Ένωση Διευθυντών: Παρέμβαση για το ρόλο του Διευθυντή και τα νέα Καθηκοντολόγια στην Εκπαίδευση

Το Δ.Σ. της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με αφορμή τα υπό διαμόρφωση από το ΥΠ.Π.Ε.Θ. νέα των στελεχών , των εκπαιδευτικών, των συλλόγων διδασκόντων και των σχολικών συμβουλίων, σε εφαρμογή του άρθρου 18 του Ν.4547/2018, έχει να επισημάνει τα εξής:

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ Π.Ε.

2. Το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο λειτουργίας των σχολικών μονάδων επιδέχεται πολλαπλές ερμηνείες, λόγω της πολυνομίας, των επικαλύψεων αρμοδιοτήτων και των ασαφειών, οι οποίες αποτελούν τη γενεσιουργό αιτία αρνητικού, συγκρουσιακού σχολικού κλίματος. Στα νέα Καθηκοντολόγια θα πρέπει να διατυπώνονται µε πλήρη σαφήνεια και ακρίβεια οι ρόλοι και οι αρμοδιότητες όλων (εκπαιδευτικών, στελεχών, φορέων), με στόχο την αποφυγή των συγκρούσεων και κατ΄ επέκταση την αποτελεσματικότερη και αποδοτικότερη λειτουργία των σχολικών μονάδων σε δημοκρατικό και δημιουργικό σχολικό κλίμα.

3. Η εκχώρηση ευθύνης χωρίς εξουσία στα διοικητικά όργανα του σχολείου είναι ένα από τα βασικά “νοσήματα” της ελληνικής εκπαιδευτικής διοίκησης. Για το λόγο αυτό, τα νέα Καθηκοντολόγια θα πρέπει να διέπονται από την αρχή της ισότητας εξουσίας και ευθύνης, σύμφωνα με την οποία, η ευθύνη του κάθε διοικητικού οργάνου, μονομελούς ή συλλογικού, θα πρέπει να είναι απολύτως ανάλογη με την εξουσία που είναι εκχωρημένη σε αυτό.

4. Όλα τα νέα Καθηκοντολόγια θα πρέπει να κινούνται προς την κατεύθυνση ενίσχυσης της αυτοτέλειας των σχολικών μονάδων, ώστε αυτές να είναι σε θέση να προγραμματίζουν, να οργανώνουν και να υλοποιούν το έργο τους, χωρίς κωλυσιεργίες και άσκοπες γραφειοκρατικές διαδικασίες, όπως αυτές του ΠΔ 79/2017.
5.Τέλος, θεωρούμε απολύτως αναγκαίο, τα υπό διαμόρφωση νέα Καθηκοντολόγια να τεθούν σε δημόσια διαβούλευση, ώστε να δοθεί στους ενδιαφερόμενους φορείς ο απαραίτητος χρόνος, προκειμένου να καταθέσουν τις απόψεις τους και τις δικές τους προτάσεις για ένα τόσο σημαντικό θέμα της εκπαίδευσης.

ip[
Exit mobile version