Υπ. Παιδείας: Με αφορμή τη σημερινή κινητοποίηση των μαθητών

Με αφορμή τη σημερινή κινητοποίηση των

Με αφορμή τη σημερινή κινητοποίηση των μαθητών, το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων επισημαίνει:

Όμως, μια ομάδα περίπου 20 ατόμων αποσπάστηκε από το κύριο σώμα των συγκεντρωμένων και από την δεύτερη είσοδο του Υπουργείου (είσοδος ΑΣΠΑΙΤΕ) επιτέθηκαν με βόμβες μολότοφ και πέτρες εναντίον των 40 μαθητών του Σχολείου Κωφών και Βαρήκοων και των συνοδών τους που εκείνη την ώρα αποχωρούσαν από την εκδήλωση του Υπουργείου για την Παγκόσμια Ημέρα των Ατόμων με Αναπηρία, θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο τις ζωές των παιδιών και των εκπαιδευτικών. Σημειώνεται ότι στη συγκεκριμένη είσοδο υπήρχαν μόνο 5 αστυνομικοί επιφορτισμένοι με την ομαλή αποχώρηση των μαθητών από την εκδήλωση. Αμέσως μετά την επίθεση αυτή, ο κύριος όγκος των συγκεντρωμένων μαθητών, στην κεντρική είσοδο του Υπουργείου, αποχώρησε χωρίς να πραγματοποιηθεί η συνάντηση με τους εκπροσώπους του Υπουργείου.

Σε ό,τι αφορά τα αιτήματα των μαθητών, το ΥΠΠΕΘ επιθυμεί να υπενθυμίσει ορισμένες σημαντικές παρεμβάσεις στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση οι οποίες έγιναν την τελευταία τριετία.

Είναι γεγονός ότι με τις μεταρρυθμίσεις των προηγούμενων χρόνων και ιδιαίτερα στα χρόνια της οικονομικής κρίσης, το δημόσιο σχολείο επλήγη βάναυσα τόσο στην οικονομική του βάση, όσο και στην εκπαιδευτική – παιδαγωγική του διάσταση.

Βιώνουμε τις στρεβλώσεις ενός εκπαιδευτικού συστήματος δεμένου στο άρμα των νεοφιλελεύθερων κατευθύνσεων. Κατευθύνσεις που έβαλαν τη σφραγίδα τους στον εξετασιοκεντρικό του χαρακτήρα, την υποβάθμιση της γενικής ανθρωπιστικής παιδείας και την ανάδειξη ως κυρίαρχου στόχου του, την εκμάθηση περιορισμένων εργαλειακών γνώσεων και δεξιοτήτων.

Μετά το 2015 από το ΥΠΠΕΘ πάρθηκαν μέτρα με στόχο τη σταδιακή άμβλυνση αυτών των στρεβλώσεων. Μεταξύ άλλων:

Είναι σαφές από τα παραπάνω πως οι αλλαγές που προώθησε και προωθεί το ΥΠΠΕΘ έχουν τελικό στόχο την αναβάθμιση των σπουδών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Με τις αλλαγές στο Λύκειο, οι οποίες είναι ακόμα σε επίπεδο διαλόγου, επιδιώκεται να «ξανακερδίσουμε το Λύκειο» και να μειωθεί ο εξαντλητικός και εξεταστικός φόρτος των μαθητών/-τριών σε όφελος της μαθησιακής διαδικασίας.

Σε κάθε περίπτωση το ΥΠΠΕΘ ακούει με ενδιαφέρον και σεβασμό τις προτάσεις και τα αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας (εκπαιδευτικών, μαθητών, γονιών), βρίσκεται σε διαρκή διάλογο με τους φορείς της, και σχεδιάζει και αναπτύσσει εκπαιδευτικές πολιτικές, προκειμένου, μέσα στις δύσκολες συνθήκες που βιώνουμε, να θέσουμε ως πολιτεία και κοινωνία τις βάσεις, για το σχολείο που θα καλύπτει τις ανάγκες της νεολαίας μας.

ip[
Exit mobile version