Ο καθηγητής Αγγλικών στο Εσπερινό ΕΠΑΛ Κορίνθου, Πάνος Ντούλας, με μελέτη που έκανε δημοσίευσε τα  συγκεντρωτικά στοιχεία για τα ανά ειδικότητα και περιοχή.

Με προχτεσινή του Εγκύκλιο, το ανακοίνωσε τα οργανικά κενά προς κάλυψη από μετατάξεις έτσι όπως τα υπολογίζει το ίδιο, μετά τις φετινές και αιτήσεις συνταξιοδότησης. Τα κενά αυτά ανακοινώθηκαν αναλυτικά ανά ειδικότητα και ανά περιοχή, ωστόσο δεν υπάρχουν συγκεντρωτικά στοιχεία στην Εγκύκλιο του Υπουργείου. Σκοπός αυτής της σύντομης μελέτης είναι να υπολογίσει και να παρουσιάσει κυρίως τους συγκεντρωτικούς αριθμούς ανά ειδικότητα και περιοχή, με βάση αντίστοιχη στατιστική επεξεργασία.

Σημειωτέον ότι στη μελέτη ΔΕΝ γίνεται λόγος για λειτουργικότητα, δηλ για τα πραγματικά κενά που υπάρχουν στα σχολεία και καλύπτονται είτε από αποσπάσεις μονίμων είτε από (φέτος άνω των 50.000) αλλά για οργανικότητα, δηλ για κενά σε μόνιμες οργανικές θέσεις. Επίσης, δεν υπάρχουν τα κενά σε Μουσικά, Καλλιτεχνικά, ΕΕΠ-ΕΒΠ, Ειδική Αγωγή, κ.ά

Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, τα κενά ανά ειδικότητα έχουν ως εξής:

Τα κενά ανά περιοχή στην Πρωτοβάθμια έχουν ως εξής:

Με βάση λοιπόν τα επίσημα στοιχεία, τα συνολικά οργανικά κενά στη Γενική Εκπαίδευση είναι τα εξής:

Από όλα τα παραπάνω, γίνεται κατανοητό ότι τα επίσημα οργανικά κενά που δίνει το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας με τους ιδιαίτερα αυστηρούς αλγόριθμους υπερβαίνουν τις 15.000 αθροιστικά σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια, μόνο στη Γενική Αγωγή, σε όλες τις ειδικότητες και βαθμίδες.

Οι 10.500 που έχει προαναγγείλει το Υπουργείο δεν φτάνουν, πόσο μάλλον οι μόλις 5.250 προσλήψεις μονίμων που εξήγγειλε για φέτος: εδώ υπάρχουν Νομοί της χώρας που ξεπερνάνε ή αγγίζουν τα 1.000 κενά! Κατ’ ελάχιστον, θα έπρεπε να γίνουν αυτές οι 15.655 διορισμοί φέτος και αυτό χωρίς καν να υπολογίζουμε τμήματα μικρότερα (τα κενά αυτά έχουν υπολογιστεί με 25-27 μαθητές ανά τμήμα!), ή άλλες ειδικές κατηγορίες κρίσιμες για τη λειτουργία της εκπαίδευσης (Ειδική Αγωγή, ΕΕΠ-ΕΒΠ, Παράλληλη, Ενισχυτική, Μουσικά, Καλλιτεχνικά, κ.ά.) που κάθε χρόνο απαιτούν δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικών.

Αναλυτικά η έρευνα