Εμπειρίες από το Erasmus KA1 και επίσκεψη σε σχολεία της Φινλανδίας από 16 εκπαιδευτικούς 7 σχολεία

Εντυπώσεις, εμπειρίες και γνώσεις που αποκτήθηκαν από 16 εκπαιδευτικούς 7 σχολείων του Ν.Πέλλας οι οποίοι συμμετείχαν σε Erasmus KA1 επισκέφθηκαν σχολεία της Φινλανδίας: Επιστρέψαμε από το Ελσίνκι – Εμπειρίες και προβληματισμοί

Με στόχο την ενεργό εμπλοκή των σχολείων στην ευρωπαϊκή εκπαιδευτική κοινότητα, τη συστηματική αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδασκαλία, τη βελτίωση των διδακτικών ικανοτήτων και μεθόδων των διδασκόντων και την παροχή σε αυτούς δυνατοτήτων αυτοβελτίωσης και επαγγελματικής εξέλιξης, η ΔΔΕ Πέλλας οργάνωσε Κοινοπραξία 7 σχολείων στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος κινητικότητας ERASMUS+ KA1 : με τίτλο “ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΟΑΦΙΧΘΕΝΤΩΝ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ”. Παράλληλα, το παραπάνω πρόγραμμα ανταποκρίνεται στην πρόκληση των καιρών για ενσωμάτωση των νεοαφιχθέντων μεταναστών στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας και παροχή σε αυτούς των απαραίτητων γνώσεων και ικανοτήτων, ώστε να έχουν τη δυνατότητα να ενταχθούν στο ευρωπαϊκό γίγνεσθαι, είτε παραμένοντας στην Ελλάδα είτε ως πολίτες άλλων χωρών της Ε.Ε. Όλα τα παραπάνω έχουν ως τελικούς αποδέκτες τους μαθητές /τριες μέσα από την παροχή υψηλής ποιότητας εκπαίδευσης.
Επιγραμματικά αναφέρουμε ότι οι νεοαφιχθέντες πρόσφυγες προέρχονται, ως επί το πλείστον από χώρες κατεστραμμένες από πολέμους, έχουν φτάσει με πολύ μεγάλη ταλαιπωρία και κινδύνους και οι περισσότεροι από αυτούς είναι αποκομμένοι από τις οικογένειές τους. Πέρα από τα πραγματικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν και τη συνακόλουθη ψυχολογική τους επιβάρυνση, έχουν μεγάλες δυσκολίες στην επικοινωνία, αφού οι περισσότεροι από αυτούς μιλούν μόνο τη μητρική τους γλώσσα και κάποιοι ελάχιστα αγγλικά. Οι πιο πολλοί δεν πήγαιναν συστηματικά στο σχολείο και είναι δύσκολο να προσδιοριστεί το γνωστικό τους επίπεδο. Γι’ αυτούς τους λόγους δυσκολεύονται πολύ να ενταχθούν στη σχολική πραγματικότητα και να παρακολουθούν σε μια τάξη, χωρίς να καταλαβαίνουν σχεδόν τίποτα.
Είναι, επομένως απαραίτητο να βρούμε με ποιους τρόπους θα μπορέσουμε να δημιουργήσουμε στα σχολεία μας το κατάλληλο εκπαιδευτικό περιβάλλον, ώστε μέσα σε αυτό να ενταχθούν με δημιουργικό και ουσιαστικό τρόπο οι νεοαφιχθέντες μετανάστες, για να αποκτήσουν όχι μόνο τη δυνατότητα της γλωσσικής επικοινωνίας αλλά και το αγαθό της μόρφωσης που δικαιωματικά ανήκει σε όλους.
Καθώς το ζήτημα της σχολικής εκπαίδευσης και ένταξης των νεοαφιχθέντων μεταναστών δεν αποτελεί πρόβλημα μόνο των ελληνικών σχολείων αλλά απασχολεί και τις περισσότερες χώρες της Ευρώπης, ήταν επόμενο να στραφούμε και να διερευνήσουμε τους τρόπους με τους οποίους το έχουν αντιμετωπίσει ή το αντιμετωπίζουν τα εκπαιδευτικά συστήματα των άλλων ευρωπαϊκών χωρών, σε συνδυασμό κυρίως με τη χρήση των Νέων Τεχνολογιών, οι οποίες θεωρούμε ότι εξυπηρετούν σε ύψιστο βαθμό τις ανάγκες της επικοινωνίας και της παροχής πληροφοριών και μπορούν να αξιοποιηθούν ως εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά μέσα. Με αυτό τον σκοπό διοργανώθηκε υπό την αιγίδα της ΔΔΕ Πέλλας η κοινοπραξία των 7 σχολείων του νομού με σκοπό την εκπόνηση του παραπάνω ευρωπαϊκού προγράμματος κινητικότητας Erasmus +, ΚΑ1.
Η υποβολή και στη συνέχεια η έγκριση της αίτησης της κινητικότητας από τον κρατικό φορέα του ΙΚΥ, οδήγησε τον υπεύθυνο Παιδαγωγικών Θεμάτων της ΔΔΕ Πέλλας, κ. Γερεμτζέ Δημήτριο στην πρώτη ροή τον Μάιο του 2018 και 15 εκπαιδευτικούς στη δεύτερη ροή τον Σεπτέμβριο του 2018 στο Ελσίνκι της Φινλανδίας, με φιλοξενούντα οργανισμό, ο οποίος παρείχε την επιμόρφωση, τον Euneos. Συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στην κινητικότητα ήταν:
• Εσπερινό ΕΠΑΛ Γιαννιτσών
– Καρύπη Μαρία
– Κιουζέπη Μαρία
• 2ο ΓΕΛ Γιαννιτσών
– Πασχούδη Μαρία
– Παπαθεμιστοκλέους Αργυρώ
– Χατζηγεωργίου Μαρία
• 2ο Γυμνάσιο Γιαννιτσών
– Κενανίδης Λάζαρος
– Ταρασίδου Μαρία
• 3ο Γυμνάσιο Γιαννιτσών
– Εφραιμίδου Δέσποινα
– Ιωαννίδου Ανθούλα
• Γυμνάσιο Σκύδρας
– Τεληγιαννίδου Ηλιάνα
– Καραβίτης Σταύρος
• ΕΠΑΛ Έδεσσας
– Μίκα Ευαγγελία
– Βοσνιακού Ιωάννα
• 1ο ΕΠΑΛ Γιαννιτσών
– Γιουβάνογλου Νίκος
– Σέβης Χρήστος

ip[
Exit mobile version