Εκπαιδευτικοί: Μήπως κάποιος πρέπει να φτιάξει καθαρούς και συντηρημένους χώρους σχολείων;

Voucher 200 ευρώ: Γιατί καθυστερεί η επιδότηση σε μαθητές και φοιτητές– Ποιος είναι ο πραγματικός αριθμός των δικαιούχων

Η πολιτική ηγεσία του , δεν παύει να μας εκπλήσσει με συνεχείς κινήσεις που αποδεικνύουν το μέγεθος της άγνοιας της για την εκπαιδευτική πραγματικότητα και αλλά και την πλήρη αδιαφορία της για όσα ταλανίζουν την εκπαιδευτική κοινότητα, αναφέρει η ΕΛΜΕ Κέρκυρας.

Η συγκεκριμένη διαδικασία προβλέπεται από τον ν.4692/20 που ψήφισε η κυβέρνηση της Ν.Δ τον περασμένο Μάιο. Ο εσωτερικός κανονισμός δεν είναι απλά μια τυπική υποχρέωση. Η κυβέρνηση ανοίγει επικίνδυνους δρόμους. Έχει άλλες στοχεύσεις.

Κανείς δεν αμφισβητεί την χρησιμότητα ύπαρξης κανόνων που αποσκοπούν στη δημιουργία ενός παιδαγωγικού κλίματος ισότητας, εμπιστοσύνης και δημοκρατίας μέσα στο οποίο καλλιεργείται το αίσθημα της ασφάλειας, της υπευθυνότητας, της αλληλεγγύης και του αλληλοσεβασμού  στα μέλη της σχολικής κοινότητας. Γι’ αυτό άλλωστε, παρότι το ΥΠΑΙΘ νομίζει ότι ανακάλυψε τον τροχό, ο εσωτερικός κανονισμός των σχολείων, συναποφασιζόμενος από εκπαιδευτικούς και εκπαιδευόμενους, υπάρχει εδώ και χρόνια.

Ωστόσο, στο προηγούμενο πλαίσιο, το περιεχόμενο και η θεματολογία των κανόνων αυτών αποφασιζόταν από το Σύλλογο Διδασκόντων σε συνεργασία με τις μαθητικές κοινότητες, χωρίς καμία εμπλοκή εξωσχολικών προσώπων και χωρίς να απαιτείται η έγκριση των ανωτέρων. Το πλαίσιο αυτό έδειχνε την αυτονόητη εμπιστοσύνη στην παιδαγωγική ικανότητα των εκπαιδευτικών.

Αντιθέτως, με την ΥΑ 13423/ΓΔ4 της υφυπουργού, η πολιτική ηγεσία δείχνει να μην έχει καμία εμπιστοσύνη στο εκπαιδευτικό προσωπικό, αφού φτάνει στο σημείο να δίνει λεπτομερείς οδηγίες ακόμα και για το πώς θα διαχειρίζονται τους αργοπορημένους μαθητές! Η κ. Μακρή που πρόσφατα δήλωσε ότι η τηλεκπαίδευση  είναι απολύτως ισότιμη με την δια ζώσης διδασκαλία, φανερώνοντας την προκλητική της άγνοια, νομίζει ότι γνωρίζει καλύτερα τις παιδαγωγικές μεθόδους αντιμετώπισης των όποιων ζητημάτων προκύπτουν στη σχολική ζωή…

Και σαν να μην επιβαρύνονται αρκετά οι εκπαιδευτικοί από την ανικανότητα και τις εμμονές του ΥΠΑΙΘ, έχουν το ΙΕΠ, που ενώ σε όλα τα τεράστια παιδαγωγικά προβλήματα τηρεί σιγήν ιχθύος, δημοσίευσε έναν ενδεικτικό εσωτερικό κανονισμό, που αγνοεί όλες τις επιστημονικές παιδαγωγικές αρχές που διέπουν τη σύνταξη του κανονισμού των σχολείων. Από το μέγεθος του ενδεικτικού αυτού κανονισμού (9 σελίδες!) μέχρι και τους «δείκτες» που προτείνει φανερώνεται η πλήρης άγνοια των παιδαγωγικών αρχών αλλά και η στόχευση του ΙΕΠ. Επαναφέρει μέχρι την «ευπρέπεια» της εμφάνισης των μαθητών, αδιαφορώντας επιδεικτικά για την ανάγκη της καλλιέργειας του σεβασμού στη διαφορετικότητα και της ελευθερίας έκφρασης των μαθητών/τριων, βασικών δικαιωμάτων του παιδιού, όπως αυτά ορίζονται από τους αρμόδιους διεθνείς και εγχώριους οργανισμούς. Ταυτόχρονα, σε κοινή γραμμή με το ΥΠΑΙΘ, προσπαθεί να μεταβιβάζει τις ευθύνες του ΙΕΠ στους εκπαιδευτικούς, προτείνοντας ως «εσωτερικό κανόνα» την υποχρέωση των εκπαιδευτικών στην αυτοεπιμόρφωση!

Η στόχευση του ΥΠΑΙΘ και του ΙΕΠ για άλλη μία φορά είναι προφανής. Από τη μία ο εξωτερικός έλεγχος των σχολείων, αφού ο «εσωτερικός» κανονισμός και η τήρησή του αποτελούν άξονα αξιολόγησης των σχολείων και από την άλλη η μεταβίβαση των ευθυνών τους στα ίδια τα σχολεία, τους/τις εκπαιδευτικούς και τους/τις μαθητές/τριες.

Καλούμε το ΥΠΑΙΘ και το ΙΕΠ να ασχοληθούν επιτέλους με τα πραγματικά προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης και να αφήσουν στην άκρη τις ιδεοληπτικές εμμονές τους!

Να αποσύρουν την ΥΑ 13423/ΓΔ4 και να δείξουν επιτέλους την απαραίτητη εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς, που έτσι κι αλλιώς κρατούν μόνοι τους όρθιο το δημόσιο σχολείο!

Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να μην χρησιμοποιήσουν τον ενδεικτικό εσωτερικό κανονισμό που προτείνει το ΙΕΠ, αλλά να επικαιροποιήσουν τον ήδη υπάρχοντα κανονισμό του σχολείου τους με όσα οι ίδιοι και οι μαθητές/τριες τους κρίνουν απαραίτητα.

Καλούμε τους/τις συναδέλφους να συνεχίσουν με την ίδια παιδαγωγική ευσυνειδησία το εκπαιδευτικό τους έργο, αγνοώντας πλήρως τις αναχρονιστικές και αντιεπιστημονικές υποδείξεις του ΙΕΠ και του ΥΠΑΙΘ. Ο σχολικός κανονισμός αποτελεί ένα «παιδαγωγικό συμβόλαιο» μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών και μόνο ως τέτοιο μπορεί να φανεί χρήσιμος και να γίνει αποδεκτός.

ip[
Exit mobile version