Εκπαιδευτικοί: Να εξασφαλιστούν κατάλληλες αίθουσες για τους μαθητές

Κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου για τη λεγόμενη αξιολόγηση στα και των εκπαιδευτικών (ν. 4823/2021, ν. 4692/2020, Υ.Α για εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση, διατάξεις για εσωτερικό κανονισμό) που θα οδηγήσει στην υποβάθμιση των σχολείων και στην παραπέρα κατηγοριοποίηση, αναφέρει η ΕΛΜΕ Κέρκυρας.

Ο νόμος 4823 για την εκπαίδευση συνιστά μια βαθιά αντιδραστική τομή που φιλοδοξεί να αλλάξει ριζικά το τοπίο στην εκπαίδευση, οικοδομώντας ένα αυταρχικό, ταξικό, εμπορευματοποιημένο σχολείο ανισοτήτων, προωθώντας την κατηγοριοποίησή τους μέσα από την αυτονομία τους και επιβάλλοντας τον φόβο και την υποταγή των εκπαιδευτικών στην αντιεκπαιδευτική πολιτική μέσα από ένα σκληρό πλαίσιο ατομικής αξιολόγησης: Αυτονομία της λειτουργίας της σχολικής μονάδας με την απαλλαγή του κράτους από την υποχρέωση της χρηματοδότησης, της στελέχωσης, της επιμόρφωσης, κατηγοριοποίηση των μαθητών και των σχολείων, ακόμα πιο κάθετη και ιεραρχική δομή διοίκησης, εργαστήρια δεξιοτήτων, διαχείριση του ήδη υπάρχοντος εκπαιδευτικού δυναμικού με σχέδιο μείωσης των  προσλήψεων των αναπληρωτών/συμβασιούχων εκπαιδευτικών, κατακερματισμός του ενιαίου χαρακτήρα της γνώσης και του σχολικού προγράμματος με το πολλαπλό βιβλίο, διδακτικές μέθοδοι που ακυρώνουν τη ζωντανή διδασκαλία όπως η «ανεστραμμένη μάθηση».

Η   εφαρμογή των σχεδιασμών,  που προωθούνται από τον εν λόγω νόμο, αποτελούν κεντρικές επιλογές της ΕΕ και του ΟΟΣΑ για τα θέματα εκπαίδευσης, και βήματα υλοποίησής τους έχουν γίνει από όλες τις τελευταίες κυβερνήσεις. Αποτελούν μια βαθιά αντιεκπαιδευτική τομή, διαμορφώνουν ένα ακόμα πιο ταξικό, κατηγοριοποιημένο σχολείο και συνιστούν πλήγμα στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και στα εργασιακά των εκπαιδευτικών. Ξεκαθαρίζουμε ότι αυτός ο νόμος δεν αποτελεί βάση συζήτησης, δεν παίρνει βελτιώσεις και επιμέρους τροποποιήσεις αλλά απορρίπτεται συνολικά. Αποτελεί μέρος της συνολικής αντιεκπαιδευτικής πολιτικής που άφησε έξω από τα Πανεπιστήμια 40.000 μαθητές με το μέτρο της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.

Επιπλέον, τα σχολεία ανοίγουν με τους ίδιους και χειρότερους όρους που έκλεισαν, με πρωτοφανή πρωτόκολλα διάδοσης του ιού (50%+1 για να κλείσει ένα τμήμα) χωρίς να έχει υλοποιηθεί κανένα από τα δίκαια αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος. Ένα νέο κλείσιμο των σχολείων θα είναι καταστροφικό για μια ολόκληρη μαθητική γενιά.

Την ίδια στιγμή, με τον νόμο Χατζηδάκη που ψηφίστηκε στις 2 Σεπτεμβρίου, η επικουρική ασφάλιση, οι κόποι και ο ιδρώτας μιας ζωής, ιδιωτικοποιείται, και μετατρέπεται σε ατομική υπόθεση, ένα ακόμα επεισόδιο σε μια πολιτική διάλυσης της κοινωνικής ασφάλισης που στηρίχθηκε και προετοιμάστηκε από όλες τις προηγούμενες Κυβερνήσεις.

Επιπλέον ο νόμος Χατζηδάκη για τα εργασιακά, που προσπαθεί να μετατρέψει τα συνδικάτα σε συνεταίρο της κυβέρνησης, ο κοινός αγώνας των σωματείων του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα θα τον καταστήσουν ανενεργό στην πράξη.

Απαιτούμε εδώ και τώρα μέτρα για την πανδημία:

Επιπλέον, ζητάμε άμεσα:

Για τη στήριξη των μαθητών, την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας και την ίδια την μορφωτική και εκπαιδευτική διαδικασία απαιτούμε:

Απέναντι στις αντιεκπαιδευτικές – αντεργατικές νομοθετικές διατάξεις που ψηφίστηκαν το τελευταίο διάστημα απαιτούμε:

Με βάση όλα τα παραπάνω οργανώνουμε τη δράση μας, συντονίζουμε τα βήματα μας με τους υπόλοιπους Συλλόγους και ΕΛΜΕ, με τους γονείς και τους μαθητές.

  1. Σε κάθε Σύλλογο Διδασκόντων επιβεβαιώνουμε την απόφαση της Γενικής Συνέλευσης Προέδρων ΕΛΜΕ για ΑΠΕΡΓΙΑ – ΑΠΟΧΗ από κάθε διαδικασία που σχετίζεται με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Επικαιροποιούμε και διευρύνουμε την απόφαση της Γ.Σ. των προέδρων των ΕΛΜΕ της 5ης-09-20 για τις προβλέψεις του νόμου 4823/21 για αξιολόγηση των σχολικών μονάδων.
  2. Παίρνουμε όλα τα πρακτικά μέτρα για την επιτυχία της απεργίας – αποχής με Γ.Σ. των σωματείων, με περιοδείες, δουλεία σχολείο το σχολείο για να σπάσει ο φόβος και η τρομοκρατία.
    Προγραμματίζουμε σύσκεψη με τους Διευθυντές των σχολείων την επόμενη εβδομάδα.
    Έχει αποφασιστεί κοινή εκδήλωση για το νέο νόμο στην Εκπαίδευση, την Τετάρτη, 6 Οκτωβρίου 2021.
  3. Μέσα στο πρώτο 10ημερο του Οκτώβρη (π.χ. 5 Οκτωβρίου ημέρα του εκπ/κου) να προχωρήσουμε σε Πανεκπαιδευτικό Συλλαλητήριο στην Ανουντσιάτα
  4. Κλιμακώνουμε τον αγώνα μας και με απεργιακή κινητοποίηση μέσα στον Οκτώβρη και νέες Γενικές Συνελεύσεις.
  5. Στις αρχές του Οκτώβρη τα σωματεία μας να πάρουν μέρος στην μεγάλη, πλατιά και ενωτική σύσκεψη σωματείων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα για την ακύρωση του ν. Χατζηδάκη. Να συντονίσουμε ως ΕΛΜΕ την δράση μας στο μέτωπο αυτό με τα υπόλοιπα συνδικάτα, να προχωρήσουμε σε κοινές κινητοποιήσεις και προετοιμασία απεργιακής απάντησης. Να απατήσουμε από τα Δ.Σ. ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να μην προχωρήσουν στην εφαρμογή των διατάξεων του ν. 4808/21 και να ενεργοποιήσουν άμεσα τις μαζικές, δια ζώσης διαδικασίες των σωματείων.
  6. Στηρίζουμε και συμμετέχουμε στις κινητοποιήσεις των μαθητών μας.
  7. Οργανώνουμε τον αγώνα για την κάλυψη των κενών, τις συγχωνεύσεις τμημάτων με τους Συλλόγους Διδασκόντων, τους Συλλόγους Γονέων, τους μαθητές.
  8. Κανένας συνάδελφος /ισσα να μην αποδεχτεί το ρόλο μέντορα, συντονιστή τάξης, κλπ. Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να υπερασπιστούν τον κυρίαρχο ρόλο τους και να ακυρώσουν στην πράξη το διευθυντικό δικαίωμα. Καλούμε τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες να καλύψουν με αποφάσεις τους και με επέκταση της απεργίας-αποχής όπου είναι απαραίτητο, τις παραπάνω δράσεις.
  9. Υλοποιούμε και φέτος την απεργία – αποχή της ΑΔΕΔΥ από τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση (για καταλήψεις κλπ) και την ζωντανή αναμετάδοση. Καλούμε την ΑΔΕΔΥ να επικαιροποιήσει όπου χρειάζεται την απεργία – αποχή από την Σύγχρονη Εξ ΑΕ (για καταλήψεις κλπ) και την ζωντανή αναμετάδοση.
  10. Βγάζουμε κοινή αφίσα των σωματείων για την απεργία – αποχή.
  11. Σε σχέση με το θέμα των εργαστηρίων δεξιοτήτων, εκτός από την συνολικότερη κριτική, ξεκαθαρίζουμε ότι η οποιαδήποτε διαδικασία, στα πλαίσια του ωρολογίου προγράμματος, μιας και τα εργαστήρια εντάσσονται στο πρόγραμμα, πρέπει να είναι στην απόλυτη ευθύνη των εκπαιδευτικών, να μένει στα πλαίσια της τάξης, να μη συνδέεται με ζητήματα αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης π.χ δημοσίευση portfolio και σχέδιο διδασκαλίας, φύλλο αξιολόγησης και όλα τα υπόλοιπα γραφειοκρατικά που συνοδεύουν την εφαρμογή των εργαστηρίων. Να μην υπάρχει καμία εμπλοκή στην εκπαιδευτική  διαδικασία ιδιωτικών φορέων,  επιχειρήσεων,  ΜΚΟ κ.τ.λ. Για όλα τα παραπάνω η ΟΛΜΕ να καλύψει τους συναδέλφους.
ip[
Exit mobile version