“Η καλλιτεχνική παιδεία στο δημόσιο σχολείο δεν είναι πολυτέλεια”

ipaidia thumbnail

ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΠΙΣΩ ΤΑ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΣΧΕΔΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΑ!

Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του Π.Α.ΜΕ.

Το Υπουργείο Παιδείας δημοσίευσε το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας «Συνέργειες Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και άλλες διατάξεις», μέσα στο οποίο το άρθρο 40 επιφέρει μια σειρά αρνητικές αλλαγές στη λειτουργία και στον ίδιο τον χαρακτήρα και προσανατολισμό των Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων.

Η πολιτική αυτή είναι ένα κομμάτι ενός παζλ που συνθέτουν εδώ και χρόνια όλες οι κυβερνήσεις με τίτλο: Η ολοκληρωμένη μουσική και καλλιτεχνική παιδεία για στο δημόσιο σχολείο είναι πολυτέλεια, δεν οφείλει να είναι κομμάτι της αισθητικής και ψυχικής ανάπτυξης της προσωπικότητας του νέου ανθρώπου. 

Μια πολιτική που έχει κάνει την επαγγελματική μουσική και καλλιτεχνική ειδίκευση βασικά ιδιωτική υπόθεση με βάση το πόσο αντέχει η τσέπη των γονιών. Στα δημόσια σχολεία η καλλιτεχνική αγωγή (μουσική, εικαστικά, θεατρική αγωγή κ.α.) σκοπίμως υποβαθμίζεται στο μάθημα που θα καλυφθεί τελευταίο από εκπαιδευτικούς χωρίς μόνιμη και σταθερή εργασία που τρέχουν σε τρία και τέσσερα σε σχολεία, ενώ μέσα από την διαδικασία των αναθέσεων και της λογικής των περικοπών περιορίζεται η διδασκαλία αυτών των μαθημάτων από εκπαιδευτικούς των καλλιτεχνικών ειδικοτήτων,

Τα προβλήματα είναι όμως οξυμμένα και στα καλλιτεχνικά και μουσικά σχολεία:

Ενδεικτικά μπορούμε να αναφέρουμε τα προβλήματα του καλλιτεχνικού Θεσσαλονίκης ή του Μουσικού Αθηνών που έχει 511 ώρες κενό σε καθηγητές μουσικών οργάνων και μόνο έναν καθηγητή ταμπουρά για 196 παιδιά.

Το Υπουργείο Παιδείας αντί να καλύψει αυτές τις ελλείψεις και να λύσει αυτά τα προβλήματα αυτά, αγνοώντας τους πολύχρονους αγώνες των εκπαιδευτικών, των γονιών και των μαθητών των Μουσικών και Καλλιτεχνικών σχολείων, επιδιώκει την αλλαγή του πλαισίου λειτουργίας των σχολείων αυτών:

Απαλείφεται, επίσης, η οποιαδήποτε αναφορά στην ανάγκη ύπαρξης «τεχνικού εξοπλισμού των Μουσικών Σχολείων σε συμβατικά ευρωπαϊκά και ελληνικά παραδοσιακά μουσικά όργανα και τεχνικά μέσα» καθώς και στην υποχρέωση του κράτους να εξασφαλίζει αυτόν

Οι αλλαγές αυτές ουσιαστικά ανοίγουν το δρόμο για συμπληρωθεί νομοθετικά και να επιταχυνθεί και άλλο η ήδη εφαρμοζόμενη πολιτική των περικοπών και του «εξορθολογισμού» στα μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία την οποία οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές τους βιώνουν εδώ και χρόνια. Είναι το άλλοθι και ο προπομπός για νέες περικοπές στη λειτουργία των σχολείων.

Εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές πρέπει να μπουν μπροστά για να μην περάσουν αυτές οι αλλαγές! Να Διεκδικήσουν και να απαιτήσουν:

Καλούμε:

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ και όλες τις ΕΛΜΕ άμεσα να πάρουν αγωνιστικές αποφάσεις για την απόσυρση του άρθρου 40, της στήριξης των Μουσικών (και Καλλιτεχνικών) σχολείων, της στελέχωσης όλων των σχολείων με εκπαιδευτικούς καλλιτεχνικών ειδικοτήτων με μόνιμη και σταθερή εργασία.

Ο αγώνας για την ουσιαστική αναβάθμιση των σπουδών στα μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία μπορεί να συναντηθεί με την διεκδίκηση της αναβάθμισης της μουσικής και καλλιτεχνικής παιδείας συνολικά στην εκπαίδευση ως ένα οργανικό και απαραίτητο κομμάτι της διαπαιδαγώγησης των μαθητών μας.

ip[
Exit mobile version