«Η κυβέρνηση της ΝΔ προχωράει αποφασιστικά προς την κατεύθυνση αναγνώρισης των πτυχίων των ως ισότιμων με τα – 3ωρη στάση εργασίας (11-2μμ) στις 21/01 – παράσταση διαμαρτυρίας στη 1μμ στη ΔΔΕ Ζακύνθου»

ΕΛΜΕ ΖΑΚΥΝΘΟΥ

Στο νομοσχέδιο για την Ανώτατη Εκπαίδευση που κατέθεσε το υπουργείο Παιδείας, η κυβέρνηση της ΝΔ φέρνει διάταξη που αναγνωρίζει τα πτυχία των Κολεγίων εντός και εκτός Ελλάδας ως ισότιμων των πτυχίων Πανεπιστημίων για τους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Συγκεκριμένα, με το άρθρο 50 του νομοσχεδίου τροποποιεί την παρ. 5 άρθρο 54 του ν. 4589/2019 δίνοντας έτσι τη δυνατότητα να αναγνωρισθούν ως ισότιμα πτυχία, πέραν αυτών που αναγνωρίζονται από τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π., εκείνα που έχουν αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων με βάση το Προεδρικό Διάταγμα (Π.Δ.) 38/2010 και τα πτυχία που δίνουν επαγγελματική ισοδυναμίας σε κλάδους εκπαιδευτικών. Το ζήτημα αυτό πάει αρκετά χρόνια πίσω και βασίζεται στους στρατηγικούς στόχους που έθετε η συνθήκη της Μπολόνια από το 1999 λύνοντας τα ζητήματα αντιστοίχησης πτυχίων κάθε κατηγορίας και προσόντων αποφοίτων. Το Π.Δ. 38/2010 ενσωματώνει και εξειδικεύει όλες τις οδηγίες της Ε.Ε. για την αναγνώριση των πτυχίων των κολεγίων εντός και εκτός Ελλάδας ως ισότιμων με τα Πανεπιστήμια. Οι προβλέψεις αυτές επεκτείνονται και στους εκπαιδευτικούς!

Η περαιτέρω αναγνώριση των κολεγίων με τις διατάξεις αυτές απαξιώνει ακόμα περισσότερο τα πτυχία έχει άμεσες επιπτώσεις στο σύνολο των σπουδών. Επί τους ουσίας μετατρέπει τα πτυχία σε ένα ακόμα προσόν που ανεξάρτητα από τα χρόνια σπουδών δεν διασφαλίζει την ολόπλευρη επιστημονική γνώση. Ταυτόχρονα ανοίγονται πλευρές ιδιωτικοποίησης της λειτουργίας των Πανεπιστημίων αφού ανάμεσα στη γενίκευση των διδάκτρων στα μεταπτυχιακά, τα εγκαίνια προπτυχιακών προγραμμάτων με δίδακτρα στο ΕΚΠΑ, χωράνε πλέον και τα κολέγια, ενισχύοντας τη λειτουργία του πανεπιστημίου – επιχείρηση. Θύματα αυτής της πολιτικής είναι το σύνολο των νέων ανθρώπων που επιδιώκουν να σπουδάσουν ένα αντικείμενο και βλέπουν συνεχώς εμπόδια να ορθώνονται μπροστά τους.