Άνοιγμα σχολείων – Τσούχλος: Όροι και προϋποθέσεις για την επιστροφή στις σχολικές αίθουσες

Άνοιγμα σχολείων – Τσούχλος: Όροι και προϋποθέσεις για την επιστροφή στις σχολικές αίθουσες

: Μετά από παρέλευση πέντε μηνών πλησιάζει ο χρόνος της δια ζώσης επαναλειτουργίας των Γυμνασίων και των Γενικών- Επαγγελματικών Λυκείων. Ως προτεραιότητα από το υπουργείο παιδείας τίθεται η έναρξη των μαθημάτων στα Λύκεια, εξαιτίας των , αναφέρει ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ.

Ποιοί οι όροι

Μια διαδικασία που θα δημιουργήσει  προβλήματα με τη μίξη «δια ζώσης» και «εξ αποστάσεως» εκπαίδευσης. Οφείλουμε να μη λησμονούμε ότι εξαιτίας της μνημονιακής λαίλαπας σημαντικός αριθμός καθηγητών- καθηγητριών διδάσκει σε περισσότερα των δύο , ακόμη και σε πέντε. Εξαιτίας της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί, η κ. Κεραμέως οφείλει να λάβει συγκεκριμένες αποφάσεις, οι οποίες εκφράζουν πλήρως και τις προτάσεις της Ο.Λ.Μ.Ε. που έγκαιρα της έχει υποβάλει:

Α) διεξαγωγή για τις με το προηγούμενο σύστημα και χωρίς την επιβολή της κλιμακωτής βάσης. Είναι βέβαιο ότι οι νέες ρυθμίσεις θα οδηγήσουν δεκάδες χιλιάδες μαθητές εκτός Α.Ε.Ι. Η Υπουργός έχει τη δυνατότητα από τον Μάιο να ξεκινήσει ένα ανοικτό και ουσιαστικό διάλογο, στον οποίο θα συνεισφέρουμε ως Ομοσπονδία. Αφού συνδιαλεχθεί με το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας, έχει τη δυνατότητα να νομοθετήσει τυχόν αλλαγές για το επόμενο ή καλύτερα το μεθεπόμενο έτος.

Β) μη διεξαγωγή των Μέτρο λογικό και παιδαγωγικά ορθό. Η απουσία από τις τάξεις είναι τουλάχιστον διπλάσια από το προηγούμενο σχολικό έτος. Δεν πραγματοποιήθηκαν τον Ιούνιο του 2020 και αυτό πρέπει να επαναληφθεί και τον ερχόμενο Ιούνιο. Το χρονικό αυτό διάστημα των εξετάσεων να αξιοποιηθεί με τη συνέχιση των μαθημάτων, έτσι ώστε να καλυφθούν τα όποια κενά υπάρχουν από τη «χωλαίνουσα εξ αποστάσεως διδασκαλία».

Τίθεται παράλληλα και η ύπαρξη προϋποθέσεων που θα επιτρέψουν την ασφαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων. Εκτός από την αραίωση των τμημάτων, την πρόσληψη του αναγκαίου βοηθητικού προσωπικού και τη γενναία οικονομική ενίσχυση των σχολικών επιτροπών υπάρχουν δύο βασικά ζητήματα, τα λεγόμενα «ατομικά- οικιακά» τεστ και οι .

Η ΟΛΜΕ από τις 20 Αυγούστου είχε καταθέσει την πρόταση για τη διεξαγωγή συνεχόμενων περιοδικών τεστ και στη βάση των ανωτέρω αναμένουμε την έναρξη της διαδικασίας- «αυτοεξέτασης» μαθητών – μαθητριών, εκπαιδευτικών, διοικητικού και βοηθητικού προσωπικού.

Το επικουρικό αυτό μέτρο είναι θετικό αλλά και μεγαλεπήβολο, έχει δε πολλές παραμέτρους για την επίτευξή του. Η δήλωση της Υφ. Υγείας Ζ. Ράπτη ότι «καλώς εχόντων των πραγμάτων τα τεστ θα έχουν παραληφθεί στις 15 Απριλίου» δημιουργεί την πρώτη ανάσχεση για την ομαλή επαναλειτουργία στις 12/4. Επίσης θα πρέπει  να υπάρξουν συγκεκριμένα βήματα για την αποδοτικότερη λειτουργία του μέτρου αυτού. Όπως: 1. καταγραφή των υπαρχόντων κρουσμάτων

  • ιχνηλάτιση κάθε περίπτωσης
  • διενέργεια μοριακών εξετάσεων
  • άμεση παρέμβαση του ΕΟΔΥ και διενέργεια τεστ στο σύνολο της σχολικής μονάδας που θα εμφανίζει σημαντικό αριθμό κρουσμάτων.
  • πλήρης τήρηση του πρωτοκόλλου στα ανωτέρω σχολεία

Όσον αφορά τους εμβολιασμούς από τα τέλη Νοεμβρίου, η Πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής κ. Μ. Θεοδωρίδου είχε δηλώσει πως «οι εκπαιδευτικοί θα τοποθετηθούν στις ομάδες που θα συμπεριληφθούν στις προτεραιότητες για το εμβόλιο κατά του κορωνοϊού, καθώς επιτελούν ένα τόσο σημαντικό έργο». Με αυτή τη θέση συμφώνησαν οι ειδικοί επιστήμονες, αλλά και η Υπουργός Παιδείας. Δυστυχώς η διαδικασία αυτή δεν προχώρησε και στις αρχές Απριλίου η προτεραιοποίησή μας επιτεύχθηκε μόνο στα Ειδικά Σχολεία μετά από σειρά κινητοποιήσεων. Οι υπόλοιποι ακολουθούμε τις γενικές ομάδες (ηλικία 60-67 ετών, ευπαθείς ομάδες, μικρά νησιά).

Η μεγάλη όμως πλειοψηφία από την ηλικία των 59 ετών και κάτω παραμένει ανεμβολίαστη. Από τις αρχές του μηνός δόθηκε η δυνατότητα να εγγραφούμε σε μια ειδική πλατφόρμα, έτσι ώστε στα «αδιάθετα» εμβόλια να έχουμε πρόσβαση. Από το θετικό αυτό μέτρο αναμένεται να προταχθεί ένας μικρός αριθμός συναδέλφων. Απαιτείται το Υπουργείο Υγείας να προχωρήσει στον άμεσο μαζικό εμβολιασμό του συνόλου των εκπαιδευτικών. Ο όλος σχεδιασμός οφείλει να έχει ολοκληρωθεί έως και τις 10 Μαΐου. Διαφορετικά η απαιτούμενη γενική ανοσία δεν θα έχει επιτευχθεί κατά τη διάρκεια των και θα μεταφερθεί χρονικά για το επόμενο σχολικό έτος.

Ευελπιστούμε ότι όταν επιστρέψουμε στις σχολικές αίθουσες να έχουμε τη δυνατότητα διενέργειας των «ατομικών» τεστ. Η Υπουργός Παιδείας οφείλει έμπρακτα να στηρίζει το όλο εγχείρημα, να επιμένει στην άμεση προτεραιοποίηση του των εκπαιδευτικών, να είναι σε συνεχή επικοινωνία με τις Ομοσπονδίες (ΟΛΜΕ- ΔΟΕ- ΟΙΕΛΕ) και να αναστείλει τις επώδυνες αλλαγές που αφορούν την πρόσβαση των φετινών υποψηφίων στα Α.Ε.Ι. Παράλληλα ας κατανοήσει ότι η αναβολή της τράπεζας θεμάτων για την Α’ Λυκείου είναι απόλυτα επιβεβλημένη, όπως και η μη διενέργεια των προαγωγικών εξετάσεων στα Γυμνάσια- Λύκεια.

Αναμένουμε…

Θ. Τσούχλος, Πρόεδρος Ο.Λ.Μ.Ε.

Έξοδος το Πάσχα με self test: Αναζητούνται λύσεις

Self test: Για ποιούς είναι υποχρεωτικό και πώς γίνεται

Πότε ανοίγουν Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια: Η διαδικασία Self test για τα σχολεία

googlenewsΑκολουθείστε το iPaidia στο Google News

Tελευταίες Ειδήσεις για την Παιδεία και την εργασία στο ipaidia.gr

Η Παιδεία στο Viber ΕΔΩ !