«Δεν υπάρχουν ούτε οι υποδομές ούτε οι προϋποθέσεις» δηλώνουν οι αναφορικά με τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για τα υποχρεωτικά από 4 ετών. Στην εξαγγελία που έγινε από τον υπουργό Παιδείας κ.Γαβρόγλου ήταν άμεση η αντίδραση από τους εργαζομένους στην Τοπική Αυτοδιοίκηση () που πραγματοποιούν σήμερα στάση εργασίας και πορεία διαμαρτυρίας στο υπουργείο Εσωτερικών, εκτιμώντας ότι οι βρεφονηπιακοί σταθμοί των δήμων οδηγούνται στο κλείσιμο και επίκεινται χιλιάδες απολύσεις ενώ το ζήτημα απασχόλησε και τη χθεσινή συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Κεντρικής Ενωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ).


Οπως ανέφερε στη συνεδρίαση της ΚΕΔΕ ο δήμαρχος Νεάπολης Συκεών Σ. Δανιηλίδης, για να μπορούσε να συμβεί αυτό, ακόμη και αν ήταν επιστημονικά αποδεκτό, θα έπρεπε ξαφνικά να δημιουργηθούν 110.000 νέες θέσεις στα νηπιαγωγεία! Αυτό προκύπτει με βάση τον αριθμό των ετήσιων γεννήσεων. Οπως προκύπτει από τα στοιχεία του Εθνικού Ληξιαρχείου του υπουργείου Εσωτερικών, το έτος 2014 καταγράφηκαν 93.429 γεννήσεις, το 2015 ήταν 92.984 και 93.418 το 2016.

Εάν λοιπόν καταστεί η παρακολούθηση των παιδιών υποχρεωτική, θα πρέπει τα νηπιαγωγεία να έχουν περίπου 95.000 θέσεις στα νήπια και άλλες τόσες στα προνήπια, δηλαδή συνολικά 190.000 θέσεις. Ομως, όπως είπε ο κ. Δανιηλίδης, «οι θέσεις στα νηπιαγωγεία του υπουργείου Παιδείας είναι με το ζόρι 80.000» και κανείς δεν μπορεί να τις πολλαπλασιάσει αυτομάτως.

Στη συζήτηση που ακολούθησε ακούστηκαν πολλές απόψεις. Δήμαρχοι που προέρχονται από το χώρο της εκπαίδευσης ανέφεραν ότι όντως είναι διαχρονικό το αίτημα της υποχρεωτικής 14χρονης εκπαίδευσης. Αλλοι όμως, μεταξύ των οποίων η πλειοψηφία του Γ. Πατούλη, τόνισαν ότι στις αναπτυγμένες χώρες είναι η Αυτοδιοίκηση που έχει την ευθύνη για τη συνολική λειτουργία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Τελικώς, όλοι συμφώνησαν ότι διαφωνούν με την κατάργηση των τμημάτων των προνηπίων στους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς και την ένταξή τους στα νηπιαγωγεία διότι «η σχετική κυβερνητική πρόταση δεν είναι υλοποιήσιμη, δεν υπάρχει ούτε το προσωπικό αλλά ούτε και οι υποδομές για να στηρίξουν τη λειτουργία των προνηπίων».