Ομαδοποιούνται οι ειδικότητες στην ελληνική εκπαίδευση

Στην ελληνική εκπαίδευση υπάρχουν καθηγητές διοίκησης επιχειρήσεων, οικονομολόγοι, λογιστικής, εμπορίας και διαφήμισης και οικιακής οικονομίας. Εξίσου εντυπωσιακό είναι ότι σε έναν μόνον κλάδο (τον πανεπιστημιακής εκπαίδευσης 14.04) υπάγονται δέκα ειδικότητες: ενδεικτικά, γεωπόνοι/ δασολογίας και φυσικού περιβάλλοντος/ φυτικής παραγωγής/ ζωικής παραγωγής/ ιχθυοκομίας – αλιείας/ γεωργικών μηχανών και αρδεύσεων – γεωργικής μηχανολογίας και υδάτινων πόρων/ θερμοκηπιακών καλλιεργειών και ανθοκομίας κ.λπ.

Η ελληνική εκπαίδευση κατέχει μάλλον το παγκόσμιο ρεκόρ ειδικοτήτων, συνολικά 157. Ετσι, και μόνον η παραπάνω απαρίθμηση ορισμένων ειδικοτήτων που ανήκουν σε έναν κλάδο καταδεικνύει τον λαβύρινθο που επιχειρεί να ομαδοποιήσει το υπουργείο Παιδείας με βάση την πρόταση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).

Οπως αναφέρει η πρόταση του ΙΕΠ, με τις ομαδοποιήσεις επιδιώκονται η πλήρης αξιοποίηση του εκπαιδευτικού προσωπικού, ο περιορισμός στην πολυδιάσπαση σε ίδια ή παρεμφερή αντικείμενα, ο περιορισμός στην τοποθέτηση εκπαιδευτικών σε πολλά σχολεία για συμπλήρωση ωραρίου και η αξιοκρατία στις μεταθέσεις και τις αποσπάσεις. Την ομαδοποίηση των ειδικοτήτων έχει προτείνει ο ΟΟΣΑ και είναι χαρακτηριστικό ότι ήδη από τα μέσα του 2014 το ΙΕΠ κατέθεσε στο υπουργείο Παιδείας δύο σχετικές μελέτες. Η πρώτη ομαδοποιούσε τις ειδικότητες σε 52 και η δεύτερη σε 40.

ip[
Exit mobile version