Παρεμβάσεις ΠΕ: Για την τροπολογία της ειδικής αγωγής

ipaidia thumbnail

Η κυβέρνηση της Ν.Δ., πιστή στις οδηγίες Ε.Ε.- ΟΟΣΑ, τις οποίες έχει εφαρμόσει στο παρελθόν, παίρνει τη σκυτάλη από τον ΣΥΡΙΖΑ, συνεχίζει τις προσπάθειες διάλυσης και απορρύθμισης της και εκπαίδευσης, υπονομεύει τα παιδαγωγικά κριτήρια που ΟΦΕΙΛΟΥΝ να διέπουν τις παρεμβάσεις στο χώρο της ειδικής εκπαίδευσης και προκρίνει, με αυθαίρετο μάλιστα τρόπο, την οικονομική λογιστική, εφαρμόζοντας «κόφτη» στις ανάγκες των μαθητών με αναπηρία/ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, πλήττοντας τα ήδη λειψά μορφωτικά δικαιώματα τους.

Παρεμβάσεις ΠΕ

ΠΟΙΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΠΑΛΟΙΦΕΙ Η ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ:

Αποσιωπάται ότι ο αριθμός των μαθητών με αναπηρίες/ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες δεν είναι ισοβαρής ως προς τις διαγνώσεις. Κάποιοι μαθητές χρειάζονται αυξημένη εκπαιδευτική παρέμβαση έναντι κάποιων άλλων και αυτό σχετίζεται με τη διάγνωση που έχουν κάνει οι αρμόδιοι δημόσιοι φορείς, καθώς και με τους βασικούς άξονες για την υλοποίηση του εξατομικευμένου εκπαιδευτικού προγράμματός τους. Ο αριθμός των μαθητών ενός τμήματος ένταξης δεν μπορεί από μόνος του να αποτελεί κριτήριο, και δεν έχει το ίδιο βάρος παρέμβασης, αν σε αυτούς τους μαθητές υπάρχουν π. χ. αναπηρίες που έχουν πρόταση για φοίτηση σε ΤΕ γενικού σχολείου.
Αποσιωπάται ότι σήμερα στα ΤΕ φοιτούν και μαθητές που είναι σε διαδικασία αξιολόγησης από τους αρμόδιους φορείς και δεν έχουν διάγνωση. ΜΕ ΔΕΔΟΜΕΝΗ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΤΩΝ ΚΕΣΥ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΔΟΜΩΝ ΤΟΥ ΥΠ. ΥΓΕΙΑΣ, υπάρχει καθυστέρηση στη διάγνωση των μαθητών αυτών. Αποτελεί διάκριση ανάμεσα σε σχολικές μονάδες όταν, ενώ η νομοθεσία ορίζει ότι ένας μαθητής μπορεί να υποστηρίζεται στο ΤΕ χωρίς να έχει διάγνωση από δημόσιο φορέα (άρα μετράει ως δυναμικό του ΤΕ), το υπ. Παιδείας να «προσθέτει» εκ των υστέρων ένα δεύτερο κριτήριο (τον αριθμό των διαγνώσεων) για την υλοποίηση των εκπαιδευτικών αναγκών αυτών των μαθητών. Εκπαιδευτικοί που τοποθετούνται σε ΤΕ με μέτρα και δυο σταθμά, και μάλιστα με όρους αντιεπιστημονικούς.
Αποσιωπούνται οι αυξημένες ανάγκες για ίδρυση ΤΕ στα νηπιαγωγεία. Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη, έστω και με την στρεβλή μαθηματική λογική του υπ. Παιδείας για τα ΤΕ των νηπιαγωγείων. Ο μηδαμινός αριθμός ΤΕ στα νηπιαγωγεία (μόλις 289 πανελλαδικά!!! με βάση τα στοιχεία του υπ. παιδείας τον Οκτώβρη του 2019), όχι μόνο δεν εγγυάται την υπεράσπιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των προνηπίων και νηπίων μαθητών με αναπηρία/ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ΑΛΛΑ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙ ΟΤΙ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΔΙΧΡΟΝΗ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ, είναι πουκάμισο αδειανό.

Η προσπάθεια της κυβέρνησης να «εξασφαλίσει» θέσεις για τους πολυδιαφημιζόμενους διορισμούς με προσοντολόγιο στην ειδική εκπαίδευση, αγνοεί τα εκπαιδευτικά/επιστημονικά δεδομένα που έχει βάλει το εκπαιδευτικό κίνημα όλη την προηγούμενη περίοδο:

ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΜΑΖΙΚΟΥΣ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. Άμεσος διορισμός/ Μονιμοποίηση τώρα ΟΛΩΝ των αναπληρωτών που έχουν έστω και μία σύμβαση, αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία. ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΟΝΤΟΛΟΓΙΟΥ. Όχι στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
Ίδρυση ΤΕ σε όλες τις σχολικές μονάδες (δημοτικά και νηπιαγωγεία).
Τοποθέτηση και δεύτερου εκπαιδευτικού σε ΤΕ, με βάση τις ανάγκες των μαθητών που υποστηρίζονται σε αυτό.
Ίδρυση και στελέχωση των δημόσιων δωρεάν δομών διάγνωσης, αξιολόγησης, υποστήριξης, ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης και όλων των διαπιστευμένων δημόσιων φορέων για την έκδοση διαγνώσεων (ιατροπαιδαγωγικά κέντρα και δημόσια νοσοκομεία) με το αναγκαίο ΜΟΝΙΜΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ.
Κατάργηση όλων των αντιεκπαιδευτικών νόμων που διαλύουν την ειδική αγωγή και εκπαίδευση.

ip[
Exit mobile version