Γιατί διχάζει η θεματική εβδομάδα στα σχολεία

Προβληματισμός επικρατεί στην εκπαιδευτική κοινότητα της χώρας σχετικά με την υλοποίηση της περίφημης «» στα σχολεία. Φαίνεται ότι δεν έχει πείσει εκπαιδευτικούς και γονείς για τη σκοπιμότητα της πραγματοποίησής της. Και αυτό διότι σε σχολεία με βασικές ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό και υποδομές, με επιστημονικά αντικείμενα που «κόβονται» ή «ξεχειλώνουν» ανάλογα με την οικονομική πολιτική του υπουργείου Παιδείας και φυσικά μια γιγαντιαία μεταρρύθμιση που… πάει και έρχεται, δεν είναι σαφές γιατί αποτελεί προτεραιότητα ένα πρόγραμμα με ζητήματα «διατροφής, εθισμού – εξαρτήσεων και έμφυλων ταυτοτήτων».

Διευκρινίσεις
Οι αλλαγές στα σχολεία

Σε αυτό το φόντο συζητήθηκε στη Βουλή και η τελευταία πρόταση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) για το θέμα, το οποίο και ανέλαβε να… αποσπάσει την «αίγλη» από το πόρισμα της Επιτροπής του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεια υπό τον καθηγητή κ. Αντώνη Λιάκο και να καταθέσει νέο σχέδιο με κοινά όμως στοιχεία.
Ετσι, στοιχεία της πρότασης αυτής είναι οι ευρύτερες ενότητες μαθημάτων μεταξύ των εκπαιδευτικών διαφορετικών ειδικοτήτων και διαφορετικών αντικειμένων.
Συγκεκριμένα:
n Για τη Β’ και Γ’ Λυκείου τα μαθήματα επιλογής, στα οποία εκφράζεται το ενδιαφέρον των μαθητών στη Β’ Λυκείου να είναι τετράωρα, ενώ στη Γ’ Λυκείου να είναι εξάωρα. Αυτό όμως θα είναι μια κρίσιμη συμβολή του δημόσιου σχολείου στην έλλειψη ανάγκης να παρακολουθεί κανείς φροντιστήρια, καθώς και ο αριθμός των μαθητών θα μειώνεται, αλλά και οι ώρες θα είναι περισσότερες ως εκ τούτου, εφόσον πρόκειται για επιλογές μαθημάτων.
n Για την Α’ Λυκείου βασικό στοιχείο θα είναι η ολοκλήρωση των αναγκαίων γνώσεων και των αναγκαίων ικανοτήτων των μαθητών και θα είναι μια κοινή αφετηριακή τάξη για οτιδήποτε κάνουν οι μαθήτριες και οι μαθητές στη συνέχεια.
Προτείνεται επίσης να είναι υποχρεωτική η Α’ Λυκείου, με μια προοπτική να γίνουν υποχρεωτικές και οι υπόλοιπες τάξεις του Λυκείου και της Α’ τάξης του Νηπιαγωγείου, δηλαδή ένα 14χρονο υποχρεωτικό σχολείο, στο οποίο θα παραμένει μια δυνατότητα επιλογών, άρα πολυκλαδικότητας, στις τελευταίες τάξεις στο Λύκειο.
ip[
Exit mobile version