Κύριε Γαβρόγλου, για άλλη μια φορά δείχνετε ότι προτεραιότητα είναι κάτι να πείτε, για να φανεί ότι παράγετε έργο με μηδέν όμως μελέτη για τις συνέπειες που θα έχει στα παιδιά, στους γονείς, στους εργαζόμενους κτλ. Απλά κάτι να πείτε στην κάμερα.


Αναλυτικά λοιπόν θα σας εξηγήσω τι θα συμβεί εάν περάσει που σκεφτήκατε (μην έχοντας προφανώς καταλάβει το πολιτικό κόστος) :
Θα καταλάβετε μετά από λίγο ότι σε πολλές, μη αστικές, περιοχές της Ελλάδας τα παιδιά δεν μετακινούνται με σχολικά λεωφορεία αλλά με λεωφορεία του κτελ τα οποία παίρνουν και άλλους επιβάτες και έχουν συγκεκριμένα ωράρια. Σε πάρα πολλές περιπτώσεις τα λεωφορεία πάνε δυο φορές την ημέρα σε αυτά τα χωρία, μια το πρωί και μια το μεσημέρι. Αποτέλεσμα μερικές φορές να αφήνουν τα παιδιά νωρίτερα μερικές φορές αργότερα στην πόλη/χωριό όπου είναι το δημοτικό/γυμνάσιο/λύκειο. Εάν είναι νωρίτερα περιμένουν μέσα στο κρύο και τη βροχή να ανοίξει το σχολείο εάν είναι αργότερα παρακαλάνε να δείξει κατανόηση ο καθηγητής να τους σβήσει την απουσία.
Όπως και να έχει όμως αυτό το (τόσο κουραστικό για τα παιδιά) σύστημα με τα χρόνια βρήκε κάποιες ισορροπίες και έστω και με πολύ ταλαιπωρία τα παιδιά πάνε στο σχολείο. Τι σας κάνει να πιστεύετε ότι ακαριαία επειδή αλλάξατε το ωράριο των σχολείων ότι οι ιδιωτικές επιχειρήσεις θα αλλάξουν τα δρομολόγια τους ή θα βάλλουν παραπάνω λεωφορεία;
Τα παιδιά απλά θα πηγαίνουν από τις 8 στο σχολείο και θα περιμένουν να ανοίξει μια ώρα.
Τα φροντιστήρια ξεκινάνε στις 2 το μεσημέρι και δεν μπορούν να βάλουν μάθημα στις 8 το πρωί. Εάν λοιπόν κοπεί μια ώρα δουλειά, δηλαδή ξεκινάνε στις 3 και όχι στις 2, σε ένα μικρό φροντιστήριο με 5 αίθουσες (από τα μικρά, συνοικιακά του κυρ Τάσου κτλ κτλ) έχασε 5 ώρες την ημέρα, 100 το μήνα. Εάν έβγαζε κέρδος 5 ευρώ/ώρα ( γελάει ο κόσμος με το νούμερο) χάθηκαν 500 το μήνα.

Εάν μιλάμε για φροντιστήριο με 10-15 αίθουσες … είναι πολλά τα λεφτά. Επειδή λοιπόν κανείς δεν θα χάσει τόσα χρήματα απλά τα παιδιά θα σχολάνε μια ώρα αργότερα, θα πηγαίνουν μια ώρα αργότερα σπίτι τους και θα κοιμούνται μια ώρα αργότερα, χωρίς όμως να είναι σίγουρο ότι θα ξυπνήσουν μια ώρα αργότερα. Η δεύτερη επιλογή είναι περισσότερες ώρες μάθημα Σάββατο και κατά πάσα πιθανότητα και Κυριακή, που υποτίθεται ότι τα παιδιά ξεκουράζονται λίγο.
Αυτά που σκέφτεστε στρέφονται κατά του συμφέροντος όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας, των παιδιών, των γονέων που έχουν κάνει ήδη το πρόγραμμα μετακινήσεων τους, ιδιωτικών επιχειρήσεων (ΚΤΕΛ, φροντιστήρια), των εκπαιδευτικών . Το γιατί δεν το γνωρίζετε θα πρέπει να σας προβληματίσει.
Έτσι μετά από λίγο θα αρχίσουν οι διαμαρτυρίες από παντού επειδή είναι και
α. Είναι ηθικό ζήτημα απέναντι στα παιδιά ορεινών και γενικά δυσπρόσιτων περιοχών
β. Θα επιβαρύνει την καθημερινότητα των παιδιών και θα μειώσει πρακτικά τις ώρες που ξεκουράζονται.
γ. Θα ταλαιπωρήσει τους γονείς που έχουν ήδη προσαρμόσει τις υποχρεώσεις τους στην σημερινή κατάσταση.
δ. Θα επηρεάσει ιδιωτικές επιχειρήσεις όπως ΚΤΕΛ, φροντιστήρια (όχι σε μεγάλο βαθμό η αλήθεια είναι γιατί θα μετακυλήσουν το κόστος στους γονείς και τα παιδιά)
Τότε λοιπόν, μετά από παρέμβαση και από το εσωτερικό του Σύριζα ,όπως και παλαιότερα, θα το πάρετε πίσω. Συνοψίζοντας Κύριε Γαβρόγλου, εφόσον δεν έχετε εικόνα ή και εμπειρία της εκπαιδευτικής καθημερινότητας της Ελλάδας σας παρακαλώ σταματήστε να κάνετε δηλώσεις. Ακόμα ήρθε η ώρα να επιλέξτε δίπλα σας συνεργάτες που δεν λένε πάντα <<Μάλιστα κύριε υπουργέ!>> αλλά ανθρώπους με γνώση των ιδιαιτεροτήτων της εκπαίδευσης στην Ελλάδα και που ταυτόχρονα δεν έχουν καμία εξάρτηση από εσάς.
Καλύτερα να γελάνε οι σύμβουλοι σας ,μπροστά σας, παρά η εκπαιδευτική κοινότητα.
Παύλος Καταχανάκης  Εκπαιδευτικός