Εκπαιδευτικοί: «Εμείς, οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί, κρατάμε όρθιο το σχολείο»

ΟΛΜΕ: «Δίνουμε μάχη στα σχολεία για να εξαλειφθεί η βία»

«Όχι απλά δεν είμαστε ενάντια στη θέσπιση κανόνων ορθής λειτουργίας της σχολικής μονάδας, είμαστε εμείς, οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί, που κρατάμε όρθιο το » αναφέρει η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του Π.Α.ΜΕ σε ανακοίνωση της.

Επανερχόμαστε για το ζήτημα της σύνταξης του λεγόμενου «Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας» των σχολικών μονάδων για το σχολικό έτος 2020 – 2021. Το τελευταίο διάστημα μάλιστα, αρκετά στελέχη εκπαίδευσης (Περιφερειακοί Διευθυντές, Διευθυντές Εκπ/σης, κλπ) «πιέζουν» τους συναδέλφους για τη σύνταξη του κανονισμού, ενός κανονισμού που, όπως έχουμε τονίσει, δεν είναι απλά μια τυπική υποχρέωση. Έχει άλλες στοχεύσεις.

Υπενθυμίζουμε μια σειρά ζητήματα τα οποία αποδεικνύουν ότι το Υπ. Παιδείας, μέσω του «εσωτερικού κανονισμού», προσπαθεί να εφαρμόσει μια σειρά αντιεκπαιδευτικές πλευρές που θα αλλάξουν προς το χειρότερο την πραγματικότητα στα σχολεία.

Από τα παραπάνω, διακρίνεται εύκολα πως δε μιλάμε για σύνολο κανόνων ορθής λειτουργίας της σχολικής μονάδας, στα πλαίσια των ευρύτερων στοχεύσεων δημιουργίας κλίματος εμπιστοσύνης, αλληλεγγύης και σεβασμού ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας κάτι το οποίο συμβαίνει ήδη στα σχολεία!

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Έχει πέσει και το τελευταίο φύλλο συκής όσων, έστω και καλοπροαίρετα, μπορούσαν να ισχυριστούν το θετικό της ΥΑ για τον «εσωτερικό κανονισμό». Στην τελευταία συνεδρίαση το ΔΣ της ΔΟΕ, με απόφαση της πλειοψηφίας, ΔΑΚΕ – ΔΗΣΥ – ΕΡΑ/ΑΕΕΚΕ αρνήθηκαν να καταγγείλουν την ΥΑ, να ζητήσουν την απόσυρσή της. Αρνήθηκαν να επεξεργαστούν ένα συγκεκριμένο σχέδιο, ώστε ο κλάδος την αφήσει ανενεργή, να την ακυρώσει στην πράξη. Πρόκειται για μια εξαιρετικά αρνητική εξέλιξη, σε αυτή τη συγκυρία. Η πλειοψηφία του ΔΣ της ΔΟΕ, ακολουθώντας τη λογική του «ω γέγονε γέγονε», αφήνει στο απυρόβλητο τις απαράδεκτες επιδιώξεις του Υπ. Παιδείας και της κυβέρνησης. Επιπλέον, πετάει το μπαλάκι της ευθύνης στους συναδέλφους, αφού ουσιαστικά τους παροτρύνει να κάνουν ό,τι καταλαβαίνουν κατά τη σύνταξη του «εσωτερικού κανονισμού».

Καλούμε τους ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ και τις ΕΛΜΕ να παλέψουν την κατάργηση της απαράδεκτης Υ.Α., που αποτελεί θωράκιση του αντιεκπαιδευτικού οπλοστασίου, και να καλέσουν τους Συλλόγους Διδασκόντων ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΝΟΥΝ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΚΑΝΟΝΙΣΜΩΝ ΤΟΥ ΙΕΠ, κάτι που ούτως ή άλλως δεν είναι υποχρεωτικό.

Όχι απλά δεν είμαστε ενάντια στη θέσπιση κανόνων ορθής λειτουργίας της σχολικής μονάδας, είμαστε εμείς, οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί, που κρατάμε όρθιο το σχολείο. Μέσα σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες επιδιώκουμε τη δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης, αλληλεγγύης και σεβασμού ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας. Η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών, με συναίσθηση του παιδαγωγικού μας ρόλου,  μέσα από τους συλλόγους διδασκόντων, χωρίς τυμπανοκρουσίες, αντιμετωπίζουμε καθημερινά απλά ή συνθετότερα προβλήματα.

Ήδη πολλά σχολεία έχουν διαμορφώσει το πλαίσιο λειτουργίας τους και μπορούν να συνεχίσουν να κάνουν ό,τι έκαναν. Στην περίπτωση που οι Σύλλογοι Διδασκόντων επικαιροποιήσουν το πλαίσιο που ήδη έχουν αποφασίσει, χρειάζεται να είναι πολύ προσεκτικοί, να απορρίψουν τις όποιες «άνωθεν» πιέσεις, τους εκβιασμούς και τα προαποφασισμένα κείμενα του ΙΕΠ και της Διοίκησης.

Έχουμε τη δύναμη, για ακόμα μια φορά, συλλογικά, στην πράξη να

αφήσουμε ανενεργή άλλη μια αντιεκπαιδευτική Υπουργική Απόφαση.

ip[
Exit mobile version