Εκπαιδευτικοί για αξιολόγηση μαθητών: Θυσιάζουν τα πάντα για φαίνεται ότι όλα βαίνουν καλώς

Δείτε πότε κλείνουν τα σχολεία για Χριστούγεννα 2023 - Πότε ανοίγουν ξανά

: Πάνω από ένα μήνα τώρα οι μαθητές μας βρίσκονται μπροστά από μία οθόνη υπολογιστή, τάμπλετ, κυρίως όμως οι περισσότεροι τους μπροστά από οθόνη κινητού, αναφέρει η ΕΛΜΕ Κέρκυρας σε ανακοίνωση της.

Η πραγματικότητα της τηλεκπαίδευσης απέχει από κάθε έννοια εκπαιδευτικής διαδικασίας. Σε αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες, η εκπαιδευτική κοινότητα στάθηκε στο ύψος της, χωρίς καμία βοήθεια από την κυβέρνηση, βρέθηκε δίπλα στους μαθητές και τις οικογένειες τους, αξιοποίησε κάθε μέσο, έχοντας επίγνωση των κινδύνων αλλά και των ορίων αυτής της διαδικασίας.

Από τη μεριά τους οι εκπαιδευτικοί να πρέπει να διαχειριστούν με διακριτικότητα  την ανυπαρξία εξοπλισμού των παιδιών, την αμηχανία των παιδιών και τη δυσκολία στη συγκεκριμένη βαθμίδα να χειριστούν παιδαγωγικά και διδακτικά  μια  καθόλα στεγνή και απόλυτα ατομική  διαδικασία.

Τα παιδιά ένα μήνα καθηλωμένα, μπροστά από μια οθόνη βιώνουν την απόλυτη μοναξιά, την ανάγκη να βρεθούν στο σχολείο πάλι, να βγάλουν τις πιτζάμες, να διαχωριστούν οι χώροι (σπίτι, σχολείο) να συνυπάρξουν με τα άλλα παιδιά και να νιώσουν εκ νέου ότι είναι μέλη μιας ομάδας που ονομάζεται τάξη. Κυρίαρχο στοιχείο στη σκέψη τους είναι η ανασφάλεια ότι μπορεί η συγκεκριμένη κατάσταση να γίνει καθεστώς.

Μέσα σε όλη αυτή την μουντή κατάσταση του εγκλεισμού και της τηλεκπαίδευσης το Υπουργείο με εγκύκλιο στις 9/12 ορίζει τον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών μέσα στο θολό πλαίσιο λειτουργίας της τηλεκπαίδευσης, με ένα πλαίσιο εξεταστικών διαδικασιών, τα οποία «διασφαλίζουν», κατά το Υπουργείο πάντα, αξιοπιστία.

Ο βαθμός του 4μήνου, είναι ένας από τους δείκτες της εκπαιδευτικής διαδικασίας, είναι μια αποτύπωση της συλλογικής προσπάθειας που καταβάλλεται μέσα στην σχολική αίθουσα, σε συνδυασμό με την ατομική προσπάθεια του κάθε μαθητή σε συγκεκριμένο, οικογενειακό, κοινωνικό και οικονομικό πλαίσιο.

‘Η  αντιλαμβάνονται την ζώσα πραγματικότητα διαφορετικά ή μας κοροϊδεύουν όλους και υποκρίνονται ή θέλουν να επιβάλουν μια κανονικότητα που δεν υπάρχει.

Θυσιάζουν τα πάντα μπροστά στην αναγκαιότητα να ισχύσει μια εικονική πραγματικότητα, για να φαίνεται ότι όλα βαίνουν καλώς .

Είναι φανερό ότι  η ηγεσία του υπουργείου, εκτός από  παιδαγωγική και εκπαιδευτική άγνοια, διακατέχεται και από άγνοια της εκπαιδευτικής νομοθεσίας. Επικαλείται την ισχύουσα νομοθεσία, αλλά φαίνεται να μη γνωρίζει πώς σε ό,τι αφορά στην αξιολόγηση των μαθητών στο Λύκειο,  σε αυτήν προβλέπεται: «Αν για λόγους αντικειμενικούς δεν πραγματοποιηθεί η ωριαία γραπτή δοκιμασία του πρώτου τετραμήνου, στο δεύτερο τετράμηνο διενεργούνται δύο (2) ωριαίες γραπτές δοκιμασίες» (παρ. 1  του αρθ.103, ν.4610/2019) και επιπλέον προβλέπεται η δυνατότητα να μην κατατεθεί βαθμολογία με αιτιολογημένη σημείωση του/της διδάσκοντα/ουσας (παρ.4 και 7 του αρθ. 103, ν.4610/2019).

Το ίδιο και για την αξιολόγηση των μαθητών του Γυμνασίου, όπου στο  άρθρο 12 του Π.δ 126 ορίζεται ότι: «Αν σε ένα μάθημα για κάποιο λόγο λείπει ο βαθμός του ενός από τα δύο τετράμηνα, ως βαθμός επίδοσης για αυτό το τετράμηνο θεωρείται ο βαθμός του άλλου τετραμήνου».

Αντιθέτως, σε καμία διάταξη της κείμενης νομοθεσίας δεν προβλέπεται «τηλεαξιολόγηση» των μαθητών.

Επομένως, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία οι εκπαιδευτικοί δύνανται να μην βάλουν ωριαίο διαγώνισμα στο πρώτο τετράμηνο και ακόμα και να μην καταθέσουν βαθμολογία με αιτιολογημένο σημείωμά τους.

Η αξιολόγηση των μαθητικών επιδόσεων είναι εργαλείο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, και για να επιτελεί το ρόλο της πρέπει να υπάρχει εκπαιδευτική διαδικασία άξια να δώσει στο μαθητή τα εφόδια, για να ανταποκριθεί στους διδακτικούς στόχους. Σε αυτή τη χρονική στιγμή η μόνη ρεαλιστική πρόταση είναι η παράταση του 4μήνου, ώστε να δοθεί χρόνος στους εκπαιδευτικούς για να διδάξουν και να αξιολογήσουν δίκαια και αξιόπιστα και στους μαθητές για να διδαχθούν και να παρουσιάσουν την πραγματική εικόνα τους.

Σε αυτήν την εγκληματική για τα παιδιά μας αδιαφορία του Υπουργείου, η απάντησή μας πρέπει να είναι συλλογική και συνολική.

Ζητάμε:

Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων με την παιδαγωγική ευαισθησία που τους διακρίνει και την πλήρη συναίσθηση της κατάστασης,  να μη συμμετάσχουν στη διαδικασία της αξιολόγησης  με τα σχολεία κλειστά και να μην καταθέσουν βαθμολογία στο 1ο  Τετράμηνο.

ip[
Exit mobile version