: Η προετοιμασία των υποψηφίων για τις , λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού και των προληπτικών μέτρων, γίνεται φέτος υπό πρωτόγνωρες συνθήκες.

 

Το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε χθες τις αναλυτικές ημερομηνίες για τις και το μόνο που εκκρεμεί πλέον είναι το πρόγραμμα για τα ειδικά μαθήματα. Ο Στράτος Στρατηγάκης, Μαθηματικός – Σύμβουλος Σταδιοδρομίας εξηγεί στο iefimerida.gr ότι με την ανακοίνωση του προγράμματος των Πανελλαδικών Εξετάσεων «έγινε γνωστή η ημερομηνία που ενδιαφέρει όλους τους υποψηφίους: η ημερομηνία λήξης, η ημερομηνία που τα βάσανά τους θα έχουν τελειώσει, η ημερομηνία που θα τους δώσει την ελευθερία τους».

Οπως σημειώνει ο κ. Στρατηγάκης, «έτσι λοιπόν, οι , για όσους δεν θα εξεταστούν σε κάποιο ειδικό μάθημα, τελειώνουν στις 26/6/2020 για τους αποφοίτους του Γενικού Λυκείου και για τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ, ανάλογα με τα μαθήματα που εξετάζεται κανείς, μέχρι τις 30/6.»

: Οι 5 συμβουλές για τους υποψηφίους

«Τι κάνουμε μέχρι τότε; Εχουμε μπροστά μας σχεδόν δυο μήνες, μέχρι το τέλος» προσθέτει ο έμπειρος εκπαιδευτικός αναλυτής και παραθέτει τις 5 οδηγίες του για τους υποψηφίους:

1. Ισορροπημένη ζωή. Δεν κάνουμε τη νύχτα μέρα. Κοιμόμαστε το βράδυ και διαβάζουμε την ημέρα. Δεν το κάνουμε αντίστροφα. Δεν διαβάζουμε 10 ώρες τη μία μέρα και καθόλου την άλλη. Δεν διαβάζουμε συνεχώς το ίδιο μάθημα. Κάνουμε εναλλαγές.

2. Καθημερινό πρόγραμμα. Το πρόγραμμα είναι απαραίτητο για να μπορέσουμε να εκμεταλλευτούμε καλύτερα το 24ωρό μας, όχι μόνο για να διαβάσουμε αλλά και για να ξεκουραστούμε και για να βγούμε και λίγο έξω. Από τη Δευτέρα μπορούμε να βγαίνουμε και να συναντούμε τους φίλους μας, με προσοχή.

3. Δεν υπάρχουν θέματα SOS. Μία από τις βασικές αρχές της αξιολόγησης είναι να εξετάζεται όσο το δυνατό μεγαλύτερο μέρος της ύλης. Συνεπώς δεν λέμε ποτέ «αυτό δεν θα πέσει».

4. Γνωρίζουμε όλη την εξεταστέα ύλη στο ίδιο επίπεδο. Προσπαθούμε να κάνουμε την επανάληψή μας με τέτοιο τρόπο ώστε να ενισχύσουμε τα μαθήματα στα οποία είμαστε πιο αδύνατοι και συνήθως δεν τα συμπαθούμε και πολύ. Δίνουμε έμφαση σ’ αυτά που δεν είμαστε καλοί, σ’ αυτά που δεν μας αρέσουν, γιατί αυτά πρέπει να καλύψουμε.

5. Όχι στις σκέψεις για τη δυσκολία των θεμάτων. Δεν σπαταλάμε το χρόνο μας προσπαθώντας να μαντέψουμε αν τα θέματα θα είναι φέτος πιο εύκολα λόγω κορωνοϊού ή αν τα θέματα θα είναι πιο δύσκολα γιατί η ύλη έχει μικρύνει πολύ. Αντί να κάνουμε τέτοιες σκέψεις, που δεν είναι καθόλου παραγωγικές, απλά διαβάζουμε.