Ο γρίφος της δεύτερης ξένης γλώσσας στα σχολεία

Πλησιάζουν τις 5.000 οι υπογραφές που συλλέγονται ηλεκτρονικά στο avaaz, ώστε να δωθεί η ευκαιρία σε όλους τους πολίτες να στηρίξουν τον αγώνα για ανάκληση των Υπουργικών Αποφάσεων που καταργούν το δικαίωμα της ελεύθερης επιλογής της Β στα Γυμνάσια και τα Δημοτικά.

Για να μεταβείτε στο χώρο συλλογής υπογραφών πατήστε

Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων

Καλλιθέα, 17/5/2017

12ου Γυμνασίου Καλλιθέας  «Κοσμάς ο Αιτωλός»

Σχετικά με την Υπουργική Απόφαση για την

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ

Αξιότιμες κυρίες και κύριοι

Διαβάζοντας την υπουργική απόφαση για την β΄ ξένη γλώσσα μας δημιουργήθηκε ήδη από την πρώτη ανάγνωση η αίσθηση, ότι αντιμετωπίζετε την σαν ένα «μπελά», ένα πρόβλημα της δημόσιας παιδείας με πολλές παραμέτρους , το οποίο είτε πρέπει να λυθεί είτε να εξαλειφθεί.

Μας λυπεί ιδιαίτερα το γεγονός, ότι αντιμετωπίζετε τα παιδιά μας ως «αριθμούς».

Είμαστε σίγουροι, ότι δεν έχετε αυτήν την πρόθεση, αλλά θα θέλαμε να σας παραθέσουμε τους προβληματισμούς μας για κάποια σημεία από την απόφαση σας:

«Αν ο αριθμός μαθητών/τριών της γαλλικής γλώσσας είναι ακριβώς ίσος με τον αριθμό εκείνων της γερμανικής γλώσσας, τότε διδάσκεται ως δεύτερη ξένη γλώσσα αυτή για την οποία υπάρχουν διαθέσιμες διδακτικές ώρες στην οικεία Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης».

Αν δηλαδή ο αριθμός είναι έστω και κατά έναν μαθητή άνισος τότε λύθηκε το πρόβλημα: Θα διδαχτούν όλοι την γλώσσα της πλειοψηφίας, ενώ μέχρι τώρα όλοι διδάσκονταν τη γλώσσα που επιθυμούσαν.

Από την άλλη όμως ούτε και αυτή η πλειοψηφία μπορεί να ισχύσει διότι:

«Αν μέχρι την 1η Οκτωβρίου του σχολικού έτους δεν έχει καλυφθεί η θέση του εκπαιδευτικού της ξένης γλώσσας που επιλέχθηκε από τις δηλώσεις προτίμησης, τότε οι μαθητές/τριες διδάσκονται την ξένη γλώσσα για την οποία υπάρχουν διαθέσιμες διδακτικές ώρες σε επίπεδο οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.»

Δηλαδή, απ΄ ότι καταλαβαίνουμε, αν η πλειοψηφία των μαθητών έχει επιλέξει να διδαχθεί μια γλώσσα θα διδαχθεί εν τούτοις την άλλη γλώσσα, γιατί αριθμητικά έτυχε να έχουμε στην περιοχή περισσότερους εκπαιδευτικούς της μίας ειδικότητας και πρέπει να τους απασχολήσουμε.

Επίσης τίθεται σε μας το ερώτημα: Αν στο σχολείο μας, που έχει τρία τμήματα σε κάθε τάξη, ο αριθμός των μαθητών που επέλεξαν τη μια γλώσσα υπερβαίνει το ανώτατο όριο των μαθητών ανά τάξη, τι θα γίνει με τους υπόλοιπους; Θα πρέπει να μετακινηθούν σε άλλο όμορο σχολείο; θα μπουν σε μια κληρωτίδα; θα αποφασίσει το πρώτο γράμμα του επιθέτου τους;

Και στον αντίποδα όλων αυτών διερωτόμαστε: Θα μας ζητούσε ένα οποιοδήποτε γειτονικό φροντιστήριο ξένων γλωσσών να κάνουμε μια άλλη ξένη γλώσσα επειδή την έχουν επιλέξει περισσότεροι μαθητές; Φυσικά και όχι. Δυστυχώς όμως δεν έχουμε πλέον την οικονομική δυνατότητα γι’ αυτό και ελπίζουμε να μας προσφέρει το δημόσιο σχολείο την δυνατότητα για την δεύτερη ξένη γλώσσα, που επιθυμούν τα παιδιά μας.

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ ,

Θα θέλαμε να σας θέσουμε τα εξής ερωτήματα, στα οποία ζητούμε και μια απάντηση:

Θα προτιμούσαμε, αντί να μειώνετε τα τμήματα της α΄ και β΄ ξένης γλώσσας

Μετά τιμής

Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 12ου Γυμνασίου Καλλιθέας

ip[
Exit mobile version