Kατάρτιση διεθνώς με … ένα κλικ!

Μια νέα τάση αναπτύσσεται στη μεγάλη αγορά διαδικτυακών μαθημάτων διεθνώς. Εκτός από τις εδραιωμένες πλατφόρμες διαδικτυακών μαθημάτων, όπως είναι η Coursera με 22 εκατ. εγγραφές και το edX με 10 εκατομμύρια, παρουσιάζονται νέες ιστοσελίδες – πλατφόρμες, οι οποίες λειτουργούν ως «μεσάζοντες», προσφέροντας «μπουκέτα» διαδικτυακών μαθημάτων από διάφορες πλατφόρμες.

Η ζήτηση άλλωστε είναι ιδιαίτερα μεγάλη, καταδεικνύοντας τη δυναμική των Μαζικών Ελεύθερων Διαδικτυακών Μαθημάτων, (Massive Open Online Course-MOOC), διεθνώς αλλά και στην Ελλάδα. Οπως αναφέρει στην «Κ» ο Στέφανος Τραχανάς, εμπνευστής και «ψυχή» του Κέντρου Ανοικτών Διαδικτυακών Μαθημάτων Mathesis των Πανεπιστημιακών Εκδόσεων Κρήτης, περίπου το 60% των Ελλήνων σπουδαστών του Mathesis έχει παρακολουθήσει διαδικτυακά μαθήματα από ξένες πλατφόρμες. «Οι Ελληνες δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον γι’ αυτή τη νέα τάση στην εκπαίδευση» παρατηρεί ο κ. Τραχανάς.

Ως επακόλουθο της δυναμικής των MOOC άρχισαν να δημιουργούνται πλατφόρμες, μέσω των οποίων ο καθένας μπορεί να αναζητήσει τα μαθήματα που τον ενδιαφέρουν. Ενδεικτικά στη Βρετανία υπάρχουν πλατφόρμες που παραπέμπουν σε περίπου 40.000 μαθήματα από περισσότερους από 500 οργανισμούς. Πολλά εξ αυτών έχουν δημιουργηθεί από πανεπιστημιακούς που μετέχουν σε πλατφόρμες, όπως οι πολύ γνωστές Coursera, edX, FutureLearn (με περίπου 5 εκατομμύρια εγγραφές) και Udacity (με 4 εκατ.). Σύμφωνα με τον κ. Τραχανά η τάση είναι οι εκπαιδευτικές πλατφόρμες να προσφέρουν εκτός από μαθήματα γενικής παιδείας, μαθήματα επαγγελματικής κατάρτισης και μαθήματα προετοιμασίας για τις εξετάσεις των ΑΕΙ. «Είναι το μέλλον για να επιβιώσουν» εκτιμά ο κ. Τραχανάς. Οπως παρατηρεί ο ίδιος, «τα MOOC θα έχουν ισχυρή επίδραση όχι μόνο στη λειτουργία των πανεπιστημίων, αλλά και στη διά βίου εκπαίδευση των πολιτών τα επόμενα χρόνια».

ip[
Exit mobile version