298 από τους 325 δήμους της χώρας εφαρμόζουν τη δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Εκπαίδευση

ipaidia thumbnail

Εφαρμογή της δίχρονης Εκπαίδευσης σε 298 από τους 325 δήμους της χώρας με την ένταξη επιπλέον 114 δήμων για το σχολικό έτος 2019-20

Την επέκταση της δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Εκπαίδευσης σε επιπλέον 114 δήμους για το επόμενο σχολικό έτος 2019 -2020 προβλέπει Κοινή Υπουργική Απόφαση που εκδόθηκε σε εφαρμογή του νόμου 4521/2018. Με την ένταξη των 114 Δήμων, αναμένονται περίπου 16.000 νέες εγγραφές προνηπίων -πέραν των περίπου 24.000 προνηπίων που φοιτούν ήδη στα νηπιαγωγεία των δήμων αυτών- και απελευθέρωση ισάριθμων, ενδεχομένως, θέσεων στις δομές των παιδικών σταθμών, διαθέσιμες για μικρότερα παιδιά και βρέφη.

Συνολικά, από τους 325 δήμους της χώρας, 184 δήμοι έχουν ήδη ενταχθεί στη δίχρονη Προσχολική Εκπαίδευση κατά το τρέχον πρώτο σχολικό έτος εφαρμογής του νόμου. Με την έναρξη του σχολικού έτους 2019-20 ο συνολικός αριθμός των δήμων εφαρμογής της θα ανέρχεται σε 298 δήμους.

Με βάση τα παραπάνω, για το σχολικό έτος 2019-2020 αναμένονται 155.000 μαθητές στα δημόσια νηπιαγωγεία σε σύνολο 184.026 γεννήσεων. Προκύπτει δηλαδή ένα ποσοστό 84% νηπίων και προνηπίων που θα φοιτούν στη δημόσια δίχρονη προσχολική εκπαίδευση από το σχολικό έτος 2019-20.

Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων μεριμνά και προχωρά στην αντιμετώπιση των εκτάκτων αυξημένων αναγκών σχολικής στέγης που προκύπτουν σε εφαρμογή του σχετικού νόμου, με τις παρακάτω ενέργειες:

Με αφορμή την επέκταση της δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Εκπαίδευσης με την ένταξη των 114 δήμων, ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου δήλωσε: «Παρά το γεγονός ότι σύσσωμη η αντιπολίτευση γύρισε την πλάτη στο αίτημα της ελληνικής οικογένειας και της εκπαιδευτικής κοινότητας για δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Εκπαίδευση, καταψηφίζοντας τον σχετικό νόμο που φέραμε στη Βουλή, η επιλογή της κυβέρνησης δικαιώνεται μέσα από την κοινωνία. Από τη νέα σχολική χρονιά 155 χιλιάδες μαθητές, δηλαδή το 84% των νηπίων και προνηπίων, θα φοιτούν στη δημόσια και δωρεάν Προσχολική Εκπαίδευση. Επιπλέον, ενισχύεται και διευρύνεται ο αντισταθμιστικός ρόλος του νηπιαγωγείου και εξυπηρετούνται ποιοτικά και σε μεγαλύτερο βαθμό οι συνολικότερες ανάγκες της ελληνικής οικογένειας, καθώς δημιουργούνται περισσότερες θέσεις για παιδιά μικρότερης ηλικίας (από μηνών έως 4 ετών) στους δημοτικούς παιδικούς και βρεφικούς σταθμούς».

ip[
Exit mobile version