Εκπαιδευτικοί: Να μην χαρακτηριστούν οι σχολικές μονάδες ως Πειραματικές

Ως (ΠΕΙ.Σ.) χαρακτηρίζονται σχολικές μονάδες, οι οποίες είναι συνδεδεμένες με τα πανεπιστημιακά ιδρύματα, στοχεύουν στην υποστήριξη του πειραματισμού και της πιλοτικής εφαρμογής εκπαιδευτικών καινοτομιών στο εκπαιδευτικό σύστημα, αναφέρει ο Σύλλογος εκπαιδευτικών Πύργου Αρχαίας Ολυμπίας.

Ως Πειραματικά Σχολεία (ΠΕΙ.Σ.) χαρακτηρίζονται σχολικές μονάδες, οι οποίες είναι συνδεδεμένες με τα πανεπιστημιακά ιδρύματα, στοχεύουν στην υποστήριξη του πειραματισμού και της πιλοτικής εφαρμογής εκπαιδευτικών καινοτομιών στο εκπαιδευτικό σύστημα, απευθύνονται σε τυχαίο δείγμα του μαθητικού πληθυσμού και η θέση μας σχετικά με την ίδρυσή τους υπήρξε ανέκαθεν θετική. Όμως, το πλαίσιο του σχετικά με τον επιστημονικά πολύτιμο αυτόν θεσμό περιλαμβάνει σημεία, τα οποία μας προβληματίζουν.

Συγκεκριμένα, με την εγκύκλιο «Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος των σχολικών μονάδων για χαρακτηρισμό τους ως Πρότυπα και Πειραματικά» (1/3/2021) η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ προβλέπει ότι:

Δυστυχώς, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ συντάσσει σχέδια ξένα προς την παιδαγωγική, τις ανάγκες των μαθητών και τον χαρακτήρα του δημόσιου σχολείου, με αποτέλεσμα να είμαστε αντίθετοι ακόμα και στο θέμα των Πειραματικών Σχολείων που επί της αρχής είμαστε απολύτως σύμφωνοι.

Καλούμε τους συναδέλφους να ακολουθήσουν την απόφαση της Δ.Ο.Ε. και να μην εμπλακούν στη διαδικασία αποδοχής της μετατροπής του σχολείου τους σε Πειραματικό.

Καλούμε τον Διευθυντή Εκπαίδευσης να μην προβεί σε ενέργειες επιβολής του χαρακτηρισμού των σχολικών μονάδων ως Πειραματικές και του γνωρίζουμε ότι θα συναντήσει την οργανωμένη και σκληρή απάντηση των εκπαιδευτικών, εάν προβεί σε μια τέτοια ενέργεια.

Καλούμε την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ να προκαλέσει ουσιαστικό και ειλικρινή διάλογο με την Ομοσπονδία μας για όλα τα θέματα που αφορούν στην εκπαίδευση.

Μονομερείς ενέργειες και αποφάσεις, από όπου κι αν προέρχονται, δεν μπορεί να είναι αποδεκτές από την εκπαιδευτική κοινότητα.

ip[
Exit mobile version