ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΣΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Είναι κοινά αποδεκτό για όλους τους εμπλεκόμενους με την εκπαίδευση, ότι η ενισχυτική διδασκαλία αποτελεί προαπαιτούμενο θεσμό για να υποστηριχτεί η υποχρεωτικότητα της εκπαίδευσης και για να αποτελεί το δημόσιο σχολείο φορέα άμβλυνσης των κοινωνικών ανισοτήτων.
Είναι επίσης γνωστή η πάγια θέση της ΟΛΜΕ ότι οι υποστηρικτικοί θεσμοί ενίσχυσης των μαθητών πρέπει να ενταχθούν οργανικά μέσα στο δημόσιο σχολείο.
Στο θεσμό της ενισχυτικής διδασκαλίας επιβάλλεται να υπηρετούν οι εκπαιδευτικοί του δημόσιου σχολείου (μόνιμοι, αναπληρωτές) και γι’ αυτό το λόγο πρέπει να προβλεφθούν επιπλέον μόνιμοι διορισμοί.
Δυστυχώς μέχρι σήμερα η ενισχυτική διδασκαλία στα Γυμνάσια και η πρόσθετη διδασκαλία στα Λύκεια ουδέποτε λειτούργησαν σε μόνιμη βάση. Όταν και για όσο διάστημα λειτουργούν, επιχορηγούνται κυρίως από κονδύλια της ΕΕ και όχι απ’ τον κρατικό προϋπολογισμό. Ήταν επίσης απ’ τις πρώτες δομές της δημόσιας εκπαίδευσης που καταργήθηκαν από τις κυβερνήσεις των μνημονίων.
Όταν, με λειψό τρόπο, άρχισε να λειτουργεί πάλι το τελευταίο διάστημα η ενισχυτική διδασκαλία, στηρίχθηκε και στηρίζεται σχεδόν κατά αποκλειστικότητα σε αναπληρωτές εκπαιδευτικούς μειωμένου ωραρίου (παλαιοτέρα ωρομισθίους).
Το ΔΣ της ΟΛΜΕ κρίνει ως απαράδεκτο το εργασιακό καθεστώς των αναπληρωτών εκπαιδευτικών μειωμένου ωραρίου που υπηρετούν έναντι ελάχιστης «αμοιβής» και χωρίς να συμπληρώνουν ούτε το ωράριο που προβλέπεται στην κατηγορία τους, στηρίζοντας το θεσμό της ενισχυτικής διδασκαλίας όπως λειτουργεί σήμερα.
Απαιτούμε άμεσα απ’ την κυβέρνηση να καθιερώσει τη λειτουργία του θεσμού απ’ την αρχή της σχολικής χρονιάς με εκπαιδευτικούς που να υπηρετούν με πλήρες ωράριο, στην κατεύθυνση ένταξης της ενισχυτικής διδασκαλίας στη λειτουργία του δημόσιου σχολείου.