, ζητούν οι εκπαιδευτικοί, με τις Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Συσπειρώσεις Κινήσεις ΔΕ να καλούν σε απεργία, μέσα από ανακοίνωση τους.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ στη συνεδρίασή του στις 26/1 αποφάσισε την σύγκληση Γενικής Συνέλευσης Προέδρων στις 11/2 στην Αθήνα (ψήφισαν ΣΥΝΕΚ – ΠΑΜΕ – ΠΕΚ), με θέματα την ατομική αξιολόγηση και την οικονομική αναβάθμιση του κλάδου και κάλεσμα στις ΕΛΜΕ να πραγματοποιήσουν γενικές συνελεύσεις στις 9/2. Η πρότασή των Παρεμβάσεων για ΓΣ προέδρων πιο έγκαιρα, στις 4/2, μειοψήφισε.

Ήδη από τις 10/1 είχαμε καταθέσει πρόγραμμα δράσης, που θα καλούσε σε γενική συνέλευση προέδρων στις 28/1 και σε επίσπευση της κλιμάκωσης του αγώνα. Οι αιφνιδιαστικές αποφάσεις του ΥΠΑΙΘ απαιτούν εγρήγορση και άμεσες κινήσεις από τα συνδικαλιστικά όργανα. Σε εκείνο το πρόγραμμα δράσης καμιά παράταξη δεν απάντησε. Το αποτέλεσμα είναι η οργάνωση της απάντησης του κλάδου να καθυστερεί, την ώρα που το υπουργείο εξέδωσε ήδη την υπουργική απόφαση για την έναρξη της ατομικής αξιολόγησης, ξεκινώντας από τους νεοδιόριστους ΕΕΠ – ΕΒΠ του 2020 και οι αξιολογητές ετοιμάζονται να μπουν στην τάξη.

Η εισήγηση και το πρόγραμμα δράσης της ΟΛΜΕ στηρίχτηκαν και από τις Παρεμβάσεις. Η εισήγηση, παρά κάποιες επιμέρους διαφωνίες μας, θεωρούμε ότι αποτελεί καλή αφετηρία συζήτησης για την αξιολόγηση. Το δε πρόγραμμα δράσης βάζει κάποια αναγκαία βήματα για μια πρώτη απάντηση στην επίθεση της κυβέρνησης,  που μπορούν να αξιοποιηθούν από το εκπαιδευτικό κίνημα, για την οργάνωση του αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση: απεργία – αποχή από την ατομική αξιολόγηση, στάσεις εργασίας για να παρεμποδιστούν οι αξιολογητές στα σχολεία, πρόταση για πανεκπαιδευτική απεργία, συλλαλητήρια κλπ. Όμως για να μπλοκαριστεί η αξιολόγηση πρέπει να σημαίνει συναγερμός στην εκπαίδευση, βάζοντας ως πρώτο στόχο την απόρριψη και, τελικά, την κατάρρευση της αξιολόγησης στο σύνολό της (αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας, μέντορες – συντονιστές, ατομική αξιολόγηση, αξιολόγηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων – ελληνική “PISA”).

Για αυτό και στις γενικές συνελεύσεις προτείνουμε ένα μαχητικό πρόγραμμα δράσης, αντίστοιχο της επίθεσης που εξαπολύει η κυβέρνηση. Και καλούμε τους/τις συναδέλφους/φισσες να δώσουμε αυτή την ιστορική μάχη με αισιοδοξία και αυτοπεποίθηση! Δεν ξεχνάμε αυτό που μας θυμίζει συνεχώς το ΥΠΑΙΘ: ότι επιδιώκουν εδώ και δεκαετίες την άλωση της εκπαίδευσης από το νεοφιλελεύθερο σχεδιασμό τους και ότι μέχρι τώρα, χάρη στην δυναμική αντίδραση του εκπαιδευτικού κινήματος, δεν τα έχουν καταφέρει. Ας αποτύχουν για άλλη μια φορά, είναι στο χέρι μας!

Καλούμε τους/τις συναδέλφους/φισσες να παρευρεθούν μαζικά στις γενικές συνελεύσεις και να κάνουν δική τους υπόθεση τον αγώνα!

Προτεινόμενο Πρόγραμμα Δράσης:

· 48ωρη απεργία την εβδομάδα 13-17/2 (ενδεικτικά 16-17/2), για το σύνολο των εκπαιδευτικών αιτημάτων, με ιδιαίτερη αιχμή το μπλοκάρισμα της αξιολόγησης, αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις, μέτρα ενάντια στην ακρίβεια, για τα ζητήματα των μονιμοποιήσεων των νεοδιόριστων, τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και το προσοντολόγιο, για μαζικές προσλήψεις εκπαιδευτικών αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία, για τη μείωση του ωραρίου των εκπαιδευτικών, για την υπογραφή γνήσιας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας εφ’ όλης της ύλης.

Πέμπτη 16/2 οργανώνουμε κινητοποιήσεις σε όλη τη χώρα, αποκλεισμούς Διευθύνσεων εκπαίδευσης και την Παρασκευή 17/2 μεγάλες πανεκπαιδευτικές διαδηλώσεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Κρήτη.

Νέες Γ.Σ. κλιμάκωσης του αγώνα αμέσως μετά και Γ.Σ. προέδρων.

· Η ΓΣ προέδρων να κηρύξει απεργία αποχή από την ατομική αξιολόγηση και από όλες τις δομές αξιολόγησης που προωθούν (ομάδες δράσης, ενδοσχολικούς συντονιστές, μέντορες – συντονιστές, ελληνική “PISA”). Με μαζική συμμετοχή στην απεργία αποχή και αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων συλλογικά, σταματάμε την αξιολόγηση σε κάθε σχολείο.

· Στις Γ.Σ. καλούμε τις ΕΛΜΕ να προχωρήσουν σε αποφάσεις για την άμεση κήρυξη Απεργίας – Αποχής από όλες τις αξιολογικές διαδικασίες του 4823/21 σε περίπτωση που το υπουργείο πάει στα δικαστήρια και βγάλει παράνομη την Απεργία – Αποχή.

· Κηρύσσουμε στάσεις εργασίας (μονόωρες, δίωρες, τρίωρες) για όπου χρειαστεί και χρησιμοποιούνται από τις ΕΛΜΕ, τους συλλόγους διδασκόντων και τους συναδέλφους.

·Ειδικά για την άμεση μονιμοποίηση των νεοδιόριστων αρχές Φλεβάρη πανελλαδικές κινητοποιήσεις και καταλήψεις στις διευθύνσεις.

·Στηρίζουμε τοπικούς συντονισμούς ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ για την οργάνωση αγώνα ακύρωσης του διαγωνισμού της «ελληνικής PISA» που συνδέεται με την αξιολόγηση των σχολείων σε κάθε περιοχή.

Αν η Γ.Σ. των προέδρων δεν αποφασίσει κανένα πρόγραμμα δράσης, οι ΕΛΜΕ με βάση την εμπειρία του συντονισμού των 77 ΕΛΜΕ – ΣΕΠΕ ενάντια στην αξιολόγηση και των 28 προέδρων των ΕΛΜΕ ενάντια στις ηλεκτρονικές εκλογές να προωθήσουν και να υλοποιήσουν πρόγραμμα αγώνα για το σταμάτημα της αξιολόγησης και την προώθηση των διεκδικήσεων του κλάδου. Οι πρόεδροι των ΕΛΜΕ με αποφάσεις των Γ.Σ. στη Γ.Σ. των προέδρων να συντονιστούν για την οργάνωση κινητοποιήσεων με τοπικά και πανελλαδικά χαρακτηριστικά.