Η γενική αρχή είναι ότι όσοι επιλέξουν 4 μαθήματα θα έχουν περισσότερες πιθανότητες από αυτούς που θα επιλέξουν 5 μαθήματα. Το νέο σύστημα ευνοεί αυτούς που ξέρουν τι θέλουν και επιλέγουν τέσσερα μαθήματα για πρόσβαση σε ένα πεδίο.
Σε αυτή τη περίπτωση η επιβάρυνση δεν είναι μεγάλη όπως και αν θέλει τα ΤΕΙ Υγείας και επιλέγει να δώσει πανελλαδικά τη βιολογία γενικής. Επίσης μεγάλο πρόβλημα δεν δημιουργείται για υποψηφίους Οικονομίας & Πληροφορικής που επιλέγουν να δώσουν πανελλαδικά επιπλέον του ΑΟΘ βιολογία γενικής ή ιστορία γενικής παιδείας.
Το μεγάλο πρόβλημα είναι για τους υποψηφίους της Ομάδας προσανατολισμού Θετικών Σπουδών που έχουν πρώτη επιλογή σχολές Υγείας .
Πολλοί επειδή φοβούνται ότι δεν θα πιάσουν τις υψηλές βάσεις των σχολών του πεδίου της υγείας θα πάρουν Μαθηματικά Κατεύθυνσης για να έχουν πρόσβαση στα Πολυτεχνεία, Φυσικομαθηματικές κλπ.
Η άποψη μου είναι ότι αν σκοπεύετε τις υψηλόβαθμες σχολές του πεδίου υγείας (π.χ Ιατρικές, Οδοντιατρικές, Φαρμακευτικές ) θα μειώσατε σημαντικά τις πιθανότητες να τις κατακτήσετε γιατί τα Μαθηματικά Κατεύθυνσης είναι ένα μάθημα με τεράστιες απαιτήσεις. Η συμβουλή μου είναι εάν θέλετε Ιατρικές, Οδοντιατρικές, Φαρμακευτικές να μην επιλέξετε ως 5ο μάθημα τα Μαθηματικά κατεύθυνσης γιατί θα μειώσετε δραματικά τις πιθανότητες να περάσετε σε αυτές τις σχολές.
Συμπέρασμα: εάν το 5ο μάθημα είναι γενικής παιδείας η επιβάρυνση είναι μικρή αν όμως είναι τα μαθηματικά κατεύθυνσης η επιβάρυνση είναι τεράστια.
(Ο παρακάτω πίνακας δείχνει τα τμήματα του 3ου πεδίου με βάσεις πάνω από 18.000 το 2014)
ΚΕΣΥΠ Λαμίας Καλοδήμος Δ. | Υπεύθυνος ΣΕΠ