Εισήγηση ΣΥΝ.Ε.Κ για τις Γ.Σ. των ΕΛΜΕ

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΛΜΕ

(κατατέθηκε στη συνεδρίαση του ΔΣ της ΟΛΜΕ)

5/3/2015

Οι εργαζόμενοι στο δημόσιο, οι εκπαιδευτικοί και ευρύτερα κοινωνικά στρώματα, αντιστάθηκαν αποφασιστικά απέναντι στις πολιτικές της ακραίας λιτότητας, που εφαρμόστηκαν τα τελευταία χρόνια. Ο ανυποχώρητος αγώνας των εργαζομένων συνέβαλε αποφασιστικά στην απονομιμοποίηση των πολιτικών που οδήγησαν στην εξάπλωση της φτώχειας, της ανεργίας, στην ένταση του αυταρχισμού και στην κατάργηση δημοκρατικών δικαιωμάτων και ελευθεριών.

Στο χώρο της Μέσης Εκπαίδευσης και με τη συνάντηση της ΟΛΜΕ με την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, διαμορφώνεται μια νέα κατάσταση με τα εξής χαρακτηριστικά:

Α. Το Υπουργείο Παιδείας δεσμεύεται μέσα σε ενάμισι μήνα να φέρει για ψήφιση στη Βουλή νομοσχέδιο που θα αντιμετωπίζει στη βάση των θέσεων του κλάδου τα από τα τρία μεγάλα ζητήματα που απασχόλησαν την ΟΛΜΕ τα τελευταία δύο χρόνια και που ήταν αιχμές όλων των αγωνιστικών κινητοποιήσεων.

  1. Άμεση επανατοποθέτηση των συναδέλφων σε διαθεσιμότητα στα σχολεία, με επανασύσταση στα ΕΠΑΛ των τομέων που καταργήθηκαν.

  2. Κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και του τρόπου προαγωγής των μαθητών, που προέβλεπε η αντιδραστική μεταρρύθμιση της προηγούμενης κυβέρνησης για το Λύκειο.

  3. Πάγωμα της αξιολόγησης, με κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου που την θεμελίωνε.

Β. Σε όλα τα αιτήματα που έχουν οικονομική βάση, η απάντηση του Υπουργείου για το άμεσο μέλλον ήταν αρνητική. Είναι προφανές ότι οι βασικές οικονομικές διεκδικήσεις του κλάδου: αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 5%, άμεσο ξεπάγωμα μισθών μέσω της επανακατάταξης σε βαθμούς, ενίσχυση των νεοδιόριστων, νέο μισθολόγιο, ωράριο ήταν και παραμένουν βασικοί στόχοι για το σ.κ.

Ιδιαίτερα, λόγω των οξυμένων κοινωνικο-οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι νεότεροι συνάδελφοι, θα πρέπει να τονίσουμε την ανάγκη μισθολογικής αναβάθμισής τους καθώς και της αύξησης του αριθμού των μεταθέσεων.

Γ. Στο ζήτημα των προσλήψεων νέων μόνιμων συναδέλφων δεν προσδιόρισε αριθμό – μίλησε για χιλιάδες – ενώ εξήγγειλε νέο σύστημα διορισμών με συνυπολογισμό χρόνου και προϋπηρεσίας, τυπικών προσόντων και κοινωνικών κριτηρίων που θα προκύψουν μέσα από διάλογο. Παραμένει ζητούμενο η κάλυψη όλων των κενών των σχολείων με μόνιμους εκπαιδευτικούς.

Δ. Για τις αλλαγές που θα γίνουν στη διοίκηση το επόμενο διάστημα ζήτησε τις θέσεις της ΟΛΜΕ ενώ ανακοίνωσε κατάργηση των αντιδραστικών διατάξεων στο πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς , όπως έχει δεσμευτεί ο Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης.

Ε. Ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει σε διάλογο με τους φορείς για τη δημιουργία πλαισίου αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου με στόχο τη βελτίωσή του.

Το επόμενο διάστημα με όλο το πλαίσιο των ψηφισμένων αιτημάτων σε ανάπτυξη, θα ανιχνεύσουμε και πάλι τους δρόμους του αγώνα για να γίνει πιο γρήγορα το αποφασιστικό βήμα μπροστά!

Ιδιαίτερα θα σταθούμε στα επείγοντα αιτήματά μας, που πρέπει να αποτελέσουν το άμεσο πλαίσιο στόχων της Ομοσπονδίας.

Οι εκπαιδευτικοί μαζί με όλο το λαό θα αγωνιστούν για σταμάτημα των πολιτικών της λιτότητας που επιβάλουν ΕΕ – ΕΚΤ – ΔΝΤ με διαγραφή του μεγαλύτερου μέρους του χρέους, τραπεζικό σύστημα σε δημόσια ιδιοκτησία και κοινωνικό έλεγχο, κοινωνικά δίκαιο φορολογικό σύστημα με αφορολόγητο στα 12.000 ευρώ, προστασία των δημόσιων κοινωνικών αγαθών, καμία ιδιωτικοποίηση σε ρεύμα, νερό, συγκοινωνίες, αύξηση των δαπανών για την παιδεία, απρόσκοπτη πρόσβαση στην υγεία για όλο το λαό.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ:

Για να γίνουν οι πολιτικές της λιτότητας και των περικοπών οριστικό παρελθόν.

Για το σχολείο των αναγκών και των οραμάτων μας, ένα σχολείο που θα χωράει όλα τα παιδιά, όλους τους εκπαιδευτικούς και όλη τη γνώση.

==========================================================================

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Οι εκπρόσωποι των ΣΥΝΕΚ στην ΟΛΜΕ δήλωσαν πως εκτός από την κατάθεση αυτού του κειμένου, θα συμβάλλουν στην προσπάθεια για κοινή διαμόρφωση εισήγησης του ΔΣ της ΟΛΜΕ προς τις ΓΣ των ΕΛΜΕ, που θα έχει την πλειοψηφία του ΔΣ, είτε συνολικά (εκτίμηση κατάστασης, αιτήματα, πρόγραμμα δράσης) είτε και σε καθένα από αυτά μεμονωμένα.

Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ πρότεινε στο τέλος της συνεδρίασης ως εναλλακτική λύση, αν αυτές οι προσπάθειες αποτύχουν, να αποτελέσει βάση της εισήγησης το τελευταίο ψηφισμένο από το ΔΣ υπόμνημα της ΟΛΜΕ προς το Υπουργείο Παιδείας που αποτελεί έτσι και αλλιώς τη βάση των διεκδικήσεων της ομοσπονδίας την τελευταία διετία.

ip[
Exit mobile version