Η Νίκη Κεραμέως για προσλήψεις αναπληρωτών, πρότυπα, επαγγελματική εκπαίδευση

Η ομιλία της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων στη Βουλή κατά τη συζήτηση και ψήφιση επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου «Ρυθμίσεις του , διατάξεις για την ψηφιακή διακυβέρνηση και άλλα επείγοντα ζητήματα».

Κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι,

Θέλουμε φοιτητές και καθηγητές να μπορούν να μιλούν ελεύθερα στο Πανεπιστήμιο χωρίς να φοβούνται ότι κάποιος θα τους επιτεθεί για τις απόψεις που εξέφρασαν;

Θέλουμε τα πανεπιστήμια να μην είναι χώροι διακίνησης ναρκωτικών;

Θέλουμε να μην χρησιμοποιούνται τα πανεπιστήμια από δράστες του ποινικού δικαίου ως καταφύγια ασυλίας;

Θέλουμε οι πρυτάνεις και οι καθηγητές να μην ξοδεύουν ενέργεια και χρόνο στην αντιμετώπιση περιστατικών βίας και ανομίας, σε προπηλακισμούς φοιτητών και καθηγητών, σε καταστροφές στην πανεπιστημιακή περιουσία, σε σπουδαστήρια, σε μηχανήματα, σε κτίρια, αλλά να επικεντρώνονται στην πραγματική τους αποστολή, δηλ. την ακαδημαϊκή έρευνα και διδασκαλία και τη βέλτιστη διοίκηση των ιδρυμάτων τους;

Αν λοιπόν θέλουμε όλα τα παραπάνω – και θέλω να πιστεύω ότι όλοι οι βουλευτές σε αυτήν την αίθουσα αυτά θέλουμε – τότε οφείλουμε να θωρακίσουμε τα πανεπιστήμια, οφείλουμε να προστατεύσουμε την ελεύθερη διακίνηση ιδεών εντός αυτών, οφείλουμε να αποτρέψουμε οποιαδήποτε δράση προσπαθεί να περιορίσει ή να καταλύσει αυτήν την ελευθερία. Έχουμε εξαιρετικά ιδρύματα στη χώρα, . Πρέπει και η Πολιτεία να διασφαλίσει για αυτούς ένα υγιές ακαδημαϊκό περιβάλλον, προκειμένου να μπορέσουν και αυτοί να επικεντρωθούν στο έργο τους. Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι, βάζουμε τέλος στο παράλογο, πράττουμε το αυτονόητο.

Πολιτική απόφαση της Κυβέρνησης είναι να αντιμετωπίσει τη στρέβλωση του πανεπιστημιακού ασύλου, την κατάχρηση του, την εργαλειοποίηση του, τη μετατροπή του από άσυλο ιδεών σε άσυλο ανομίας και παραβατικότητας. Πολιτική απόφαση της Κυβέρνησης είναι , δηλ. να διαφυλάξει την ελεύθερη διακίνηση ιδεών στα Πανεπιστήμια. Πολιτική απόφαση της Κυβέρνησης είναι να αποδώσει τα Πανεπιστήμια σε αυτούς στους οποίους ανήκουν πραγματικά, στους καθηγητές, στους φοιτητές, στο διοικητικό προσωπικό.

Έχουμε να αντιμετωπίσουμε δύο κατηγορίες ενεργειών:

Τι προτείνουμε – και εμμένουμε στην αρχική μας πρόταση υλοποιώντας θεμελιώδη προεκλογική μας δέσμευση: Εντός των χώρων των ΑΕΙ, οι δημόσιες αρχές να ασκούν όλες τις κατά νόμο αρμοδιότητές τους, συμπεριλαμβανομένης της επέμβασης λόγω τέλεσης αξιόποινων πράξεων.

Παύουν τα Πανεπιστήμια να αποτελούν αφενός το «πεδίο προστασίας» έκνομων ενεργειών και συμπεριφορών που τελούνται εντός αυτού, αφετέρου το «καταφύγιο» δραστών που τελούν αξιόποινες πράξεις εκτός των ΑΕΙ και εισέρχονται σε αυτά προκειμένου να αποφύγουν τη σύλληψη. , όσον αφορά στην άσκηση αρμοδιοτήτων των αρχών και την επέμβασή τους λόγω τέλεσης αξιόποινων πράξεων.

Απαντώ ευθύς αμέσως σε ερωτήματα:

Κλείνω με το εξής όσον αφορά στο θέμα του :

Το άσυλό συνιστά σίγουρα μία σημαντική ρύθμιση, αλλά δεν είναι η μόνη. Εντάσσεται σε μια συνολική προσπάθεια για ουσιαστική αναβάθμιση και θωράκιση των ιδρυμάτων μας σε 4 βασικούς άξονες: μεγαλύτερη ελευθέρια και αυτονομία για τα ιδρύματα μας, εξωστρέφεια, καλύτερη διασύνδεση με την αγορά εργασίας, καλύτερη προσαρμογή στα νέα δεδομένα της ψηφιακής οικονομίας και κοινωνίας της πληροφορίας.

Προχωρώ στις υπόλοιπες ρυθμίσεις:

Στο παρόν νομοσχέδιο εισηγούμαστε και μια σειρά θετικών και αναγκαίων ρυθμίσεων στην κατεύθυνση της επίλυσης επειγόντων ζητημάτων εν όψει της έναρξης του νέου διδακτικού και ακαδημαϊκού έτους, αλλά και ρυθμίσεις αναγκαίες για την ομαλή συνέχιση της διοίκησης.

Τέλος, εισάγουμε κάποιες ρυθμίσεις για να επιλύσουμε σημαντικά προβλήματα της δημόσιας και κατάρτισης που μας κληρονόμησε ο ΣΥΡ.

  1. Εμείς λοιπόν φροντίζουμε για την καταβολή των οφειλόμενων αμοιβών στους μη πιστοποιημένους εκπαιδευτές ενηλίκων, τους οποίους ο ΣΥΡ είχε αφήσει απλήρωτους.
  2. Φροντίζουμε για τη δυνατότητα επιλογής και πρόσληψης εκπαιδευτών στα δημόσια ΙΕΚ για την ομαλή έναρξη του διδακτικού έτους 2019-2020.
  3. Φροντίζουμε για τη δυνατότητα έναρξης λειτουργίας των Κέντρων Δια Βίου Μάθησης δεδομένου του προβλήματος που είχε δημιουργηθεί από την μη πιστοποίηση των προγραμμάτων σπουδών τους.

Σε αυτό το πλαίσιο, και επειδή για την Κυβέρνηση η ενίσχυση και αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης και της δια βίου μάθησης είναι στρατηγική προτεραιότητα, επιδιώκοντας να καταστεί συνειδητή επιλογή για τους πολλούς από λύση ανάγκης για λίγους, προχωρούμε στην αναθεώρηση του νομοθετικού πλαισίου παροχής της, το οποίο χαρακτηρίζεται από κατακερματισμό.

Στο πλαίσιο αυτό, μέσω τροπολογίας που καταθέτουμε στο παρόν νομοσχέδιο (με γενικό αριθμό 22 και ειδικό αριθμό 10), προτείνουμε την αναστολή της λειτουργίας των Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του άρθρου 48Α του ν. 4485/2017, καθώς και των προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης των Κ.Ε.Ε. που έχουν εγκριθεί κατ’ εφαρμογή του ίδιου άρθρου, καθώς:

ip[
Exit mobile version