Πώς αναμένεται η νέα τουριστική χρονιά για την Ελλάδα

Σε μια άκρως ενδιαφέρουσα τουριστική χρονιά αναμένεται να εξελιχθεί το 2019 για την Ελλάδα, που τα τελευταία 4 χρόνια “σπάει” το ένα ρεκόρ μετά το άλλο σε επίπεδο αφίξεων τουριστών και εισπράξεων. Μπορεί οι αριθμοί των αφίξεων να γίνονται σημείο αναφοράς για τους στόχους που κάθε φορά τίθενται, τα έσοδα όμως είναι αυτά που αφήνουν το αποτύπωμα τους στην ελληνική οικονομία και τις επιχειρήσεις κατ’επέκταση.

Περιγράφοντας τις προκλήσεις της πολιτικής ηγεσίας του τουρισμού για τη νέα περίοδο η αρμόδια υπουργός Ελενα Κουντουρά δήλωσε πρόσφατα στο ΑΠΕ-ΜΠΕ:

Κοινή πεποίθηση όλων των εμπλεκομένων του κλάδου είναι, ότι η Ελλάδα είναι ένας σημαντικός προορισμός για την διεθνή τουριστική σκηνή και πλέον, όπως τονίζεται, οι πολιτικές για την ανάπτυξη του κλάδου, δεν θα πρέπει να εστιάζουν μόνο στην αύξηση του εισερχόμενου τουριστικού ρεύματος, αλλά και στην διαχείριση αυτού. Αλλωστε οι φωνές του “υπερ-τουρισμού” πλήνθυναν αυτή την περίοδο συνηγορώντας προς την κατεύθυνση της αντιμετώπισης του φαινομένου. Μάλιστα ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων Γιάννης Ρέτσος, σε πρόσφατη συνέντευξη είχει τονίσει ότι το μεγάλο στοίχημα και συνάμα πρόκληση για την τουριστική βιομηχανία, είναι η διαχείριση των ελληνικών τουριστικών προορισμών, απόρροια των αυξημένων τουριστικών ροών που δέχονται. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τα 30 εκατομμύρια ξένων επισκεπτών που φιλοξένησε η Ελλάδα, το 80% αυτών κατευθύνονται σε 5 από τις 13 περιφέρειες της χώρας, όπως ανέφερε ο κ. Ρέτσος, συμπληρώνοντας ότι εδώ είναι και η μεγάλη πρόκληση: πώς και οι υπόλοιπες περιφέρειες θα έχουν μέρισμα σε αυτή την υφιστάμενη τουριστική κίνηση.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Γρηγόρης Τάσιος επεσήμανε χθες στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι το 2019 αναμένεται να είναι χρονιά-ορόσημο, καθώς συμπληρώνονται τέσσερα χρόνια σταθερής ανόδου και έχουμε μπροστά μας αφενός το Brexit και αφετέρου τις αγορές της Αιγύπτου και της Τουρκίας που μπαίνουν ξανά δυναμικά στον ανταγωνισμό. “Συνεχίζουμε να επιμένουμε στα βασικά ζητήματα για την ανταγωνιστικότητα, εκ των οποίων τα δύο πιο σημαντικά είναι η μείωση του ΦΠΑ και η μείωση των ασφαλιστικών εισφορών των εργοδοτών”.

Με το βλέμμα στραμένο στο 2019 και οι εν Ελλάδι τουριστικοί πράκτορες (FedHatta) τονίζουν ότι το υπ’ αριθμόν ένα συστατικό, για την περαιτέρω ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού είναι η εξωστρέφεια και οι συνέργειες. “Το 2018 μετρήσαμε τις δυνατότητες του ελληνικού τουρισμού με αριθμούς, όπως κάθε χρόνο – με τα εκατομμύρια των τουριστών που επισκέφθηκαν την χώρα μας, τις αφίξεις κ.λπ. Οι μετρήσεις αυτές, αν και αναγκαίες να γίνονται κάθε χρόνο, δεν είναι παρά η μία όψη του νομίσματος, και θεωρούμε ότι είναι απαραίτητο να μελετηθεί σοβαρά και η άλλη όψη: Η σταθερή στρατηγική για τον τουρισμό μας, που θα του δώσει την ισχύ και θέση που του αξίζει, στην ελληνική πραγματικότητα”.

ip[
Exit mobile version