Με διαδικασίες fast track, διαμορφώνουν πλασματικά πλεονάσματα, κλείνουν τμήματα, περικόπτουν προσλήψεις αναπληρωτών!

Το Υπουργείο Παιδείας απαιτεί από τους Διευθυντές Σχολείων, με εγκύκλιο που κοινοποιήθηκε στα (κλειστά) σχολεία στις 10 Απρίλη, να προσδιορίσουν τα οργανικά κενά και πλεονάσματα της επόμενης σχολικής χρονιάς μέσα σε ελάχιστες μέρες (10 – 12 Απρίλη).

Αντίστοιχα απαιτεί από τα ΠΥΣΔΕ να νομιμοποιήσουν αυτή τη fast track διαδικασία, συνεδριάζοντας ως τις 12 Απρίλη και γνωμοδοτώντας σχετικά. Το Υπουργείο επισημαίνει πως πρόκειται για μία, εν πολλοίς, αυτοματοποιημένη – διοικητική πράξη στην οποία δεν υπεισέρχεται καμία συνδικαλιστική ή γενικότερα παιδαγωγική εκτίμηση των δεδομένων. Αντίθετα, γίνεται συστηματική αναφορά στο νομοθετικό πλαίσιο και τις εγκυκλίους που διέπουν τις αναθέσεις και τη λειτουργία των τμημάτων και απαιτείται η αναγωγή ενδεχόμενων ολιγομελών υπαρχόντων στο «ορθό», δηλαδή στα τμήματα των 27 – 30 μαθητών.

Το Υπουργείο, συνεχίζοντας την εισαγωγή «νέων ηθών», επικαλείται τον έγκαιρο προγραμματισμό των μεταθέσεων για να δικαιολογήσει την υλοποίηση αυτής της διαδικασίας δύο μήνες νωρίτερα (γινόταν μέσα στον Ιούνιο). Βεβαίως, οι πάντες γνωρίζουν ότι οι μεταθέσεις έχουν ελαχιστοποιηθεί και ότι οι πραγματικές στοχεύσεις είναι εντελώς διαφορετικές. Π.χ., τα διογκωμένα πλεονάσματα που θα προκύψουν, ιδιαίτερα από τα ΕΠΑΛ, θα αποτελέσουν το άλλοθι για να απορριφθούν (και φέτος) χιλιάδες αιτήσεις μετάθεσης.

Είναι φανερό, τόσο από την ίδια της διαδικασία όσο και από το περιεχόμενο που αυτή έχει, πως η κυβέρνηση παίρνει πιο άμεσα στα χέρια της την υπόθεση της διαμόρφωσης των κενών και των πλεονασμάτων, στο πλαίσιο της συνολικότερης αντιλαϊκής πολιτικής. Ασφυκτικότερη πίεση για περιστολή των δαπανών που αφορούν μισθοδοσίες στην παιδεία, αναδιαρθρώσεις και αξιολόγηση δομών στο εκπαιδευτικό σύστημα, θα έχουν ως συνέπεια καρατόμηση τμημάτων, ιδιαίτερα στα ΕΠΑΛ. Επιδιώκουν να βγουν όσο γίνεται λιγότερα κενά και όσο γίνεται περισσότερα πλεονάσματα, που θα τροφοδοτήσουν την «κινητικότητα». Η κυβέρνηση, προετοιμάζει με χειρουργικό τρόπο, νέο κλείσιμο τμημάτων και νέο κόφτη στις προσλήψεις αναπληρωτών.

Είναι φανερό πως οι εξελίξεις που δρομολογούνται χτυπούν μορφωτικά δικαιώματα μαθητών – εργασιακές σχέσεις εκπαιδευτικών.

 

ip[
Exit mobile version