεις του
- Να συμπληρώνει τυχόν παιδαγωγικές και διδακτικές ανεπάρκειες
- Να διευκολύνει τη συμμετοχή του σε ποικίλες δραστηριότητες της σχολικής μονάδας και στη διαδικασία λήψης αποφάσεων χωρίς να «αδικείται».
- Να προσβλέπει στη συνεργασία και την ανάπτυξη της έννοιας της συναδελφικότητας.
- Να περιλαμβάνει και τη συναισθηματική στήριξη του νέου
Πηγή thess.pde.sch.gr