Η Ομοσπονδία Γονέων με αφορμή τα όσα συνέβησαν στο 2ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς, όπου μαθητές έφτασαν σε σημείο να κάνουν κατάληψη με αίτημα να απομακρυνθεί 12χρονος συμμαθητής τους με μαθησιακές δυσκολίες θα ήθελε να τοποθετηθεί ως εξής :

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΕΝΩΣΕΩΝ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Η Γνώμη μας είναι ότι παρόμοια ζητήματα δεν αντιμετωπίζονται με τέτοιο τρόπο, τέτοιες ενέργειες δεν βοηθούν το σύνολο της μαθητικής κοινότητας.

Στο στόχαστρο του μαθητικού και του γονεϊκού κινήματος να μπουν οι ευθύνες της κυβέρνησης που και στην προκειμένη περίπτωση είναι τεράστιες. Από την πρώτη στιγμή γνώριζε το θέμα με τον μαθητή που χρειαζόταν παράλληλη στήριξη. Με τις επιλογές της καθυστέρησε να πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα, για να δημιουργήσει τις συνθήκες εκείνες ώστε ο μαθητής να ενταχτεί ομαλά στην σχολική κοινότητα και σαν να μην έφτανε αυτό, παρά τις επανειλημμένες προσπάθειες που έγιναν και από το σχολείο και από τον γονιό του μαθητή, η παράλληλη στήριξη δεν έφτασε παρά στα τέλη του Νοέμβρη!! Είναι γνωστό και έχουν βγει κάποια συμπεράσματα- από την επικοινωνία με τους εκπαιδευτικούς αλλά και με τους μαθητές- ότι η κάλυψη της παράλληλης στήριξης θα μπορούσε να δημιουργήσει πολύ καταλληλότερο περιβάλλον για την ένταξη του μαθητή στο σχολικό περιβάλλον . Παρ όλα αυτά αυτό που έγινε είναι να φτάσουμε στην μέση της σχολικής χρονιάς και να βγάλει το υπουργείο ανακοίνωση για διερεύνηση των ευθυνών για την σημερινή κατάσταση!!!

Τα παιδιά με τέτοιες ιδιαιτερότητες επειδή ξεκινούν από άνιση βάση σε σχέση με τα υπόλοιπα παιδιά, χρειάζονται από το εκπαιδευτικό σύστημα «ανισότιμη» – δηλαδή προνομιακή – μεταχείριση, για να μπορέσουν να κατακτήσουν την ισοτιμία τους. Τα τελευταία χρόνια, «πετάνε» κυριολεκτικά μαθητές με προβλήματα μέσα σε μια τάξη του γενικού σχολείου, χωρίς εκπαιδευτικό πρόγραμμα, χωρίς εκπαιδευτικό υλικό, με έναν αναπληρωτή εκπαιδευτικό στα μέσα της χρονιάς, και αυτό που καταφέρνουν είναι, εκπαιδευτικοί και μαθητές να περνάνε καθημερινά ένα μαρτύριο μέσα κι έξω από την τάξη. Από τη διαδικασία αυτή όχι μόνο δεν ευνοείται η «συνεκπαίδευση» και η «ένταξη», αλλά επιτυγχάνονται τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα: Ενισχύονται αρνητικές αντιλήψεις και στερεότυπα απέναντι σ’ αυτά τα παιδιά , μέσα στη σχολική κοινωνία, ενώ οι ίδιοι μένουν ανεκπαίδευτοι και πολλές φορές εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας. Την ιδία στιγμή ορισμένες πρωτοβουλίες που θα μπορούσαν να παρθούν και στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι η σταθερή παρουσία ειδικού ψυχικής υγείας στο σχολείο, η έγκαιρη προετοιμασία της μαθητικής κοινότητας, του συλλόγου διδασκόντων αλλά και του συλλόγου γονέων από κοινωνιολόγο που θα εξασφάλιζαν την ομαλή ένταξη του 12χρονου στην εκπαιδευτική διαδικασία

Απαιτούμε να παρθούν όλα τα μέτρα από την 2βαθμια εκπαίδευση Αν. Θεσσαλονίκης και από την Δ/νση περιφερειακής εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας για να επιλυθεί το ζήτημα στο 2ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς ώστε να επανέλθει η ομαλή λειτουργία στην μαθητική κοινότητα και στην λειτουργία του σχολείου