Δεν θα πραγματοποιηθεί σήμερα συνάντηση μεταξύ των υπουργών της κυβέρνησης και των επικεφαλής των κλιμακίων των θεσμών, καθώς υπάρχει πολλή δουλειά σε επίπεδο τεχνικών κλιμακίων, δήλωσε υψηλόβαθμος κυβερνητικός παράγοντας. Κορυφαίο στέλεχος της κυβέρνησης μετά το τέλος της χθεσινής 4ωρης πρώτης ημέρας διαπραγματεύσεων με τους θεσμούς απαρίθμησε τα κείμενα που έφτασαν από τους θεσμούς: το επικαιροποιημένο MoU και το τεχνικό ΜoU της ευρωπαϊκής πλευράς, αλλά και το νέο 3ο MEFP μαζί με το τεχνικό MEFP που έχει συντάξει το ΔΝΤ και θα συνοδεύει πιθανή νέα δανειακή σύμβαση με την Ελλάδα.
Ο υπουργός Δικαιοσύνης Σταύρος Κοντονής με χρονοκαθυστέρηση καταδίκασε σήμερα την εμπρηστική επίθεση που δέχθηκε σωφρονιστικός υπάλληλος του Ψυχιατρείου Κρατουμένων Κορυδαλλού από αγνώστους οι οποίοι τα ξημερώματα της περασμένης Δευτέρας πυρπόλησαν τόσο το αυτοκίνητό του όσο και της συζύγου του που ήταν σταθμευμένα έξω από το σπίτι τους. Ειδικότερα, ο κ. Κοντονής μετά την συνάντηση που είχε χθες με τον εν λόγω σωφρονιστικό υπάλληλο, σήμερα, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Δικαιοσύνης, «καταδίκασε την επίθεση, εξέφρασε την πλήρη συμπαράστασή του στον υπάλληλο και επισήμανε την ετοιμότητα του υπουργείου για ανάληψη πρωτοβουλιών στην κατεύθυνση θωράκισης των σωφρονιστικών υπαλλήλων και έμπρακτης συνδρομής σ’ αυτούς». Ακόμη, ο κ. Κοντονής, πιθανά εκφράζοντας τις απόψεις των σωφρονιστικών υπαλλήλων, «διαβεβαίωσε ότι η επίθεση αυτή δεν πρόκειται να κάμψει το φρόνημα και την πίστη στη νομιμότητα που διακρίνει τους υπαλλήλους των φυλακών». Εξάλλου, για τη ζημία που υπέστη ο ο σωφρονιστικός υπάλληλος, σύμφωνα με την ανακοίνωση, «θα εξαντληθούν οι δυνατότητες για την πλήρη αποζημίωσή του ενώ, ταυτόχρονα, δόθηκε εντολή για την παροχή κάθε υπηρεσιακής διευκόλυνσης σ’ αυτόν». Παράλληλα, σημειώνεται στην ανακοίνωση, ότι «το υπουργείο Δικαιοσύνης και η Ελληνική κοινωνία στο σύνολό της είναι κοντά τους, αναγνωρίζοντας τη δουλειά τους και προσφέροντάς τους εγγυήσεις και προστασία» και καταλήγει: «Ο αγώνας για φυλακές με ασφάλεια, ανθρωπισμό και διαφάνεια αποτελεί ακλόνητη κυβερνητική επιλογή, η οποία δεν πρόκειται να καμφθεί από οποιαδήποτε προσπάθεια εκφοβισμού».Υπενθυμίζεται, ότι αμέσως μετά την επίμαχη εμπρηστική επίθεση η Ομοσπονδία Σωφρονιστικών Υπαλλήλων Ελλάδος, σε ανακοίνωση της (24.4.2017) είχε υπογραμμίσει ότι σε περίπτωση που θα υπάρξουν και πάλι θύματα σωφρονιστικοί υπάλληλοι ηθικοί αυτουργοί θα είναι σύσσωμη η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Δικαιοσύνης. Συγκεκριμένα, η Ομοσπονδία στην ανακοίνωση της υπογράμμιζε: «Εάν ξαναχυθεί αίμα και θρηνήσουμε και πάλι θύματα, ηθικοί αυτουργοί θα είναι η Γραμματεία Αντεγκληματικής Πολιτικής, οι συν αυτώ ασυντόνιστοι και επαρμένοι και δυστυχώς η κορυφή της πολιτικής ηγεσίας, έως την στιγμή τουλάχιστον που θα πάρει ξεκάθαρα θέση».
Δεν θα πραγματοποιηθεί σήμερα συνάντηση μεταξύ των υπουργών της κυβέρνησης και των επικεφαλής των κλιμακίων των θεσμών, καθώς υπάρχει πολλή δουλειά σε επίπεδο τεχνικών κλιμακίων, δήλωσε υψηλόβαθμος κυβερνητικός παράγοντας. Σύμφωνα με πληροφορίες μετά την ανταλλαγή των αιτημάτων από την πλευρά της τρόικας και των απαντήσεων που δόθηκαν από την πλευρά της κυβέρνησης, τα θέματα έχουν τεθεί για περεταίρω επεξεργασία, σε επίπεδο τεχνικών κλιμακίων. Ό,τι δεν μπορεί να λυθεί και χρειάζεται περεταίρω πολιτική διαπραγμάτευση, θα μεταφερθεί σε επίπεδο υπουργών και επικεφαλής των θεσμών. Άλλωστε όπως έχει συμφωνηθεί στο Ουάσιγκτον Γκρουπ θα πρέπει να κλείσουν πρώτα τα μεγάλα θέματα (μέτρα, αντίμετρα, εργασιακά, τράπεζες) για να συντμηθεί ο χρόνος των συνομιλιών.
«Η κυβέρνηση από ορκισμένος αντίπαλος των ανέφικτων πρωτογενών πλεονασμάτων έγινε λάτρης και οπαδός τους. Μη έχοντας καταλάβει τίποτα για το πώς συνδέεται η μείωση των τόκων και γενικότερα η μείωση της παρούσας αξίας του χρέους (κεφάλαιο σε συνδυασμό με διάρκεια και επιτόκια) που επιτεύχθηκε το 2012, με το θεμελιώδες αίτημα για ανάπτυξη και απασχόληση» παρατηρεί ο Ευάγγελος Βενιζέλος με αφορμή τη συνέντευξη του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στον Ant1.«Το μεγάλο συνεπώς ζήτημα που θέτει η συνέντευξη αυτή δεν είναι ούτε το προκλητικό ύφος του κ. Τσίπρα, ούτε τα ανερυθρίαστα ψεύδη και τα απλοϊκά επιχειρήματα» σχολιάζει ο τέως πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ. «Είναι το γεγονός» συνεχίζει ο κ. Βενιζέλος «ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ δηλώνει αποφασισμένη να παρατείνει την παραμονή της στη νομή της εξουσίας χωρίς κανένα σχέδιο εξόδου από τον κύκλο της ύφεσης. Με μόνο γνώμονα τη συντήρηση μιας περιορισμένης και στοχευμένης εκλογικής πελατείας στην οποία υπόσχεται προνοιακά φιλοδωρήματα ως δήθεν μηχανισμό αναδιανομής. Πρόκειται για ακραίο κοινωνικό και πολιτικό κυνισμό που τρώει τις σάρκες της οικονομίας και οδηγεί τη χώρα σε αδιέξοδο». Διαβάστε το σχόλιο του Ευάγγελου Βενιζέλου με αφορμή τη συνέντευξη του Αλέξη Τσίπρα στον Ant: «Η βασική θέση του κ. Τσίπρα στη χθεσινή συνέντευξή του ήταν ότι η κυβερνητική πλειοψηφία ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ θα ψηφίσει τα σκληρά μέτρα που απαιτούνται για το κλείσιμο της αξιολόγησης, αλλά αυτά δεν θα εφαρμοστούν αν δεν δοθεί - προφανώς έως την προβλεπόμενη για την εφαρμογή τους ημερομηνία - λύση στο ζήτημα του χρέους. Δήλωσε παράλληλα τη μεγάλη ικανοποίηση του για το μεγάλο πρωτογενές πλεόνασμα που επιτεύχθηκε. Επιτυχία που προοιωνίζεται - όπως δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτος - ότι και τα επόμενα χρόνια είναι εφικτή η επίτευξη υψηλών πρωτογενών πλεονασμάτων, από τα οποία, όπως είπε «πληρώσαμε τους τόκους του χρέους». Ούτε λοιπόν λίγο ούτε πολύ ο κ. Τσίπρας είπε στον Ελληνικό λαό τα εξής: Πρώτον, ότι ακόμη και μετά το κλείσιμο της περιβόητης αξιολόγηση, η αβεβαιότητα που καθηλώνει την οικονομία διατηρείται έως ότου δοθεί «λύση στο χρέος». Δεύτερον, ότι τώρα πλέον την ελληνική κυβέρνηση δεν την ενδιαφέρει μια «λύση στο χρέος» που δίνει στην Ελλάδα δημοσιονομικό χώρο αναπνοής και άρα της επιτρέπει να επιδιώκει μικρότερα πρωτογενή πλεονάσματα, γιατί η ίδια η κυβέρνηση επαίρεται που ήδη από το 2016 εμφάνισε πρωτογενές πλεόνασμα πολλαπλάσιο του προβλεπόμενου και μπορεί να συνεχίσει με τον ίδιο τρόπο τις επόμενες χρονιές. «Αποστομώνει» έτσι το ΔΝΤ, το οποίο κατά τα άλλα το θεωρεί σύμμαχό της για τις πρόσθετες παραμετρικές αλλαγές στο χρέος που πρέπει όμως να συμφωνήσουν τα κράτη - μέλη της Ευρωζώνης και ο ESM / EFSF. Τρίτον, ότι σημασία για την κυβέρνηση έχουν τα «αντίμετρα», δηλαδή μέτρα αναδιανομής του υπερβολικού πρωτογενούς πλεονάσματος σε μια οικονομία εγκλωβισμένη αναπτυξιακά λόγω της έλλειψης ρευστότητας και της ασφυξίας που υφίστανται όλες οι στοιχειωδώς παραγωγικές δυνάμεις της κοινωνίας. Χωρίς όμως τη δική τους ύπαρξη και δραστηριότητα δεν υπάρχει ούτε ανάπτυξη, ούτε απασχόληση, ούτε βελτίωση του παρονομαστή του κλάσματος «χρέος προς ΑΕΠ» που οδηγεί σε απομείωση του χρέους. Τέταρτον, ότι η κυβέρνηση από ορκισμένος αντίπαλος των ανέφικτων πρωτογενών πλεονασμάτων έγινε λάτρης και οπαδός τους. Μη έχοντας καταλάβει τίποτα για το πώς συνδέεται η μείωση των τόκων και γενικότερα η μείωση της παρούσας αξίας του χρέους (κεφάλαιο σε συνδυασμό με διάρκεια και επιτόκια) που επιτεύχθηκε το 2012, με το θεμελιώδες αίτημα για ανάπτυξη και απασχόληση. Το μεγάλο συνεπώς ζήτημα που θέτει η συνέντευξη αυτή δεν είναι ούτε το προκλητικό ύφος του κ. Τσίπρα, ούτε τα ανερυθρίαστα ψεύδη και τα απλοϊκά επιχειρήματα. Είναι το γεγονός ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ δηλώνει αποφασισμένη να παρατείνει την παραμονή της στη νομή της εξουσίας χωρίς κανένα σχέδιο εξόδου από τον κύκλο της ύφεσης. Με μόνο γνώμονα τη συντήρηση μιας περιορισμένης και στοχευμένης εκλογικής πελατείας στην οποία υπόσχεται προνοιακά φιλοδωρήματα ως δήθεν μηχανισμό αναδιανομής. Πρόκειται για ακραίο κοινωνικό και πολιτικό κυνισμό που τρώει τις σάρκες της οικονομίας και οδηγεί τη χώρα σε αδιέξοδο.
Τη μείωση των συντάξεων για το 30% των συνταξιούχων επιβεβαίωσε η υπουργός Εργασίας Έφη Αχτσιόγλου, αναφερόμενη στην υπό κατάρτιση συμφωνία με τους δανειστές. Μιλώντας στο ραδιόφωνο «Στο Κόκκινο», η υπουργός Εργασίας αναφέρθηκε, επίσης, στον καθορισμό ανώτατου ορίου απομείωσης της προσωπικής διαφοράς, με το οποίο θα αποφευχθούν μεγάλες μεταβολές στις συντάξεις. Συγκεκριμένα, σημείωσε ότι «αυτή η αρνητική μεταβολή θα αφορά μόνο τις προσωπικές διαφορές, το ένα τρίτο των συνταξιούχων, δηλαδή περίπου το 30% και πρόκειται για όσους έχουν πάρει συντάξεις, πριν από την ψήφιση του νόμου Κατρούγκαλου και των οποίων η σύνταξη ήταν ελαφρώς αυξημένη σε σχέση με το νέο τρόπο υπολογισμού. Αυτό που διαπραγματευόμαστε και νομίζω ότι θα μπορέσουμε να το κερδίσουμε είναι να υπάρξει ένα ποσοστό προστασίας της σύνταξης, δηλαδή ένα ανώτατο όριο απομείωσης της προσωπικής διαφοράς, ώστε να μην υπάρχουν πολύ μεγάλες μεταβολές». Για την διαπραγμάτευση Όσον αφορά την διαπραγμάτευση, η Έφη Αχτσιόγλου επισήμανε ότι «πρώτα θα λυθούν τα μεγάλα πολιτικά ζητήματα και μετά θα γίνει η τεχνική διαπραγμάτευση». Παράλληλα, πρόσθεσε ότι «ενώ το ΔΝΤ, ζητούσε το Δεκέμβρη 4,5 δις ευρώ λιτότητα, προκειμένου να συμμετέχει στο ελληνικό πρόγραμμα, το έκανε διότι δεν έβλεπε ότι μπορούσε να επιτευχθεί 3,5% πλεόνασμα το 2019. Η εκτίμησή του ήταν εσφαλμένη, δεδομένου ότι ξεπεράσαμε το 3,5% πλεόνασμα το 2016». Η υπουργός Εργασίας τόνισε ότι «καταφέραμε να πετύχουμε μέτρα μηδενικού δημοσιονομικού αντίκτυπου, δηλαδή με την νομοθέτηση του 1% αρνητικών μέτρων, θα υπάρχει και 1% θετικών μέτρων. Αυτά θα νομοθετηθούν μαζί και στόχος της ελληνικής κυβέρνησης θα είναι η θεσμοθέτηση των θετικών μέτρων να στοχεύει για την υποστήριξη του κοινωνικού κράτους». Για τις συντάξεις Με καθορισμό ανώτατου ορίου απομείωσης της προσωπικής διαφοράς θα αποφευχθούν μεγάλες μεταβολές στις συντάξεις μετά την εφαρμογή των μέτρων, είπε η υπουργός Εργασίας Έφη Αχτσιόγλου. Η εφαρμογή των μέτρων θα γίνει μόνο εφόσον έχουν προηγηθεί τα μέτρα ελάφρυνσης του χρέους και θα επηρεάσει μόνο 30% των συνταξιούχων, δηλαδή το 1/3. Διαπραγματευόμαστε να υπάρξει ένα ποσοστό προστασίας των συντάξεων και ένα ανώτατο όριο απομείωσης της προσωπικής διαφοράς για να μην υπάρξουν μεγάλες μεταβολές. Το μέτρο αυτό θα υλοποιηθεί μόνο εφόσον τον Αύγουστο του 2018, υλοποιηθούν και τα μέτρα για το χρέος.Η συμφωνία, η οποία θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί το 2018, θα είναι συνολική και θα ορίζει τις μεταρρυθμίσεις εντός προγράμματος για το 2019 και για το 2020, τα θετικά και τα αρνητικά μέτρα, τα πρωτογενή πλεονάσματα αλλά και τα μεσοπρπόθεσμα μέτρα για το χρέος.Ουσιαστικά στις χαμηλές συντάξεις δεν θα υπάρξουν προσωπικές διαφορές, καθώς αυτές εμφανίζονται κυρίως στις υψηλές συντάξεις. Για παράδειγμα, η μέση σύνταξη του ΙΚΑ, δεν πρόκειται να θιγεί. Η ρύθμιση θα αφορά μόνο τις κύριες συντάξεις, ενώ δεν τίθεται ζήτημα αλλαγής επικουρικών συντάξεων, όπως σημείωσε η Έφη Αχτσιόγλου. Το ζήτημα επανυπολογισμού των επικουρικών έχει λυθεί με τον ασφαλιστικό νόμο του 2016, όπου έχει καθιερωθεί όριο προστασίας στο άθροισμα κύριων και επικουρικών συντάξεων στα 1300 ευρώ. Οπότε, σύμφωνα με την υπουργό Εργασίας, εφόσον το 1% θα προκύψει από τις προσωπικές διαφορές, δεν υπάρχει λόγος να πειραχτούν οι επικουρικές συντάξεις. Στόχος του υπουργείου Εργασίας είναι να μην υπάρξει καμία εκκρεμότητα ως προς τις αιτήσεις συνταξιοδότησης μέχρι το τέλος του 2017. Για την μαύρη εργασία «Από το 2010-2014 πέρασαν 12 νόμοι οι οποίοι ισοπέδωσαν το πλαίσιο προστασίας της εργασίας. Αυτή η θεσμική απορρύθμιση επέτρεψε φαινόμενα εργοδοτικής αυθαιρεσίας», σύμφωνα με όσα δήλωσε η υπουργός Εργασίας.Ταυτόχρονα, η ίδια, τόνισε ότι «αυτόν τον καιρό γίνεται προσπάθεια για την επαναφορά των ΣΣΕ, για την επαναφορά της κανονικότητας και της νομμότητας μέσω της δράσης του ΣΕΠΕ. Στοχεύουμε να ενισχύσουμε τη δράση του ΣΕΠΕ το επόμενο διάστημα».«Ήδη λειτουργεί ένα ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα εδώ και λίγους μήνες για στοχευμένους ελέγχους σε επιχειρήσεις, ενώ τους επόμενους μήνες αναμένεται να γίνουν συνολικά 25 δράσεις για την καταπολέμηση της ανασφάλιστης εργασίας», σύμφωνα με την Έφη Αχτσιόγλου. Επίσης, είπε ότι «από τον επόμενο μήνα θα διενεργούνται έλεγχοι από μεικτά κλιμάκια του ΣΕΠΕ, από το Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος, την Οικονομική Αστυνομία αλλά και το αντίστοιχο όργανο του ΕΦΚΑ στην Περιφέρεια Αττικής». Η υπουργός εκτίμησε ότι με αυτό τον τρόπο, «θα έχουμε σύντομα θετικά αποτελέσματα». Τονισε ότι «μια πρωτοβουλία που είχε αξία, είναι ότι φροντίσαμε τα έσοδα από πρόστιμα σε επιχειρήσεις, θα προορίζονται για τον ΕΦΚΑ». Για τον ΕΦΚΑ « Η εικόνα των εσόδων του ΕΦΚΑ για το πρώτο τρίμηνο του 2016 είναι καλή, καθώς υπάρχει πλεόνασμα άνω των 100 εκατ. ευρώ», υπογράμμισε η Έφη Αχτσιόγλου, ενώ επισήμανε ότι «αυτό συνέβη καθώς βελτιώθηκε η εισπραξιμότητα των εσόδων άνω του 60%, ενώ πριν ήταν 55%».«Ο υφιστάμενος νόμος προβλέπει 12 δόσεις για τις ασφαλιστικές εισφορές του ΕΦΚΑ. Η ρύθμιση των οφειλών θα βοηθήσει τους ανθρώπους που θέλουν να μπουν στην κοινωνική ασφάλιση, ενώ τα θετικά έσοδα του ΕΦΚΑ θα διατηρηθούν όσο προσέρχονται άνθρωποι στην ασφάλιση και μειώνεται η ανασφάλιστη εργασία», δήλωσε η υπουργός Εργασίας. Όσον αφορά τον εξαδικαστικό συμβιβασμό, είπε ότι «ο εξωδικαστικός συμβιβασμός προβλέπει τη δυνατότητα να γίνονται ρυθμίσεις στις περιπτώσεις που υπάρχουν χρέη προς τον ΕΦΚΑ», ενώ πρόσθεσε πως «ο νόμος είναι διατυπωμένος αλλά θα εξειδικευτεί με υπουργικές αποφάσεις προκειμένου οι άνθρωποι που είναι ασφαλισμένοι να μπορούν να είναι συνεπείς και ασφαλιστικά ενήμεροι». Στόχος του υπουργείου Εργασίας, είναι αυτές οι ρυθμίσεις να γίνουν μέσα στους επόμενους μήνες, μετά το κλείσιμο της αξιολόγησης, προκειμένου να μπει η χώρα σε ομαλότητα και έπειτα να γίνουν διορθωτικές κινήσεις στο συνταξιοδοτικό. Για τα μπλοκάκια Αναφορικά με τους εργαζόμενους που είναι με «μπλοκάκια», η Έφη Αχτσιόγλου είπε ότι «ο ασφαλιστικός νόμος προσπάθησε να λύσει μια παγιωμένη παράνομη τακτική περιπτώσεων μισθωτών που ασφαλίζονται με «μπλοκάκια, αλλά εμφανίζονται ως αυτοαπασχολούμενοι». Το πρόβλημα είναι ότι «εργαζόμενος που είναι μισθωτός, αλλά εμφανίζεται ως εργαζόμενος με μπλοκάκι, επιβαρύνεται με εισφορές αυτοαπασχολούμενου», είπε η υπουργός, ενώ επισήμανε ότι «τώρα, ένας εργαζόμενος που είναι με μπλοκάκι και έχει δύο εργοδότες, θα πληρώνει το χαμηλότερο ποσοστό, δηλαδή το 9%». Για να γίνει αυτό, η Έφη Αχτσιόγλου είπε ότι υπάρχιε ειδική πλατφόρμα στην οποία ήδη έχουν κάνει δηλώσεις 10.000 άνθρωποι. Η ίδια σημείωσε ότι «το υπουργείο σχεδιάζει πρόγραμμα ενίσχυσης και επιδότησης ασφαλιστικών εισφορών των ανθρώπων που έχουν μισθωτή εργασία, αλλά ασφαλίζονται με μπλοκάκι. Αυτό θα στοχεύει σε νέους εργαζόμενους αλλά θα επεκταθεί και περαιτέρω, ανάλογα με τα κονδύλια που θα διατεθούν». Για την απασχόληση των νέων «Το μέτωπο της ανεργίας είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα της χώρας, αυτή τη στιγμή», τόνισε η υπουργός, ενώ είπε ότι « από τη στιγμή που αναλάβαμε μέχρι σήμερα, η ανεργία έχει μειωθεί από το 27 στο 23%,δηλαδή υπάρχει αποκλιμάκωση». Αναφορικά με τις νέες θέσεις εργασίας, η Έφη Αχτσιόγλου, υπογράμμισε ότι «τον Μάρτιο είχαμε την καλύτερη επίδοση των τελευταίων 16 ετών στην ΕΡΓΑΝΗ, με θατικό ισοζύγιο 38.000 θέσεων εργασίας, ενώ είχαμε επιπλέον 170.000 θέσεις εργασίας τους τελευταίους 15 μήνες». Η υπουργός είπε ότι «το 2013-2014, η μερική απασχόληση εκτινβάχθηκε από το 35% στο 55%, ενώ σήμερα έχει φτάσει στο 50%, ενώ ήδη έχουν ανοίξει 70.000 νέες θέσεις εργασίας για ανέργους και αναμένεται να προκηρυχθούν άλλες 86.000 το επόμενο διάστημα».
Στην αντεπίθεση επιχειρεί να περάσει η κυβέρνηση μετά τη σφοδρή επίθεση της ΝΔ δια στόματος του εκπροσώπου της Βασίλη Κικίλια για όσα είπε χθες ο πρωθυπουργός στη συνέντευξή του στον ΑΝΤ1. Πηγές του Μαξίμου καταλογίζουν ουσιαστικά στην αξιωματική αντιπολίτευση την ευθύνη για όλα τα δεινά που ταλανίζουν τη χώρα, ξεκινώντας από «τη λεηλασία των ασφαλιστικών ταμείων με το PSI και την έκρηξη της εισφοροδιαφυγής», συνεχίζοντας στην «έκρηξη της ανεργίας των νέων» μέχρι και φτάνοντας στις παρακλήσεις «να τους δοθεί η δυνατότητα να υπογράψουν τόσα κι άλλα τόσα από τα αντικοινωνικά μέτρα που προτείνει η ακραία πτέρυγα των δανειστών». Οι ίδιες κυβερνητικές πηγές υποστηρίζουν ότι «αυτοί λοιπόν, έχουν σήμερα το θράσος όχι απλά να μην απολογούνται, αλλά επιμένουν να ψεύδονται» και καταλογίζουν συγκεκριμένα ψεύδη για το πλεόνασμα και την ενεργοποίηση αντιμέτρων, για το ότι υπάρχει στο τραπέζι 4ο μνημόνιο και για το χρέος, ενώ υπάρχει «η απόφαση του Eurogroupαπό το Μάϊο του 2016 που ορίζει τα βήματα για την ελάφρυνση του». Οι πηγές του Μαξίμου καταλήγουν μονολεκτικά: «Αιδώς». Το non paper της κυβέρνησης έχει ως εξής: Αυτοί που λεηλάτησαν τα ασφαλιστικά ταμεία με το PSI και την έκρηξη της εισφοροδιαφυγής. Αυτοί που υλοποίησαν ένα από τα σφοδρότερα σοκ λιτότητας στα χρόνια της κρίσης, που μεταφράζεται σε μέτρα ύψους 25,61 δισ. ευρώ τη διετία 2012 -2014. Αυτοί που εκτόξευσαν την ελαστική εργασία στο 60% του συνολικού μεριδίου της απασχόλησης. Αυτοί που έφτασαν την ανεργία των νέων στο 64%. Αυτοί που αντάλλασαν επιστολές αβρότητας με τους Χριστοφοράκους και έπαιρναν δώρα από τη Siemens. Αυτοί που υπέγραφαν συμβάσεις δημοσίων έργων με ρήτρες εξασφάλισης δισεκατομμυρίων για τους εργολάβους και έπειτα άφηναν τα έργα ανολοκλήρωτα. Αυτοί που χρωστάνε εννιαψήφια νούμερα σε θαλασσοδάνεια και απαιτούσαν να τους χαριστούν, καταθέτοντας νύχτα τις σχετικές επαίσχυντες τροπολογίες στη Βουλή. Αυτοί που μετέτρεψαν τη χώρα σε παρία, παντελώς απομονωμένη και ανήμπορη να παίξει το ρόλο που της αρμόζει σε μια πολύ κρίσιμη περίοδο για τη σταθερότητα και την συνεργασία στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου και του Νότου της Ευρώπης. Αυτοί που σήμερα, υπόσχονται να απολύσουν εκδικητικά δασκάλους, καθηγητές, γιατρούς, νοσηλευτικό προσωπικό, γιατί έτσι τους επιτάσσει η ιδεολογία τους. Αυτοί που σήμερα εξαγγέλλουν νέες συγχωνεύσεις νοσοκομείων και μάλιστα παιδιατρικών. Αυτοί που σήμερα δεσμεύονται να μετατρέψουν τη χώρα σε Ειδική Οικονομική Ζώνη, βαθαίνοντας την απορρύθμιση της εργασίας, καταργώντας κάθε εργατικό δικαίωμα. Αυτοί που σήμερα παρακαλούν να τους δοθεί η δυνατότητα να υπογράψουν τόσα και άλλα τόσα από τα αντικοινωνικά μέτρα που προτείνει η ακραία πτέρυγα των δανειστών. Αυτοί λοιπόν, έχουν σήμερα το θράσος όχι απλά να μην απολογούνται, αλλά επιμένουν να ψεύδονται. Να ψεύδονται για το πλεόνασμα που θα ενεργοποιήσει τα αντίμετρα το 2019 και το 2020, το οποίο είναι στο 3,5% και τίποτα παραπάνω. Να ψεύδονται για το ότι υπάρχει στο τραπέζι το 4 ο μνημόνιο, το οποίο άλλωστε είναι το πολιτικό πρόγραμμα που καταθέτουν για να γίνουν αρεστοί στους ακραίους εκ των δανειστών και να επανέλθουν στην εξουσία. Να ψεύδονται για το χρέος ενώ υπάρχει η απόφαση του Eurogroup από το Μάϊο του 2016 που ορίζει τα βήματα για την ελάφρυνση του. Αιδώς!
Υψηλόβαθμος αξιωματούχος του γερμανικού υπουργείου Οικονομικών δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι προβλέπει πως «σύντομα» θα υπάρξει συμφωνία με την Ελλάδα για την αποδέσμευση των νέων δόσεων των δανείων, την επομένη της επανάληψη των διαπραγματεύσεων. «Επί της ουσίας, η αξιολόγηση που είναι σε εξέλιξη έχει στόχο η Ελλάδα να εφαρμόσει τις μεταρρυθμίσεις που έχει υποσχεθεί, αυτό παραμένει η προϋπόθεση για να συνεχιστεί το πρόγραμμα βοήθειας όπως και η συμμετοχή του ΔΝΤ», δήλωσε ο Γενς Σπαν, ένας από τους Γερμανούς υφυπουργούς Οικονομικών, όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. «Παραμένω αισιόδοξος ότι θα αυτό θα επιτευχθεί σύντομα», πρόσθεσε κατά τη διάρκεια συνέντευξης που έγινε χθες.
Κοινωφελής εργασία: Στους 4.816 ανήλθαν οι άνεργοι που μοριοδοτήθηκαν επειδή ήταν δικαιούχοι του Κοινωνικού Εισοδήματος αλλά προσλήφθηκαν με το πρόγραμμα Κοινωφελούς Εργασίας ΟΑΕΔ στους 34 δήμους, μόνον οι 657 σε...
Θα υπάρξει ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας το 2017, ηπιότερη όμως της αναμενόμενης, σύμφωνα με εκτιμήσεις του ΙΟΒΕ που παρουσιάστηκαν σήμερα. Ειδικότερα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΙΟΒΕ ο ρυθμός ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας το 2017 θα διαμορφωθεί περίπου στο 1,5%, ίσως και λίγο χαμηλότερα. Εκτιμά, επίσης, νέα πτώση της ανεργίας το τρέχον έτος, μικρότερης έκτασης από την περυσινή. Ειδικότερα, κατόπιν της νέας υποχώρησης της ανεργίας στο τελευταίο τρίμηνο του 2016, αυτή διαμορφώθηκε στο σύνολό του στο 23,5% του εργατικού δυναμικού, 1,4 ποσοστιαίες μονάδες χαμηλότερα από ό,τι στο προηγούμενο έτος. Το μέσο ποσοστό ανεργίας πέρυσι ήταν το μικρότερο της τελευταίας πενταετίας. Η ανεργία θα περιοριστεί εκ νέου το 2017, για τέταρτο συνεχόμενο έτος. Όμως η κάμψη της, σύμφωνα πάντα με το ΙΟΒΕ, θα είναι λίγο μικρότερη από πέρυσι, λίγο μεγαλύτερη από μια ποσοστιαία μονάδα (22,2%). «Παγωμένο» στα 28,9 δισ. ευρώ το εισόδημα των νοικοκυριών Επίσης, εκτιμά αύξηση τιμών κυρίως από άνοδο τιμής πετρελαίου και έμμεσους φόρους το 2017. Στο πρώτο τρίμηνο του 2017 ο γενικός δείκτης Τιμών Καταναλωτή αυξήθηκε για πρώτη φορά έπειτα από σχεδόν τέσσερα έτη, κατά 1,4%, ενώ ένα χρόνο νωρίτερα υποχωρούσε, κατά 0,9%. Όπως αναφέρεται στην τριμηνιαία έκθεση του ΙΟΒΕ, η πρόοδος στις διαπραγματεύσεις για τη δεύτερη αξιολόγηση υλοποίησης του τρίτου Μνημονίου παραμένει στο επίκεντρο των πολιτικοοικονομικών εξελίξεων εγχωρίως και στο αρχικό τετράμηνο του 2017. Η διαδικασία της αξιολόγησης είναι για ακόμα μια φορά παρατεταμένη, γεγονός που έχει τις συνέπειες που είχε και στο παρελθόν, όπως η όξυνση της αβεβαιότητας εγχωρίως και διεθνώς για το αποτέλεσμά της, η αναβολή αποφάσεων από τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις έως ότου οριστικοποιηθούν τα νέα δημοσιονομικά μέτρα και οι μεταρρυθμίσεις, καταστάσεις με αρνητικές επενέργειες στην οικονομική δραστηριότητα, αναφέρει το ΙΟΒΕ. Ωστόσο, καθώς τα νέα δημοσιονομικά μέτρα θα αφορούν στη διετία 2019 - 2020, όπως αποφασίστηκε στo Eurogroup της 7ης Απριλίου, δεν θα προκύψουν πρόσθετες επιβαρύνσεις για το 2017, αναφέρει το ΙΟΒΕ και επισημαίνει ότι οι επιδράσεις στο προσεχές χρονικό διάστημα από τις πολιτικές οι οποίες θα αποφασιστούν στο πλαίσιο της δεύτερης αξιολόγησης, αναμένεται να προέλθουν από τις διαρθρωτικές αλλαγές. Οι πλέον σημαντικές θα αφορούν στην αγορά εργασίας (συλλογικές διαπραγματεύσεις, ομαδικές απολύσεις), οι οποίες προς το παρόν δεν έχουν οριστικοποιηθεί. Σημαντικές θεωρούνται σύμφωνα με το ΙΟΒΕ και οι μεταρρυθμίσεις στο ρυθμιστικό πλαίσιο για την άσκηση οικονομικής δραστηριότητας σε τρεις τομείς (τρόφιμα - ποτά, τουριστικά καταλύματα, καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος - θέατρα - κινηματογράφοι), στον πτωχευτικό κώδικα, ο νέος χωρικός σχεδιασμός, οι οποίες ήδη έχουν νομοθετηθεί. Οι ευνοϊκές επιδράσεις τους θα γίνουν αισθητές εφόσον ομαλοποιηθεί το πολιτικοοικονομικό περιβάλλον, εξέλιξη η οποία συσχετίζεται κυρίως με την εφαρμογή του Προγράμματος Οικονομικής Προσαρμογής και των μεσοπρόθεσμων μέτρων ελάφρυνσης του δημόσιου χρέους, αναφέρει το ΙΟΒΕ. Η πλέον σημαντική αρνητική επενέργεια των παρατεταμένων διαπραγματεύσεων, σύμφωνα με το ΙΟΒΕ, είναι η αναβολή της απόφασης σχετικά με την ένταξη ή όχι της Ελλάδας στο μηχανισμό ποσοτικής χαλάρωσης (Q-E) της Ευρωπαϊκής Τράπεζας (ΕΚΤ), το οποίο έχει παραταθεί έως το τέλος του 2017. Όπως έχει επισημανθεί σε προηγούμενες τριμηνιαίες εκθέσεις του ΙΟΒΕ, μια ένταξη της Ελλάδας στο μηχανισμό ποσοτικής χαλάρωσης θα ενισχύσει τη ρευστότητα των τραπεζών και θα τονώσει την εμπιστοσύνη στην ευρωστία τους. Προς το παρόν, κυρίως λόγω της αβεβαιότητας που προξενεί η πολύμηνη διαπραγματευτική διαδικασία, σημειώνεται νέα εκροή καταθέσεων, παρά τους συνεχιζόμενους περιορισμούς στην κίνηση κεφαλαίων. Στο τέλος του περασμένου Φεβρουαρίου, οι καταθέσεις επιχειρήσεων και νοικοκυριών έφθαναν τα 119,1 δισεκ. ευρώ, επίπεδο που είναι το χαμηλότερο από τον Οκτώβριο του 2001.Την επιφυλακτικότητα των καταθετών συντηρεί και η αναμονή των δυνατοτήτων διευθέτησης των "κόκκινων" δανείων, συμπεριλαμβανομένου του εξωδικαστικού συμβιβασμού, αναφέρει το ΙΟΒΕ. Οι πιέσεις στη διαθεσιμότητα κεφαλαίων του τραπεζικού συστήματος έχουν οδηγήσει σε κλιμάκωση της πιστωτικής συρρίκνωσης στο πρώτο δίμηνο του τρέχοντος έτους. Εφόσον ολοκληρωθεί επιτυχώς η αξιολόγηση και λάβουν χώρα θετικές εξελίξεις για τον τραπεζικό τομέα (Q-E, καινούργιες διοικήσεις), προβλέπεται ότι η επιστροφή των καταθέσεων θα είναι σταδιακή, με αργό ρυθμό. Καθώς δεν αναμένεται σημαντική αύξηση των καταθέσεων, σε περίπτωση ένταξης στην ποσοτική χαλάρωση τα οποία οφέλη μάλλον θα αξιοποιηθούν κυρίως για την ενίσχυση της κεφαλαιακής επάρκειας των τραπεζών, ενόψει και του επόμενου τακτικού πανευρωπαϊκού stress test από την ΕΚΤ τον Ιανουάριο του 2018, επισημαίνεται επίσης στην έκθεση. Αναφορικά με την ιδιωτική κατανάλωση κατά το τρέχον έτος σύμφωνα με το ΙΟΒΕ αναμένεται να είναι η ήπια αύξησή της, κατά 1,2%. Στο πεδίο των επενδύσεων, μεγαλύτερο πρόσκομμα στην υλοποίησή τους θα αποτελέσει για ακόμα ένα έτος η στενότητα πηγών χρηματοδότησης, τόσο από τον ιδιωτικό όσο και από το δημόσιο τομέα. Η διεύρυνση των σχετικών επιλογών συνδέεται κυρίως με την ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης, η οποία θα επιτρέψει την εξέταση της ένταξης στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης της ΕΚΤ. Υπό τις ποικίλες επιδράσεις των παραγόντων οι οποίοι επηρεάζουν τις επενδύσεις, κυρίως από επενδύσεις σε μεταποιητικούς κλάδους και στον Τουρισμό και από το θετικό τεχνικό αποτέλεσμα της μεταβολής των αποθεμάτων, αυτές αναμένεται να διευρυνθούν φέτος, κατά 10 με 12%. Επίσης το ΙΟΒΕ εκτιμά ότι η ισχυρή ανοδική δυναμική των εξαγωγών υπηρεσιών αναμένεται να οδηγήσει σε αύξηση το σύνολο των εξαγωγών, κατά 5%- -5,5%. Σημαντική υπέρβαση στόχων του Προϋπολογισμού το 2016 Όπως αναφέρει το ΙΟΒΕ σύμφωνα με την πρώτη κοινοποίηση δημοσιονομικών στοιχείων για το 2016 από την ΕΛ.ΣΤΑΤ. στη Eurostat, στο πλαίσιο της διαδικασίας υπερβολικού ελλείμματος, το πρωτογενές ισοζύγιο Γενικής Κυβέρνησης ήταν ιδιαίτερα θετικό, της τάξης των 6,94 δισεκ. ευρώ (ή 3,9% του ΑΕΠ),έναντι στόχου 2,25 δισεκ. ευρώ ή (1,3% του ΑΕΠ) στον Προϋπολογισμό του 2017. Το γενικό ισοζύγιο της Γενικής Κυβέρνησης επίσης ήταν πλεονασματικό, κατά 1,3 δισεκ. (ή 0,7% του ΑΕΠ), για πρώτη φορά τουλάχιστον από το 1995, έτος από το οποίο υπάρχουν στοιχεία βάσει της μεθοδολογίας της Eurostat. Η αντίστοιχη εκτίμηση στον Προϋπολογισμό του τρέχοντος έτους ήταν για έλλειμμα, ύψους 3,8 δισεκ. (2,2% του ΑΕΠ). Αναφορικά με την υλοποίηση του Κρατικού Προϋπολογισμού 2017 το ΙΟΒΕ διαπιστώνει επιδείνωση σε σχέση με πέρυσι, ωστόσο επίτευξη των στόχων. Ειδικότερα από τα διαθέσιμα, προσωρινά στοιχεία εκτέλεσης του Κρατικού Προϋπολογισμού στο πρώτο τρίμηνο φέτος, προκύπτει σημαντική επιδείνωση σε σχέση με το 2016. Το έλλειμμά του διαμορφώθηκε σε 1.367 εκατ. ευρώ έναντι 595 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι, ενώ το πρωτογενές πλεόνασμα περιορίστηκε σχεδόν κατά 800 εκατ., σε 1,07 δισεκ. ευρώ. Από την άλλη πλευρά, τα αποτελέσματα του τριμήνου είναι ελαφρώς καλύτερα σε σχέση με τους τριμηνιαίους στόχους, για έλλειμμα 1.408 εκατ. ευρώ και πρωτογενές πλεόνασμα 992 εκατ. Η επιδείνωση έναντι της προηγούμενης χρονιάς οφείλεται αποκλειστικά στην πλευρά των εσόδων.
Από 1ης Μαΐου τίθεται σε εφαρμογή το θερινό ωράριο για το νυχτερινό τιμολόγιο ρεύματος, υπενθυμίζει ο ΔΕΔΔΗΕ με σημερινή ανακοίνωσή του. Συγκεκριμένα από 1 Μαΐου 2017 έως 31 Οκτωβρίου 2017, το μειωμένο νυχτερινό οικιακό τιμολόγιο θα ισχύει με συνεχές ωράριο από τις 11 το βράδυ έως τις 7 το πρωί.
Αποκαλυπτικός ο πρόεδρος της Κομισιόν σε αποκλειστική συνέντευξη του στο Euro2day.gr. Λάθος εάν επιμείνουν οι θεσμοί σε μεγάλες περικοπές συντάξεων. Το Μάιο πρέπει να προσδιοριστούν τα μέτρα για το χρέος. Να αναγνωριστεί η μεγάλη προσπάθεια της Ελλάδας, τα όρια της κυβέρνησης και το πρωτογενές πλεόνασμα. Σαρωτικός για άλλη μια φορά ήταν ο Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ. Μιλώντας αποκλειστικά στο Euro2day.gr στο περιθώριο της εαρινής συνόδου του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου. Δήλωσε ότι οι θέσεις που παρουσίασε στην Κριστίν Λαγκάρντ , κατά τη διάρκεια της συνάντησης που είχαν ήταν ότι δεν πρέπει πλέον «κάποιοι» θεσμοί να επιζητούν μεγάλες περικοπές στις συντάξεις, καθώς δεν αντέχουν άλλο οι Ελληνες συνταξιούχοι, ότι είναι επιτακτική ανάγκη να υπάρξει περίγραμμα των μελλοντικών μέτρων για το χρέος στον Eurogroup του Μαΐου, ότι πρέπει να κλείσει η αξιολόγηση μέχρι τότε και ότι το μεγάλο πρωτογενές πλεόνασμα του 2016 πρέπει να αναγνωριστεί από όλους. Ο κ. Γιούνκερ αναφέρει ότι όλες οι «σοσιαλδημοκρατίες» έχουν όρια στο τι μέτρα μπορούν να λάβουν, ότι η ελληνική κυβέρνηση κάνει το καλύτερο δυνατό, δεδομένης της εσωτερικής κατάστασης και ότι η χώρα μας πρέπει να έχει ίση μεταχείριση με τις άλλες χώρες της ΕΕ, καθώς για τις άλλες χώρες αναγνωρίζεται το εγχώριο πολιτικό γίγνεσθαι στις αποφάσεις που λαμβάνονται. «Ετσι πρέπει να γίνει και με την Ελλάδα» αναφέρει ο κ. Γιούνκερ. Ο πρόεδρος της Κομισιόν δίνει μια αινιγματική απάντηση όταν ερωτάται τί του απάντησε η κυρία Λαγκάρντ για τις περικοπές στις συντάξεις, λέγοντας ότι η αίσθηση που αποκόμισε δεν ήταν εντελώς αντίθετη με τη δική του θέση. Σημειώνει ακόμα δεν γνωρίζει τι ακριβώς στάση θα κρατήσει το ΔΝΤ στο χρέος. Υποστηρίζει πως τόσο η κ. Λαγκάρντ όσο και «κάποιοι άλλοι» ενώ δέχονται ότι θα υπάρξει ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης το Μάιο, θεωρούν ότι κάποια «προβλήματα» θα μετατεθούν για αργότερα. Οσο για τον κ. Τσίπρα παραδέχεται ότι δεν μπορεί να είναι αντικειμενικός στην εκτίμηση του καθώς τον συμπαθεί ως άνθρωπο. Σημειώνει ότι πλέον έχει κτιστεί καλή σχέση μεταξύ τους η οποία συνεχίζει μέχρι σήμερα. Διαβάστε όλη τη συνέντευξη: Κύριε Πρόεδρε, συναντηθήκατε με την κυρία Λαγκάρντ την Παρασκευή. Ποιο ήταν το αποτέλεσμα των συζητήσεων σας; Ηταν μια ανταλλαγή απόψεων (debate) όπως πάντα. Εγώ εξέφρασα τις θέσεις μου. Είπα ότι πρέπει να λήξουμε το ελληνικό θέμα. Θα ήθελα το Eurogroup να λάβει τις τελικές αποφάσεις στις 22 Μαΐου. Μου είπαν -όχι μόνο η κ. Λαγκάρντ- ότι «ναι» είναι στην ίδια γραμμή με αυτή τη θέση, όμως θεωρούν ότι θα υπάρχουν συγκεκριμένα προβλήματα τα οποία πρέπει να αναβληθούν για αργότερα. Εξέφρασα τη θέση ότι δεν πρέπει να υπάρχουν μεγάλες περικοπές στις συντάξεις όπως θέλουν οι θεσμοί γιατί μόνο ο φτωχός πληθυσμός της ελληνικής κοινωνίας – οι συνταξιούχοι – είναι αυτοί που υποφέρουν. Πιστεύω ότι όλες αυτές οι προσπάθειες να υπάρξουν περικοπές στις συντάξεις δεν λαμβάνουν υπόψη την πρόσφατη απόδοση της ελληνικής οικονομίας. Το πλεόνασμα του 2016 ήταν υψηλότερο από ότι ανέμεναν οι θεσμοί. Οχι η Κομισιόν, αλλά κάποιοι άλλοι από τους θεσμούς. Πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι η Ελλάδα κάνει τεράστια προσπάθεια και θα ήταν κακή θέση εάν επιμένουμε σε μεγάλες περικοπές στις συντάξεις. Γιατί στις σοσιαλδημοκρατίες υπάρχει και ένα όριο στις προσπάθειες. Τα είπατε αυτά στην κυρία Λαγκάρντ; Ναι εξήγησα την άποψη και θέση μου για την κατάσταση. Ποια ήταν η απάντηση της; Ρωτήστε την κ. Λαγκάρντ. Ρωτάω εσάς που εκφράσατε την συγκεκριμένη θέση. Σας είπα ποια ήταν η θέση μου και δεν μου δόθηκε η εντύπωση ότι η κα Λαγκαρντ ήταν εντελώς αντίθετη με αυτό που της έλεγα. Τι επιζητεί το ΔΝΤ; Θεωρείτε ότι τα επιχειρήματα σας θα εισακουστούν; Δεν γνωρίζω τα μυστικά του ΔΝΤ, αλλά είμαι πάντοτε αισιόδοξος όσον αφορά στην Ελλάδα. Ποια είναι η άποψη σας για την ελληνική κυβέρνηση; Θεωρώ ότι κάνουν το καλύτερο δυνατό δεδομένης της εσωτερικής κατάστασης στην οποία βρίσκονται, καθώς κάποιος πρέπει να λαμβάνει υπόψη του την εγχώρια κατάσταση στην οποία βρίσκεται η κάθε κυβέρνηση. Αυτό κάνουμε για όλες τις χώρες, αυτό πρέπει να κάνουμε και για την Ελλάδα Και για τον κ. Τσίπρα τί γνώμη έχετε τώρα; Δεν είμαι αντικειμενικός όταν μιλάμε για τον Αλέξη Τσίπρα γιατί τον συμπαθώ ως άνθρωπο. Είχαμε κάποιες δυσκολίες στην αρχή-αρχή, αλλά τώρα έχουμε χτίσει μια καλή σχέση η οποία συνεχίζει να υπάρχει. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι ήταν οι δικές σας παρασκηνιακές παρεμβάσεις που έφεραν την συμφωνία του Eurogroup της Μάλτας. Ισχύει; Ανέφερα σε αυτούς που κάθονται γύρω από το τραπέζι, σε κάποιους όχι όλους, ποια ήταν η δική μου εκτίμηση και ότι πρέπει να δώσουμε, πώς να το πω, όχι παρηγοριά στην Ελλάδα – αλλά να αναγνωρίσουμε ότι παρά τα όσα υποστήριζαν κάποιες κυβερνήσεις, οι Ελλάδα αποδίδει σε μεγάλο βαθμό. Το γεγονός ότι πέτυχε το 2016 ένα πρωτογενές πλεόνασμα τέτοιου ύψους, πρέπει να πω, είναι εντυπωσιακό. Ολοι πρέπει να αναγνωρίσουν αυτή την προσπάθεια. Λένε επίσης ότι οι ισχυροί δεσμοί σας με τα γερμανικά πολιτικά κόμματα έπαιξαν επίσης ρόλο στην πρόοδο που σημειώθηκε και στην υποχώρηση της Γερμανίας από την σκληρή της θέση. Ισχύει; Προσπάθησα να το κάνω. Εαν πέτυχε τότε χαίρομαι εκ των υστέρων. Θεωρείτε ότι θα έχουμε συμφωνία για το χρέος πριν από τις γερμανικές εκλογές ή θα δούμε πάλι μια συμφωνία σε στάδια; Οσον αφορά στο χρέος πιστεύω ότι δεν πρέπει να έχουμε άλλα «ποιήματα». Ποιήματα πάνω στα ποιήματα. Δεν είναι θέμα συμφωνιών και γραπτών κειμένων μεταξύ των χωρών-μελών. Τα λογικά μέτρα για το χρέος χρειάζονται πάρα πολύ. Δεν νομίζω ότι αυτό μπορεί να γίνει τον Μάιο. Ομως το Eurogroup τον Μάιο πρέπει να δώσει τον σχεδιασμό των μελλοντικών μέτρων ελάφρυνσης.
Ακριβώς 25 ημέρες έχουν στη διάθεσή τους οι υπόχρεοι στον Ειδικό Φόρο Ακινήτων προκειμένου να υποβάλουν τη σχετική δήλωση στο Taxisnet. Ο Ειδικός Φόρος Ακινήτων θεσπίσθηκε το 2002 με βασικό σκοπό τον εντοπισμό και τη φορολόγηση των ακινήτων των off shore εταιρειών. Η ειδική εφαρμογή άνοιξε σήμερα και όπως ανακοινώθηκε από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων οι υπόχρεοι πληρωμής ειδικού φόρου ακινήτων έχουν περιθώριο έως τις 20 Μάϊου για την υποβολή των δηλώσεών τους, με βάση την περιουσιακή τους κατάσταση στην Ελλάδα την 1η Ιανουαρίου 2017. Ο δε φόρος θα καταβάλλεται εντός τριών εργάσιμων ημερών από την υποβολή της δήλωσης. Ενδεικτικά, για μια χρεωστική δήλωση που θα υποβληθεί στις 09/05/2017 θα θεωρείται εμπρόθεσμη η πληρωμή της έως και 12/05/2017 (και όχι έως την καταληκτική ημερομηνία εμπρόθεσμης υποβολής, ήτοι 20/05). Υποχρέωση υποβολής δήλωσης ειδικού φόρου επί των ακινήτων έχουν: • Ανώνυμες εταιρείες και εταιρείες περιορισμένης ευθύνης οι οποίες έχουν ως σκοπό, σύμφωνα με το καταστατικό τους, την αγορά, διαχείριση, επένδυση και εκμετάλλευση ακινήτων. • Ναυτιλιακές επιχειρήσεις που έχουν εγκαταστήσει γραφεία στην Ελλάδα και πλοιοκτήτριες εταιρείες εμπορικών πλοίων. • Νομικά πρόσωπα τα οποία αποδεδειγμένα επιδιώκουν στην Ελλάδα σκοπούς κοινωφελείς, πολιτιστικούς, θρησκευτικούς, εκπαιδευτικούς. • Εταιρείες, που έχουν την έδρα τους σύμφωνα με το καταστατικό τους στην Ελλάδα ή σε άλλη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης των οποίων το σύνολο των ονομαστικών μετοχών, μεριδίων ή μερίδων ανήκουν σε ίδρυμα ημεδαπό ή αλλοδαπό, εφόσον αποδεδειγμένα επιδιώκει στην Ελλάδα κοινωφελείς σκοπούς, για τα ακίνητα που χρησιμοποιούνται για το σκοπό αυτόν. cnn
Προθεσμία έως τις 20 Μαΐου έχουν οι υπόχρεοι πληρωμής ειδικού φόρου ακινήτων για την υποβολή των δηλώσεών τους, με βάση την περιουσιακή τους κατάσταση στην Ελλάδα την 1η Ιανουαρίου 2017....
Η Ελλάδα έχει υπερβεί τους στόχους ως προς το ύψος των δημοσιονομικών πλεονασμάτων και συνεπώς υπάρχει η βάση για την ολοκλήρωση της αξιολογησης του προγράμματος, ανέφερε σήμερα ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Βάλντις Ντομπρόβσκις. Κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε στις Βρυξέλλες, ο κ. Ντομπρόβσκις σημείωσε ότι αυτή η εξέλιξη έχει επικυρωθεί και από την Ευρωπαϊκή Στατιστική Υπηρεσία, συνεπώς είναι εφικτή η επίτευξη συμφωνίας ανάμεσα στην Ελλάδα και τους δανειστές για την εκταμίευση της επόμενης δόσης των δανείων προς την Ελλάδα, ενδεχομένως εντός του Μαΐου. Ερωτηθείς για το ζήτημα της συνέχισης της συμμετοχής του ΔΝΤ στο ελληνικό πρόγραμμα, απάντησε ότι επί του θέματος βάση είναι το θεσμικό πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας, το οποίο ορίζει πως το ΔΝΤ συμμετέχει στο μέτρο του δυνατού στα προγράμματα στήριξης των χωρών της Ευρωζώνης, καθώς και οι αποφάσεις του Eurogroup στη Βαλέτα της Μάλτας.
Θα υπάρξει ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας το 2017, ηπιότερη όμως της αναμενόμενης, σύμφωνα με εκτιμήσεις του ΙΟΒΕ που παρουσιάστηκαν σήμερα. Ειδικότερα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΙΟΒΕ ο ρυθμός ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας το 2017 θα διαμορφωθεί περίπου στο 1,5%, ίσως και λίγο χαμηλότερα. Εκτιμά, επίσης, νέα πτώση της ανεργίας το τρέχον έτος, μικρότερης έκτασης από την περυσινή.Ειδικότερα, κατόπιν της νέας υποχώρησης της ανεργίας στο τελευταίο τρίμηνο του 2016, αυτή διαμορφώθηκε στο σύνολό του στο 23,5% του εργατικού δυναμικού, 1,4 ποσοστιαίες μονάδες χαμηλότερα από ό,τι στο προηγούμενο έτος. Το μέσο ποσοστό ανεργίας πέρυσι ήταν το μικρότερο της τελευταίας πενταετίας. Η ανεργία θα περιοριστεί εκ νέου το 2017, για τέταρτο συνεχόμενο έτος. Όμως η κάμψη της, σύμφωνα πάντα με το ΙΟΒΕ, θα είναι λίγο μικρότερη από πέρυσι, λίγο μεγαλύτερη από μια ποσοστιαία μονάδα (22,2%). Επίσης, εκτιμά αύξηση τιμών κυρίως από άνοδο τιμής πετρελαίου και έμμεσους φόρους το 2017. Στο πρώτο τρίμηνο του 2017 ο γενικός δείκτης Τιμών Καταναλωτή αυξήθηκε για πρώτη φορά έπειτα από σχεδόν τέσσερα έτη, κατά 1,4%, ενώ ένα χρόνο νωρίτερα υποχωρούσε, κατά 0,9%. Όπως αναφέρεται στην τριμηνιαία έκθεση του ΙΟΒΕ, η πρόοδος στις διαπραγματεύσεις για τη δεύτερη αξιολόγηση υλοποίησης του τρίτου Μνημονίου παραμένει στο επίκεντρο των πολιτικοοικονομικών εξελίξεων εγχωρίως και στο αρχικό τετράμηνο του 2017. Η διαδικασία της αξιολόγησης είναι για ακόμα μια φορά παρατεταμένη, γεγονός που έχει τις συνέπειες που είχε και στο παρελθόν, όπως η όξυνση της αβεβαιότητας εγχωρίως και διεθνώς για το αποτέλεσμά της, η αναβολή αποφάσεων από τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις έως ότου οριστικοποιηθούν τα νέα δημοσιονομικά μέτρα και οι μεταρρυθμίσεις, καταστάσεις με αρνητικές επενέργειες στην οικονομική δραστηριότητα, αναφέρει το ΙΟΒΕ. Ωστόσο, καθώς τα νέα δημοσιονομικά μέτρα θα αφορούν στη διετία 2019 - 2020, όπως αποφασίστηκε στo Eurogroup της 7ης Απριλίου, δεν θα προκύψουν πρόσθετες επιβαρύνσεις για το 2017, αναφέρει το ΙΟΒΕ και επισημαίνει ότι οι επιδράσεις στο προσεχές χρονικό διάστημα από τις πολιτικές οι οποίες θα αποφασιστούν στο πλαίσιο της δεύτερης αξιολόγησης, αναμένεται να προέλθουν από τις διαρθρωτικές αλλαγές. Οι πλέον σημαντικές θα αφορούν στην αγορά εργασίας (συλλογικές διαπραγματεύσεις, ομαδικές απολύσεις), οι οποίες προς το παρόν δεν έχουν οριστικοποιηθεί. Σημαντικές θεωρούνται σύμφωνα με το ΙΟΒΕ και οι μεταρρυθμίσεις στο ρυθμιστικό πλαίσιο για την άσκηση οικονομικής δραστηριότητας σε τρεις τομείς (τρόφιμα - ποτά, τουριστικά καταλύματα, καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος - θέατρα - κινηματογράφοι), στον πτωχευτικό κώδικα, ο νέος χωρικός σχεδιασμός, οι οποίες ήδη έχουν νομοθετηθεί. Οι ευνοϊκές επιδράσεις τους θα γίνουν αισθητές εφόσον ομαλοποιηθεί το πολιτικοοικονομικό περιβάλλον, εξέλιξη η οποία συσχετίζεται κυρίως με την εφαρμογή του Προγράμματος Οικονομικής Προσαρμογής και των μεσοπρόθεσμων μέτρων ελάφρυνσης του δημόσιου χρέους, αναφέρει το ΙΟΒΕ. Η πλέον σημαντική αρνητική επενέργεια των παρατεταμένων διαπραγματεύσεων, σύμφωνα με το ΙΟΒΕ, είναι η αναβολή της απόφασης σχετικά με την ένταξη ή όχι της Ελλάδας στο μηχανισμό ποσοτικής χαλάρωσης (Q-E) της Ευρωπαϊκής Τράπεζας (ΕΚΤ), το οποίο έχει παραταθεί έως το τέλος του 2017. Όπως έχει επισημανθεί σε προηγούμενες τριμηνιαίες εκθέσεις του ΙΟΒΕ, μια ένταξη της Ελλάδας στο μηχανισμό ποσοτικής χαλάρωσης θα ενισχύσει τη ρευστότητα των τραπεζών και θα τονώσει την εμπιστοσύνη στην ευρωστία τους. Προς το παρόν, κυρίως λόγω της αβεβαιότητας που προξενεί η πολύμηνη διαπραγματευτική διαδικασία, σημειώνεται νέα εκροή καταθέσεων, παρά τους συνεχιζόμενους περιορισμούς στην κίνηση κεφαλαίων. Στο τέλος του περασμένου Φεβρουαρίου, οι καταθέσεις επιχειρήσεων και νοικοκυριών έφθαναν τα 119,1 δισεκ. ευρώ, επίπεδο που είναι το χαμηλότερο από τον Οκτώβριο του 2001.Την επιφυλακτικότητα των καταθετών συντηρεί και η αναμονή των δυνατοτήτων διευθέτησης των "κόκκινων" δανείων, συμπεριλαμβανομένου του εξωδικαστικού συμβιβασμού, αναφέρει το ΙΟΒΕ. Οι πιέσεις στη διαθεσιμότητα κεφαλαίων του τραπεζικού συστήματος έχουν οδηγήσει σε κλιμάκωση της πιστωτικής συρρίκνωσης στο πρώτο δίμηνο του τρέχοντος έτους. Εφόσον ολοκληρωθεί επιτυχώς η αξιολόγηση και λάβουν χώρα θετικές εξελίξεις για τον τραπεζικό τομέα (Q-E, καινούργιες διοικήσεις), προβλέπεται ότι η επιστροφή των καταθέσεων θα είναι σταδιακή, με αργό ρυθμό. Καθώς δεν αναμένεται σημαντική αύξηση των καταθέσεων, σε περίπτωση ένταξης στην ποσοτική χαλάρωση τα οποία οφέλη μάλλον θα αξιοποιηθούν κυρίως για την ενίσχυση της κεφαλαιακής επάρκειας των τραπεζών, ενόψει και του επόμενου τακτικού πανευρωπαϊκού stress test από την ΕΚΤ τον Ιανουάριο του 2018, επισημαίνεται επίσης στην έκθεση. Αναφορικά με την ιδιωτική κατανάλωση κατά το τρέχον έτος σύμφωνα με το ΙΟΒΕ αναμένεται να είναι η ήπια αύξησή της, κατά 1,2%. Στο πεδίο των επενδύσεων, μεγαλύτερο πρόσκομμα στην υλοποίησή τους θα αποτελέσει για ακόμα ένα έτος η στενότητα πηγών χρηματοδότησης, τόσο από τον ιδιωτικό όσο και από το δημόσιο τομέα. Η διεύρυνση των σχετικών επιλογών συνδέεται κυρίως με την ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης, η οποία θα επιτρέψει την εξέταση της ένταξης στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης της ΕΚΤ. Υπό τις ποικίλες επιδράσεις των παραγόντων οι οποίοι επηρεάζουν τις επενδύσεις, κυρίως από επενδύσεις σε μεταποιητικούς κλάδους και στον Τουρισμό και από το θετικό τεχνικό αποτέλεσμα της μεταβολής των αποθεμάτων, αυτές αναμένεται να διευρυνθούν φέτος, κατά 10 με 12%. Επίσης το ΙΟΒΕ εκτιμά ότι η ισχυρή ανοδική δυναμική των εξαγωγών υπηρεσιών αναμένεται να οδηγήσει σε αύξηση το σύνολο των εξαγωγών, κατά 5%- -5,5%. Σημαντική υπέρβαση στόχων του Προϋπολογισμού το 2016Όπως αναφέρει το ΙΟΒΕ σύμφωνα με την πρώτη κοινοποίηση δημοσιονομικών στοιχείων για το 2016 από την ΕΛ.ΣΤΑΤ. στη Eurostat, στο πλαίσιο της διαδικασίας υπερβολικού ελλείμματος, το πρωτογενές ισοζύγιο Γενικής Κυβέρνησης ήταν ιδιαίτερα θετικό, της τάξης των 6,94 δισεκ. ευρώ (ή 3,9% του ΑΕΠ),έναντι στόχου 2,25 δισεκ. ευρώ ή (1,3% του ΑΕΠ) στον Προϋπολογισμό του 2017. Το γενικό ισοζύγιο της Γενικής Κυβέρνησης επίσης ήταν πλεονασματικό, κατά 1,3 δισεκ. (ή 0,7% του ΑΕΠ), για πρώτη φορά τουλάχιστον από το 1995, έτος από το οποίο υπάρχουν στοιχεία βάσει της μεθοδολογίας της Eurostat. Η αντίστοιχη εκτίμηση στον Προϋπολογισμό του τρέχοντος έτους ήταν για έλλειμμα, ύψους 3,8 δισεκ. (2,2% του ΑΕΠ). Αναφορικά με την υλοποίηση του Κρατικού Προϋπολογισμού 2017 το ΙΟΒΕ διαπιστώνει επιδείνωση σε σχέση με πέρυσι, ωστόσο επίτευξη των στόχων. Ειδικότερα από τα διαθέσιμα, προσωρινά στοιχεία εκτέλεσης του Κρατικού Προϋπολογισμού στο πρώτο τρίμηνο φέτος, προκύπτει σημαντική επιδείνωση σε σχέση με το 2016. Το έλλειμμά του διαμορφώθηκε σε 1.367 εκατ. ευρώ έναντι 595 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι, ενώ το πρωτογενές πλεόνασμα περιορίστηκε σχεδόν κατά 800 εκατ., σε 1,07 δισεκ. ευρώ. Από την άλλη πλευρά, τα αποτελέσματα του τριμήνου είναι ελαφρώς καλύτερα σε σχέση με τους τριμηνιαίους στόχους, για έλλειμμα 1.408 εκατ. ευρώ και πρωτογενές πλεόνασμα 992 εκατ. Η επιδείνωση έναντι της προηγούμενης χρονιάς οφείλεται αποκλειστικά στην πλευρά των εσόδων
Η Ελλάδα έχει υπερβεί τους στόχους ως προς το ύψος των δημοσιονομικών πλεονασμάτων και συνεπώς υπάρχει η βάση για την ολοκλήρωση της αξιολογησης του προγράμματος, ανέφερε σήμερα ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Βάλντις Ντομπρόβσκις. Κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε στις Βρυξέλλες, ο κ. Ντομπρόβσκις σημείωσε ότι αυτή η εξέλιξη έχει επικυρωθεί και από την Ευρωπαϊκή Στατιστική Υπηρεσία, συνεπώς είναι εφικτή η επίτευξη συμφωνιας ανάμεσα στην Ελλαδα και τους δανειστές για την εκταμίευση της επόμενης δόσης των δανείων προς την Ελλαδα, ενδεχομένως εντός του Μαϊου. Ερωτηθείς για το ζήτημα της συνέχισης της συμμετοχής του ΔΝΤ στο ελληνικό πρόγραμμα, απάντησε ότι επί του θέματος βάση είναι το θεσμικό πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας, το οποίο ορίζει πως το ΔΝΤ συμμετεχει στο μέτρο του δυνατού στα προγράμματα στήριξης των χωρών της Ευρωζώνης, καθώς και οι αποφασεις του Eurogroup στη Βαλέτα της Μαλτας.
Την Παρασκευή 28 Απριλίου θα πραγματοποιηθεί η δεύτερη πληρωμή των δικαιούχων του πανελλαδικού προγράμματος Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης (keaprogram.gr) των οποίων οι αιτήσεις εγκρίθηκαν ως τις 31 Μαρτίου 2017. Το ποσό...
Η ειδική εφαρμογή για τον ειδικό φόρο ακινήτων, είναι πλέον διαθέσιμη όπως ανακοινώθηκε από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων Προθεσμία έως τις 20 Μαΐου έχουν οι υπόχρεοι πληρωμής ειδικού φόρου ακινήτων για την υποβολή των δηλώσεών τους, με βάση την περιουσιακή τους κατάσταση στην Ελλάδα την 1η Ιανουαρίου 2017. Η ειδική εφαρμογή άνοιξε σήμερα, όπως ανακοινώθηκε από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων. Ο ΕΦΑ καθιερώθηκε το 2002, με βασικό σκοπό τον εντοπισμό και τη φορολόγηση των ακινήτων των of shore εταιρειών αρχικά με συντελεστή 3%, ο οποίος στη συνέχεια αυξήθηκε σε 15% επί της αξίας του ακινήτου που βρίσκεται στη χώρα μας. Η δήλωση υποβάλλεται πλέον ηλεκτρονικά και σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, έως τις 20 Μαΐου του έτους φορολογίας. Ο φόρος καταβάλλεται εντός τριών εργάσιμων ημερών από την υποβολή της δήλωσης. Όπως εξηγεί η ΑΑΔΕ, για μια χρεωστική δήλωση που θα υποβληθεί στις 09/05/2017 θα θεωρείται εμπρόθεσμη η πληρωμή της έως και τις 12/05/2017 (και όχι έως την καταληκτική ημερομηνία εμπρόθεσμης υποβολής, ήτοι 20/05). Υποχρέωση υποβολής δήλωσης ειδικού φόρου επί των ακινήτων έχουν οι νομικές οντότητες και τα νομικά πρόσωπα που είναι υπόχρεα σε καταβολή του φόρου αυτού, ανώνυμες εταιρείες και εταιρείες περιορισμένης ευθύνης οι οποίες έχουν ως σκοπό, σύμφωνα με το καταστατικό τους, την αγορά, διαχείριση, επένδυση και εκμετάλλευση ακινήτων καθώς και οι νομικές οντότητες και τα νομικά πρόσωπα των περιπτώσεων γ' και στ' της παραγράφου 2 του άρθρου 15 του ν. 3091/2002, καθώς και αυτά της περίπτωσης δ' της παραγράφου 3 του ιδίου νόμου. Συγκεκριμένα: Ναυτιλιακές επιχειρήσεις που έχουν εγκαταστήσει γραφεία στην Ελλάδα σύμφωνα με τις διατάξεις του α.ν. 89/1967 (ΦΕΚ 132 Α'), όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με τον α.ν.378/1968 (ΦΕΚ 82 Α'), το ν. 27/1975 (ΦΕΚ 77 Α'), το ν. 814/1978 (ΦΕΚ 144 Α') και το ν.2234/1994 (ΦΕΚ 142 Α') και πλοιοκτήτριες εταιρείες εμπορικών πλοίων (περ. γ, παρ. 2, αρ.15). Νομικά πρόσωπα τα οποία αποδεδειγμένα επιδιώκουν στην Ελλάδα σκοπούς κοινωφελείς, πολιτιστικούς, θρησκευτικούς, εκπαιδευτικούς (περ. στ, παρ. 2, αρ. 15). Εταιρείες, που έχουν την έδρα τους σύμφωνα με το καταστατικό τους στην Ελλάδα ή σε άλλη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, των οποίων το σύνολο των ονομαστικών μετοχών, μεριδίων ή μερίδων ανήκουν σε ίδρυμα ημεδαπό ή αλλοδαπό, εφόσον αποδεδειγμένα επιδιώκει στην Ελλάδα κοινωφελείς σκοπούς, για τα ακίνητα που χρησιμοποιούνται για τον σκοπό αυτόν (περ. δ' παρ. 3, αρ. 15)
Η λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων όλες τις Κυριακές βρίσκεται πλέον στο προσκήνιο, καθώς οι θεσμοί πιέζουν την Αθήνα να νομοθετήσει την άρση των περιορισμών που τα κρατούν κλειστά. Μάλιστα η απαίτηση αυτή έχει ενσωματωθεί στο κείμενο του προσχεδίου της συμφωνίας. Από την πλευρά του το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης επιδιώκει να αποφύγει μια «κεντρική νομοθέτηση», μεταφέροντας τις όποιες αποφάσεις στους αντιπεριφερειάρχες. Αν νομοθετηθεί η άρση των περιορισμών, τότε θα μπορούν όλα τα καταστήματα, ανεξαρτήτως μεγέθους, να ανοίγουν τις Κυριακές που θα ορίζονται με απόφαση του αντιπεριφερειάρχη. Βάσει του νόμου, οι αντιπεριφερειάρχες μπορούσαν να αποφασίζουν για έξτρα Κυριακές μόνο για καταστήματα έως 250 τμ, που όμως δεν ανήκουν σε αλυσίδες, που δεν βρίσκονται σε εκπτωτικά καταστήματα ή δεν έχουν συνεργασία τύπου shop in a shop. Η πρόταση του υπουργείου Οικονομίας είναι να άρει αυτούς τους περιορισμούς. Με βάση το ισχύον πλαίσιο, όλα τα καταστήματα ανεξαρτήτως μεγέθους και μορφής μπορούν να λειτουργούν οκτώ Κυριακές. Συγκεκριμένα: 1) Τις δύο πρώτες Κυριακές κατά την έναρξη των δύο τακτικών εκπτωτικών περιόδων. 2) Τις δύο Κυριακές πριν από την ημέρα των Χριστουγέννων. 3) Την Κυριακή των Βαΐων. 4) Την τελευταία Κυριακή κάθε έτους. 5) Δύο Κυριακές κατά τη διάρκεια των ενδιάμεσων εκπτωτικών περιόδων. Πρόκειται για τις «εθνικά» νομοθετημένες Κυριακές, καθώς υπό προϋποθέσεις με αιτιολογημένη απόφαση των αντιπεριφερειαρχών τα καταστήματα μπορούν να είναι ανοικτά κι άλλες Κυριακές του έτους. newsbeast
Την εντατικοποίηση των ελέγχων για την καταπολέμηση της «μαύρης» εργασίας προανήγγειλε η υπουργός Εργασίας Έφη Αχτσιόγλου, στη συνέντευξή της στο ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο». Αναφερόμενη στο πρόβλημα της «μαύρης» και ανασφάλιστης εργασίας, η κ. Αχτσιόγλου δήλωσε ότι η θεσμική απορρύθμιση των προηγούμενων ετών επέτρεψε και την καλλιέργεια φαινομένων εργοδοτικής αυθαιρεσίας και ασυδοσίας στους χώρους εργασίας. Όπως είπε, γίνεται προσπάθεια για την επαναφορά της νομιμότητας στην αγορά εργασίας μέσα από τη δράση του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΕΠΕ), που, το τελευταίο διάστημα, έχει αναπτύξει σημαντικές πρωτοβουλίες. Οι άξονες στους οποίους στοχεύει το υπουργείο Εργασίας, προκειμένου να ενισχύσει τη δράση του ΣΕΠΕ και αυτό να φανεί και στην καθημερινότητα των εργαζομένων, είναι συγκεκριμένοι. Σύμφωνα με την κ. Αχτσιόγλου, αυτήν τη στιγμή, λειτουργεί ένα ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα, το οποίο επιτρέπει να γίνονται πιο στοχευμένοι έλεγχοι. Στη συνέντευξή της «Στο Κόκκινο», η υπουργός Εργασίας διευκρίνισε ότι, μέχρι σήμερα, οι έλεγχοι μπορούσαν να γίνονται μόνο, κατόπιν καταγγελιών ή με βάση έναν σχεδιασμό σε συγκεκριμένους κλάδους. Όπως εξήγησε, «μέσα από το πληροφοριακό σύστημα, που κάνει ανάλυση του κινδύνου των επιχειρήσεων με βάση τα καταγεγραμμένα δεδομένα, μπορούν πλέον να γίνουν στοχευμένοι έλεγχοι. Φαίνεται, δηλαδή, ποιες επιχειρήσεις σε ενεστώτα χρόνο είναι περισσότερο πιθανό να παρανομήσουν. Αν, για παράδειγμα, μία επιχείρηση δηλώνει ότι λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο και έχει δηλωμένους μόνο εργαζόμενους μερικής απασχόλησης, κάτι δεν πάει καλά».