Μπορεί εδώ και χρόνια να δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην παθητική ασφάλεια των σύγχρονων μοντέλων, όμως εξακολουθούν να υπάρχουν αυτοκίνητα που δεν παρέχουν την αναμενόμενη προστασία στους επιβάτες τους. Αυτοκίνητα που πατώνουν στα crash test που εκτελούν εξειδικευμένοι οργανισμοί με τεχνογνωσία και κύρος, όπως ο ευρωπαϊκός EuroΝCAP και ο αμερικάνικος IIHS.

Αυτά τα μοντέλα ήταν τα χειρότερα από πλευράς παθητικής ασφάλειας σύμφωνα με το carzine.gr:

Mazda 5: Στο ιδιαίτερα απαιτητικό Small Overlap Test του αμερικανικού οργανισμού IIHS –επικάλυψη μόλις 25% και ταχύτητα πρόσκρουσης σχεδόν 65 χλμ./ ώρα (40 μίλια/ ώρα)- πολλά μοντέλα βαθμολογούνται χαμηλά. Το πολυμορφικό της Mazda χαρακτηρίστηκε ως το χειρότερο όλων.

Suzuki Celerio: Μόλις 3 αστέρα κατά EuroNCAP και 61% προστασία επιβαινόντων. Θεωρητικά το μικρό Suzuki δεν τα πήγε ιδιαίτερα άσχημα, ειδικά αν λάβει κανείς υπόψη του το ότι πρόκειται για μίνι. Αυτό που το έκοψε πολλούς πόντους στην τελική αξιολόγηση είναι το γεγονός ότι οι πλευρικοί αερόσακοι δεν είναι στάνταρ. Το 2014, που έγινε η δοκιμή…

Nissan Juke: Ακόμα ένα μοντέλο που κινήθηκε κάτω από τις προσδοκίες στο, όπως είπαμε απαιτητικό, Small Overlap Test… Μάλιστα τα αποτελέσματά του δεν είχαν μεγάλη διαφορά από τα αντίστοιχα του πιο παλιού Mazda 5.

Renault Twizy: H ζωντανή απόδειξη για το ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ακόμα πολύ δρόμο μπροστά τους. Σε όλους τους τομείς, με αυτόν της ασφάλειας να μην εξαιρείται. Μόλις 6 από τους συνολικά 16 βαθμούς στη μετωπική σύγκρουση που διενεργεί το EuroNCAP, γεγονός που σημαίνει μεγάλες πιθανότητες τραυματισμού στο λαιμό, τα γόνατα και γενικά τα πόδια.

Nissan Leaf: Ακόμα ένα «θύμα» του Small Overlap Test. Ούτε το πιο επιτυχημένο εμπορικά ηλεκτρικό αυτοκίνητου του κόσμου μπόρεσε να πείσει.

Citroen Berlingo, Peugeot Partner: Τα μικρά βαν και οι αντίστοιχες επιβατικές τους εκδόσεις δεν τα καταφέρνουν ιδιαίτερα καλά στα crash test. Έτσι μετά το Mercedes Citan, που βασίζεται στο Renault Kangoo και τα αντίστοιχα μοντέλα της PSA (Citroen Berlingo, Peugeot Partner) πήραν μόλις 3 αστέρια από το οργανισμό EuroNCAP, παρέχοντας μόλις 56% προστασία.

Fiat 500L: Το ότι είναι το καλύτερο από τα χειρότερα στο Small Overlap Test της IIHS δεν μπορεί να είναι μεγάλη παρηγοριά για τους Ιταλούς, που παραδοσιακά δείχνουν μια αλλεργία στις δοκιμές πρόσκρουσης.

Nissan e-NV200 Evalia: Το ηλεκτρικό βαν της Nissan μπορεί να είναι top από πλευράς συστήματος πρόωσης, αλλά στις δοκιμές του EuroNCAP δεν τα κατάφερε καλά, καθώς τα αποτελέσματά του δεν αρκούσαν για περισσότερα από 3 αστέρια. Μεγαλύτερο μείον του ο εξοπλισμός ασφαλείας του.

Dacia Logan MCV: Το φτηνό δεν είναι πάντα και καλό, σε ότι αφορά τουλάχιστον την ασφάλεια. Μόλις 3 αστέρια λοιπόν κατά EuroNCAP για το ρουμάνικο Dacia Logan, με τα σημεία κριτικής να είναι το τσάκισμα της εμπρός κολώνας στη μετωπική σύγκρουσης και η μετατόπιση των καθισμάτων στην πλευρική με στύλο, που είχε σαν αποτέλεσμα και το μπλοκάρισμα της ζώνης ασφαλείας.