Εκπαιδευτικοί: Να μη γίνει Πρότυπο το 2ο ΕΠΑΛ Κέρκυρας

Απεργία 28 Φεβρουαρίου: ΠΡΟΣΟΧΗ - Τι ισχύει με τα σχολεία

Η προσπάθεια γενίκευσης των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων δεν είναι ξεκομμένη από την υπόλοιπη αντιεκπαιδευτική πολιτική, αναφέρει η ΕΛΜΕ Κέρκυρας.

Μετά την επίσκεψη και την αυτοψία στις εγκαταστάσεις και των τριών ΕΠΑΛ του νησιού, από κλιμάκιο του Υπουργείου Παιδείας, ήρθε στο φως της δημοσιότητας, έγγραφο (από τη ΔΔΕ; Από το Υπουργείο;), το οποίο προτείνει τη μετατροπή του 2ου ΕΠΑΛ Κέρκυρας, σε . Μάλιστα, στο ίδιο έγγραφο προτείνεται να αλλάξουν και ειδικότητες και να μεταφερθεί ο τομέας των Οικονομικών στο πρότυπο ΕΠΑΛ και να φύγει ο τομέας Υγείας και Πρόνοιας, ο οποίος θα πάει στο 1ο ΕΠΑΛ.

Η ΔΔΕ Κέρκυρας, δεν μπήκε καν στον κόπο, να ζητήσει τη γνώμη του Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου, της μαθητικής κοινότητας, του Συλλόγου Γονέων. Και γιατί να το κάνει άλλωστε, αφού είναι δηλωμένη η συμφωνία του ΔΔΕ με τη δημιουργία πρότυπων και πειραματικών σχολείων.

Η προσπάθεια γενίκευσης των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων δεν είναι ξεκομμένη από την υπόλοιπη αντιεκπαιδευτική πολιτική. Συνδέεται άμεσα με την προσπάθεια να ενισχυθεί η διαφοροποίηση, η πολυκατηγοριοποίηση, η δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων. Δεν έχει καμία σχέση με την αναγκαία αναβάθμιση όλων των σχολείων.

Ο βασικός ρόλος της εκπαιδευτικής διαδικασίας δε θα πρέπει να υποβαθμίζεται στην «εκπαίδευση των λίγων άριστων μαθητών», αλλά να είναι η ανύψωση του μορφωτικού επιπέδου ανεξαιρέτως όλων των παιδιών ανεξάρτητα από την οικονομική κατάσταση, τη φυλή, το χρώμα και τη θρησκεία. Αυτή πρέπει να είναι η πραγματική πρόκληση του κάθε σχολείου και του κάθε εκπαιδευτικού και στον τομέα αυτό χρειάζεται στήριξη και βοήθεια, οι οποίες δεν δίνονται. Αποτελεί μεγάλη υποκρισία του Υπ. Παιδείας όταν μετά από ένα χρόνο πανδημίας έχει πραγματικά αφήσει χιλιάδες σχολεία, μαθητές και εκπαιδευτικούς κυριολεκτικά στην τύχη τους, χωρίς κανένα ουσιαστικό μέτρο, να μιλά για «αριστεία» των λίγων. Και αριστεία, η οποία θα χρηματοδοτείται με περίπου 1 εκ. ευρώ, αποδεικνύοντας περίτρανα, ότι για να εφαρμόσει την αντιλαϊκή πολιτική της η κυβέρνηση, «λεφτά υπάρχουν». Για όλες τις υπόλοιπες ανάγκες των εργαζομένων , των μαθητών και των οικογενειών τους, δεν περισσεύει ούτε ευρώ!

Εφιστούμε την προσοχή στους συναδέλφους και επισημαίνουμε, σύμφωνα τουλάχιστον με το προηγούμενο ΦΕΚ δημιουργίας των πρότυπων ΕΠΑΛ, γιατί το νέο δεν έχει δημοσιευτεί ακόμη:

Συνάδελφοι,

Το Δημόσιο Σχολείο υπάρχει για να υπηρετεί όλα τα παιδιά και εμείς αυτό το διεκδικούμε. Δεν μπορεί το Δημόσιο Σχολείο να αντιμετωπίζει τα παιδιά ως άλογα κούρσας.

Ακούγεται υποκριτικό τουλάχιστον, από την πλευρά του Υπουργείου, τη στιγμή που έχει αφήσει τα σχολεία, τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς στην τύχη τους και μάλιστα μέσα στην πανδημία, να έρχεται με το καθρεφτάκι των προτύπων – πειραματικών, να εξαγοράσει τη συναίνεση μας, όταν απαξιώνει μαθητές  και εκπαιδευτικούς. Ας φροντίσει το Υπουργείο να υπάρχουν εκπαιδευτικοί στα σχολεία, ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες, ας φροντίσει το Υπουργείο να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα, ας φροντίσει το Υπουργείο για την υλικοτεχνική υποδομή τους, για την ασφαλή μεταφορά των μαθητών, για την επαναφορά  των μαθημάτων της κοινωνιολογίας και των καλλιτεχνικών, ας φροντίσει τα  αναλυτικά προγράμματα, ας φτιάξει ένα σχολείο που να μορφώνει και όχι να εξοντώνει .

Η γενίκευση των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων σε κάθε περιοχή, η επιλογή και η συγκέντρωση των «καλών» μαθητών αντικειμενικά υποβαθμίζει το σύνολο των σχολείων, ανακατανέμει το μαθητικό δυναμικό, καταργεί τα γεωγραφικά όρια, ανοίγει το δρόμο για την επιλογή σχολείου από τους γονείς, αποκόπτει μαθητές από την εκπαιδευτική διαδικασία. Αντικειμενικά ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, με διαφορετική χρηματοδότηση, διαφορετικό πρόγραμμα, διαφορετικά μαθήματα. Οι στοχεύσεις της λεγόμενης «εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης» που απέρριψε μαζικά ο κλάδος με τη μαζική συμμετοχή στην απεργία – αποχή υπηρετούνται  μέσα από την επέκταση τέτοιων θεσμών και λειτουργούν ως πολιορκητικός κλοιός για τα υπόλοιπα σχολεία 

Στην πράξη, το «πρότυπο και πειραματικό» στοιχείο που στοχεύει η κυβέρνηση να καλλιεργήσει στα σχολεία αυτά είναι να ανοίγουν το δρόμο για την καθολική εφαρμογή των πιο αντιδραστικών και αντιεκπαιδευτικών πολιτικών, την πλήρη εφαρμογή της αξιολόγησης παντού, την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

Καλούμε σε Παράσταση Διαμαρτυρίας έξω από τη ΔΔΕ Κέρκυρας, την Παρασκευή, 1 Απριλίου, στις 2μ.μ.

Καλούμε το Σύλλογο Διδασκόντων να εκφράσει την αντίθεσή του στη μετατροπή σε πρότυπο και μαζί  με τους γονείς και τους μαθητές, να δυναμώσουν τον αγώνα για ουσιαστική αναβάθμιση της εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά, για την ικανοποίηση των σύγχρονων μορφωτικών αναγκών των παιδιών του λαού μας.

ip[
Exit mobile version