: Διαβάστε αναλυτικά ποιά είναι η πρώτη αξιολόγηση των θεμάτων στη Νεοελληνική Γλώσσα. Δείτε το 2022 στο

 

Σύμφωνα με το ΕΘΝΟΣ, σε κείμενα που αφορούν στην αξία της ιστορικής γνώση κλήθηκαν ν΄ απαντήσουν οι υποψήφιοι, που έλαβαν μέρος στις σημερινή πρώτη μέρα των πανελληνίων 2022 στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας.

Οι υποψήφιοι έπρεπε να διαπραγματευτούν ένα δύσκολο γι΄αυτούς θέμα, δηλαδή «γιατί πρέπει να μαθαίνουμε ιστορία» αφού όπως είναι γνωστό οι μαθητές δεν αγαπούν την ιστορία κάτι που αποτυπώνεται και στα γραπτά τους στο συγκεκριμένο μάθημα.

ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

Το πρώτο κείμενο ήταν απόσπασμα από βιβλίο του Ραϋμόνδου Αλβανού, επιστημονικού συνεργάτη, στο τμήμα Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (Καστοριά), για τον ελληνικό εμφύλιο.



Στο κείμενο του κ. Αλβανός,-το οποίο τα παιδιά έπρεπε να διαπραγματευτούν -αναφέρει μεταξύ άλλων : «Γιατί δεν αγαπάνε οι μαθητές την ιστορία; Οι απαντήσεις είναι γνωστές. Γιατί συνήθως πρέπει να τη μάθουν παπαγαλία, γιατί συνήθως μαθαίνουν για προσωπικότητες και όχι για την κοινωνία, γιατί μαθαίνουν κυρίως για την παλαιότερη ιστορία και όχι τη νεότερη. Ο σημαντικότερος όμως λόγος που η ιστορία είναι απωθητική για τους μαθητές, είναι ότι το σχολείο δεν καταφέρνει να συνδέσει τη ζωή των μαθητών με το παρελθόν. Δεν καταλαβαίνουν γιατί να πρέπει να τα μάθουν όλα αυτά».

Δημουλά και Βαλτινός

Το δεύτερο κείμενο με τίτλο «Θυμάμαι άρα ζω;» προέρχεται από ομιλία της ποιήτριας Κικής Δημουλά  και το τρίτο από διήγημα με τίτλο «Οικογενειακή ιστορία» του πεζογράφου Θανάση Βαλτινού.

Οι μαθητές έπρεπε ν΄ απαντήσουν σε θέματα όπως η αξία της ιστορικής γνώσης  αλλά και να αναφέρουν βιωματικούς τρόπους που μπορούν να καλλιεργήσουν το ενδιαφέρον για το ιστορικό παρελθόν.

Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις των καθηγητών πρόκειται για θέματα τα οποία οι μαθητές έχουν διδαχθεί αλλά όπως τονίζουν πάντα δυσκολεύουν τους μαθητές πράγμα που σημαίνει πως η πλειονότητα των παιδιών δύσκολα θα κατακτήσει το άριστα.

Υπενθυμίζεται πως οι  αρχίζουν στις 8:30 π.μ., αλλά οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 8:00 π.μ.

Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις ώρες. Επίσης, κατά τη διάρκεια των εξετάσεων, εξεταζόμενοι και εξεταστές πρέπει να φορούν την προστατευτική μάσκα.

– Τα επόμενα μαθήματα για ΕΠΑΛ και ΓΕΛ

Το Σάββατο 4 Ιουνίου, εξεταζόμενο μάθημα για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ είναι τα Μαθηματικά (Άλγεβρα), ενώ επόμενη εξέταση για τους υποψηφίους των ΓΕΛ είναι τη Δευτέρα 6 Ιουνίου, με Αρχαία Ελληνικά, Μαθηματικά και Βιολογία.

Οι πανελλήνιες εξετάσεις ολοκληρώνονται στις 10 Ιουνίου για τους μαθητές των ΓΕΛ και στις 17 Ιουνίου για τους μαθητές των ΕΠΑΛ. Τα Ειδικά Μαθήματα θα εξεταστούν 18-30 Ιουνίου.