Εκπαιδευτικοί: «Καταρρέει η δημόσια εκπαίδευση με ευθύνη του «επιτελικού κράτους». Το αγνόησε τις προειδοποιήσεις και τις επισημάνσεις των συνδικαλιστικών εκπροσώπων των εκπαιδευτικών.

Ούτε δύο διδακτικές ώρες δεν άντεξε η πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης κατά την πρώτη ημέρα καθολικής αναστολής της λειτουργίας γυμνασίων και λυκείων της χώρας. Ωστόσο, όλες τις προηγούμενες ημέρες η Υπουργός Παιδείας διεμήνυε αλαζονικά στα ΜΜΕ ότι όλα είναι έτοιμα και ότι έχει πραγματοποιηθεί αναβάθμιση του δικτύου.

Η πραγματικότητα όμως για άλλη μια φορά διαψεύδει οικτρά την κ. Κεραμέως, καθώς όπως αποδεικνύεται, το υπουργείο δεν φρόντισε να γίνει η απαραίτητη αναβάθμιση των διαδικτυακών υποδομών και πόρων του συστήματος. Μάλιστα, ήδη από τις 4/11 το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο με ανακοίνωσή του υπογράμμιζε τις περιορισμένες δυνατότητες υποστήριξης ταυτόχρονων τηλεδιασκέψεων από την κάθε σχολική μονάδα.

Ανάλογο αλαλούμ επικράτησε με τις αλλαγές της τελευταίας στιγμής των ωρολογίων προγραμμάτων και της διάρκειας της τηλεκπαίδευσης, που δεν εναρμονίζονται τα ωράρια των γυμνασίων με αυτά των λυκείων, δημιουργώντας προβλήματα στους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν και στα δύο.

Κατά τα άλλα, η απάντηση από την υφυπουργό σχετικά με την κατάρρευση του συστήματος είναι η γνωστή «Φταίνε οι άλλοι», εν προκειμένω η εταιρεία Cisco WebEx. Ωστόσο η συγκεκριμένη εταιρεία ανακοίνωσε ότι το πρόβλημα αφορούσε μόνο στο cluster του Λονδίνου. Δεν μας απαντάει, επίσης, γιατί δεν λειτουργούν ούτε τα webmail των σχολείων ούτε γιατί επαναπαύθηκαν στις «εγγυήσεις» της εταιρείας χωρίς να υπάρξει περιθώριο λίγων ημερών δοκιμαστικής λειτουργίας.

Δυστυχώς, όμως, η ανεπάρκεια και η αδιαφορία αυτής της κυβέρνησης για τη δημόσια εκπαίδευση δεν αφορά μόνο στις ψηφιακές υποδομές. Ενώ δεν έχει προηγουμένως ληφθεί κανένα απολύτως μέτρο ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων, οδηγηθήκαμε για δεύτερη φορά στην αναστολή της δια ζώσης διδασκαλίας, χωρίς μέριμνα για τα παιδιά που δεν έχουν τεχνολογικό εξοπλισμό, με διδασκαλία καινούριας ύλης, χωρίς επιμόρφωση, χωρίς πλαίσιο για την προστασία των προσωπικών δεδομένων μαθητών και καθηγητών.

Το μόνο που της επέτρεψε να προβλέψει η αυταρχική της ιδεοληψία είναι απουσίες για τους μαθητές στην τηλεκπαίδευση, αυστηροποίηση των όρων προαγωγής και απόλυσης στο γυμνάσιο και Τράπεζα Θεμάτων στο λύκειο, οξύνοντας ακόμα περισσότερο τις εκπαιδευτικές ανισότητες.

Το Υπουργείο αγνόησε τις προειδοποιήσεις και τις επισημάνσεις των συνδικαλιστικών εκπροσώπων των εκπαιδευτικών και έστρεψε όλο του το ενδιαφέρον στα επικοινωνιακά ψέματα στα καλοταϊσμένα ΜΜΕ.

Η ελληνική κοινωνία, όμως, βλέπει την εκπαίδευση των παιδιών της να καταρρέει ενώ η ίδια στενάζει κάτω από το βάρος της πανδημίας και της επερχόμενης οικονομικής κρίσης.

Απαιτούμε την παραίτηση της Υπουργού Παιδείας, της οποίας η ανεπάρκεια και η πολιτική ανευθυνότητα είναι πλέον παροιμιώδης.

Απαιτούμε ουσιαστικό διάλογο με το ΥΠΑΙΘ για όλα τα εκπαιδευτικά ζητήματα.