: Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας την ίδια στιγμή που δεν έχουν πάρει κανένα μέτρο, εδώ και τόσους μήνες, για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, κάνουν αγώνα δρόμου να περάσουν ότι προλαβαίνουν από τα αντιεκπαιδευτικά και αντεργατικά σχέδια τους, αναφέρει η Πρωτοβουλία Αναπληρωτών – Ωρομισθίων σε ανακοίνωση της.

Ενώ, λοιπόν, ολόκληρος ο λαός βρίσκεται στα σπίτια του, βιώνοντας τις συνέπειες της καραντίνας, το ΥΠΑΙΘ βρίσκει τη «χρυσή ευκαιρία» να διαλύσει ότι απέμεινε όρθιο από τα εργασιακά δικαιώματα των !

Αφού θέσπισε τις τρίμηνες συμβάσεις των αναπληρωτών εκπαιδευτικών μέσα σε μία νύχτα, αφού πέρασε τη διάταξη για την πρόσληψη αναπληρωτών από τον εκάστοτε Διευθυντή Εκπαίδευσης μέσα στο νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, τώρα έρχεται να φέρει και τις απολύσεις, όπου κρίνει ο κάθε φορά Διευθυντής.

Σύμφωνα  με εγκύκλιο που έστειλε το , καλούνται οι Διευθυντές εκπαίδευσης να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, καθώς οι ίδιοι θα πρέπει να αξιολογήσουν, ως εκπρόσωποι του δημοσίου, αν συνεχίζουν να συντρέχουν λόγοι για τους οποίους έγινε η πρόσληψη τρίμηνης διαρκείας. Έτσι, οι ίδιοι θα πρέπει να κρίνουν «μετά από προσεκτική αξιολόγηση» αν οι λόγοι για τους οποίους έγινε η πρόσληψη εξακολουθούν να υφίστανται, σε διαφορετική περίπτωση να προχωρήσουν στη ΛΗΞΗ της σύμβασης (απόλυση) των συναδέλφων!

Ένα κουμπί απόσταση, λοιπόν, η εργασία από την ανεργία και αυτό θα το πατάει ο Διευθυντής Εκπαίδευσης, όποτε εκείνος το κρίνει. Ένα κουμπί απόσταση και το αν θα έχουμε τα προς το ζην εμείς και οι οικογένειες μας. Ένα κουμπί απόσταση αν οι μαθητές μας θα έχουν το δάσκαλό τους.

Η τρίμηνη σύμβαση είναι πραγματικά η πιο βάρβαρη εργασιακή σχέση στην εκπαίδευση αυτή τη στιγμή, η οποία μάλιστα δεν είναι συγκυριακή, αλλά ήρθε για να μείνει, αν σκεφτεί κανείς πως πολλοί «τριμηνίτες» συνάδελφοί μας κάλυψαν τελικά πάγια κενά και όχι τα έκτακτα, για τα οποία υποτίθεται προσλήφθηκαν.

Την ίδια στιγμή που ετοιμάζουν τις απολύσεις τους και ενώ ο αριθμός των αναπληρωτών έχει ξεπεράσει τις 50.000, τα σχολεία παραμένουν με χιλιάδες ακάλυπτα κενά και πολλά άλλα που συνεχώς προκύπτουν λόγω της κατάστασης. Παράλληλα,  μας στέλνουν σαν πρόβατα στη σφαγή, παίζοντας κορώνα γράμματα τη ζωή μας στα σχολεία-υγειονομικές βόμβες, ενώ  μας «πετάνε», όποτε τους κάνει κέφι χωρίς να δίνουν λογαριασμό σε κανέναν!

Και αν κάποιος πιστεύει ακόμη ότι όλα αυτά είναι εξαιρέσεις λόγω της πανδημίας, έρχεται το σχέδιο Πισσαρίδη στην Εκπαίδευση να τον διαψεύσει, καθώς, όλα τα παραπάνω φέρουν την υπογραφή του. Σε αυτό, συστείνεται μεγαλύτερη αυτονομία των σχολικών μονάδων και περαιτέρω αύξηση της ευελιξίας των εργασιακών σχέσεων στο Δημόσιο. Μία εικόνα από το μέλλον αποτελεί η εγκύκλιος αυτή και ήρθε για να μείνει όπως η αδιοριστία, το μειωμένο ωράριο, οι τρίμηνες συμβάσεις κλπ.

Την κατάσταση αυτή, χρόνια τώρα, βιώνουν χιλιάδες αναπληρωτές που ζουν στην ανασφάλεια για το αν και για πόσο θα έχουν δουλειά κάθε χρόνο. Τα συστήματα πρόσληψης συνεχώς αλλάζουν, τα «απαραίτητα» «προσόντα» συνεχώς αυξάνονται, ωστόσο η αδιοριστία παραμένει σταθερή. Χιλιάδες λειτουργικά κενά, μαθητές χωρίς την απαραίτητη εκπαιδευτική υποστήριξη, και εμείς αναπληρώνουμε κάθε χρόνο τον εαυτό μας, ενώ οι κυβερνήσεις σφυρίζουν αδιάφορα.

Η μόνη ρεαλιστική λύση για όλη αυτήν την κατάσταση παραμένει η ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ολων των αναπληρωτών! Κανένας συνάδελφος δεν περισσεύει! Ίσα ίσα οι ανάγκες στα σχολεία συνεχώς αυξάνονται, κάνοντας επιτακτική την ανάγκη για ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΜΑΖΙΚΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ!

Ήρθε η ώρα να ορθώσουμε ανάστημα! Να μην κάνουμε βήμα πίσω από τις ανάγκες μας! Να διεκδικήσουμε ζωή και δουλειά με δικαιώματα και μόρφωση αντίστοιχη του 21ου αιώνα για τους μαθητές μας!

·Καμία απόλυση αναπληρωτή – συμβασιούχου συναδέλφου.

·Κατάργηση όλου το νομοθετικού πλαισίου της σημερινής και των προηγούμενων κυβερνήσεων που μας μετατρέπει σε εκπαιδευτικούς – λάστιχο (ν.4589 του ΣΥΡΙΖΑ, τρίμηνα, τοπικές προσλήψεις κ.α.).

·Εξίσωση όλων των δικαιωμάτων (εργασιακά, ασφαλιστικά, άδειας) μεταξύ μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών.

·Μέτρα στήριξης (στέγαση, σίτιση, μετακίνηση) όλων των συναδέλφων που δουλεύουν μακριά από το τόπο μόνιμης κατοικίας τους.

·Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στην Εκπαίδευση.

·Εδώ και τώρα μέτρα ώστε να υπάρχει ασφάλεια και υγιεινή στα σχολεία.